אפריל או'ניל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אפריל אוניל)
אפריל או'ניל
April O'Neil
אפריל או'ניל, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת TMNT Micro-Series #7: April. אמנות מאת דייוויד פיטרסון
אפריל או'ניל, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת TMNT Micro-Series #7: April. אמנות מאת דייוויד פיטרסון
אפריל או'ניל, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת TMNT Micro-Series #7: April. אמנות מאת דייוויד פיטרסון
סוג דמות משנה
הוצאה לאור מיראז' סטודיו
(19841995; 20012010)
אימג' קומיקס
(19961999)
IDW Publishing
(2011 ואילך)
הופעה ראשונה מיראז'::
Teenage Mutant Ninja Turtles #2
(אוקטובר 1984)
IDW:
Teenage Mutant Ninja Turtles #1
(אוגוסט 2011)
יוצרים קווין איסטמן ופיטר ליירד
גילום הדמות מייגן פוקס, פייג' טורקו, ג'ודית הואג, שרה מישל גלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
כינויים מיס או'ניל
סטטוס פעיל
מקצוע כתב, קונויצ'י, ארכאולוג, חנווני, עיתונאי, מדען, תיכוניסט, מתמחה, מתכנת, עוזר, סטודנט
כוחות טלקינזיס,טלפתיה
חברה בקבוצה בעלת ברית של צבי הנינג'ה
סגנון לחימה מיומנות גבוהה בנינג'יטסו
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מר וגברת א'וניל (הורים)
קייסי ג'ונס (בן זוג)
שאדו ג'ונס (בת מאומצת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפריל או'נילאנגלית: April O'Neil) היא דמות בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס צבי הנינג'ה. דמותה של אפריל או'ניל הופיעה במקור לראשונה בחוברת Teenage Mutant Ninja Turtles #2 בהוצאת מיראז' סטודיו מאוקטובר 1984 ובמחודש בחוברת Teenage Mutant Ninja Turtles #1 בהוצאת IDW Publishing מאוגוסט 2011, ונוצרה על ידי הכותב קווין איסטמן והמאייר פיטר ליירד.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיראז' סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך עבודתה אצל סטוקמן בנתה או'ניל רובוטים רבים אך ברחה לאחר שגילתה כי הם נועדו למטרת פריצות לבנקים וגנבת כסף, לאחר בריחתה נרדפה או'ניל על ידי רובוטים ששלח סטוקמן. המרדף נמשך עד ביוב במנהטן, שם ניצלה או'ניל על ידי צבי הנינג'ה ולאחר מכן חברה להם. לאחר שנותרה ללא עבודה פתחה או'ניל חנות עתיקות, אך זאת נהרסה לאחר ששרדר, אויבם של הצבים ומנהיג כנופיית שבט הרגל, פרץ לחנות במטרה לחסל את חבריה הצבים.

במהלך שנות ה-90 הכירה אפריל את שוטר המשמר האזרחי קייסי ג'ונס והשניים החלו במערכת יחסים רומנטית. לאחר עימות קשה עם שרדר בורחת אפריל עם הצבים, קייסי ומנהיגם הרוחני של הצבים ספלינטר לבית החווה שלה בנורת'המפטון, מסצ'וסטס. בהמשך מערכת היחסים של אפריל עם קייסי ניזוקה לאחר שקייסי מידרדר לשכרות, דבר הגורם לשניים להיפרד[1]. לאחר הפרידה פוגש קייסי באלמנה בהריון בשם גבריאלה, גבריאלה יולדת ילדה הקוראת לה שאדו ומתה במהלך הלידה. לאחר מותה של גבריאלה חוזר קייסי לאפריל ויחד הם מגדלים את שאדו.

ארצ'י קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה זו המבוססת על סדרת הטלוויזיה מ-1987 אפריל היא העתק כמעט מדויק מסדרת הטלוויזיה. בקומיקס נוספו לה כישורי לחימה לאחר שהתאמנה רבות עם ספלינטר. בהרצה זו עבדה אפריל לפרנסתה ככתבת חדשות ערוץ 6 אך איבדה את עבודתה בעקבות הרפתקאות רבות עם הצבים שהפריעו לעבודתה. לאחר פיטוריה הייתה כתבת חדשות עצמאית.

Dreamwave Productions[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצת קומיקס המבוססת על סדרת הטלוויזיה מ-2003 הייתה אפריל דמות מרכזית ודומיננטית. אפריל התעניינה בעיתונות אך עסקה המון בלימודיה וניסתה לשלב תוך כדי את הרפתקאותיה עם הצבים.

אזכורים במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסדרת הטלוויזיה מ-1987 אפריל היא כתבת חדשות צעירה העובדת לפרנסתה כעיתונאית בחדשות ערוץ 6. אפריל מתגוררת בניו יורק אך במהלך הסדרה עובדת דירה כמה וכמה פעמים בשל תקריות רבות הקשורות בצבים[2]. לאחר סדרת גנבות של ציוד מדעי מחברות הזנק מתחילה אפריל לחקור את העניין ולדווח על כך בחדשות, בעקבות דיווחיה הותקפה אפריל על ידי כנופיית פרחחי רחוב שעובדת בשביל שרדר שאחראי על המבצע, אך ניצלה על ידי צבי הנינג'ה. הצבים לקחו את אפריל למאורתם ונתנו לה מידע על גנבי הציוד המדעי בתמורה לכך שלא תספר על קיומם[2]. בסדרה זו דיבבה את אפריל רנה ג'ייקובס. בגרסה העברית דיבבו אותה יעל קרוון ונטלי פיק.
  • בסדרת הטלוויזיה מ-2003 דמותה של אפריל הייתה דומה יותר לדמותה בהרצת הקומיקס של מיראז' סטודיו מאשר בסדרת הטלוויזיה מ-1987. אפריל עבדה כעוזרת של בקסטר סטוקמן אך לאחר ניסוי שיצא מכלל שליטה ברחבה מהמעבדה ונרדפה על ידי רובוטים ששלח סטוקמן. צבי הנינג'ה היו בקרבת מקום והצילו אותה ולאחר מכן הפכה לבעלת בריתם. במהלך הסדרה מראה אפריל משיכה לקייסי ג'ונס, בן ברית נוסף של הצבים. בעונה ה-6 נראה נינה הקרוי קודי ובעונה ה-7 השניים מתחתנים. בסדרה זו דיבבה את אפריל ורוניקה טיילור. בתחילת הסדרה שיערה של אפריל היה בגוון שטני אדום ובהמשך שונה צבע שיערה לג'ינג'י. בגרסה העברית דיבבה אותה עדי טופול.
  • בסדרת הטלוויזיה מ-2012 אפריל היא נערה צעירה בת 16, ביתו של ד"ר קירבי או'ניל. אפריל התגוררה עם אביה אך לאחר שזה נחטף על ידי קראנג, חייזר מוטאנטי, עברה להתגורר עם דודתה. במהלך העונה השנייה מתאהבת אפריל בקייסי ג'ונס, תלמיד בבית ספרה, דבר המכעיס את הצב דונטלו המאוהב בה. במהלך הסדרה נודע לאפריל כי היא אינה בת אדם רגילה אלא חצי אדם-חצי מוטאנטית[3]. בגרסה העברית דיבבה אותה טליה ברקאי.
  • בסדרה "עלייתם של צבי הנינג'ה" אפריל היא נערה בת 16, ובשונה משאר הגרסאות היא מוצגת לראשונה כאפרו-אמריקאית. בפרק הראשון בסדרה היא מאמצת כלבלב רוחני, שהיא והצבים הצילו מדרקסום (הנבל הראשי של אותה סדרה), והיא נתנה לו את השם מייהם, כשבהמשך מסתבר שהוא סוכן מטעם האחראים על דרקסום שנועד לרגל אחריו. כמו כן, בחלק מהפרקים עוסקים בעבודות שלה (כגון: עובדת בפיצרייה מקומית). באחד הפרקים מצוין שיש לה רישיון להפעלת עגורן. במהלך הרפתקה בפסטיבל מכשפות בעיר התחתית שהיה לה עם דונטלו היא קיבלה בתור נשק אלה עם אש קסומה. בגרסה העברית דיבבה אותה שירה נאור.

סרטי קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסרט צבי הנינג׳ה שיצא ב-2014 משחקת בתפקיד אפריל או׳ניל השחקנית מייגן פוקס הסרט המשיך לסרט שני צבי הנינג׳ה יוצאים מהצללים שגם בו משחקת את אפריל מייגן פוקס. הסרט השני יצא בגרסה מדובבת לעברית, ואותה דיבבה שם רוסלנה רודינה. על פי הסרט הראשון היא זו שנתנה את השמות לצבים במסגרת פרויקט מדעי של אביה שכונה "פרויקט רנסאנס" והיא זו שהצילה את הצבים ואת ספלינטר ומיקמה אותם בביוב.
  • בסרט "צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים" אפריל מוצגת גם בגרסה זו כשחורה. היא מוצגת כנערה בתיכון שרוצה להיות כתבת וחוקרת את מקרי השוד של סופר פליי (מוטנט זבוב שנוצר על ידי באקסטר סטוקמן). היא פגשה את הצבים כאשר הם פגעו בקסדה שלה עם השוריקן שלהם, מאוחר יותר היא התיידדה עם הצבים לאחר שהם נטרלו את חבורת השודדים שגנבה את האופנוע שלה. מושא אהבתו של לאונרדו. מדובבת על ידי איו אדבירי, בגרסת הדיבוב לעברית על ידי נועה כהן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אפריל או'ניל בוויקישיתוף
  • דף הדמות בפרויקט ויקיה המוקדש לצבי הנינג'ה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #48
  2. ^ 1 2 TMNT Community Site - April O'Neil Biography, באתר TMNT Community Site
  3. ^ הפרק ה-9 בעונה ה-2, "קונספירציית הקראנג" (באנגלית נקרא "The Krang Conspiracy")