סיפורי הג'דיי (מיני-סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפורי הג'דיי
Tales of the Jedi
מבוסס על מלחמת הכוכבים
סוגה אנתולוגיה, מדע בדיוני, הנפשה
יוצרים דייב פילוני, צ'ארלס מורי
כותבים דייב פילוני עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים אשלי אקסטין (אסוקה טאנו)
ליאם ניסן (קווי-גון ג'ין)
קוריי בורטון (הרוזן דוקו)
ג'נינה גבנקר (Pav-ti)
מאט לנטר (אנאקין סקייווקר) עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
מפיקים בפועל דייב פילוני, צ'ארלס מורי
חברת הפקה לוקאס פילם
מוזיקה קווין קיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 13-17 דקות
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 26 באוקטובר 2022
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפורי הג'דייאנגלית: Tales of the Jedi) היא סדרת אנתולוגיה מונפשת אמריקאית שיצרו דייב פילוני וצ'ארלס מאריי עבור שירות הסטרימינג דיסני+. הסדרה היא חלק מהזיכיון של "מלחמת הכוכבים" והיא בוחנת דמויות ג'דיי שונות מתקופת טרילוגיית הפריקוולים. הסדרה מופקת על ידי Lucasfilm Animation.

פילוני החל לכתוב את הסדרה תוך כדי עבודתו על סדרת "מלחמת הכוכבים" "המנדלוריאן" וחשף את הפרטים הרשמיים הראשונים על הסדרה במאי 2022. היא מורכבת משישה פרקים שמפוצלים לשני "נתיבים", האחד עוקב אחר דמותו של אסוקה טאנו והשני אחר הרוזן דוקו. ליאם ניסן, מייקל ריצ'רדסון, ג'נינה גאבנקר, מאט לנטר ואשלי אקשטיין מדבבים את הסדרה, המשתמשת באותו סגנון אנימציה כמו הסדרה הקודמת של פילוני, "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל פרק של "סיפורי הג'דיי" מספר סיפור קצר הכולל ג'דיי מתקופת טרילוגיית הפריקוולים של מלחמת הכוכבים. ששת הפרקים מחולקים לשני "נתיבים": הראשון עוקב אחר אסוקה טאנו בנקודות שונות בחייה, והשני מתאר את הרוזן דוקו ונפילתו לצד האפל של הכוח.

מדבבים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים באנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
1 Life and Death נתנאל וילנובה דייב פילוני 26 באוקטובר 2022
טקס חניכתה של פעוטה מסתיים בתוצאות בלתי צפויות.
2 Justice סול רויז דייב פילוני 26 באוקטובר 2022
שני אבירי ג'דיי נשלחים לכוכב מרוחק על מנת לפתור תקרית עם בן ערובה.
3 Choices צ'ארלס מוריי צ'ארלס מוריי ואלן מוריי 26 באוקטובר 2022
אבירי ג'דיי חוקרים את מותה המסתורי של אחת משלהם.
4 The Sith Lord סול רויז דייב פילוני 26 באוקטובר 2022
מאסטר ג'דיי מגלה תגלית מטרידה.
5 Practice Makes Perfect סול רויז דייב פילוני 26 באוקטובר 2022
פדוואן ג'דיי צריכה לעבור אימון הנראה כבלתי אפשרי.
6 Resolve סול רויז דייב פילוני 26 באוקטובר 2022
ג'דיי לשעבר נאלצת להתמודד עם העובדה שהיא אינה יכולה לברוח ממי שהיא.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שנסע לעבוד על סדרת מלחמת הכוכבים "המנדלוריאן", דייב פילוני החל לכתוב סיפורים קצרים על דמויות שונות ממסדר הג'דיי בתקופת טרילוגיית הפריקוולים של הזיכיון. קארי בק, סגנית נשיא בכירה לפיתוח והפקה בלוקאס פילם, שאלה אם פילוני רוצה להפוך את אלו לסדרה.[1] לוקאס פילם אישרו את הפרויקט באפריל 2022.[2] באירוע שנערך בסוף מאי נחשף שהסדרה מורכבת משישה פרקים שנכתבו על ידי פילוני וכותב "מלחמת המשובטים" צ'ארלס מאריי[3], כאשר כל אחד מהם באורך של כ-15 דקות.[4]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילוני תיאר את הסדרה כחוקרת "שתי דרכים ושתי בחירות", כאשר האחת עוקבת אחר הדמות אסוקה טאנו והשנייה מתמקדת ברוזן דוקו. כל דמות נחקרת בשלוש תקופות שונות בחייהם.[5] בהשוואה לסדרה "מלחמת המשובטים", פילוני ציין ש"סיפורי הג'דיי" יהיה בקצב איטי יותר ועם פחות דיאלוגים ויותר סיפורים חזותיים. זה נוצר בהשראת יצירותיו של הייאו מיאזאקי כמו גם המנטור של פילוני, יוצר מלחמת הכוכבים ג'ורג' לוקאס.[6][5] הרעיון הראשון של פילוני לסדרה היה להראות איך אסוקה נלקחה למסדר הג'דיי על ידי פלו קון, אבל הוא שינה את זה לסיפור על מסע הציד הראשון של אסוקה עם אמה מכיוון שלא היו הרבה סיפורים על "אמהות מתנהגות כמו אמהות" במלחמת הכוכבים[6].[7] הוא הרגיש שחשוב ש"החוויה הראשונה של אסוקה עם מישהי שתגיד לה, 'אל תפחדי', היא אמה". מעבר לפרק הראשון, שיש לו סוף טוב ומציג את "התינוקת המקסימה אסוקה",[5] פילוני הזהיר כי "אלה לא רק סיפורים מהנים ושמחים. זה נהיה קשוח לפעמים". הוא הרגיש במיוחד שחייו של דוקו "טרגיים באופן מפתיע".[6] היבט של דוקו שפילוני רצה לחקור היה מערכת היחסים עם הפדוואן שלו, קווי-גון ג'ין, שפילוני תיאר כ"אחד הג'דיי הטובים ובמובנים מסוימים המעניין ביותר, בגלל הפילוסופיה שלו השונה ממועצת הג'דיי. ומאיפה הוא למד את זה, אם לא מהמנטור שלו, הרוזן דוקו?"[5]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הכרזת הסדרה במאי 2022, נחשף כי ליאם ניסן יחזור לתפקידו כקווי-גון ג'ין, בעוד שבנו מייקל ריצ'רדסון ידבב גרסה צעירה יותר של הדמות.[8] מאט לנטר חוזר על תפקידו כאנאקין סקייווקר מ"מלחמת המשובטים"[3], בעוד שג'נינה גוואנקר לוהקה לתפקיד אמה של אסוקה טאנו, פאב-טי.[5] ביולי 2022, אשלי אקשטיין חשפה שהיא תחזור על תפקידה כאסוקה טאנו.[9]

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה משתמשת באותו סגנון אנימציה כמו "מלחמת המשובטים".[6]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילוני חשף את הפרטים הראשונים על הסדרה בפאנל של חגיגת מלחמת הכוכבים במאי 2022, שם הוצג טיזר והפרק הראשון המלא של הסדרה הוקרן.[6]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה "סיפורי הג'דיי" שודרה ב-26 באוקטובר 2022 בדיסני+ והיא מורכבת משישה פרקים.[10]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eric Goldman, Dave began writing Tales of the Jedi on a whim flying back and forth to make Mando. Carrie Beck said “Do you want to make this?“ and he said “If you can find the money!” Noted she had already proven she could do that to come back and finish The Clone Wars., טוויטר, ‏29 במאי 2022 (באנגלית)
  2. ^ James Whitbrook, Tales of the Jedi, Whatever It Is, Is Star Wars' Next Animated Adventure, gizmodo, ‏27 באפריל 2022 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 James Whitbrook, Tales of the Jedi’s First Footage Teases Two Very Different Star Wars Stories, gizmodo, ‏29 במאי 2022 (באנגלית)
  4. ^ MAGGIE BOCCELLA, 'Star Wars: Tales of the Jedi': Liam Neeson to Return as the Voice of Qui-Gon Jinn, collider, ‏28 במאי 2022 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 3 4 5 SWCA 2022: 5 THINGS WE LEARNED FROM THE STAR WARS: TALES OF THE JEDI PANEL, starwars.com, ‏29 במאי 2022 (באנגלית)
  6. ^ 1 2 3 4 5 Matt Schimkowitz, Star Wars: Tales Of The Jedi animated anthology series to bring more darkness to the galaxy, avclub, ‏28 במאי 2022
  7. ^ Eric Goldman, Dave’s first idea was to show Plo Koon coming to being Ahsoka to the Jedi but then he realized he wanted to focus more on Ahsoka and her mother, noting we haven’t had a lot of stories about moms being moms in Star Wars., twitter, ‏29 במאי 2022 (באנגלית)
  8. ^ MATT VILLEI, Star Wars: Tales of the Jedi' Images Tease the Origins of Ahsoka Tano, collider, ‏29 במאי 2022 (באנגלית)
  9. ^ Ashley Eckstein Teases TALES OF THE JEDI And Sharing Ahsoka Tano Role With Rosario Dawson (Exclusive), sffgazette.com, ‏15 ביולי 2022 (באנגלית)
  10. ^ TALES OF THE JEDI’ is 6 episodes long, 3 focusing on Ahsoka, 3 focusing on Dooku., twitter, ‏10 בספטמבר 2022