מקלין סטיבנסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקלין סטיבנסון
McLean Stevenson
מקלין סטיבנסון בסדרה " מ.א.ש"
מקלין סטיבנסון בסדרה " מ.א.ש"
לידה 14 בנובמבר 1927
נורמל, אילינוי, ארצות הברית
פטירה 15 בפברואר 1996 (בגיל 68)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
מקום קבורה פארק הזכרון פורסט לוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1962–1993 (כ־31 שנים)
מקום לימודים
  • אוניברסיטת נורת'ווסטרן
  • האקדמיה האמריקאית למוזיקה ודרמה
  • אקדמיית לייק פורסט, אילינוי
  • בית הספר לתקשורת של אוניברסיטת נורת'ווסטרן עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדגר מקלין סטיבנסון, ג'וניוראנגלית: Edgar McLean Stevenson, Jr.;‏ 14 בנובמבר 1927 - 15 בפברואר 1996) היה שחקן אמריקאי זוכה פרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה לשנת 1973 על תפקידו בתור הנרי בלייק, מפקד המחנה הצבאי בסדרה הצבאית הקומית "מ.א.ש".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבנסון נולד בעיר נורמל שבמדינת אילינוי ללוטי בל מקלין ולאדגר מקלין סטיבנסון. נכדו של עדלי סטיבנסון, שכיהן כסגנו של הנשיא גרובר קליבלנד. התחנך ב"אקדמיית לייק פורסט" לפני שהתגייס לצי ארצות הברית. לאחר שחזר משירותו הצבאי למד תיאטרון ב"אוניברסיטת נורת'ווסטרן"

סטיבנסון החל את דרכו כשחקן בשנת 1969 בסיטקום בכיכובה של דוריס דיי "המופע של דוריס דיי" בתפקיד מייקל "ניק" ניקולסון עורך המגזין והבוס של דוריס מרטין (דיי). הוא הופיע בסדרה עד לשנת 1971 בה נבחן לסדרה הצבאית הקומית "מ.א.ש" בתפקיד "הוקאיי" פירס. סטיבנסון שוכנע לוותר על התפקיד הראשי ולהיבחן לתפקיד המשני של מפקד המחנה הצבאי רפואי האמריקאי בקוריאה הנרי בלייק . סטיבנסון הופיע בסדרה במשך 3 עונות וזכה בשנת 1973 בפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה. על אף הצלחת הסדרה סטיבנסון חש שמעמדו על סט הצילומים הוא נמוך בהשוואה לכוכב הראשי אלן אלדה ודרש להתיר את חוזהו בתום שלוש עונות. מהלך זה הסב נזק לקריירה של סטיבנסון ובראיון שהעניק הוא אף טען בעצמו שנטישת התוכנית הייתה טעות מצידו.

סטיבנסון לא הצליח להתרומם מקצועית לאחר "מ.א.ש" והוא השתתף בעיקר כשחקן אורח בסדרות טלוויזיה כמו "Hello, Larry", "ריקוד מושחת" ו"ספינת האהבה" ובסרט הקולנוע הבדיוני הקומי "החתול מהחלל החיצון".

בשנת 1993 ביצע את תפקיד משחק האחרון שלו במיני-סדרת הטלוויזיה "סיפורי סן פרנסיסקו", שעלתה בערוץ 4 הבריטי ומבוססת על סדרת הספרים מאת ארמיסטד מופין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבנסון היה אב לשלושה ילדים ממערכותיו נישואיו לקארי ויליאמסון וג'יני פוסדיק.

סטיבנסון סבל בשנותיו האחרונות ממחלת סרטן שלפוחית השתן ממנה התרפא. הוא נפטר מהתקף לב ב-15 בפברואר 1996 בלוס אנג'לס בגיל 68. הוא נקבר ב"פארק הזיכרון פורסט לאוון".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מקלין סטיבנסון בוויקישיתוף