Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבי הנינג'ה נקמתו של שרדר
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
כללי
תאריך הוצאה ה-6 ביוני 2022
סוגה אקשן
מספר שחקנים 1-6
פיתוח Tribute Games
הוצאה לאור Dotemu
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Teenage Mutant Ninja Turtles עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות

Linux
Nintendo Switch
PlayStation 4
Windows
Xbox One
Xbox Series X/S
PlayStation 5
Android

iOS
www.shredders-revenge.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבי הנינג'ה נקמתו של שרדר (באנגלית: Teenage Mutant Ninja Turtles Shredder's Revenge) הוא משחק וידאו שפותח על ידי Tribute Games ופורסם על ידי Dotemu. הוא שואב השראה ומבוסס על סדרת האנימציה Teenage Mutant Ninja Turtles משנת 1987, סגנון המשחק מבוסס על משחקי הארקייד והקונסולות הביתיות שפותחו על ידי Konami במהלך שנות ה-80 וה-90. המשחק שוחרר עבור המחשב אישי, Linux, נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4 וXbox One ב-16 ביוני 2022, ולפלייסטיישן 5 ב-15 בנובמבר 2022. גרסה ל-iOS ולאנדרואיד פורסמה על ידי נטפליקס ב-10 בינואר 2023.

הצבים מדובבים על ידי המדובבים המקוריים מסדרת הטלוויזיה משנת 1987. את המוזיקה הלחין טי לופס, עם הגיטריסט ג'וני אטמה, הראפרים מגה רן, Ghostface Killah ו-Raekwon והזמר מייק פאטון.

Shredder's Revenge זכה לשבחי הביקורת, כאשר מבקרים שיבחו את הסגנון החזותי מבוסס הפיקסלים, את מבחר הדמויות הניתנות למשחק ומכניקת הלחימה, ומאידך ביקורות רבות התמקדו בבעיות באיכות השמע, והאורך הקצר של מצב הסיפור. המשחק זכה גם להצלחה מסחרית, ונמכר במיליון עותקים תוך שבוע מהשחרור. חבילת ההרחבה להורדה, Dimension Shellshock, פורסמה ב-31 באוגוסט 2023.[1]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Shredder's Revenge הוא משחק קרב פעולה בגלילה צדדית, עם סגנון אמנות מפוקסל. השחקן מקבל את השליטה על ליאונרדו, דונטלו, רפאל, מיכלאנג'לו, אפריל אוניל, מאסטר ספלינטר, ודמותו של קייסי ג'ונס נפתחת למשחק בהמשך.[2] כאשר הם נלחמים ביריבים, כולל שבט הרגל, ביבופ ורוקסטדי, קראנג ושרדר במקומות שונים הנעים בין העיר ניו יורק ומימד X.[3] לכל דמות יש תכונות משלה (טווח, מהירות וכוח) והיא משוחקת בצורה שונה בהתאם לתכונות השחקן ולשלב. לכל דמות יש מהלכי סופר ייחודיים. לאורך כל שלב, שחקנים יכולים למצוא קופסאות פיצה, שניתן להשתמש בהן כדי לרפא אותן, ופשטידות המעניקות לשחקנים כוח נוסף וסופרים אינסופיים לזמן קצרה.[4]

המשחק כולל שני מצבים שונים: מצב ארקייד ומצב סיפור. במצב ארקייד, לשחקנים יש כמות מוגבלת של חיים, ויש להשלים את המשחק בישיבה אחת. מצב סיפור מאפשר לשחקנים להחליף נקודות שנצברו לבריאות, חיים נוספים, מהלכי לחימה נוספים ויכולת מיוחדת הידועה בשם Radical Mode אשר משפרת זמנית את יכולות הלחימה של דמות השחקן. במצב סיפור, לכל שלב יש תוכן צדדי, אתגרים ופריטי אספנות אופציונליים.[5] בנוסף למצב לשחקן יחיד, המשחק תומך בריבוי שחקנים שיתופי, עבור עד שישה שחקנים, הן מקוונות והן מקומיות.[6] שחקנים יכולים לחלוק בריאות, או לעבוד יחד כדי לבצע מהלכים מסוימים.

הרחבה הניתנת להורדה, Dimension Shellshock, מוסיפה מצב משחק הישרדות חדש, שבו הצבים ובני בריתם חייבים לנסוע למימדים אחרים כדי למנוע מ-Shredder לכבוש את הרב-יקום. ההרחבה גם מוסיפה שתי דמויות חדשות שניתן לשחק בהן, Miyamoto Usagi ו-Karai, ותלבושות דמויות שניתן לפתוח.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאונרדו, דונטלו, רפאל ומיכלאנג'לו יחד עם אפריל אוניל ומסטר ספלינטר צופים בחדשות בטלוויזיה כשהן מופרעות על ידי ביבופ, שמודיע ששבט הרגל חזר ומשתלט על פסל החירות. הצבים הולכים לבניין ערוץ 6 ומוצאים את ביבופ עם ראש גופתו האנדרואידית של קרנג, אבל רוקסטדי לוקח אותו משם בזמן שהם נלחמו בבופ. הצוות נלחם בלוחמי שבט הכף רגל ויריבים אחרים תוך שהוא רודף אחרי קראנג, ומוצא חלקים אחרים בגופו משוחזרים. המרדף שלהם מוביל אותם למימד X, שם הם נלחמים בדרכם דרך הטכנודרום ההרוס, עד שהם מגיעים בסופו של דבר למאורה של האויב שלהם במימד X ומתמודדים מול שרדר וקראנג בגופו החדש. זו הייתה למעשה הסחה כדי להרחיק את הצבים מניו יורק בזמן שהם הופכים את פסל החירות לפסל העריצות, רובוט שנשלט על ידי קרנג. הצבים חוזרים לניו יורק ומביסים את קראנג שעבר מוטציה.

לאחר הקרב, הגיבורים חוזרים למאורתם וצופים בחדשות בזמן שיקום העיר, אך מתאכזבים לראות שהקרדיט מגיע ל-Pאנק Frogs. באותו לילה, הצבים, יחד עם אפריל, ספלינטר וקייסי ג'ונס חוגגים את ניצחונם עם פיצה, סוף נוסף נפתח כאשר מוצאים את כל הקמאים (אירמה לנגנשטיין, ורנון פנוויק, ברן תומפסון, הצפרדעים הפאנק והניטרינו) אליהם הם מצטלמים פסל החירות המשוחזר, עכשיו עם בנדנה אדומה של נינג'ה.

חבילת ההרחבה Dimension Shellshock (מימד שרלוק)[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הנינג'ה חוגג מסיבת פיצה נוספת (כעת הצטרף אליה הארנב הסמוראי מיאמוטו אוסאגי וחבר שבט הרגל קאראי), אולם היא נקטעת על ידי הנייטרינו, שמודיעים לצבים ששרדר מתכנן לכבוש את הרב-יקום. על מנת לעצור אותו עליהם לאסוף 6 גבישים מממדים שונים כדי להגיע למאורה של שרדר.

לאחר שהם ניצחו את שרדר, הנייטרינו מעניקים לגיבורים 10 מותגים חדשים של פיצה מממדים אחרים, אולם הם מגלים שהם קשים לאכילה. חבילת הרחבה זו מוסיפה גם מצב הישרדות.[7]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי Tribute Games ממונטריאול. לצוות היו ניסיון בעבודה על משחקי קרב בUbisoft כאשר עבדו על פיתוח המשחק סקוט פיליגרם נגד העולם. המשחק נוצר בהשראת סדרת האנימציה משנת 1987 ומשחקי הארקייד בשנות ה-90 כמו Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time (1991). בעוד שהמשחק הציג איזכורים למשחקי TMNT ישנים יותר, הצוות רצה לחדש את הסדרה על ידי הצגת שיפורי איכות חיים שונים, מרובי משתתפים מקוונים ומיקומים שלא נראו במשחק 2D Turtles.[8]

צוות השחקנים המקורי של הסדרה משנת 1987, קאם קלארק, בארי גורדון, רוב פולסן וטאונסנד קולמן חוזרים לתפקידיהם. הפסקול הולחן על ידי טי לופס, שידוע בעבודתו על משחקים אחרים בסגנון רטרו כמו Sonic Mania[9] ו-Streets of Rage 4. הגיטריסט ג'וני אטמה סיפק את הקלטות הגיטרה לרוב הפסקול, ואת השירה לשיר "Panic in the Sky!".[10] הזמר מייק פאטון הוזמן לבצע את שיר הנושא למשחק.[11] הראפר האמריקאי מגה רן מבצע את השיר "It's a Pizza Party!" בקרדיטים, בעוד ש-Ghostface Killah ו-Raekwon הופיעו בנושא הבוס של Shredder, "We Ain't Come to Lose".[12]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קיבל ביקורות חיוביות מאד. באתר Vgames המשחק קיבל ציון של 9 מתוך 10 ונכתב:"עיצוב שלבים נהדר שפשוט לא נמאס גם בריצה בשישית והשביעית שלי עליהם, גרפיקה מקסימה, דיבוב מעולה, רפרנסים למעריצי הסדרה המקורית ופסקול באמת לא מהעולם הזה".[13]

באתר metacritic הציון הממוצע שניתן לכלל הפלטפורמות עומד על 85.[14] ובאתר IGN העולמי ניתן למשחק ציון של 8 מתוך 10.[15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ משחק צבי הנינג'ה החדש מקבל DLC בשם Dimension Shellshock השנה, באתר Vgames.co.il, ‏2023-07-06
  2. ^ Mike Minotti, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge adds Casey Jones, debuts June 16, VentureBeat, ‏2022-06-09 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ "Teenage Mutant Ninja Turtles return with some four-person brawling in Shredder's Revenge". Eurogamer.net (באנגלית). 2021-03-10. נבדק ב-2024-01-27.
  4. ^ Cameron Hawkins, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge Preview: Nostalgia Time!, IGN, ‏2022-04-28 (באנגלית)
  5. ^ Brian Shea, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge Preview - Pizza Power!, Game Informer, ‏2022-06-16 (באנגלית)
  6. ^ Jeff Grubb, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge continues the beat-’em-up renaissance, VentureBeat, ‏2021-03-10 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ ה-DLC החדש של צבי הנינג'ה יוסיף גם Survival Mode, באתר Vgames.co.il, ‏2023-07-13
  8. ^ Nintendo Life, Hands On: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge - The Ultimate 'Retro Throwback'?, Nintendo Life, ‏2022-05-09 (באנגלית בריטית)
  9. ^ 'TMNT: Shredder's Revenge' was made for the "real deep turtle fans," devs reveal, Inverse, ‏2022-05-18 (באנגלית)
  10. ^ https://twitter.com/JonnyAtma/status/1537447879840649219
  11. ^ Marcus Stewart, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge Rises Out Of The Ooze, Game Informer (באנגלית)
  12. ^ George Yang, Legendary Wu-Tang Clan Rappers Contribute to TMNT: Shredder's Revenge Soundtrack, IGN, ‏2022-06-13 (באנגלית)
  13. ^ ביקורת: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge - רק צבים, בלי עצבים, באתר Vgames.co.il, ‏2022-06-15
  14. ^ Search Results, www.metacritic.com (באנגלית)
  15. ^ Mitchell Saltzman, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge Review, IGN, ‏2022-06-15 (באנגלית)