לדלג לתוכן

שודדי הקאריביים: זרמים זרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שודדי הקאריביים: זרמים זרים
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על שודדי הקאריביים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רוב מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'רי ברוקהיימר
תסריט טד אליוט, טרי רוסיו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דייוויד ברנר
וייאט סמית'
מייקל חאן
שחקנים ראשיים ג'וני דפ
פנלופה קרוז
איאן מקשיין
ג'פרי ראש
מוזיקה הנס צימר
צילום דריוס וולסקי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה חברת וולט דיסני
סרטי ג'רי ברוקהיימר
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ישראלישראל 19 במאי 2011

ארצות הבריתארצות הברית 20 במאי 2011
משך הקרנה 137 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט חיפוש מטמון, סרט סייפים נועזים, סרט זומבים, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 378.5 מיליון דולר
הכנסות 1.046 מיליארד דולר
הכנסות באתר מוג'ו piratesofthecaribbean4
סרט קודם שודדי הקאריביים: סוף העולם
סרט הבא שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר
אתר רשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שודדי הקאריביים: זרמים זריםאנגלית: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) הוא סרט קולנוע אמריקאי שובר קופות מסוגת ההרפתקאות והפעולה שיצא לאקרנים בישראל ב-18 במאי 2011. הסרט מהווה חלק רביעי בסדרת סרטי שודדי הקאריביים. הוא מבוסס על הספר זרמים זרים של טים פאוורס (תורגם לעברית ב-2011 בהוצאת אופוס).[1]

בדומה לסרטים הקודמים בסדרה, הסרט עוקב אחר עלילותיו של קפטן ג'ק ספארו, שודד ים הרפתקן בגילומו של ג'וני דפ. סרט זה מתמקד בחיפושו של ספארו אחר מעיין הנעורים בתקווה לזכות בחיי נצח.

את הסרט ביים רוב מארשל, שהחליף את מקומו של במאי שלושת הסרטים הקודמים גור ורבינסקי.

בסרט זה לא מופיעים השחקנים אורלנדו בלום וקירה נייטלי ודמויותיהם - ויל טרנר ואליזבת' סוואן, שהיו דמויות מרכזיות בסרטים הקודמים בסדרה. לעומת זאת, משחקים בסרט פנלופה קרוז ואיאן מקשיין, בתפקיד אנג'ליקה ושחור הזקן בהתאמה, בסרטם הראשון בסדרה.

זהו הסרט הראשון בסדרה שמשלב תיאורים בדיוניים של דמויות היסטוריות[2], כמו שחור הזקן, ג'ורג' השני, מלך בריטניה, ראש ממשלת בריטניה הנרי פלהם, ג'ון קרטרט ששימש הלורד נשיא המועצה, ופרדיננד השישי, מלך ספרד.

זהו גם הסרט הראשון בסדרה שיצא לאקרנים ב-3D (תלת-ממד) ודיסני דיגיטל 3D וגם ב-IMAX 3D בישראל וברחבי העולם כולו.

נכון לינואר 2024, זהו הסרט החמישי ברשימת הסרטים היקרים ביותר בהיסטוריה, עם תקציב הפקה של 379 מיליון דולר.

נכון לספטמבר 2011, הסרט הפך לשובר קופות וניצב במקום השלישי במצעד שוברי הקופות ברחבי העולם, אחרי "רובוטריקים 3" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות". הסרט גם הפך לסרט השמיני בהיסטוריה שפרץ את רף המיליארד וכיום ניצב במקום ה-31 בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים.

עלילת הסרט

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בשני דייגים ספרדיים אשר שולים אדם מהמים עם מחברת של חואן פונסה דה ליאון, מגלה ארצות ספרדי שחיפש את מעיין הנעורים. הדייגים מביאים אותו למלך ספרד, פרדיננד השישי, ששולח מיד מסע למציאת המעיין.

קפטן ג'ק ספארו נמצא בלונדון על-מנת להציל את ג'ושאמי גיבס, החובל הראשון הנאמן שלו, שעומד למשפט. הוא מבריח אותו ממשפט תלייה, אך במהרה שניהם נלכדים על ידי השלטונות הבריטיים. ג'ק מובל למלך אנגליה אז, ג'ורג' השני, אשר מנסה לגייס אותו להפלגה למעיין הנעורים כדי להקדים את הספרדים. המלך ג׳ורג׳ ממנה את קפטן הקטור ברבוסה להיות אחראי על ההפלגה, יריבו הותיק של ספארו וכעת קפטן בשירות הכתר. ספארו מסרב להצטרף למשלחת תחת פיקודו של ברבוסה, ומצליח לברוח לפאב סמוך לארמון.

בפאב, ג׳ק מגלה שמישהו שמתחזה לו מגייס צוות להפלגה. הוא מתעמת עם המתחזה ומגלה שזו למעשה מכרה מעברו, אנג'ליקה (פנלופה קרוז). באותו זמן, גיבס עומד להיתלות, אך ברבוסה מציע לו עסקה: גיבס יביא לברבוסה את המפה למעיין הנעורים, וגזר הדין יבוטל. גיבס מוציא את המפה ושורף אותה. הוא אומר לברבוסה שלמד את המפה היטב וזוכר אותה בעל פה, בכך כופה על ברבוסה לצרף אותו להפלגה וגם לחוס על חייו.

חיילי הארמון מגיעים לפאב, וג'ק ואנג'ליקה בורחים מפניהם. בזמן המנוסה, אנג׳ליקה מספקת לג׳ק פרטים על הפולחן של המעיין, ומרדימה אותו. ג'ק מתעורר, ומגלה שהוא על הספינה "נקמתה של המלכה אן", הספינה של אדוארד טיץ', הידוע בכינויו ״שחור הזקן.״ על הסיפון נודע לו שאנג׳ליקה היא החובלת הראשונה של הספינה, מעמד אשר קיבלה לאחר ששכנעה את שחור הזקן שהיא בתו האבודה.

ג'ק מנסה ליזום מרד על הספינה, והמלחים מתעמתים עם הזומבים של שחור הזקן, המפקדים על הספינה. אך כאשר נראה שהמרד הצליח, יוצא לפתע שחור הזקן מתאו. בעזרת חרבו המכושפת הוא שולט על חבלי הספינה וקושר את כל המלחים המורדים. אכזריותו של שחור הזקן נחשפת כאשר הוא מוריד את המלח שהיה במשמרת לסירת הצלה, ושורף אותו בפרץ אש שיוצא מחרטום הספינה. אנג׳ליקה מבטיחה לג׳ק שאם יעזור לה, היא תביא לו את ״הפנינה השחורה״, ספינתו שנגנבה על ידי ברבוסה, ונלכדה בבקבוק על ידי שחור הזקן. לאחר מכן, ג׳ק מגלה ששחור הזקן מפליג למעיין הנעורים כיוון שההגאי שלו חזה שעוד שבועיים אדם בעל רגל אחת יהרוג אותו. שחור הזקן מאיים על ג'ק, אם לא ייתן לו את המצפן המיוחד שלו בכדי שיסייע לו למצוא את הדרך למעיין. הוא מכין בובת וודו בדמותו של ג'ק, דוקר ושורף את הבובה וג׳ק מסכים.

במהלך המסע למעיין, צוות "נקמתה של המלכה אן" מגיעים למפרץ קצף הגלים, שבו שוחות בנות הים. שחור הזקן מוריד את המלחים לצוד בת ים, על מנת להשיג דמעה שתשמש אותו לטקס שיתקיים במעיין. קרב עקוב מדם מתחיל בין המלחים לבנות הים הקטלניות. לבסוף, פיליפ, מלח צעיר ונוצרי-אדוק לוכד בת ים אחת שנשארה בחיים. בת הים נלקחת שבי, והמסע ממשיך לעבר ה״סאנטיאגו״, ספינתו הנטושה בפרא של חואן פונסה דה ליאון, היכן שנמצאים הגביעים שבעזרתם יש לשתות ממעיין הנעורים. שחור הזקן שולח את ג׳ק להביא את הגביעים, וג׳ק פוגש שם בברבוסה. יחד הם מנסים למצוא את הגביעים, אך מוצאים שהספרדים הקדימו אותם ולקחו את הגביעים למחנה שלהם. ג'ק וברבוסה מתגנבים למחנה הספרדי על מנת לחלץ את הגביעים, אך נלכדים במהרה. בשבי, ברבוסה מספר לג'ק שאינו מעוניין כלל למצוא את המעיין, והוא יצא למסע המפרך בשביל לנקום בשחור הזקן, על שהטביע את הספינה "הפנינה השחורה" וגרם לו לאבד את רגלו. ג׳ק וברבוסה מצליחים להימלט מהשבי, וג׳ק לוקח את הגביעים ומביא אותם לשחור הזקן.

מיקומו של המעיין נחשף בפני ג׳ק, וצוות "הנקמה" מגיעים לייעדם. מיד לאחר מכן, צבאו של ברבוסה מהאימפריה הבריטית מגיעים גם הם למעיין. קרב גדול מתפתח בין צוות "הנקמה" לבין ברבוסה ואנשיו, שבסופו דוקר ברבוסה את שחור הזקן בחרבו המורעלת. במאמצים נואשים להציל את אביה, אנג׳ליקה נוגעת בחרב והארס חודר גם לעורה. בעודם גוססים, הספרדים מגיעים למעיין, הורסים את הגביעים ומשמידים את המקום, בטענה שזה הוא מקום של כפירה ופגאניות. בת הים אשר דמעתה נלקחה בייסורים עבור הפולחן, עשתה את דרכה למעיין והחזירה לג׳ק את הגביעים שהושלכו למים על ידי הספרדים, ומפצירה בו לא לבזבז את דמעתה לשווא. היא חוזרת לפיליפ, אשר ננטש פצוע ביער ומבקש ממנה מחילה, מיוסר מרגשי אשם על שלכד אותה. בת הים מנשקת אותו ובכך מעניקה לו את היכולת לנשום מתחת למים.

ג׳ק מצליח למלא את הגביעים בטיפותיו האחרונות שהמעיין העניק. כששלבי הפולחן הושלמו, ג׳ק מרמה את שחור הזקן ואנג׳ליקה, מקריב את שחור הזקן ונותן לאנג׳ליקה לשתות ללא ידיעתה מהגביע המכיל את דמעת בת הים אשר מעניק חיים, על חשבון חייו של זה אשר שותה מהגביע ללא דמעת בת הים. אנג'ליקה מתרפאת ושחור הזקן מת.

ברבוסה משתלט על "נקמתה של המלכה אן" ועל חרבו המכושפת של שחור הזקן. הוא מאס בשירות תחת מלך אנגליה ומורה למלחים לשוט לעבר טורטוגה, אי השודדים. ג'ק לוקח את אנג'ליקה לאי בודד, אותו אי אשר ננטש בו בעבר, מחשש שהיא עשויה לנקום בו, ומשאיר אותה שם.

סצינות הסיום: ג׳ק פוגש את גיבס על החוף, והם דנים על שחרור הפנינה השחורה מהבקבוק. בקטע נוסף שמגיע לאחר כתוביות הסיום, נראית אנג׳ליקה על האי, ובובת הוודו של ג'ק נסחפת אליה[3].

צוות שחקנים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • ג'וני דפ - קפטן ג'ק ספארו, פיראט הרפתקן, מנסה למצוא את המעיין.
  • ג'פרי ראש - קפטן הקטור ברבוסה, יריבו של ג'ק, הוא נמצא תחת פקודתו של שליט האימפריה הבריטית והוא מוביל את הצי האנגלי, ברבוסה אינו רוצה למצוא את המעיין אלא את שחור הזקן ולהרגו על כך שהטביע את "הפנינה השחורה" וגרם לו לאבד את רגלו.
  • פנלופה קרוז - אנג'ליקה טיץ', בתו של שחור הזקן ואישה מעברו של ג'ק.
  • איאן מקשיין - שחור הזקן / אדוארד טיץ', פיראט ידוע לשמצה. מחזיק בחרב בעלת כוחות מיוחדים. שחור הזקן הוא הקפטן של "נקמתה של המלכה אן" והוא נחוש בדעתו למצוא את המעיין. שחור הזקן הוא הנבל הראשי של הסרט.
  • קווין מקנלי - ג'ושאמי גיבס, החובל הראשון וידידו הטוב של ספארו.
  • סם קלאפלין - פיליפ סוויפט, מיסיונר אשר הובא על ידי אנג'ליקה לאביה כדי לטהר את נשמתו.
  • סטיבן גראהם - סקראם.
  • אסטריד ברג'ס פריסבי - בתולת ים שנלכדה בידי הצוות. במהלך המסע מוענק לה השם ״סרינה״ על ידי פיליפ בכדי להאניש אותה.
  • ריצ'רד גריפית'ס - ג'ורג' השני, שליט האימפריה הבריטית.
  • קית' ריצ'רדס - קפטן טיג, אביו של ג'ק ספארו.
שודדי הקאריביים: זרמים זרים
אלבום אולפן מאת הנס צימר, רודריגו וגבריאלה
יצא לאור 17 במאי 2011
סוגה פסקול, אינסטרומנטלי
אורך 73:76 דקות
חברת תקליטים Walt Disney Records
הפקה ג'רי ברוקהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שודדי הקאריביים: זרמים זריםאנגלית: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) הוא הפסקול לסרט הרביעי בסדרת הסרטים המצליחה "שודדי הקאריביים", שהלחין המלחין הידוע בשיתוף הצמד המוזיקלי המקסיקני רודריגו וגבריאלהרודריגו וגבריאלה ויצא לחנויות ולהורדה דיגיטלית ב-17 במאי 2011. האלבום יצא למכירה מוקדמת באמצע אפריל, ולשווקים יצא ב-17 באפריל 2011. הפסקול נמכר היטב וזכה לאהדה אצל מבקרי המוזיקה.

הפסקול יצא בשתי גרסאות שונות - בריטית ואמריקאית, שהשוני ביניהן הוא בעטיפת הדיסק בלבד.

רשימת שירים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
שם השיר אורך
1. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow 1:42
2. Angelica - Feat. Rodrigo y Gabriela 4.17
3. Mutiny 2.48
4. The Pirate That Should Not Be 3.55
5. Mermaids 8.05
6. South of Heaven's Chanting Mermaids 5.48
7. Palm Tree Escape - Feat. Rodrigo y Gabriela 3.06
8. Blackbeard 5.05
9. Angry and Dead Again 5.33
10. On Stranger Tides 2.44
11. End Credits 1.59
12. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow - Remix 2.45
13. Angelica - Remix 3.08
14. The Pirate That Should Not Be - Remix 6.26
15. Blackbeard - Remix 5.26
16. South of Heaven's Chanting Mermaids - Remix 3.32
17. Palm Tree Escape - Remix 5.28
18. Angry and Dead Again - Remix 5.49

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]