שיחה:אוניברסיטת אריאל בשומרון – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דובב (שיחה | תרומות)
שורה 148: שורה 148:
::גם אני חושב שזה היה מהיר מדי ומצב משפטי מאד מורכב. [[משתמש:דובב|דובב]] 00:38, 10 באוגוסט 2007 (IDT).
::גם אני חושב שזה היה מהיר מדי ומצב משפטי מאד מורכב. [[משתמש:דובב|דובב]] 00:38, 10 באוגוסט 2007 (IDT).
:{{התנגשות}}לא. הויכוחים הפוליטיים שלאחר מעשה הם מרתקים, אבל המכללה שינתה את שמה וכל התעלמות של מל"ג מצעד חוקי לכאורה היא צעד פוליטי ודי קטנוני (ושלא תטעו, באקדמיה יש פוליטיקה פנימית לפחות כמו זו שבכנסת). ‏[[משתמש:DGtal|DGtal]]‏ 00:39, 10 באוגוסט 2007 (IDT)
:{{התנגשות}}לא. הויכוחים הפוליטיים שלאחר מעשה הם מרתקים, אבל המכללה שינתה את שמה וכל התעלמות של מל"ג מצעד חוקי לכאורה היא צעד פוליטי ודי קטנוני (ושלא תטעו, באקדמיה יש פוליטיקה פנימית לפחות כמו זו שבכנסת). ‏[[משתמש:DGtal|DGtal]]‏ 00:39, 10 באוגוסט 2007 (IDT)
::אהבתי את "הלכאורה". לא, בעיני המל"ג המהלך לא חוקי בכלל וכל מיני התפתלויות בחוק שמכללת אריאל יעשו, אני בספק יעזרו לה בסופו של דבר, כי מדובר לפי דעת המל"ג בהטעייה הציבור. בסופו של דבר יש 2 אפשרויות. או שמכללת אריאל תכנע, או שהם יפעילו לחץ פוליטי כדי שהתקציב שלהן יעבור שלא דרך המל"ג (לכל הפונקציה המלאכותית הזאת של מל"ג-יו"ש אין שום משמעות מבחינת תכנים, תקציב או כל היבט אחר). [[משתמש:דובב|דובב]] 00:46, 10 באוגוסט 2007 (IDT).
: מה ש[[יולי תמיר]] עשתה אפשר לתאר בשתי מילים: [[טרור פוליטי]]. מצד שני, לא ציפיתי ליותר מאשת [[שלום עכשיו]], ארגון שהשנאה מוליכה אותה. המכללה פעלה לפי החוק ובגיבוי שרת החינוך הקודמת ואין ספק שמבחינה אקדמית היא ראויה להפוך לאוניברסיטה. ראה [http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=340593#post2307779 כאן]. בברכה, '''[[משתמש:MathKnight|<font color="blue">MathKnight</font>]]''' <font color="blue">הגותי</font> [[משתמש:MathKnight/Δ|<font color="green">|Δ|</font>]] [[שיחת משתמש:MathKnight|(שיחה)]] 00:44, 10 באוגוסט 2007 (IDT)
: מה ש[[יולי תמיר]] עשתה אפשר לתאר בשתי מילים: [[טרור פוליטי]]. מצד שני, לא ציפיתי ליותר מאשת [[שלום עכשיו]], ארגון שהשנאה מוליכה אותה. המכללה פעלה לפי החוק ובגיבוי שרת החינוך הקודמת ואין ספק שמבחינה אקדמית היא ראויה להפוך לאוניברסיטה. ראה [http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=340593#post2307779 כאן]. בברכה, '''[[משתמש:MathKnight|<font color="blue">MathKnight</font>]]''' <font color="blue">הגותי</font> [[משתמש:MathKnight/Δ|<font color="green">|Δ|</font>]] [[שיחת משתמש:MathKnight|(שיחה)]] 00:44, 10 באוגוסט 2007 (IDT)

גרסה מ־00:46, 10 באוגוסט 2007

הערך הוא לא קצרמר.

  • הערך מתייחס למכללה ישראלית ואין יותר מידי מידע שראוי לכתוב עליו.
  • בהשוואה לערך אוניברסיטת חיפה הוא לא קצר יותר

(Eviv 21:57, 11 יוני 2006 (IDT))

התמונה של הפגנה שהתרחשה מול המכללה כנגד הפיכתה לאוניברסיטה

אשמח אם תסביר/י למה התמונה הזאת לא קשורה לתוכן הערך ש-7 מתוך 10 שורות תוכנו עוסקות במחאה כנגד המכללה מהסיבות הללו. (Eviv 00:48, 24 יוני 2006 (IDT))

ערך על מכללה צריך קודם כל להציג את הפעילות האקדמית שמתקיימת בה. לומדים במכללה הזאת 8,500 סטודנטים, יהודים וערבים, עולים וותיקים, והיא המכללה האקדמית הגדולה בארץ. אם ישנה ביקורת על מיקומה, ניתן לציין זאת בגוף הערך כפי שאכן נעשה.
סטודנט שלומד בה וירצה לראות מה כתוב עליה כאן, יחטוף את התמונה הזאת בפרצוף כסטירת לחי למקום שבו הוא מבלה 3-4 שנים מחייו. רוב הלומדים לא בחרו בה כלל ממניעים פוליטיים, והא ראיה - הסטודנטים הערבים שבחרו בה, אולי בשל רמתה ומיקומה הנוח.
תמונה של הפגנה יכולה להתאים לערכים אחרים, כדוגמת אומץ לסרב (שחבל שאין בו שום תמונה), או ערכים אחרים שבהם יש ביטוי להתנגדות לכיבוש, וזאת בתנאי שאינה מפרה זכויות יוצרים. לא ייתכן שתכניס באופן כל כך בוטה את ה-POV שלך לערך שעוסק במוסד אקדמי. תמונות של הפגנות המתקיימות ע"י ארגונים רדיקלים לא שייכות לכאן. Noon 17:44, 25 יוני 2006 (IDT)
אם למשל היינו כותבים ערך מפורט על נייק ומקדישים שם חלק נכבד על מפעלי היזע שהם מקיימים (או קיימו) [זה באמת המצב] ומצרפים תמונה של המפעלים או לחילופין הפגנה נגד המפעלים, האם זה לא נראה לך לגיטימי? מה זה משנה אם אדם נכנס לערך כי הוא רוצה מידע על הנעלים שלו? האם הוא יכול להפגע? חבל מאד - כדאי שיכיר את המציאות ואלו נעלים הוא נועל. סטירת לחי? הם עושים זאת מבחירה ואין טעם להסתיר מידע. אני לא מבין מה POV בתמונה הזאת. מדובר על חלק משמעותי (ולראייה אתה יכול להיות את כמות המידע בערך על כך) בקיום האוניברסיטה והשלכותיה. אסף 17:53, 25 יוני 2006 (IDT).
אתה באמת מוזמן, אסף, להוסיף את המידע שבאמת רלוונטי לערך - למשל על תוכניות הלימוד האקדמיות שבמכללה, על עבודות המחקר שנעשות בה, או על הפקולטות במכללה שידועות ברמתן. זה באמת ישפר את הערך. את ההפגנות תעביר לערכים מתאימים יותר. Noon 18:19, 25 יוני 2006 (IDT)
עוד לא הבנתי למה. היותה של המכללה שנויה מאד בחלוקת עקב היותה בשטחים הפלסטינאים, היא חלק נכבד בהוויתה ובוודאי ובוודאי רלוונטית לערך. כל הסיבות שנתת לעיל (אדם יכנס לערך ויפגע - נו באמת, זה כמו שתגיד שתומכיו של יגאל עמיר יכנסו לערך ויראו שחס וחלילה הוא רוצח) לא רלוונטיות. אסף 18:27, 25 יוני 2006 (IDT).
אסף, את הרטוריקה המופרכת שלך כבר רבים מכירים. והנה עכשיו אתה משווה מוסד אקדמי עם סטודנטים שלומדים בו כדי לקבל תואר אקדמי, למי? לתומכיו של הרוצח יגאל עמיר. Say no more. באמת התכוונת לזה? --Noon 18:48, 25 יוני 2006 (IDT)
לא, למעשה שללתי את הטיעון המגוכך שנתת על כך שאנשים עלולים להכנס להערך ולהפגע מכך שהם רואים תמונה של אנשים שמפגינים נגד המוסד אשר יושב בשטחים ובו הם לומדים. שאלת הלגיטימיות של המכללה הינה שאלה גדולה וחשובה והיא נדבך חשוב ורלוונטי בקיומה של המכללה (כולל השפעות מעשיות רבות) ואני לא מבין את הסיבות שבגללן אתה מנסה להסתיר אותן ע"י הורדת התמונה. אני חושב שדווקא אדם שלומד במכללה, ראוי שיכיר את כלל ההיבטים של המכללה והשאלות הרבות שהיא גורמת אליהן (כולל חרם של אוניברסיאות אחרות בעולם נגד המכללה) וחלק גדול מכך זה ההפגנות נגד המכללה. אסף 18:56, 25 יוני 2006 (IDT).
ישנו עיקרון שהוצג כבר פעמים רבות, וראוי ליישמו גם כאן: על כל אדם ועל כל מוסד ניתן למתוח ביקורת, ורק מי שלא שווה שישתינו בכיוון שלו אינו זוכה לביקורת. בערכי ויקיפדיה ראוי להתמקד בראש ובראשונה בתיאור העובדות העוסקות בגוף שלו מוקדש הערך. את הביקורת שנמתחת עליו ראוי לתת בערך העוסק במותחי הביקורת, ולא בערך שעליו נמתחת הביקורת. רק במקרים חריגים במיוחד, שבהם מתקיים דיון ציבורי נרחב, ראוי להציג גם מחלוקת שמתקיימת בעניין הערך, ומובן שיש לחתור בהצגה מאוזנת שלה. בהתאם לעיקרון זה, את התמונה העוסקת בהפגנה מול מכללת יו"ש יש לתת בערך העוסק במפגינים. בערך שלפנינו די לציין שיש המתנגדים. דוד שי 19:35, 25 יוני 2006 (IDT)
אולי כדאי לציין בהקשר של הערך הזה שרוב העיסוק של הציבור בו הוא בידיוק במחלוקות לגביו. המכללה עמדה במרכז הטיעון בעד החרמת מוסדות אקדמים בישראל, ועמדה במרכזה של מחלוקת לגבי הכרזתה כאוניברסיטה. כשמדובר בערך 'נוער ליכוד' אז אתה צודק שאין לפרסם בו את הפגנת 'נוער מרצ' כנגדו אבל שמדובר בערך שרוב רובו מתייחס למחלוקת לגביו אולי כדאי לאפשר פירסום תמונה מהמחאה.(Eviv 19:55, 25 יוני 2006 (IDT))
אני חושש שאתה טועה טעות חמורה, על גבול העיוורון: מוסד אקדמי שיש בו 8,500 תלמידים, עיקר משמעותו היא בהיותו מוסד אקדמי, וההפגנות נגדו משקלן כקליפת השום. אנציקלופדיה איננה נכתבת לפי החדשות בעיתון. דוד שי 20:18, 25 יוני 2006 (IDT)

נקיטת דיעה?

"המל"ג לא דנה על הישגים של המכללה אלא פשוט אימצה את הדעה הלא עיניינית "

הדעה הלא עניינית? זה לא נקיטת עמדה? Liransh 19:49, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ניסיתי לתמצת שהמל"ג לא דנה על עניין זכויות/חובות של המכללה שהיינו מניחים שתעשה, אלה לעניין אחר לגמרי לא קשור. נראה לי שזה חשוב להסביר שהמכללה עצמה לא נדחתה בגלל עודף חובות מעל זכויות שלה. --שוקיshuki 22:11, 30 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אבל למה לא עניינית? אחד השיקולים בהכרזה על אוניברסיטה נוגע למשאבים הקיימים, השיקול הזה ענייני מאוד ואני לא מבין למה הוא לא ענייני. כאמור הם לא דחו את העניין בגלל צבעי הלוגו של המכללה...(Eviv 22:10, 31 באוגוסט 2006 (IDT))[תגובה]
"למשאבים הקיימים"? איזו משאבים? מספר מעט מדי של מרצים ופרופסרים במאגר הלאומי (עוזבים את הארץ?), דילול יוקרה, או התעלמות מהחלטת הממשלה שבכלל לא ביקש לבחון מצב ההשכלה בארץ אלא להכין תוכנית הכשרה לשתי מכללות האלו. וזה כל הסיפור שכדאי לפרסם בערך הזה, שהם לא דנו על מצב המכללה בכלל. מחוסר אוצר מילים, ביקשתי שמישהו ינסח בצורה טובה יותר --שוקיshuki 10:33, 6 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מה עם משאבי ממון? היה תקציב מסויים שיועד למספר מסויים של אוניברסיטאות פתאום רצו להוסיף עוד אוניברסיטה, האם התווסף גם תקציב? (Eviv 03:40, 9 בספטמבר 2006 (IDT))[תגובה]
תמצאו לי את הנימוק הזה בהחלטה. שמעון פרס הביא תרומה של מעל 100$ מיליון דולר ממילקן האמריקאי עבור איחוד המכללות בצפון לאוניברסיטה, אבל זה לא עניין את המל"ג. --שוקיshuki 22:35, 10 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

המרכז האוניברסיטאי יהודה ושומרון

מהיום, זהו השם של המכללה. (וואלה!). צריך לשנות את השם של הערך. אם לא אראה מתנגדים, אעביר אותו בעצמי.‏eytanarשיחהתרומות 11:57, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אני מתנגד. בדוק את אתר המכללה, זהו לא השם שמופיע בו. בנוסף, שרת החינוך כבר ציינה שאין למכללה היתר לקרוא לעצמה בשם זה.
היא אמרה שהיא מתנגדת למהלך זה ושהוא מוליך שולל את הציבור. אבל מה לעשות, שלה אין סמכות לקבוע את שמו של המוסד. ובקשר לאתר של המכללה, בזה אתה צודק. נראה אם יעדכנו אותו בזמן הקרוב. ‏eytanarשיחהתרומות 12:14, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אני מציע שאנו נחכה עד שהם יעדכנו את האתר שלהם ורק אחרי זה נעדכן את שלנו.
האתר עודכן..

אני מתנגד. כרגיל, השאלה אינה איך זה קורא לעצמו, אלא מה זה. עוזי ו. 12:28, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אני חושב שאין פה עניין של "מה זה", בגלל שהם לא הגדירו את עצמם כאונ', אלא כמרכז אוניברסיטאי, שטכנית אין לזה כל משמעות חוקית/משפטית/תקציבית. ‏eytanarשיחהתרומות 14:04, 3 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שם של הערך צריך להיות שם שהמוסד/חברה נותן לעצמו. המוסד באריאל לא הכריז על עצמו כאונ' אלא שינה את שמו. זה אבסורד ששלושה ימים כבר עברו ויש עורכים שמבזים את הויקי בדעות שלהם כאילו הם יחליטו איך להמשיך להתייחס למרכז האונ' בשומרון. ההתנגדות של שרת החינוך לא רלוונטית לויקוח. --שוקיshuki 21:58, 4 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אני מסכים שחייבים לשנות את השם של הערך. אין סיבה שלא לקרוא למוסד בשמו, "מרכז אוניברסיטאי", שהוא השם שהמוסד קורא לעצמו, והשם שהגוף האחראי עליו, מל"ג יו"ש, קורא לו.
חוץ מזה, הערך במצבו מזכיר לי עיתון. אני בטוח שאפשר לסכם את טענות הצדדים בלי להפוך את העניין לכתבה עיתונאית. --נריה הרואה 15:01, 5 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
נריה צודק. ברגע שאפילו מל"ג יו"ש, שהוא גוף רשמי של המדינה האחראי על מוסדות כמו מכללת אריאל, קורא לו המרכז האוניברסיטאי, אין לנו אלא לשנות את שם הערך. ‏eytanarשיחהתרומות 17:19, 5 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

למי שטען שהמכללה הוכרה על ידי המל"ג

אתם מוזמנים להיכנס לאתר המל"ג ולהיווכח כי המכללה אינה מופיע ברשימת המוסדות שבפיקוח המל"ג (הסיבה היא כמובן שהיא כפופה לגוף אחר הנקרא מל"ג יו"ש). לירן (שיחה,תרומות, בקשה ממפעילים שרואים חתימה זו) 17:50, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

המכללה נמצאת גם נמצאת ברשימת המוסדות של מל"ג ומוכרת כמכללה אקדמית על ידו. ראה כאן. Noon 18:08, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

המכללה הציבורית הגדולה ביותר בישראל

(כאשר המילה ישראל מקשרת למדינת ישראל), האם אין במשפט זה בעיה? המכללה לא נמצאת בשטח מדינת ישראל וכפופה למל"ג יו"ש. האם עדיף לכתוב המכללה הציבורית הגדולה ביותר בארץ ישראל? לירן (שיחה,תרומות, בקשה ממפעילים שרואים חתימה זו) 18:13, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

על מה אתה מדבר, לירן? המכללה נמצאת ברשימת המוסדות האקדמיים המוכרים של מל"ג, שהוא גוף רשמי של מדינת ישראל. עוד מעט תתפלפל גם על "פסגת זאב" ותכלול אותה ב"ארץ ישראל", או מה? Noon 18:22, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
ראשית כל, עליך להכיר גוף שנקרא מל"ג יו"ש. גוף זה הוקם ב1992 לאחר שהתברר כי חוק המועצה להשכלה גבוהה אינו תקף בשטחים, ובפרט אין למל"ג נגיעה למכללת יהודה ושומרון. שנית, מכללת יהודה ושומרון אינה נמצאת, פיזית, בשטחי מדינת ישראל. על כן, תמוה לכתוב כי היא המכללה הגדולה ביותר במדינת ישראל, משום שהיא כלל לא נמצאת בתוך שטחי מדינת ישראל. לירן (שיחה,תרומות, בקשה ממפעילים שרואים חתימה זו) 18:46, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
ראה למשל [1]. לירן (שיחה,תרומות, בקשה ממפעילים שרואים חתימה זו) 18:46, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
צודק. יש כאן שני עיניינים:
א. המכללה איננה בישראל, אלא ביו"ש.
ב. מחקר הרמה האקדמי שבוטל קודם ויש מקום להוסיף את המידע בלי להפר את זכויות היוצרים. אני מצרף את הטקסט שנמחק לפני העריכה:

"במסגרת המחקר המקיף ביותר בישראל, שבוסס על מחקרים שונים המדרגים מוסדות לימודים בארצות-הברית ובבריטניה, ובו השתתפו 5,200 סטודנטים ב-31 מוסדות אקדמיים, וכלל בדיקה בקריטריונים רבים , ובהם מעמדם של המרצים ותנאי הקבלה ללימודים, דורגה מכללת אריאל רק במקום ה-28 מבין 31 המוסדות שנבדקו. [1]" - על פניו נשמע סביר מאוד.

אגב, שתי פסקאות אחורה הוכיחו שהגוף לא רשום ומוכר במלג

למעוניינים: המשפט המקורי שהאלמוני העתיק מ-NRG הוא:

...דורגה מכללת אריאל רק במקום ה-28 מבין 31 המוסדות שנבדקו. במסגרת המחקר, שמבוסס על מחקרים שונים המדרגים מוסדות לימודים בארצות-הברית ובבריטניה, השתתפו 5,200 סטודנטים ב-31 מוסדות אקדמיים. כמו כן נבדקו קריטריונים רבים אחרים, ובהם מעמדם של המרצים ותנאי הקבלה ללימודים.

[2]

א.שטיימן 16:31, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

ולכן הוא נוסח מחדש וכתבתי שזה כבר לא בעייתי מבחינת ז"י. 79.178.75.83 16:33, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

הערך נעול - מידע להוספה:

כתוב על פרויקט "המרכזים החינוכיים ללימודי אזרחות ודמוקרטיה" - וצריך להוסיף:

המרכז החינוכי ללימודי אזרחות ודמוקרטיה והביקורת על הפרטתו : המכללה מפעילה את פרויקט "המרכזים החינוכיים ללימודי אזרחות ודמוקרטיה" בשיתוף משרד החינוך. הפרויקט מכשיר מדריכים לחינוך והענקת ידע בנושאי אזרחות ודמוקרטיה בישראל וכולל מערך של סדנאות וסיורים לתלמידי תיכון מכל הארץ, בעיקר בכנסת ובבית המשפט העליון. הפרטת הפרוייקט למכללה שהיא חלק מ"מפעל ההתנחלות" אילצה את כל העובדים במשרד להירשם כעובדים בחברה בהתנחלויות, ולא עבור מדינת ישראל. היות שהצלחתו או אי-הצלחתו של מפעל-ההתנחלות נמדדת בין היתר בהבאה של אנשים לגור או לעבוד במקום, הרי שהעובדים מנוצלים פוליטית.

דבר זה עורר ביקורת גם מסיבות אידיאולוגיות, משום שמדובר במהלך עוקף-דמוקרטיה (עתיד השטחים מעולם לא הוכרע פוליטית) והוא מאלץ אנשים המתנגדים למפעל ההתנחלות לא לעבוד עבור משרד החינוך. ביקורת אחרת נמתחה על כך שבעוד שהחינוך לדמוקרטיה דורש שוויון אזרחי, הפרטת המרכז למכללה, היושבת מחוץ לגבולה הרשמי של מדינת ישראל, בה מנועים מליוני בני אדם מזכויות אזרחיות, יוצרת בעיה ערכית קשה.

אתה יכול לשכוח מזה שפסקה כזאת, שמוטית כל כך מבחינה פוליטית שמאלה, תיכנס לערך. תמצא מקום אחר לדמגוגיה הפוליטית הזאת. א.שטיימן 16:28, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

הוא צודק. תנסח את זה אחרת אם תרצה, אבל יש ביקורת על המכרז, וצריך להכניס אותה. 79.178.75.83 16:32, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

מה פוליטי בזה? שאריאל היא חלק ממפעל ההתנחלות? שעתיד השטחים מעולם לא הוכרע פוליטית? אלו עובדות, וזה יוצר בעיה ערכית עבור שמאלנים.
מה אתה מפחד, שטיינמן? הבנו כבר שאתה פעיל ימין קיצוני, עשית את שלך, עכשיו תנוח.
ראשית, הקפד על סגנון כתיבה מקובל. אתה יכול לכתוב את דבריך בנועם ולא צריך להתלהם. שנית, עדיף להמנע מהכנסת טקסט פוליטי לערכים. גילגמש שיחה 16:51, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
ברגע שתלמד להתנסח בצורה מכובדת תקבל את תגובתי. את ההטיות הפוליטיות שלך תשמור לאתר של גוש שלום או של איזה ארגון שמאל קיצוני אחר. כאן עסוקים בכתיבת אנציקלופדיה ולא בטיפוח הסניף המקומי של מר"צ. א.שטיימן 16:52, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
תתייחס לעניין! אתה זה שמוחק עריכות בטיעון "דווקא כן" ולא אני! אתה זה שמנצל את כחו כעורך ופוגע בערכים בפעם החמישית לפחות! אתה זה שמחליט להגיד שחור על מקומות שבהם רואים לבן בבירור. ועם כל הכבוד, לקרוא למעריב ולהארץ מוטים שמאלה, אומר משהו על מקומך בעצמך.
ערך זה היה נתון במחלוקת ב־6 באוגוסט 2007.
ערך זה היה נתון במחלוקת ב־6 באוגוסט 2007.
דיון המחלוקת


הסכם הפשרה

ברגע שנפתחה ההצבעה יש אנשים נוספים שיש לקחת אותם בחשבון, זה שפותחי ההצבעה הגיעו לפשרה לא אומר שאנשים נוספים שכבר הצביעו מסכימים איתה. אסור היה לסגור את ההצבעה. --elimgoz 22:20, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

ראה את ההסבר למטה. אם אפשר להגיע להסכמה באמצעות דיון ולא באמצעות הצבעה, מה טוב. אם אי אפשר יהיה לעשות את זה, ההצבעה תיפתח מחדש. ‏– rotemlissשיחה 22:25, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
בהחלט, רק שיש לבדוק אם יש מתנגדים לפני שמבצעים פעולה כלשהי ולא אחריה. --elimgoz 22:26, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
ואכן, אני לא משנה את הערך עדיין, אלא בודק אם יש התנגדות. ‏– rotemlissשיחה 22:32, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

המשפט הראשון בערך

במהלך הצבעת מחלוקת (שנסגרה), הושגה הסכמה בין שני פותחי ההצבעה להצעת פשרה. המחלוקת החלה בין המשפט הזה:

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון הוא המכללה הציבורית הגדולה ביותר בישראל.

למשפט הזה:

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון הוא המכללה הציבורית הגדולה ביותר ביהודה ושומרון.

לאחר מכן הוצעה הצעת פשרה:

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון הוא המכללה הציבורית הישראלית הגדולה ביותר.

הרציונאל להצעת הפשרה הוא, שהמשפט הראשון שנוי במחלוקת (האם המכללה היא חלק מישראל? החוק הישראלי אינו חל שם, והמכללה כפופה למל"ג-יו"ש ולא למל"ג), והמשפט השני ריק מתוכן (הנקודה היא שהיא המכללה הגדולה ביותר מבין המכללות הישראליות), ולכן המשפט השלישי אינו שנוי במחלוקת ומהווה פשרה סבירה. מצביעים רבים, ביניהם שני פותחי ההצבעה (לירן ושטיימן) הסכימו להצעה זו.

האם יש התנגדות להצעה זו? ‏– rotemlissשיחה 22:24, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אין תבנית "היה נתון במחלוקת"? צריך לשים פה, שהדיון לא יאבד. חגי אדלר 22:37, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
הודעתי בלוח המודעות. ‏– rotemlissשיחה 22:40, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
מה זה קשור? אני מתכוון כמו התבנית ששמים אחרי שהצבעת מחיקה מסתיימת. כרגע הדיון לא נגיש. חגי אדלר 22:42, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
יצרתי {{הועמד למחלוקת}} (ניתן לשנות שם ולערוך מחדש אם יש הצעות עדיפות). ‏– rotemlissשיחה 22:45, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אחלה. יש איזה שני באגים. ראה דף השיחה שם. חגי אדלר 22:54, 6 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
רק ששום דבר לא שונה בערך עצמו...88.153.181.80 00:25, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
מחכים לראות אם אין התנגדות לפשרה. ‏– rotemlissשיחה 00:33, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
בכל מקרה המתדיינים לא שמו לב לעובדה שהטענה בדבר גודל המכללה ביהודה ושומרון כנראה אינה נכונה, יש מכללות פלסטיניות גדולות ממנה ביהודה ושומרון. מעבר לכך, אין למעשה הבחנה ברורה בין "מכללה" ל-"אוניברסיטה", הוויכוח בתקשורת הוא ויכוח משפטי שלמיטב ידיעתי הוכרע ע"י המשנה ליועמ"ש לממשלה, יהושע שופמן, שקבע שמל"ג יו"ש היא המוסמכת לאכוף את חוק המל"ג באיו"ש ועל כן אם היא התירה למכללת אריאל לעשות שימוש במלה "אוניברסיטה" בהטיה או כתואר בשמה הרי שמבחינה משפטית מכללת אריאל היא אוניברסיטה. אפשר היה לכאורה להתלות בהבחנה לפיה באונ' מתבצע מחקר וניתנים תארי דוקטור ואילו במכללות לא, אלא שהכרת המל"ג וויקיפדיה באונ' הפתוחה שאינה מעניקה תארי דוקטור שומטת את הקרקע מתחת לטענה זו (ואין מחלוקת על כך שמחקר רב מתבצע במכללת אריאל). לכן, קשה לי לראות טיעון משפטי או אחר שיצדיק את אי-הגדרת מכללת אריאל כאוניברסיטה בניגוד לאונ' הפתוחה, מששינתה את שמה וזכתה להכרה החוקית הנדרשת. יחסיות האמת 12:05, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אתה יכול לתת דוגמה למכללה פלשתינית גדולה יותר ביהודה ושומרון? לירן (שיחה,תרומות) 14:04, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

מה זה בכלל "הגדולה ביותר"? אני מניח שהכוונה היא לתלמידים, אבל לפי המשפט משתמע שבשטח שלה היא הכי גדולה. אני צודק? ‏eytanarשיחהתרומות 16:33, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אמור "קטני עבה ממתני אבי" יעצו הילדים לרחבעם (ולא התכוונו לזרת שלו), ומאז כולם מתווכחים של מי גדול יותר. זה הזמן להזכיר שבאוניברסיטאות, "הגודל לא קובע", העיקר הוא מה שבמוח של החוקרים. דוד שי 00:25, 8 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

תמיכתו של ראש הממשלה

מל"ג יו"ש אישר את הפיכת המכללה למרכז אוניברסיטאי ב- 2006, לאחר שתעמוד בתנאים מסויימים. באוגוסט 2007 הודיעה המכללה על עמידה בתנאים. ראש הממשלה בירך את נשיא המכללה באוגוסט 2007. לשכתו "הבהירה" שהברכה מתייחסת להחלטת השדרוג מ- 2006, ולא למימושה, למרות סמיכות הזמנים המופלגת. נכון שפוליטיקאים אוהבים ללכת עם, להרגיש בלי, ולהודיע לכל העולם שהם הולכים בלי ומרגישים עם. אבל ההודעה שנמסרה אינה מבוטלת ונגנזת בגלל "הבהרות" ושיפוצים מאוחרים. לא בעולם האמיתי, ולא בויקיפדיה. אני מבקש שלא להעלים את תמיכתו המופגנת של ראש הממשלה בצעד מן הערך. עוזי ו. 18:48, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

קודם כל שחזרתי לגרסה ללא הקטע השנוי במחלוקת. בניגוד להודעת המל"ג או העומדת בראשו, אין שום סיבה שברכה מצידו של אולמרט תופיע בפתיח. דבר שני הוא שהברכה הזאת היא מאד שנויה במחלוקת ולא ברור מה היא אומרת ואתה בוחר לפרש אותה בניגוד להבהרה שיצאה מלשכתו של אולמרט על כך שהברכה לא הייתה על שינוי השם או על ההכרה כמרכז אוניבריסטי/מכללה. אמנם נורא נוח להתעלם מהבהרות ומהמציאות ולהתייחס רק למה שנוח - אבל זה דווקא העולם האמיתי. מה שמשנה זו התוצאה והכוונה הסופית ולא האופן שבו ניסו לפרש את מה שהוא אמר בשלב מסויים. בכל מקרה אין לזה מקום בפתיח, ובוודאי שלא להציג את זה כמו שיש נסיון להציג את זה. דובב 18:54, 7 באוגוסט 2007 (IDT).[תגובה]
כל הנושא הזה נופח בערך ללא כל פרופורציה. בין אם זו מכללה ובין אם זו אוניברסיטה, חשוב להתמקד בפעילותה המדעית והחינוכית, ולא בברכה שקיבלה מראש הממשלה. דוד שי 00:17, 8 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

מכללה או אוניברסיטה?

חצי ערך עוסק בכך שהיא אושרה כאוניברסיטה. אם כן, למה קוראים לה מכללה לכל אורך הערך? יש להחליף שמוש זה. חגי אדלר 21:50, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

זה ספין תקשורתי פנים ישראלי. אין לזה חשיבות מיוחדת וסתם ניפחו את זה. גילגמש שיחה 21:52, 7 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
הערך מייחס ליולי תמיר את האמירה "והתארים בה לא יהיו במעמד של תארים אוניברסיטאיים" - לא זכור לי הבדל בין תואר ממכללה לתואר מאוניברסיטה, האם יולי תמיר יודעת משהו שמוסתר ממני? דוד שי 00:21, 8 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
מכללת אריאל מעולם לא זכתה להכרה כאוניברסיטה עפ"י החוק מצד המועצה להשכלה גבוהה. קם לו גוף במערב הפרוע שנקרא יו"ש שהוא מין נציגות ההשכלה הגבוהה שמה וכינה עצמו מל"ג יו"ש והחליט שמותר לו להכריז על כל מכללה כאוניברסיטה, וכדי להתחכם עם משמעות השימוש במילה הם כינו את המכללה מרכז אוניברסיטאי - כי לפי החוק גוף שמכנה עצמו אוניברסיטה בלא שקיבל אישור לכך מהמל"ג עובר על החוק והם רצו לעקוף אותו. עד שמכללת אריאל לא תקבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה אין טעם בדין ודברים מיותרים. החוק ברור ופרוס יפה בערך המועצה להשכלה גבוהה. ורק כשזו תכריז על מכללת אריאל כאוניברסיטה - רק אז יהיה מקום לכנותה כך. וכיום החוק אינו מכיר בדרג ביניים כולשהו בשם "מרכז אוניברסיטאי" ככה שהמכללה מנסה ללכת בלי ולהרגיש עם. אבקש בהתאם לשנות את שם הערך למכללת אריאל ולציין בסוגריים את חשיבותה העצמית המנופחת. בברכה, The-knight-of-the-night 22:46, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אדון אביר, יו"ש איננה חלק ממדינת ישראל ולכן חוקי המדינה אינם חלים בה. יש מערכת מקבילה (בדרך כלל חופפת) של חוקים שמוחלים על ידי הריבון (אלוף פיקוד מרכז) ומכוחם הוקמה מל"ג יו"ש שהיא זו שמחליטה ע"פ חוק אלו תארים מאושרים. יש להם סמכות מלאה (ובלעדית) לקבוע זאת והמל"ג הישראלי לא ריבון על המוסדות להשכלה גבוהה ביו"ש, ממילא מל"ג יו"ש יכול להמציא מושג שלא קיים בלקסיקון של מל"ג ישראל. ‏DGtal22:52, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
עקב כך כיניתי את יו"ש "המערב הפרוע". אי אחידות החוק שבין שני חבלי ארץ שנמצאים ברובם תחת אותו ריבון יוצר אנדרלמוסיה רבה. ובכל זאת ההצמדות כאן לחוק הישראלי על פני - נכננה זאת 'חוקי יו"ש' היא חשובה וזאת מכיוון ש: א. החוק הישראלי שחוקקה הכנסת, סמכותו רבה יותר מזו של אלוף כזה או אחר בצה"ל וממילא זה יונק סמכותו בסופו של דבר מהחוק. ב. המנהל ביו"ש, ומכללת אריאל בפרט, אינם עצמאיים ומחוברים לשלטון בישראל כמו חמצן. תקציבים שמעביר משרד החינוך למשל בין היתר למכללת אריאל יכולים להוות כלי נשק יעיל בהכפפתו לרצון המשרד. ג. יוצאי המכללה שישאו עימם "תואר-אוניברסיטאי" ויבקשו לקבל הכרה בתוארם בתחומי הקו הירוק - עלולים להתקל באי הכרה מוסדית ובאי הכרה ציבורית בתוארם וכל זאת בגלל שם המוסד המעניק. מכללת אריאל אני סבור, לא תוכל להמשיך ולכנותה כאוניברסיטה או כמרכז אוניברסיטאי כל זמן שהדבר פוגע בתלמידיה שכן הדבר ישמוט את הבסיס שעליו היא יושבת - ברגע שהסטודנטים יראו שאין כל ערך ללימודיהם רק עקב התואר בו מתכנה המוסד המעניק שלהם , הם, ואחריהם עוד מעוניינים רבים יעבירו את לימודיהם למקומות אחרים, והלחץ אני סבור יעשה את שלו על המכללה. The-knight-of-the-night 23:08, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אני מוחה על ההתייחסות שלך לשטחי יו"ש כמערב פרוע (תשווה לנגב ונדבר). לגופם של דברים, מל"ג ישראל יכולים להחליט שהם אינם מכירים בתואר שהעניק מל"ג יו"ש אבל עד היום לא היה לזה תקדים ואין סיבה שאיננה פוליטית שבגללה תואר אקדמי כזה לא יוכר (מל"ג יו"ש מורכבת מאקדמאים בעלי פרס ישראל, לא מחבורת חובבנים). ברור שהכסף יענה את הכל ויכולים לסגור את הברז בכל רגע, אבל זה לא נוגע ישירות לתקיפות התארים של אריאל, אלא ליכולת כיפוף הידיים בעניין יישומו של החוק (ההבדל הדק בין חוק לפוליטיקה). לגבי סעיף א' - חוק כנסת לא שווה כמעט כלום מחוץ לשטחים בו חוקים אלו הוחלו (אני מסתייג כי יש כמה חריגים), כך שסמכות האלוף היא זו הקובעת ביו"ש. מסיבות פוליטיות (שוב, להבדיל מחוקיות) האלוף מכבד את הכנסת ויש התאמה גבוהה מאוד בין החוקים. ‏DGtal23:22, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

החילזון מן השפן

לא מיהרנו קצת לשנות את שם הערך [3]? emanשיחה 00:33, 10 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

זו תוצאה של הקדושה המוענקת כאן לזכות ההגדרה העצמית (מואלהפדיה ועד מכון המחקר הגבוה שאול ובניו). עוזי ו. 00:36, 10 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
גם אני חושב שזה היה מהיר מדי ומצב משפטי מאד מורכב. דובב 00:38, 10 באוגוסט 2007 (IDT).[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לא. הויכוחים הפוליטיים שלאחר מעשה הם מרתקים, אבל המכללה שינתה את שמה וכל התעלמות של מל"ג מצעד חוקי לכאורה היא צעד פוליטי ודי קטנוני (ושלא תטעו, באקדמיה יש פוליטיקה פנימית לפחות כמו זו שבכנסת). ‏DGtal00:39, 10 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אהבתי את "הלכאורה". לא, בעיני המל"ג המהלך לא חוקי בכלל וכל מיני התפתלויות בחוק שמכללת אריאל יעשו, אני בספק יעזרו לה בסופו של דבר, כי מדובר לפי דעת המל"ג בהטעייה הציבור. בסופו של דבר יש 2 אפשרויות. או שמכללת אריאל תכנע, או שהם יפעילו לחץ פוליטי כדי שהתקציב שלהן יעבור שלא דרך המל"ג (לכל הפונקציה המלאכותית הזאת של מל"ג-יו"ש אין שום משמעות מבחינת תכנים, תקציב או כל היבט אחר). דובב 00:46, 10 באוגוסט 2007 (IDT).[תגובה]
מה שיולי תמיר עשתה אפשר לתאר בשתי מילים: טרור פוליטי. מצד שני, לא ציפיתי ליותר מאשת שלום עכשיו, ארגון שהשנאה מוליכה אותה. המכללה פעלה לפי החוק ובגיבוי שרת החינוך הקודמת ואין ספק שמבחינה אקדמית היא ראויה להפוך לאוניברסיטה. ראה כאן. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 00:44, 10 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
  1. ^ אילאיל שחר, הדס טסלר ועידו שטרנברג, "מכללת אריאל נשארה מאחור", nrg מעריב.