דני דיין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
לא מוחקים, מרחיבים. ביטול גרסה 6284224 של 89.0.142.111 (שיחה)
מאין תקציר עריכה
שורה 35: שורה 35:
[[קטגוריה:ישראלים בתעשיית המחשבים]]
[[קטגוריה:ישראלים בתעשיית המחשבים]]
[[קטגוריה:משפחת דיין|דני]]
[[קטגוריה:משפחת דיין|דני]]
[[קטגוריה:דירקטורים ישראלים]]

גרסה מ־18:41, 9 במאי 2009

דני דיין

דני דיין (נולד ב-1955) הוא פעיל פוליטי ישראלי ויושב ראש "מועצת יש"ע המתחדשת", גוף שהחליף את מועצת יש"ע בהנהגת המתיישבים ביהודה ושומרון בשנת 2007.

ביוגרפיה

דני דיין נולד ב-1955 בבואנוס איירס שבארגנטינה. עלה לישראל בשנת 1971 וגדל בשכונת יד אליהו. החל משנות השמונים הוא מתגורר בישוב מעלה שומרון. דיין הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במימון מאוניברסיטת תל אביב.

בשנת 1982 הקים יחד עם שלמה טירן את חברת "אלעד מערכות" ועמד בראשה במשך כ-23 שנה, בתחילה כמנכ"ל ולאחר מכן כיו"ר מועצת המנהלים. החברה צמחה בתקופתו לכדי 400 אנשי מקצוע בתחום המיחשוב. בשנת 2005 מכר את חלקו בחברה. כיום הוא משקיע בתחום ההיי-טק במיזמים שונים ומרצה לכלכלה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון.

דיין היה פעיל בהקמת תנועת התחיה ושימש כמזכ"ל התנועה ומועמדה לכנסת במערכת הבחירות בשנת 1992 במקום השישי ברשימה אולם לא נכנס לכנסת.

עם הקמת הבית היהודי לקראת הבחירות לכנסת השמונה עשרה הועמד דיין במקום השמיני ברשימה, אך לבסוף ויתר על ההתמודדות.

היה חבר במשך שמונה שנים בהנהלת מועצת יש"ע.

דיין הוא בן דודה של העיתונאית אילנה דיין.

מועצת יש"ע המתחדשת

בנובמבר 2006, שנה ורבע לאחר ביצוע תוכנית ההתנתקות, הודיע יו"ר מועצת יש"ע בנצי ליברמן על התפטרותו מתפקידו כיו"ר המועצה, תוך קריאה לשינוי מבני במועצת יש"ע. דיין היה חבר בצוות ההיגוי של הארגון מחדש, שבו ישבו גם אישים בולטים בהתנחלויות כמו שרה אליאש מקדומים, הרב אליקים לבנון מאלון מורה, חנוך הכהן מבית אל, הרב אבינועם הורביץ מקריית ארבע, יגאל כהן-אורגד ממכלת יו"ש באריאל, יחד עם נציגי ראשי המועצות ביהודה ושומרון. הצוות יזם הקמת גוף מורחב שייקרא "יש"ע המתחדשת" ויכלול מספר רב יותר של חברים.

בכנס מליאת יש"ע המתחדשת שנערך באריאל ב-13 ביולי 2007 נבחר דיין, החילוני, ליושב ראש הארגון, והחליף את ליברמן שנשאר בתפקידו כיו"ר עד בחירת היו"ר החדש. לצדו נבחרה שרה אליאש תושבת קדומים שכיהנה בעבר כראש אולפנת "להבה" שתשמש כסגניתו.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
נדב שרגאי, דני דיין הוא היושב ראש החדש של מועצת יש"ע, באתר הארץ.