קראנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גנרל קראנג
Krang
קראנג כפי שהופיע על עטיפת החוברת Teenage Mutant Ninja Turtles Microseries Villains #1: Krang מאפריל 2013, אמנות מאת טיילר וולפול
סוג נבל-על
הוצאה לאור IDW Publishing
(2011 ואילך)
הופעה ראשונה "מכירים את השרדר" (15 בדצמבר 1987)
יוצרים דוד וויס
מידע
סטטוס פעיל
גזע חייזר דמוי מוח
מין זכר
מקצוע מצביא ושר מלחמה בממד אקס
נטייה רע
מומחיות אסטרטגיה וטכנולוגיה
כוחות אין כוחות על
גישה לטכנולוגיה חייזרית מתקדמת
כלי נשק Krang's Alien Express Card עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר בקבוצה שבט הרגל (שר המלחמה)
דמויות קשורות
אויבים צבי הנינג'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קראנגאנגלית: Krang) הוא דמות בדיונית של נבל על המופיעה בחוברות הקומיקס של צבי הנינג'ה. דמותו הופיעה לראשונה בפרק הטלוויזיה "מכירים את השרדר" ב-15 בדצמבר 1987 מסדרת הטלוויזיה של 1987 ונוצר על ידי דוד וויס. הופעתו הראשונה של קראנג בקומיקס הייתה בכרך Teenage Mutant Ninja Turtles Adventures vol. 1 בהוצאת ארצ'י קומיקס מ-1988, קראנג מופיע בהרצת הקומיקס הנוכחית של IDW Publishing מאז 2012[1].

הקראנג מופיע בסרט הלייב אקשן "צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים", בדיבובו של השחקן בראד גארט.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת הטלוויזיה מ-1987[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראנג היה מפקד צבא חיילי סלע בהנהגתו של גנרל טראג. לאחר בניית הטכנודרום, בסיס נייד מבוצר דמוי כדור ענק, לקח אותו קראנג לעצמו ולאחר מכן גירש את וון דרקוס שעזר לו לבנות את הטכנודרום לכדור הארץ. בעקבות גירושו של וון דרקוס ולקיחת הטכנודרום לעצמו הוגלה קראנג ממימד אקס לכדור הארץ, הופשט מגופו וקיבל מראה של מוח אנושי עם זרועות קטנות. קראנג מגיע לכדור הארץ וכורת ברית עם שרדר, מנהיג שבט הרגל, ויחד הם בונים מחדש את הטכנודרום. בנוסף שרדר בונה לקראנג בתמורה חליפה בצורת גוף אנושי. מטרתו של קראנג היא להשתלט על כדור הארץ, כנראה מכיוון שהוגלה אליו אך נקודה זו לא הובהרה מעולם.

בפרק השמיני בעונה השמינית של הסדרה, "Turtle Trek", מסיים קראנג את בניית הטכנודרום אך הצבים הורסים את מנועי הטכנודרום ולוכדים את קראנג בתוך מימד אקס. את השנתיים הבאות בילה במימד אקס בחוסר מעשה עד שהתקשר לחברו ד"ר דרגג העוזר לו לחזור לכדור הארץ כדי להילחם בצבים. לאחר שחוזר קראנג לכדור הארץ הוא מצליח ללכוד את הצבים יחד עם ד"ר דרגג, דרגג לא פועל לפי התוכנית ומרכז את אנרגיית החיים של הצבים ולוקח אותה לעצמו ובכך דרגג הופך לחזק מכולם. לבסוף הצבים מצליחים להשתחרר, לסכל את תוכניתו של דרגג וללכוד אותו, את שרדר ואת קראנג חזרה במימד אקס.

ארצ'י קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה של ארצ'י קומיקס המבוססת על סדרת הטלוויזיה מ-1987 תואר קראנג כהרבה יותר מרושע מאשר בסדרת הטלוויזיה. כמו בסדרת הטלוויזיה, מוגלה קראנג מכוכבו והוא מגיע לכדור הארץ במטרה לכבוש אותו.

IDW Publishing[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצת הקומיקס המחודש של IDW Publishing מתואר קראנג כיצור אפל שהגיע לכדור הארץ במטרה לכבוש אותו. בחוברת Teenage Mutant Ninja Turtles #7 מופיע קראנג לראשונה בשם גנרל קראנג שפולש לכדור הארץ יחד עם חייליו במטרה לכבוש את כדור הארץ, קראנג חובר לשרדר ולבקסטר סטוקמן ויחד עם מתכננים את כבישת כדור הארץ[2].

במהלך קשת הסיפור "מלחמת אוטרום" חוזר קראנג למימד שלו ומתחיל בכיבוש דיקטטורי. מחתרת חייזרים אינה מצליחה להביסו לבדה ולכן קוראת לצבים. עם הגעת הצבים נחלש קראנג והוא מובס.

לאחר שגנרל קראנג נשלח למאסר, ראש לטאה פורץ למתקן הכליאה שלו ואוכל את קראנג בעודו בחיים.[3] קראנג החל לצמוח כטפיל בבטנו של ראש לטאה, ובהדרגה להשתלט על גופו.[4]

אזכורים במדיה אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינים חייזרים זרים הדומים ליצורי הקראנג הופיעו בסדרת הטלוויזיה מ-2012 של ניקלודיאון בשם "הקראנג"[5] והיו היריבים המרכזיים של הצבים בעונה הראשונה. את יצורי הקראנג דיבב נולאן נורת'[6]. בפרק סיום העונה הראשונה, "עימות", מביסים הצבים את הקראנג ומסכלים את תוכניתו; בפרק פתיחת העונה השנייה, "מצב מוטציה", נראה כי הקראנג חי והוא מצליח לחזור לחיים. כמו כן, מוצג שהמין הקרוי קראנג הוא למעשה צבא של שיבוטים שיצאו מאולטרם בשם קראנג. כמו כן, קראנג משנת 1987 מוצג כשיבוט נוסף, אך לפי הסדרה, הוא השיבוט היותר גרוע.

צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראנג מוצג בתור הנבל הראשי לצד שרדר. כשבסרט הוא משחרר את שרדר מכלאו ומתגלה בהמשך שהוא סתם ניצל אותו לצרכיו.

משחקי ווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראנג מופיע ברב משחקי הווידאו של צבי הנינג'ה כבוס הסופי או הלפני סופי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קראנג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #7, בהוצאת IDW Publishing
  2. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #7-8, בהוצאת IDW Publishing
  3. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #74
  4. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #100
  5. ^ Caleb Goellner, ‏Parting Shot: Nickelodeon Shells Out New 'Teenage Mutant Ninja Turtles' Images, באתר Comics Alliance, ‏9 במרץ 2012
  6. ^ Episode 38 Guest: Nolan North, באתר Rob Paulsen Live, ‏27 באפריל 2012