לדפוק חתונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לדפוק חתונה
Wedding Crashers
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי דייוויד דובקין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט ל' לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סטיב פייבר, בוב פישר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מארק ליבולסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אוון וילסון
וינס ווהן
כריסטופר ווקן
רייצ'ל מקאדמס
איילה פישר
בראדלי קופר
ג'יין סימור
מוזיקה רולף קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ולי מקט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 ביוני 2005
משך הקרנה 119 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט חבר'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולר
הכנסות 285 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו weddingcrashers
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לדפוק חתונהאנגלית: Wedding Crashers) הוא סרט קומדיה רומנטית שיצא לאור ב-15 ביוני 2005, בבימויו של דייוויד דובקין, ובכיכובם של אוון וילסון, וינס ווהן, רייצ'ל מקאדמס וכריסטופר ווקן. גרסת DVD שכללה את הגרסה הלא מצונזרת של הסרט, יצאה לאור ב-3 בינואר 2006, וגרסת הבלו ריי יצאה ב-30 בדצמבר 2008.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון בקוויט (אוון וילסון) וג'רמי גריי (וינס ווהן) הם מגשרי גירושין בוושינגטון די. סי.. השניים נוהגים לעיתים תכופות "לדפוק חתונה" - כלומר, להצטרף לחתונה שלא הוזמנו אליה במטרה לפגוש ולפתות נשים, תוך כדי ציות לחוקים ברורים בכל הנוגע ל"לדפוק חתונה", חוקים שהעביר אליהם דופק החתונות הפורש - צ'אז רינהולד (ויל פרל). השניים משתמשים בסיפורי כיסוי המשתנים מחתונה לחתונה, ובעזרת קסם אישי הופכים להיות 'מסמר הערב' בכל חתונה, ובכך נמנעים מלהגיע לעימות עם מוזמנים אחרים. לאחר הצלחה בחתונות רבות, ג'רמי לוקח את ג'ון לחתונה של בתו של מזכיר שר האוצר של ארצות הברית, ווליהאם קלירי (כריסטופר ווקן). ברגע שהשניים נכנסו, הם מבחינים בשתי בנותיו האחרות של קלירי, גלוריה (איילה פישר) וקלייר (רייצ'ל מקאדמס). ג'רמי מצליח לפתות את גלוריה ואף מקיים עימה יחסי מין על חוף בקרבת מקום. גלוריה מגלה לג'רמי כי היא בתולה וכי היא מאוהבת בו, מה שגורם לג'רמי להילחץ, לעזוב את החתונה ולחפש את ג'ון.

בינתיים, ג'ון מתחיל לנסות לפתוח בשיחה עם קלייר, אך החבר של קלייר, זאק לודג' (בראדלי קופר), מפריע לשיחה. בהמשך נראה כי הסיבה היחידה שזאק מעוניין בקלייר זה משום הכוח הפוליטי הרב שיש לאביה. לאחר מכן מצטרפים ג'ון וג'רמי לסוף שבוע של חגיגות בבית הנופש של משפחת השר אליו הוזמנו. במהלך הנופש, גלוריה מנסה לשכנע את ג'רמי להינשא לה. במקביל, זאק עוזב ארוחת ערב כדי לנוח לאחר שג'ון ערבב במשקהו חומר משלשל, וזה האחרון יוצא לטייל עם קלייר. לאחר ששניהם נתקלים בפיתויים מבני משפחה אחרים, ג'רמי מבקש מג'ון לעזוב, אך הם נשארים לאחר שג'רמי מבין שג'ון התאהב בקלייר. בעוד היחסים בין ג'רמי לגלוריה ובין ג'ון לקלייר ממשיכים להתהדק, זאק חושף שג'רמי וג'ון הם נוכלים, והצמד מגורש מבית המשפחה.

לאחר שהשניים חוזרים לשגרת חייהם, ממשיך ג'רמי בסתר להיפגש עם גלוריה, ללא ידיעתו של ג'ון, שבמקביל ממשיך להתחקות אחר קלייר ומנסה ליצור איתה קשר כשהוא מתחזה למלצר במסיבת האירוסים שלה עם זאק. ההתחזות נחשפת וג'ון מוכה על ידי זאק וחבריו. לאחר שהוא מתאושש, הוא הולך לחפש את ג'רמי שהיה אמור לחפות עליו כשהתחזה למלצר, אך לאחר שנתקל בם באמצע קיום יחסי מין, הוא נכנס לדיכאון.

ג'ון ממשיך לדפוק עוד מספר חתונות לבד אך הפעם הוא משאיר אחריו בלגן בהשפעת הדיכאון. במקביל, ג'רמי וגלוריה מבקשים להינשא זה לזה, ואילו אהבתה של קלייר את זאק הולכת ונחלשת. ג'ון מסרב להיות שושבינו של ג'רמי, ובמקום להשתתף בחתונה הוא מצטרף למנטור של "לדפוק חתונה", צ'אז רינהלוד, לדפוק 'הלוויה'. לאחר הרפתקאה רגשית בהלוויה, ג'ון מבין כי נפשו כמהה לאהבה, והוא ממהר לחתונה של ג'רמי, אליה הוא מגיע בעיצומו של הטקס. בחתונה הוא שוב נפגש עם קלייר, ולאחר שקלייר רבה לעיני הקהל כולו עם זאק ומטיחה בו דברים קשים, זאק מתנפל על ג'ון, אך ג'רמי מגונן עליו ותוקף את זאק.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוון וילסון – בתפקיד ג'ון בקוויט.
  • וינס ווהן – בתפקיד ג'רמי גריי.
  • כריסטופר ווקן – בתפקיד ווליאס קליירי.
  • רייצ'ל מקאדמס – בתפקיד קלייר קליירי.
  • איילה פישר – בתפקיד גלוריה קליירי.
  • אלן אלבריטני דו – בתפקיד סבתא של גלוריה וקלייר.
  • קייר אודונל – בתפקיד טוד, אחיהם של קלייר וגלוריה.
  • בראדלי קופר – בתפקיד זאק, הארוס של קלייר.
  • רון קנדה – בתפקיד המשרת של משפחת קלייר.
  • ויל פרל – בתפקיד צ'אז, המנטור של ג'ון וג'רמי בכל מה שקשור ב"לדפוק חתונות".
  • דריוה ברייד – בתפקיד ויויאן.
  • רבקה דה מורניי ודוויט יואקם – בתפקיד מר וגברת קרוגר.
  • קטרין ג'וסטר – בתפקיד גברת רינהולד.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נכתב על ידי בוב פישר וסטיב פבר, והופק על ידי "ניו ליין סינמה", "טפסטרי פילם", "אוורי פיקס" ועוד. הסרט צולם בוושינגטון די. סי. ובחוף המזרחי של מרילנד. 54 ימי הצילום החלו ב-22 במרץ 2004. תקציב הסרט היה כ-40 מיליון דולר, ובשבוע הראשון שלו הכניס קרוב ל-34 מיליון דולר בארצות הברית לבדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]