צבי הנינג'ה (סרט, 2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבי הנינג'ה
TMNT
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על צבי הנינג'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קווין מונרו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קווין מונרו, קווין איסטמן, פטר לאירד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים נולאן נורת' (Raphael)
ג'ון דימאג'יו
כריס אוונס (Casey Jones)
לורנס פישבורן
קווין מייקל ריצ'רדסון (Aguila)
פרנק ולקר
גריי דליסל (קולות נוספים)
בילי וסט (קולות נוספים)
ג'ים קומינגס (קולות נוספים)
גרג בולדווין (קולות נוספים)
פטריק סטיוארט (Max Winters)
פרד טטצ'יורה (Gato)
מייקי קלי (Michelangelo)
מאקו (Splinter)
קווין סמית'
מיטשל וויטפילד (Donatello)
שרה מישל גלר (April O'Neil)
ג'יימס ארנולד טיילור (Leonardo)
ג'אנג דזה יי (Karai)
Paula Mattioli (Serpiente) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה קלאוס באדלט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Imagi Animation Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 במרץ 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 87 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט קומדיה, סרט הרפתקאות, סרט נעורים, סרט מדע בדיוני, מדע בדיוני קומי, ninja film עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו tmntcg
www.ninjaturtles.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבי הנינג'האנגלית: TMNT, ראשי התיבות של Teenage Mutant Ninja Turtles) הוא סרט הנפשה ממוחשבת מז'אנר הפנטזיה ופעולה שנכתב ובוים על ידי קווין מונרו. הסרט מבוסס על סדרת הקומיקס צבי הנינג'ה, כוכבי הסרט היו כריס אוונס, שרה מישל גלר, "מאקו", קווין סמית', פטריק סטיוארט וג'אנג דזה יי. מאקו מת ביולי 2006, מה שהופך את צבי הנינג'ה לסרט האחרון שלו והסרט מוקדש לו.

זה היה סרט צבי הנינג'ה הראשון עם גרפיקה ממוחשבת (CGI) ונוצר על ידי אולפן האנימציה, Imagi, כמו גם הסרט העלילתי הראשון בזיכיון המותג הזה ב-14 שנים. הסרט מציג את ארבעת הצבים (רפאל, לאונרדו, דונטלו, מיכאלאנג'לו) גדלים בנפרד לאחר הניצחון שלהם על אויבם המושבע, שרדר, כאשר דברים מוזרים מתרחשים בניו יורק, ויצורים עתיקים מאיימים על העולם, הצבים חייבים להתאחד כדי להציל אותו.

הסרט הוקרן בבכורה תיאטרלית ב-23 במרץ 2007 ונחשב הצלחה מסחרית, כשגרף 95 מיליון דולרים ברחבי העולם ביחס לתקציב הפקתו שהיה 34 מיליון דולר, אך זכה לביקורות מעורבות ממבקרי הקולנוע. השקתו לוותה במוצרים שונים כגון: צעצועים, קומיקס ומשחקי וידאו. הסרט שווק בארצות אנגלוסכסיות על ידי האחים וורנר ובשאר העולם על ידי חברת וויינשטיין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני 3,000 שנה, מצביא בשם יאוטי נכנס דרך שער לתוך יקום מקביל, והופך להיות בן אלמוות, אבל ארבעת הגנרלים שלו נהפכו לאבן. הפורטל גם משחרר 13 מפלצות עם חיי אלמוות שהורסות את צבאו ואת צבא אויביו.

בהווה, צבי הנינג'ה גדלו בנפרד. לאחר שהביס את שרדר, מאסטר ספלינטר שלח את לאונרדו למרכז אמריקה לאימון מיוחד, שבו הוא מגן על הכפר מפני שודדים. דונטלו עובד כמהנדס טכנולוגיית מידע מומחה, מיכלאנג'לו עובד כבדרן במסיבות יום הולדת בניו יורק בשם "קוואבנגה קארל", רפאל עובד בלילה כגיבור על ושומר סדר בשם "שומר הלילה" שלוקח את החוק לידיים. אפריל אוניל מפעילה חברה שמאתרת ורוכשת שרידי אמנות עתיקה בעבור אספנים, בסיוע של בן הזוג שלה, קייסי ג'ונס.

אפריל נוסעת למרכז אמריקה כחלק מעבודתה, ומוצאת שם את לאונרדו, ומיידעת אותו שאחיו הצבים התפזרו. אפריל חוזרת לעיר ניו יורק עם פסל עבור הטייקון, מקס וינטרס. לאונרדו גם חוזר, אפריל וקייסי מספקים את הפסל לווינטרס. וינטרס שוכר את קראי (בתו של שרדר) ואת שבט הרגל כדי לחפש את 13 המפלצות שמטילות אימה על העיר לפני שהשער לפורטל ממנו יצאו ייפתח שוב. רפאל נפגש עם קייסי, שחושף כי הוא יודע על "זהותו הכפולה" של רפאל, ומצטרף אליו בציד פושעים.

וינטרס, הוא למעשה יאוטי, והוא עדיין בן אלמוות, מחייה את הגנרלים שלו שנהפכו לפסלי אבן. לאונרדו חוזר אל המאורה שבביוב, ופוגש בספלינטר. ספלינטר אוסר על הצבים להילחם עד שהם יוכלו לפעול כצוות שוב. בזמן אימון, הצבים נתקלים במפלצת מ-13 המפלצות האגדיות, ביגפוט, שנלחם בשבט הרגל. הצבים נלחמים בביגפוט, כנגד הפקודות של לאונרדו ושל מאסטר ספלינטר. כאשר רפאל מבקר את קייסי, הם נתקלים בערפד "סוקובור", אחת המפלצות, ועדים ללכידתו בידי הגנרלים עשויי האבן ושבט הרגל, שמצליחים לזהות אותם ממקום מסתורם. רפאל מובס ומאבד הכרה. קייסי לוקח את רפאל בחזרה לדירה שלו ושל אפריל בזמן שאפריל מתקשרת אל הצבים לעזרה, וחושפת את זהותם של יאוטי ושל הגנרלים שלו. לאחר שהתאושש, רפאל מציע להם לרדוף אחרי יאוטי, אבל לאונרדו אוסר עליו ללכת עד שספלינטר ייתן את הפקודה. רפאל שלא מסוגל להישאר בחוסר מעש, מחליט להסתכן ויוצא לחקור לבד.

לאונרדו, דונטלו, מיכאלאנג'לו מתכננים את המהלך הבא, בעוד דונטלו מגלה שהשער לפורטל האגדי יפתח שוב על הגג של מגדל העסקים של וינטרס. ספלינטר אומר ללאונרדו שהצוות שלו לא שלם, וכי הוא יודע מה הוא צריך לעשות. אחרי ש-11 מפלצות כבר נתפסו, גנרל אגילה שואל את יאוטי לגבי פעולותיו. הגנרלים קושרים לבגוד ביאוטי, כי הם רוצים להישאר בני אלמוות. רפאל נתקל ב"שד מניו ג'רזי", אחת מהמפלצות שנותרו חופשיות, אבל הוא לא מצליח להכניע אותו. לאונרדו נלחם ברפאל, ששובר את החרבות של לאונרדו ומביס אותו בתום קרב צמוד על הנהגת האחים, אך רפאל לא עומד בתחושות השליליות שחש מהניצחון על אחיו הבכור ונאלץ לעזוב.

הגנרלים מצליחים לתפוס את לאונרדו המעולף, מתוך כוונה להחליף אותו בעבור המפלצת ה-13, ורפאל החליט לכפר על ידי הצלת לאונרדו. כשהשער נפתח, יאוטי מגלה את הבגידה של הגנרלים, בזמן שספלינטר והצבים, שמלווים בקייסי ובאפריל, מפלסים בקרב מול שבט הרגל את דרכם לראש המגדל. יאוטי מגלה את האמת לגיבורים: הוא רוצה להיות חופשי מהקללה של חיי האלמוות. הגנרלים מגלים כי הם רוצים לשמר את חיי הנצח שלהם, וגם להשתמש בפורטל להביא יותר מפלצות לכיבוש העולם.

לאחר שסירבו לבגוד ביאוטי בתמורה לשרת את הגנרלים, אפריל, קייסי ושבט הרגל יוצאים לעבוד יחד, לחפש את המפלצת האחרונה, מפלצת הים, בעוד הצבים נלחמים בגנרלים. ספלינטר ויאוטי מצליחים להדוף מפלצות רבות היוצאות מתוך הפורטל. אפריל וקייסי וקראי מגיעים למגדל עם מפלצת הים. מפלצת הים מתרסקת על הגנרלים, וגוררת אותם לתוך השער לפני שהוא נסגר. קראי מזהירה אותם ליהנות מן הניצחון שלהם כל עוד הוא נמשך, בטענה שהם בקרוב ילחמו עם פרצופים מהעבר שלהם, מה שגורם לצבים לחשוד שהיא מתכוונת לשרדר. היא וכל שאר שבט הרגל עוזבים את זירת הקרב. יאוטי, שעכשיו חזר להיות אנושי, מכבד את הצבים וספלינטר, ומודה להם על הגשמת משאלתו לפני שגופו מתפורר. ספלינטר ממקם את הקסדה של יאוטי בין הגביעים שלו, כמו גם את קסדתו של רפאל מחליפת "שומר הלילה" וגם את המסיכה של מיכלאנג'לו מחליפת "קוואבנגה קארל".

הצבים חוזרים לתפקידם כשומרים המסתוריים של העיר ניו-יורק, רפאל אומר כי הצבים תמיד יהיו אחים. והוא מסיים את הסרט עם המשפט המוכר: "הו, אני אוהב להיות צב."

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צבי הנינג'ה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Topel, Fred (2007-01-14). "Smith's 15 Seconds of "TMNT" Fame". Rotten Tomatoes. נבדק ב-2013-08-05.