עצבניות אש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עצבניות אש
The Heat
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פול פייג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיטר צ'רנין
ג'ונו טופינג
תסריט קייטי דיפולד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ברנט וויט
בלה מיי
ג'יי דיובי
שחקנים ראשיים סנדרה בולוק
מליסה מקארתי
מוזיקה מייקל אנדרוז עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט יאומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, Chernin Entertainment, רטפק-דיון אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 ביוני 2013
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט להט"בי, סרט באדי קאפ, סרט קומדיה, סרט חבר'ה נשי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 43 מיליון דולר
הכנסות 229,930,771 דולר
הכנסות באתר מוג'ו bullockmccarthy
www.theheatmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עצבניות אשאנגלית: The Heat) הוא סרט קומדיה-משטרה אמריקאי משנת 2013, שנכתב על ידי קייטי דיפולד ובוים על ידי פול פייג. העלילה מתמקדת בסנדרה בולוק בתפקיד סוכנת ה-FBI שרה אשבורן ומליסה מקארתי בתפקיד הבלשית שאנון מולינס, החייבות לתפוס מאפיונר מבוקש. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ובקנדה ב-28 ביוני 2013, בשתי המדינות הסרט זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכנת מיוחדת שרה אשבורן (סנדרה בולוק) היא חוקרת מיומנת מאוד ויעילה מטעם ה-FBI, אבל היא זוכה ליחס לא טוב מצד עמיתיה לעבודה בגלל היהירות שלה והיחס המתנשא שהיא מפגינה. הייל (דמיאן ביצ'יר), הבוס של אשבורן במשרד ה-FBI בשטח התיחום של ניו יורק, מקודם בתפקידו ושולח אותה לבוסטון כדי למצוא ברון סמים בשם סימון לרקין. הייל מבטיח לאשבורן שתקודם לתפקידו אם תוכל לפתור את המקרה תוך כדי הצגת יכולת של שיתוף פעולה עם אחרים. בבוסטון, היא עובדת בשותפות עם שאנון מולינס (מליסה מקארתי), קצינת משטרה מיומנת ומרדנית ממשטרת בוסטון. הפילוסופיה של "עבודה לפי הספר" של אשבורן מתנגשת עם הסגנון האלים והמחוספס של מולינס בעבודתן יחד. מולינס מגלה את פרטי המקרה על סימון לרקין על ידי גנבת מסמכים מאשבורן ומתעקשת לעזור לה. אשבורן מסכימה בחוסר רצון, ומבינה כי היא צריכה את הידע הרב של מולינס על האזור.

אשבורן ומולינס עוקבות אחר בעלים של מועדון לילה ומגלות את המקום בהצלחה בעקבות באג בטלפון הסלולרי שלו שמוביל אותן למיקומו. כאשר הן עוזבות את המועדון, הן מתמודדות מול שני סוכני היחידה ללוחמה בסמים, קרייג ואדם, שעובדים על התיק על לרקין במשך כמה חודשים וחוששים כי התיק שלהם יהיה בסכנה בעקבות התערבותן וכניסתן למועדון. לאחר שראתה מולינס את אחיה, ג'ייסון, בתוך המסחרית של שני הסוכנים, אשבורן מגלה כי הוא שוחרר לאחרונה מהכלא לאחר שהוכנס לשם על ידי מולינס עצמה, והוא עשוי להיות קשור לארגונו של לרקין. אשבורן משכנעת את מולינס ללכת לבית הוריה כדי לקבל מג'ייסון מידע על לרקין. בהגעתם לבית, מתברר כי ההורים של מולינס ושני אחיה האחרים עדיין נוטרים טינה עמוקה למולינס על כך שהייתה מעורבת במאסרו של ג'ייסון. ג'ייסון, שאין לו טינה כלפי אחותו, מוסר לה מידע על גופה של סוחר סמים שנרצח והוחבא בתוך רכב נטוש. בנתיחה שלאחר המוות של הגופה, מתגלים כימיקלים בנעליו של הקורבן, שמובילים את אשבורן ואת מולינס למפעל צבעים נטוש, ששם הן עדות לסוחר סמים שנרצח על ידי חבר בארגון של לרקין ששמו ג'וליאן. השתיים עוצרות את ג'וליאן ומנסות להוציא ממנו מידע בנוגע ללרקין, אולם הן אינן מסוגלות לחלץ כל מידע מהותי וחשוב בנוגע למקום הימצאו או לפועלו של לרקין.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלה והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעורבות ולביקורות חיוביות. האתר "Rotten Tomatoes" נתן לסרט ציון של 65% בהתבסס על 157 ביקורות. האתר "Metacritic" נתן לסרט ציון של 60 מתוך 100 בהתבסס על 37 ביקורות. רוב הביקורות צינו לטובה את הכימיה בין שתי השחקניות הראשיות סנדרה בולוק ומליסה מקארתי.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף השבוע הראשון לצאתו הסרט גרף 39,115,043 דולר. נכון ל-17 באוקטובר, הוא הכניס 159,325,998 דולר בארצות בלבד ו-68,849,672 דולר ברחבי העולם. הסרט נחל הצלחה כלכלית עצומה והוא אף היה לסרט הקומדיה הרווחי ביותר לשנת 2013 עד צאתו של הסרט "אנחנו המילרים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עצבניות אש בוויקישיתוף