בקסלי (רובע)

רובע בֶּקְסְלִי של העיר לונדון (רובע)
London Borough of Bexley
סמל בקסלי
סמל בקסלי
סמל בקסלי
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
ראש העיר בראיין בקווית'
רשות מחוקקת council of Bexley London Borough Council עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר אם לונדון
שפה רשמית אנגלית
תאריך ייסוד 1 באפריל 1965 עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 60.56 קמ"ר (דירוג: 289)
אוכלוסייה
 ‑ ברובע 247,258 (דירוג: 56, 2018)
 ‑ צפיפות 3,659 נפש לקמ"ר (2006)
קואורדינטות 51°27′20″N 0°09′13″E / 51.455555555556°N 0.15361111111111°E / 51.455555555556; 0.15361111111111 
אזור זמן UTC
www.bexley.gov.uk

לחצו כדי להקטין חזרה

הסיטי של לונדוןהסיטי של וסטמינסטרהרובע המלכותי קנזינגטון וצ'לסיהאמרסמית' ופולהאםוונדסוורת'למבת'סאת'קטאוור האמלטסהאקניאיזלינגטוןקמדןברנטאילינגהאונסלוריצ'מונד שעל התמזההרובע המלכותי קינגסטון שעל התמזהמרטוןסאטוןקרוידוןברומליהרובע המלכותי של גריניץ'הברינגבארקינג ודאגנהאםרדברידג'ניוהאםוולת'אם פורסטהארינגייאנפילדבארנטהארולואישהאםבקסליהילינגדוןדרום-מזרח אנגליהמזרחה של אנגליה
מפה
דמוגרפיה
אוכלוסייה לפי גזעים
%היספנים ולטינים (מכל מוצא גזעי)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו רובע בקסלי

רובע בֶּקְסְלִי של העיר לונדוןאנגלית: The London Borough of Bexley , ‏האזנה?‏) הוא אחד מרובעי לונדון הנמצא במזרח העיר לונדון.

גאוגרפיה ושכונות הרובע[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובע בקסלי גובל ברובע ברומלי בדרומו, רובע גריניץ' במערבו, ונהר התמזה בצפונו (מעבר לנהר, מצפון לרובע נמצאים הרבעים בארקינג ודאגנהאם והברינג. ממזרח לרובע נמצא רובע דאטפורד שבמחוז קנט.

הרובע כולל את השכונות:

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובע בקסלי נוסד בשנת 1965 בעקבות חוק השלטון בלונדון 1963 לאחר איחוד הרובע המוניציפלי של בקסלי, הרובע המוניציפלי של ארית', הרובע העירוני קרייפורד וחלק מהרובע העירוני צ'יסלהאסט וסיקאפ (חלקו האחר של רובע עירוני זה הפך לחלק מרובע ברומלי).

פארקים ושטחים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף שרובע בקסלי מצוי בסמוך ללונדון הפנימית הצפופה, ברובע מצויים שטחים פתוחים רבים ופארקים רבים. ברובע מצוי קצהו של רכס הגבהות המקיף את דרום לונדון. רכס גבעות זה כוללת את גבעת שוטרז (בגבול הרובע עם רובע גריניץ').

במהלך המאה ה-19, עת החלו העיירות באזור הרובע לגדול, נותרו ביניהן שטחים פתוחים רבים. שטחים אלה כוללים את אזור הריסות מנזר לסנס והיערות סביבות (המכונים "לסנס הית'" - Lessness Heath ו"יערות המנזר" - "Abbey Wood"). שטחים ציבוריים נוספים הם נורת'מברלנד הית' (Northumberland Heath) דרומית לארית', פארק דאנסון (Danson Park), והול פלייס (Hall Place).

כנסיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית תושבי הרובע שייכים לכנסייה האנגליקנית, אולם קיימות ברובע מספר כנסיות של קהילות נוצרים קתולים וכן כנסיות בפטיסטיות, אחוות פלימות' ומתודיסטיות. אין ברובע בתי כנסת.

ברובע מצויות מספר כנסיות מימי הביניים (המאה ה-12), בהן כנסיית פאולינוס הקדוש (St Paulinus) שבקייפורד (Crayford), כנסיית יוחנן המטביל שבארית' (Erith), כנסיית מרים הבתולה הקדושה שבבקסלי (Bexley) וכנסיית כל הקדושים בפוטס קריי (Foots Cray) - שתי האחרונות שוקמו במאה ה-19.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברובע ממוקמות מכללת סידקפ לאמנות ומכללת רוז ברופורד.

שלטון מקומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובע מחולקת ל-21 אזורי בחירה (wards). בבחירות שנערכו ב-4 במאי 2006 זכתה המפלגה השמרנית ב-55 מהמושבים במועצת הרובע (מפלגת הלייבור נותרה עם 9 מושבים בלבד).

ערים תאומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבקסלי שתי ערים תאומות:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בקסלי בוויקישיתוף