אליפים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפים
הלוגו של הסדרה
הלוגו של הסדרה
מבוסס על הספר "אליפים" מאת אסתר שטרייט-וורצל
שיר הנושא ילד השדה
סוגה נוער
דרמה
יוצרים אסתר נמדר תמאם, שני מלמד ניצן, חן קלימן
כותבים חן קלימן, אסתר נמדר תמאם, שני מלמד ניצן, מיכל חגי, רז יובן, ענבל ברק, אמיר פבלוביץ, גיל אשרי, יובל ברגר, מאיה שעיה, יובל סגל
בימוי אורן שקדי
שחקנים יותם קושניר, יסמין עיון, גיא סלניק, שני אביב, אלון סנדלר, מאיה ורטהיימר, אסף הרץ, עומר דרור, מקס אולארצ'יק, איילת מרגלית, אסתי זקהיים, יהלי סער, נעה פרידמן, אינה בקלמן, אורלי יאנוש, בתאל משיאן, תותי ניניו, עופרי קציר, גלעד מן, רוני גורנשטיין, קובי מחט, עידו ברטל, רוני דואני,יערה פלציג
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 180
הפקה
מפיק מפיקים אחראים: טמירה ודודו ירדני
נאוה קולטון, עינת זילבר
מפיקים בפועל תמר זילבר, לירון דניאלי
חברת הפקה טדי יזמות והפקות
עורכים אורי גרוס, טמירה ירדני
אתר צילומים הכפר הירוק, אולפני ברודקאסט חולון, אלפי מנשה וכפר הנוער כנות
צלמים אייל זהבי, איציק חנית, איציק ברכה, חגי מזור, אלון צרפתי
בעלי תפקידים נוספים ליהוק: אסתר קלינג
עריכת תסריט: ליאורה קמינצקי (עונה 2), חן קלימן (עונה 3)
עיצוב אומנותי: ערד שאואט
מוזיקה טל ירדני, רפי קדישזון, עמי אופיר (גיטרות)
אורך פרק כ-25 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, BIGI ,yes, FOMO
תקופת שידור מקורית 23 בינואר 20115 באוגוסט 2013
קישורים חיצוניים
https://vod.walla.co.il/tvshow/2855951(הקישור אינו פעיל, 17 במרץ 2019)
דף התוכנית ב-IMDb

אליפים היא סדרת טלוויזיה ישראלית אשר שודרה החל מ-23 בינואר 2011 ועד לסיומה ב-5 באוגוסט 2013 במשך 3 עונות ו-180 פרקים בערוץ הילדים עבור לקוחות yes. הסדרה מבוססת על הספר "אליפים" של אסתר שטרייט-וורצל. הספר עובד לסדרת דרמה, תוך התאמת עלילת הספר לתקופתנו.

הסדרה צולמה בכפר הירוק, באולפני ברודקאסט חולון, באלפי מנשה ובכפר הנוער כנות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 (אליפים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זו השנה הראשונה של התלמידים (האליפים) בבית הספר גנות.רוני הוא נער מתבגר, שאיבד את אמו, ועובר ללמוד בבית הספר החקלאי גנות. רוני הוא בנו הלא מוכר של ראש הממשלה מנישואיו הראשונים. הוא מנסה לשמור על הרקע ממנו בא בסוד, אך בהמשך העונה סודו מתגלה. כשרוני מגיע, הוא פוגש בחברים חדשים – אילנה, שאולי (קטנצ'יק), מיכה, גדי, ניץ, הדס ודוידי. הוא מתאהב באילנה ממבט ראשון והיא בו, אך ניץ, שפוגשת אותו, מתאהבת בו גם כן.

דוידי הוא נער עבריין שהגיע לפנימייה על תנאי. פואד ורחמים, חבריו של אביו, ממררים את חייו. דוידי מתאהב באילנה והם נעשים זוג אך נפרדים בגלל איומים מצד פואד ורחמים. בסוף העונה, רוני ואילנה נעשים זוג, והאליפים מוציאים לפועל תוכנית ללכידת פואד ורחמים. התוכנית מצליחה תוך כדי מסיבת הסיום, שבה הדלידים עוזרים להם.

עונה 2 (בטיחים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתחילה בכך שצלמי פפראצי מצלמים את התלמידים בגנות לחדשות, מפני שרוני, בנו של ראש הממשלה, לומד שם. לגנות מגיעים שלושה תלמידים חדשים, שירי, קטי ורמי (ברמן) (נועה פרידמן, אינה בקלמן ויהלי סער). שירי מתנכלת לדוידי, שמנסה להתקרב אליה. רוני ואילנה מתמודדים עם קשיים בחברות שלהם, ואילו רוני מכיר אליפית וגורם לאילנה לקנא. דינר ממשיך בתעלוליו. בפרק 99 הוא מתנשק עם אילנה, אך בהמשך מתגלה שהוא ניהל איתה מערכת יחסים רק כדי לנצל אותה לצרכיו האישיים. בין דוידי לשירי מתרקמות האהבות הקטנות, קטי וקטנצ'יק (שאולי), נעשים בני זוג, ואילו ברמן, שקוע באהבתו אל שירי. סמדר, סגנית המנהלת החדשה, היא אישה קפדנית ונוקשה, שבהמשך הורסת את גנות, מגרשת את חנה מניהול גנות, ומשתלטת על משרת המנהלת. היא מעיפה את המדריכים וממנה את שכבת הדלידים ושכבת הבטיחים להיות מדריכים. היא טוענת בפני התלמידים שצריך לסגור את גנות, בעוד היא מתכננת להפוך את גנות לבית ספר פרטי, בו ילדי מפורסמים יילמדו. שכבת הבטיחים מתגייסת לפעולה ועוזרת להחזיר את חנה לתפקיד המנהלת ולהחזיר לגנות את מעמדו כבית ספר חקלאי. לבסוף, הכל חוזר למקומו בשלום.

עונה 3 (דלידים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנתם האחרונה החבורה הופכת לדלידית ומתרגשת להתחיל את שנת הלימודים האחרונה שלה בגנות. לגנות מצטרפים תלמידים חדשים, האליפים, וביניהם נועם. נועם היא בת לעד מדינה, שמאוימת על ידי ״האיגואנה״ שמחפש אחריה כדי לתפוס אותה ולסחוט את אביה על מנת שלא יעיד כנגדו. כדי שהאיגואנה לא יצליח לאתר אותה, נועם נרשמה לגנות בזהות בדויה של בן.

הדלידים מנסים להיות ה"סלבדורים" של גנות, אלא שהאליפים החדשים שומעים על ההיסטוריה של מלחמות הדלידים באליפים והם מקדימים תרופה למכה. האליפים מגלים שהסיבה לריב הגדול בין האליפים לדלידים היא שבשנתה הראשונה של חנה כמנהלת, דליד גנב וקרע את דגל גנות, שמקומו מאז לא נודע. האליפים והדלידים מתחרים ביניהם במציאת הדגל. צחי, הקבלן שעושה שיפוצים בגנות, הוא האדם שגנב בעבר הדגל וגם הוא מנסה למצוא אותו. לאחר שהדלידים מוצאים את הדגל, נועם גונבת אותו מרוני והאליפים מגלים בו מפה המסבירה כיצד להגיע לאוצר עתיק בעל ערך שנמצא באתר הבנייה בגנות. צחי הקבלן מעוניין למצוא את האוצר ולנקום במנהלת בית הספר חנה על כך שסילקה אותו בעבר מהלימודים. האליפים מוצאים את המפה ומתחילים לחפש אחר האוצר, אולם צחי הקבלן מתנכל להם במטרה להשיג את מפת האוצר ואף מאיים עליהם. חנה, מנהלת גנות, מתווכחת עם צחי על מזימותיו ואיומיו כלפי האליפים. בתום הוויכוח צחי דוחף את חנה באתר הבנייה. לאחר שצחי מצא את מפת האוצר, חנה מתעוררת עם בעיית זיכרון לטווח קצר.

במרכז הפרק האחרון של העונה עומדות חגיגות 60 שנים להיווסדה של גנות. מתברר שהאוצר היה בולים עתיקים מימי קום המדינה, שהיו על המכתבים של חנה. הבולים יצאו במהדורה ישנה ולכן שווים המון. האיגואנה מצליח לאתר את נועם ומגיע לגנות, אבל הוא נתפס. צחי הקבלן מנסה לפוצץ את הסליק ובכך לחבל באירוע החגיגי, אך אמיר מצליח לנטרל את הפצצה. הסדרה מסתיימת בריקוד משותף של הדלידים והאליפים על במת האירוע. לאחר כתוביות הסיום נראה שחנה מביאה קציצות לצחי, שכעת נמצא במעצר.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפים/בטיחים/דלידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה הם אליפים, בעונה השנייה הם בטיחים ובעונה השלישית הם דלידים.

  • רוני מצגר (יותם קושניר): הדמות הראשית בסדרה בנו הבכור והלא מוכר של ראש הממשלה. ילד אשר אפשר לזהות בו הרבה תכונות של מנהיג. בא לגנות במטרה להתרחק מהבית. לא מסתדר עם אביו, ושונא את אשתו של אביו ובעונה השלישית מצטער על זה והם משלימים. בתחילת העונה הראשונה היה בן זוגה של ניץ אך הם נפרדים משום שמבין שהוא לא באמת אוהב את ניץ אלא את אילנה. מאוהב באילנה ובהמשך נהפכים לזוג. נחטף באמצע העונה הראשונה על ידי אמוץ וצימבל משום שרצו לנצח בבחירות למועצת התלמידים, ובכך סודו הגדול התגלה. חברם הטוב של גדי, מיכה וקטנצ'יק. בעונה השנייה מיכל האליפית החדשה מתאהבת בו ומנסה להפריד בינו לבין אילנה ומצליחה, ולבסוף האמת מתגלה ורוני ואילנה חוזרים. בעונה השלישית, מגלים שרוני ואילנה נפרדו. במהלך העונה, הוא הופך להיות בן זוגה של נועם, אך לבסוף הם נפרדים והוא ואילנה חוזרים. חברו הטוב ביותר של ברמן. נולדת לו אחות חורגת.
  • אילנה די לשנות (יסמין עיון): טובת לב, ישרה, חכמה, כריזמטית, מנהיגה באופייה, אוהבת את הטבע ודוגלת באורגניות. לרוב כולם מכנים אותה "חננה". בעונה הראשונה בת זוגו של דוידי אך הם נפרדים, מאוהבת ברוני ובהמשך נהפכים לזוג. חברתם הטובה של ניץ והדס. בעונה השנייה נפרדת מרוני לאחר שראתה תמונה מזויפת שבו מראים את רוני ומיכל האליפית מתנשקים, ולבסוף אילנה מגלה את האמת וחוזרת לרוני. בעת הפרידה של רוני ואילנה, אילנה נעשית בת זוגו של דינר אך מגלה שדינר העביר מידע לסמדר ונפרדת ממנו. בסוף העונה, רוני ואילנה חוזרים. בעונה השלישית, מגלים שרוני ואילנה נפרדו במהלך החופש. אילנה עוזרת למייק לישון בגנות מיכוון שראתה שהוא מחוסר בית. בסוף העונה, היא ורוני חוזרים.
  • שאול (שאולי/קטנצ'יק) (אלון סנדלר): ילד מצחיק ומשעשע, הכינוי "קטנצ'יק" הודבק לו בשל גובהו. במהלך העונה הראשונה מתגלה שלשאולי יש מום בלב, מה שמונע ממנו לבצע עבודות פיזיות. במהלך העונה הראשונה מתגלה גם כי אימו חולת אלצהיימר, ניתן להבחין בכך מפני שלא זוכרת את יום הולדתו או את העובדה ששלחה אותו ל"גנות". חברם הטוב של גדי, מיכה ורוני. בעונה השנייה מתאהב בקטי, הוא מלמד אותה לרכב על אופניים. לאחר לחץ מגדי ומיכה הוא ממציא שיש לו חברה בשם ירדן וקטי מגלה שזה שקר על כך ומתעצבנת אליו ולא רוצה להיות חברה שלו יותר, לבסוף סולחת לו ואחר מכן הופכת להיות בת זוגו. באמצע העונה השלישית היא מגלה את אמא ואבא שלה והיא צריכה לעזוב את גנות ולגור איתם כך היא נפרדת מקטנצ'יק ואז הם חוזרים.
  • גדי צימבל (אסף הרץ): נער מושבניק. חברו הטוב ביותר של מיכה וחברם של רוני וקטנצ'יק. לקראת סוף העונה הראשונה מתאהב בניץ והופך להיות בן זוגה. בעונה השנייה מתברר כי הוא וניץ נפרדו, בכך שניץ עברה לגור בפריז והפך לבן זוגה של מיכל אך בעונה 3 מסופר שהם נפרדו. אח של ירון צימבל. אביו הכה אותו בעבר אך נכנס לטיפול. מתקבל לסיירת בצבא אך עצוב כי מיכה לא התקבל.
  • מיכה (עומר דרור): מיכה הוא נער טוב לב, אכפתי, חסון, גאון במתמטיקה, אינטליגנט ומצחיק. חבר ילדות של גדי אשר גדל איתו באותו הקיבוץ והגיע יחד איתו לפנימיית ״גנות״. הוא וגדי מנסים "להתחיל" עם בנות בשביל השעשוע, דבר הגורם להן להתעצבן עליהם יותר. מיכה וגדי נוהגים לפעול מבלי לחשוב יותר מידי במצבים כמו קטטות או סכסוך עם אחרים, דבר שהרבה מאוד פעמים מסבך אותם. בעונה הראשונה בן זוגה של דנה הדלידית (לאחר שהתנשקו במפתיע) אך נפרדו כי היא הלכה לצבא, ובעונה השנייה נהפך לבן זוגה של סיוון האליפית אך בעונה 3 ניתן להבין שהם נפרדו. בעונה 3 מקבל זימון לממר"ם.
  • דוידי כהן (גיא סלניק) (עונות 1–2): נער עני, יתום מאם עם עבר קשה. אביו יושב בכלא מאז שהוא קטן והוא חונך על ידי עבריינים בשכונת הפשע שבה גר. התמודד עם בעיות שתייה כבר מגיל צעיר מאוד. ישב במוסד לעבריינים צעירים. בהתחלה נראה כאדם סגור ואלים אך עובר שינוי אחרי שמגיע לגנות ומתגלה כמופנם ורגיש. מסובך עם זוג עבריינים מעברו הרחוק שסוחטים אותו ומאימיים על חייו ובעונה ה 2 דוידי ושירי נהפכים לזוג ובעונה ה3 הוא עבר לאילת עם אבא שלו.
  • הדס (מאיה ורטהיימר) (עונות 1–2): נערה שקטה, ביישנית ומופנמת. בתחילת העונה הראשונה הייתה ביישנית במיוחד וגמגמנית, אך מרגע שהכירה את שמוליק (מושא אהבתה) הפכה לבעלת ביטחון עצמי. מרבה לבקר ולעבוד בגן הירק, במיוחד בגלל שמוליק. חברתן הטובה של ניץ ואילנה. עזבה לפני העונה השלישית מכיוון שהצטיינה בגן הירק וקיבלה זכות לפתח את המקצוע.
  • ניצה (שני אביב) (עונה 1, אורחת בעונה 2): חדה, שתלטנית, צינית. עסוקה כמעט תמיד בעצמה ובמראה שלה. בחורה שיודעת מה היא רוצה ולא מתביישת להשיג את זה. מאוהבת ברוני ובהמשך נהפכת לבת זוגו אך לבסוף מבינה שרוני לא באמת אוהב אותה ושהוא מאוהב באילנה ונפרדת ממנו, ולבסוף נהיית בת זוגו של גדי. חברתן הטובה של אילנה והדס. בעונה השנייה מתברר כי עברה לגור בפריז אצל דודתה, ויש לה חבר בשם קלוד. מארחת את אילנה בזמן נופש בישראל לאחר שאילנה ברחה מהבית.
  • שירי (אינה בקלמן) (עונה 2, אורחת בעונה 3): המנהיגה הבלתי מעורערת של שלישיית הבטיחים החדשים. שירי היא נערה יפה ובעייתית אך עם זאת, אינטליגנטית, חזקה וחכמה. מגיעה יחד עם חבריה קטי וברמן לפנימיית ״גנות״ ומהר מאוד הופכים לשנואים על ידי הבטיחים. בעלת עבר משותף ולא נעים עם דוידי, שירי כועסת על דוידי בטענה שנטש אותה בעת מעשה גנבה וסיבך אותה עם המשטרה. בסוף העונה השנייה שירי ודוידי מניחים את משקעי העבר בצד ונהפכים לבני זוג. בעונה השלישית נסעה לאילת לדוידי וגילתה שיש לו חברה כבר שנה ושברמן הוא זה ששלח לה את המכתבים ולא דוידי ולכן חזרה ל"גנות". עוזבת שוב את ״גנות״ לאחר שגונבת מחנה כרטיסי אשראי כדי לברוח לחו"ל אך נתפסת לאחר שקטי מספרת לחנה איפה היא. לבסוף נפתח לה תיק פלילי.
  • רמי "ברמן" (יהלי סער) (עונות 2–3): נער ציני אשר מגיע עם שירי וקטי לגנות. חברם הטוב של קטי ושירי. מאוהב בשירי, אך היא לא מבינה שהוא מאוהב בה. בהמשך הסדרה הוא ודוידי מתחברים למרות הכעס של שירי על דוידי בעונה השלישית הפך לבן זוגה של ספיר בעקבות כך שהוא העלה שיר שלה ועשה את הלייקים והתגובות בעצמו. כשגילתה זאת ספיר אמרה לו שהיא צריכה ביקורת בונה וברמן עשה טעות ורשם שהשיר שלה דביק (בתגובות) עד שלבסוף נפרדו ובפרק האחרון של העונה 3 ספיר מגלה שהצפיות עולות לה ולא בגלל ברמן וספיר וברמן חוזרים. חברו הטוב ביותר של רוני.
  • קטי (נעה פרידמן) (עונות 2–3): חברתם הטובה של שירי וברמן. בתחילת השנה היא עושה כל מה ששירי אומרת לה, ממש בלי שום דעה משלה, אך במהלך הסדרה לומדת על עצמה רבות והופכת לעצמאית. מתאהבת בקטנצ'יק. קטנצ'יק ממציא שיש לו חברה בשם ירדן וקטי מגלה שזה שקר על כך ומתעצבנת אליו ולא רוצה להיות חברה שלו יותר. אחר כך סולחת לו ונהפכת להיות בת זוגו, ובאמצע העונה השלישית היא מגלה שאמא ואבא שלה חוזרים לישראל והיא צריכה לעזוב את גנות ולגור איתם וכך היא נפרדת מקטנצ'יק ואז הם חוזרים. קטי מספרת לחנה איפה שירי נמצאת וכתוצאה מכך עוצרים את שירי.
  • ספיר ירושלמי (בתאל משיאן) (עונה 3): נערה חזקה ועצמאית אשר הצטרפה לחבורה כשהיו ג'מילים. מסתירה את העובדה שעובדת כמלצרית במועדון ״הקרנף״ בלילות כדי לעזור לפרנס את משפחתה. בהמשך העונה ברמן מגלה על כך והשניים נהפכים לזוג. בהמשך הם נפרדים. בסוף העונה ספיר וברמן חוזרים להיות יחד לאחר שעזר לספיר לגייס כסף בזכות סרטוני שירה של ספיר שהועלו ליוטיוב.

חניכים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דלידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמוץ (עידו ברטל) (עונה 1–2): דליד. מנהיג הדלידים, ילד טוב ירושלים מול חנה, מתחרה עם משה דינר על תפקיד הנהגת הדלידים. בעונה השנייה הופך להיות מדריך ומתאהב בעדן. לקראת סוף העונה השנייה פוטר על ידי סמדר אך לבסוף חזר לאחר שהיא נעצרה. הוא ועדן זוג (לפי העונה השנייה).
  • משה דינר (מקס אולארצ'יק) (עונה 1–2): דליד. אכזרי, עוקצני, אלים, אשר שונא אליפים. בעונה הראשונה עושה כל מה שאמוץ מורה לו לעשות, אך מורד בו מאחורי גבו. שונא את אמוץ ובעיקר מקנא בו. לקראת סוף העונה הראשונה התחזה לפסיכולוג וחנה מגלה זאת ומענישה את כל הדלידים, ולבסוף האמת מתגלה וחנה מענישה רק אותו, ומשאירה אותו שנה. מתאהב בדנה, אך היא לא מעוניינת בקשר עמו. בעונה השנייה נהיה בן זוגה של אילנה, אך אילנה נפרדת ממנו משום שהעביר מידע לסמדר. בסוף העונה, הוא עוזר לבטיחים להעיף את סמדר.
  • ירון צימבל (צימבל) (ניר אבראשי) (עונה 1, אורח בעונות 2–3): דליד שאופיו בטיפשותו. אחיו הגדול של גדי וחבר טוב של דינר. עושה כל מה שדינר מורה לו לעשות. בעונה השנייה נופל ממלגזה ונפצע קשה. בעונה השלישית עוזר לגדי להתאמן לסיירת.
  • קארין (הדס מורנו) (עונה 1): דלידית. בעלת ביטחון עצמי שופע ודורסנית. מאוהבת באמוץ, אך הוא לא מבין שהיא מאוהבת בו.
  • דנה (יערה פלציג) (עונה 1): דלידית. חסרת ביטחון, ומצבי הרוח שלה משתנים מהר מאוד. טובה בפיזיקה. דינר מאוהב בה, אך היא לא מעוניינת בקשר עמו. מתאהבת במיכה ונעשית בת זוגו. בעונה השנייה מסופר שהתגייסה לצבא ולכן היא ומיכה נפרדו.
  • יגאל (גיא כהן) (עונה 2): דליד וחבר טוב של דינר. קצת טיפש ועושה כל מה שדינר אומר לו.

אליפים עונות 2–3[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיכל (שירה נאור) (עונה 2): אליפית, הייתה מאוהבת ברוני בתחילת העונה השנייה, עשתה לאילנה חיים קשים וגרמה לה לקנא. בסוף העונה הייתה בת זוגו של גדי. הזוג נפרד בחופש הגדול באותה שנה.
  • סיוון (רוני גורנשטיין) (עונה 2): אליפית, חברתה הטובה של מיכל. היא ומיכה מאוהבים ונהפכים במהלך העונה השנייה לבני זוג, ובזכות החוכמה שלה עזרה למיכה לעבור את מבחן התאוריה לטרקטורונים. היא ומיכה ניסו לשדך בין מיכל וגדי. הזוג נפרד בחופש הגדול באותה שנה.
  • נועם (תותי ניניו) (עונה 3): נערה דורסנית, מפוזרת, ופזיזת מחשבה (לרוב יתר על המידה), נוהגת לחשוב שכולם נגדה, ובך מסבכת את העניינים לא פעם. מגיעה לגנות במטרה לברוח מהאנשים אשר רודפים אחריה, ובעקבות כך מתחזה לבן. גנבה את הדגל מרוני. החלה מלחמת אליפים-דלידים רק מפני ששמעה את רוני מלכלך על אבא שלה. הפכה לבת זוגו של רוני. חברתם הטובה של מזי וספוטניק. לאחר שהיא ורוני הבינו שהם לא מתאימים, נפרדו.
  • מזי (עופרי קציר) (עונה 3): נערה מפונקת, ילדותית, תלותית, חכמה וחריפה. אחיינית של ריבה. חלק מהשלישייה של נועם וספוטניק. ספוטניק מאוהב בה, אך היא לא מבינה את זה ולבסוף מגלה זאת ומסרבת להיות בת זוגו של ספוטניק. בפרק האחרון אומר לו שהיא תצא איתו אם הם יצליחו לצאת בחיים מהסליק.
  • אמיר (ספוטניק) (גלעד מן) (עונה 3): נער טוב ירושלים, ילד של אמא, חסר ביטחון ופחדן, חבר טוב של מזי ונועם. מאוהב במזי, אך היא לא מבינה את זה ולבסוף מזי מגלה זאת ומסרבת להיות בת זוגו, והוא נפגע מזה. בפרק האחרון נרמז לנו על תחילת קשר בין השניים. אמיר וחנה הם היחידים שגילו מה הוא האוצר האמיתי של גנות. ברגע האחרון אמיר בודק את תחושותיו וחנה קורצת לו ומאשרת לו שזה נכון.

הנהלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חנה (איילת מרגלית): מנהלת גנות כבר 40 שנה. בשנות ה-70 לחייה. אין לה משפחה משלה וכל חייה מוקדשים לפנימייה. בעונה השנייה מתפטרת מתפקידה לאחר שהופללה על ידי סמדר, ובפרק האחרון של העונה השנייה מגלה על כך וחוזרת להיות המנהלת של הפנימייה ובנוסף לכך גם מפטרת את סמדר. בעונה השלישית צחי מפיל אותה מהמדרגות באתר בנייה, לאחר שחוזרת מהבית חולים היא מאבדת את זכרונה אך הוא חוזר לה והיא מגלה לצחי שהמכתבים הם האוצר. לבסוף מאשרת לאמיר שהבולים שעל המכתבים שווים המון כסף.
  • פיני (קובי מחט) (עונה 1–2): מדריך האליפים. זוהי שנתו הראשונה בפנימייה. פיני קפדן, בעל משמעת גבוהה והוא יד ימינה של חנה עד שהיא מפטרת אותו אך חוזרת בה בגלל שביתה שעשו האליפים למענו. בעונה השנייה אחראי מדריכים עד שסמדר מפטרת אותו וחוזר עם פיטוריה של סמדר.
  • שמוליק (אורי זלצמן) (עונה 1–2): בעונה הראשונה הוא מדריך. בן 18 בשנת שירות, ואחראי על גידול הירקות האורגני. הדס התאהבה בו והוא בה על אף שחנה לא מסכימה על הקשר ביניהם וגורמת לו להתפטר. בעונה השנייה, שמוליק נכנס לכלא על כך שהוא לא נעל את הנשק שלו בשני מנעולים (מה שקרה לבסוף הוא שברמן נפצע בזרוע).
  • ריבה (אסתי זקהיים): הטבחית של גנות. דמות אימהית וחמה. נוהגת לתאר דברים ומצבים בעזרת אוכל לעיתים תכופות. בעונה השנייה משתפת פעולה עם הבטיחים כדי לעצור את סמדר. דודה של מזי.
  • אמוץ (עידו ברטל) (עונה 1–2): בעונה הראשונה הוא מנהיג הדלידים האכזר, ויושב ראש מועצת תלמידים. עושה רושם של בחור טוב, אחראי וישר, אך הוא בעצם המוח שמאחורי ההתעללויות. במהלך הסדרה הוא משתנה והופך לאחראי יותר. בעונה השנייה הוא מדריך בגנות, ומפוטר על ידי סמדר, על כך שהביע את דעתו על התפטרותו של פיני. בעונה השנייה מתאהב בעדן והפך לבן זוגה. יריב של דינר.
  • עדן (רוני דואני) (עונה 2–3): בעונה השנייה זו שנתה הראשונה של עדן כמדריכה והיא מצליחה לעשות כמעט את כל הטעויות האפשריות למעט דבר אחד – להתאהב באמוץ, ולהפוך להיות בת זוגו. בעונה השנייה היא המדריכה של הבטיחים ובעונה השלישית היא המדריכה של האליפים.
  • מייק (שון מונגוזה) (עונה 3): הגיע מגאנה, בן 17, בא לעבוד אצל יצחק באתר הבנייה ובמקום זה מעביד אותו (כאשר אומר לו שמחר תגיע משכורתו, אך דבר זה אינו קורה) במטרה למצוא את הדגל של גנות. מייק היה עובד לא חוקי, ובזכות החבורה, חנה הסדירה את מעמדו והוא עבר לנהל את גן הירק.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פואד ורחמים (מתי אטלס ויגאל עדיקא) (עונה 1): פושעים מהשכונה של דוידי, סוחטים את דוידי שעבד אצלם בעבר והוא נענה לבקשותיהם מכיוון שהם איימו להחזיר את אבא שלו לפשעים. אך נתפסים בכך שהופללו על ידי דוידי שהם גנבו כסף מגנות.
  • אבא של נועם (ישי גולן) (עונה 3): אבא של נועם, עד מדינה והגורם לבריחתה לגנות.
  • "איגואנה" (שמוליק כהן) (עונה 3): איש מהעולם התחתון שאביה של נועם הסתבך איתו ורוצה לפגוע באביה
  • סמדר פרישמן (אורנה פיטוסי) (עונה 2): סגנית המנהלת החדשה, עושה הכל כדי להשלים את מזימתה – להעיף את חנה ולהפוך את גנות לפנימייה לעשירים בלבד. דבר אחד היא לא לקחה בחשבון במזימה שלה, את שכבת הבטיחים. משליטה סדר חדש בגנות ובו מחליטה על חולצות בית ספר תואמות ומשחקת ברוני ובדינר, להם היא מעניקה תפקידים בעלי סמכויות של מדריכים ומנצלת זאת לטובתה. דוידי, ברמן, שירי ואילנה הקימו מחתרת שמטרתה להדיח אותה מההנהלה.
  • יצחק ברזילאי (צחי בר) (אבי גרייניק) (עונה 3): קבלן שעורך שיפוצים בגנות. מתחזה לאיש בשם צחי בר, ולמרות זאת חנה מגלה על זהותו. התלמיד היחיד שאי פעם סולק מגנות מכיוון שגנב את דגל גנות מידי האליפים כאשר היה דליד. הפיל את חנה מהפיגומים וגרם כמעט שהתפוצץ הסליק בתור נקמה על כך שלא הבין מה הוא האוצר האמיתי של גנות. בסוף העונה נעצר.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רמי (אליעד נחום) (עונה 1): בטיח. באמצע העונה נבחר להיות יושב ראש מועצת התלמידים של גנות לאחר שרוני פורש מהתפקיד. מתאהב בניץ אך היא לא מעוניינת בקשר עמו. בעונה 2 מסופר שעבר לפנימיה אחרת
  • אברהם מצגר (שמיל בן ארי) (עונה 1): ראש הממשלה. אבא של רוני. ביחסים גרועים איתו בעקבות מות אמו. מאז התחתן עם מישהי חדשה בשם דבורה. ניתן להבין שנולדה לו בת בין העונה הראשונה לשנייה.
  • דבורה מצגר (רמה מסינגר): אשתו החדשה של ראש הממשלה (אביו של רוני).דבורה מנסה להתקרב לרוני אך לא מצליחה, בסוף העונה הראשונה מתגלה שהיא בהריון.
  • ברוך צימבל (גיל פרנק) (עונה 2): אביו של גדי וצימבל, מכה אותם כשהם עושים בעיות. לאחר שגדי מאיר את תשומת לבו הוא מחליט ללכת לטיפול כדי לשלוט בעצבים שלו.
  • יניב כהן (יעקב זדה דניאל) (עונה 3): חבר של אבא של נועם.
  • תמי/ירדן ישראלי (שחר ביטון) (עונה 2):בת דודתו של שאולי, מתחזת לחברה שלו בשביל שהבטיחים לא יצחקו עליו.
  • קלוד לביא (אלדר ברנטמן) (עונה 2): החבר הצרפתי של ניץ שבא איתה לביקור בגנות היישר מצרפת.
  • שמעון כהן (גרא סנדלר) (עונה 1): יושב בכלא, אבא של דוידי. נכנס לכלא כי הוא הופלל על ידי פואד ורחמים. לאחר שיצא מהכלא פואד ורחמים מכריחים אותו לשוב לפשעים אך דוידי עוצר זאת.
  • יעקוב הורטוגו (מורדי גרשון) (עונה 2 :) אבא של אילנה
  • טלי תכלת (שירה קצנלנבוגן)(אורחת בעונות 1,2):עיתונאית שבאה לגנות

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
160[1]23 בינואר 20116 ביוני 2011
260[1]12 בפברואר 201225 ביוני 2012
360[1]13 בינואר 20135 באוגוסט 2013

דברים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפים החוויה הדיגיטלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2012, עם עליית העונה השנייה של הסדרה, עלתה גם אפליקציה בשם אליפים – החוויה הדיגיטלית, שזכתה במקום שלישי בתחרות העולמית PromaxBDA, בקטגוריית Interactive Promotion. האפליקציה מכילה בין השאר את הספר אליפים במהדורה דיגיטלית, בתוספת סרטוני וידאו מהסדרה.

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב — אליפים (ספר)

בשנת 1982 יצא הרומן אליפים, מאת אסתר שטרייט-וורצל, שמתאים אך ורק לגילאי 16, בעוד שהסדרה לגילאי 8. הספר הוא בעל 402 עמודים, והוא מתרכז כל הספר רק על השנה הראשונה. הסדרה אמורה להיות רק עונה 1, אך בעקבות ההצלחה, החליטו להמציא עוד 2 עונות. הספר היה הצלחה מרבית ועד היום נמכר, בעוד שהסדרה עדיין משודרת בערוץ הילדים, בעקבות הצלחתה.

ההצגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עובד להצגת ילדים ונוער, שם אומרים ומציגים בערך את כל עלילת הספר. ההצגה עלתה בשנת 2005.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 כל עונה היא שני חלקים: כל חלק 30 פרקים


הקודם:
2011חסמבה דור 3
פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער
2012 – אליפים
הבא:
2013החממה
הקודם:
2010: הפיג'מות
טקס נבחרי הילדים – סדרת השנה
2011: אליפים
הבא:
2012–2016: גאליס