בראנון בראגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בראנון בראגה
בראנון בראגה, בכנס קומיקקון הבינלאומי, סן דייגו, יולי 2011
בראנון בראגה, בכנס קומיקקון הבינלאומי, סן דייגו, יולי 2011
לידה 14 באוגוסט 1965 (בן 58)
בוזמן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ידוע בשל עבודותיו במסגרת זיכיון "מסע בין כוכבים"
השכלה
מקצוע מפיק טלוויזיה
תסריטאי טלוויזיה
השקפה דתית אתאיזם עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס הוגו להצגה הדרמטית (1995) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בראנון בראגה (באנגלית: Brannon Braga; נולד ב-14 באוגוסט 1965)[1] הוא תסריטאי ומפיק טלוויזיה אמריקאי. בראגה כנראה ידוע בעיקר בזכות עבודתו עם זיכיון "מסע בין כוכבים", לאחר שעבד בשלוש מתוך ארבע הסדרות המודרניות של "מסע בין כוכבים" בטלוויזיה מאז 1990, וכן בשניים מסרטי הקולנוע העלילתיים של "מסע בין כוכבים"; כמו כן, היה אחד מן היוצרים ומהמפיקים של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז". למעשה, בראגה הוא התסריטאי שכתב יותר מכל אחד אחר עבור הזיכיון "מסע בין כוכבים". כמו כן, הוא היה היוצר והמפיק של "על הסף", דרמה אודות פלישת חייזרים אשר לא האריכה ימים. ב-2014 ביים בראגה את "קוסמוס: מסע לחלל" שהיוותה הפקה מחודשת לסדרת המדע המיתולוגית "קוסמוס".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסע בין כוכבים: הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מסע בין כוכבים: הדור הבא

בשנת 1990, בראגה התקבל להתמחות במשך שמונה שבועות מטעם "Academy of Television Arts & Sciences", והצטרף לצוות הכתיבה של "מסע בין כוכבים: הדור הבא". המשימה הראשונה שלו הייתה שיכתוב תסריט בשם "Reunion" עם התסריטאי רונלד ד. מור, ולאחר מכן לשכתב לבד תסריט שכותרתו "Identity Crisis". זה הוביל למשרת תסריטאי בצוות הכותבים בשנת 1991, וכתוצאה מכך לעבודה על מספר פרקים פופולריים כגון "Cause and Effect", "Frame of Mind" ו-"Parallels".

בתחילת העונה האחרונה של "הדור הבא", בראגה (כיום מפיק-שותף) ומור (אשר עבד איתו מספר פעמים יחד בארבע השנים שחלפו) נבחרו על מנת לכתוב את התסריט להופעתם הקולנועית הראשונה של צוות שחקני "הדור הבא", "מסע בין כוכבים: דורות", אותו הם פיתחו בשנה האחרונה. כמו כן, הם נבחרו על מנת לכתוב את התסריט לפרק סיום הסדרה "...‏All Good Things", שעבורו הם זכו בפרס הוגו עבור ההצגה הדרמטית הטובה ביותר.

מסע בין כוכבים: וויאג'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מסע בין כוכבים: וויאג'ר

לאחר שסדרת "מסע בין כוכבים: הדור הבא" הגיעה אל סיומה, בשנת 1994, בראגה הצטרף לצוות היצירתי של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" כמפיק. בשנת 1996, בראגה ומור שיתפו פעולה שוב, בסרט הקולנוע השני של הדור הבא, "מסע בין כוכבים: המפגש", אשר היה לסרט השני ברווחיותו מבין כל סרטי זיכיון מסע בין כוכבים. לאחר עזיבתו של ג'רי טיילור בסוף העונה הרביעית של "וויאג'ר" בשנת 1998, בראגה הפך למפיק הסדרה, ולמעשה מי שניהל בה את העניינים. קייט מאלגרו, השחקנית הראשית בסדרה, הגיבה באופן חיובי לשינוי, במיוחד בנוגע לכיוון החדש שאליה הדמות שהיא מגלמת הולכת:

"התסריטים, אני חושבת, הם נהדרים בעונה זו; בראנון הוא חכם מאוד, וחשוך ויצירתי ומצחיק בדרך שאני אוהבת ... זה די שובב, שזה פשוט כל כך פרובוקטיבי ומרתק. הוא יודע את קולה של ג'יינווי ואת קולה של מאלגרו, והוא חיבר ביניהם בצורה יפה מאוד. ... ג'יינווי בעונות 1–3 היתה קצת יותר מדי 'ילד טוב ירושלים' לטעם שלי, לא ממש מי שמאלגרו היא כג'יינווי. בראנון הביט בי מקרוב כשחקנית בארבע השנים האחרונות, כך שהוא יודע לאן אני יכולה להתקדם, ומה הן נקודות החוזק שלי".[2]

בראגה ומור שוב שיתפו פעולה בשנת 1999, בכתיבת סרט הקולנוע "משימה בלתי אפשרית 2". אף על פי שהטיוטה שלהם לא הייתה הטיוטה הסופית שבה נעשה שימוש בהפקת הסרט, השניים קיבלו קרדיט ככותבי הסיפור (ולא התסריט). פנו אליהם כדי לעשות סרט שלישי של "מסע בין כוכבים" בכיכובם של צוות "הדור הבא", אולם השניים סירבו.

כאשר "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" הסתיימה בשנת 1999, מור הועבר לצוות היצירתי של "וויאג'ר" כמפיק-שותף-בכיר, אך עזב במהירות כשהוא מעלה טענות כלפי בראגה, שותפו הוותיק לכתיבה:

"בראנון פגע ברגשותיי. מה שקרה בינו ולביני הוא רק בינו לביני. זה היה משבר אמון. הייתי חייב לעזוב כל תוכנית שבה לא הורשה לי לקחת חלק בתהליך. לא הורשה לי להשתתף בתהליך, ולא הייתי חלק מהתוכנית. הרגשתי כמו פרילנסר בתוכנית שלי. ... הייתי מאוד מאוכזב מכך שהידיד הוותיק שלי והשותף שלי לכתיבה פעל באופן שכזה, שחצה קווים עד לנקודה שבה הרגשתי שאני צריך להתרחק מ-"מסע בין כוכבים", שהיה משהו שהיה מאוד חשוב לי במשך תקופה ארוכה, מהילדות שלי דרך כל הקריירה המקצועית שלי".[3]

שנים לאחר מכך, השניים אמרו כי תיקנו את ידידותם.

מסע בין כוכבים: אנטרפרייז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מסע בין כוכבים: אנטרפרייז

כאשר "וויאג'ר" הסתיימה בשנת 2001, פיתח בראגה, ביחד עם ריק ברמן, את "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז". מאז הבכורה הטלוויזיונית של הסדרה, ועד לסוף העונה השלישית במאי 2004, בראגה היה המפיק האחראי על ההפעלה השוטפת של התוכנית, לאחר שהעביר את המושכות של ראשות צוות הכתיבה למני קוטו, בעונה הרביעית. עם זאת, בשל ירידה בנתוני הצפייה, "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" בוטלה על ידי UPN בסיומה של העונה הרביעית.

על הסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד בטרם בוטלה הסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", בראגה החל לפתח סדרת מדע בדיוני חדשה של CBS בשם "על הסף" (במקור: "Threshold"), אשר שודרה לראשונה בספטמבר 2005. בראגה הקים חברת הפקות משלו, "בראגה הפקות", כדי להקל על פרויקט זה. עלילת הסדרה מתרחשת בימינו אנו, ומתמקדת בקבוצה של מומחים אשר חוקרים ספינת חלל זרה שהתגלתה באוקיינוס האטלנטי. הסדרה שובצה, בתחילה, בימי שישי, אבל עברה ליום שלישי בניסיון לשפר את הרייטינג שלה. מאמץ זה לא הצליח, ו-CBS ביטלה את הסדרה בנובמבר 2005.

The concept of Threshold was created by David S. Goyer (co-writer of Batman Begins, writer or co-writer of the Blade films, director of Blade: Trinity) and David Heyman (producer of the Harry Potter films). Threshold did earn some good reviews during its run, including four out of four stars from 'USA Today'.[5]

את הרעיון של "על הסף יצרו דייוויד ס. גויר (מכותבי "באטמן מתחיל"; מכותבי סדרת סרטי "בלייד"; אשר ביים את "בלייד: טריניטי". ) ודייוויד היימן (מפיק סרטי "הארי פוטר"). "על הסף" זכתה במספר ביקורות חיוביות במהלך התקופה בה שודרה, לרבות ארבעה מתוך ארבעה כוכבים מ-"USA Today".‏[4]

24 (עונות 7–8)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראנון בראגה שימש כמפיק בפועל בסדרה הפעולה של רשת פוקס, "24", וכתב מספר פרקים עבור עונות 7–8.

פלאש פורוורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראנון בראגה, יחד עם דייוויד ס. גויר, יצרו את סדרת המדע בדיוני "פלאש פורוורד" בהפקת רשת "ABC", בה שימשו גם כמפיקים בפועל. הסדרה הותאמה לטלוויזיה על פי רומן מאת רוברט סוייר באותו השם, ועלתה לשידור לראשונה ב-24 בספטמבר 2009. בראגה וגויר כתבו יחד את פרק הפיילוט, ששמו "No More Good Days", כאשר בראגה, גויר וסוייר חלקו יחד מועמדות לפרס הוגו עבור ההצגה הדרמטית הטובה ביותר.[5] בראגה נותר מחויב בחוזה לסדרה "24", ולפיכך לא היה זמין לעבוד כראש צוות הכותבים עבור "פלאש פורוורד", כאשר הפיילוט הוזמן כסדרה.[6] ב-13 במאי 2010 דווח כי "פלאש פורוורד" לא תחודש לעונה שנייה.[7] התוכנית בוטלה עקב קשיים רבים.[8][9]

סיילם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 באפריל 2014 עלתה סדרת הטלוויזיה "סיילם", אותה יצר, הפיק וכתב למשך 3 עונות ברשת הטלוויזיה WGN America, בעוד העונה השנייה עלתה לשידור ב-5 באפריל 2015 והעונה השלישית והאחרונה עלתה לשידור ב-2 בנובמבר 2016 כאשר הפרק האחרון שודר ב-25 בינואר 2017 וכלל 10 פרקים.

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחד עם ראש זיכיון "מסע בין כוכבים" ואחד מיוצרי "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" ריק ברמן, ביקורות רבות מצד מעריצי הסדרה הופנו כלפי בראגה, במיוחד בכל קשור לתפקידו על הסדרות "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" ו-"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז".[10][11] בתגובה להאשמות מצד מעריצי "מסע בין כוכבים", שהוא היה אחראי לירידה ברייטינג של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" אשר הביא, בסופו של דבר, לביטולה של הסדרה, בראגה הגיב:

"זה לא דבר שנעים לחשוב על עצמך [כמי ש] אשם. ישנם גורמים אחרים שהיו מעורבים במסע בין כוכבים שהפחיתו את משיכת הקהל שלה לאורך השנים, אבל [...] אני אקח החלק באשמתי באופן יצירתי. זה כמעט בלתי אפשרי בשבילי לשבת כאן ולומר 'כן, עשיתי את זה, את זה, וזה לא בסדר' ואני בהחלט לא הולך להסתכל באינטרנט מה שהמעריצים חושבים, כי זה יהיה כואב מדי. אבל תן לי קצת יותר זמן [ו] אני בטוח שאני אוכל להסתכל אחורה ולהבין מה עשיתי לא בסדר".[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בראנון בראגה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Blackwell, David (Summer 2006). "Movies Made in Montana". Distinctly Montana. אורכב מ-המקור ב-2012-03-23. נבדק ב-3 בספטמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Michelle Erica Green (14 באוגוסט 1998). "Kate Mulgrew on Voyager's Fifth Season". Mania Magazine. נבדק ב-2010-01-26. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Anna L. Kaplan (18 בינואר 2000). "STAR TREK Profile: Fan-Writer-Producer Ronald D. Moore Part 1". Mania (Cinescape). אורכב מ-המקור ב-2007-09-27. נבדק ב-2005-10-20. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Robert Bianco (15 בספטמבר 2005). "'Threshold' is at home in alien territory". USA Today. נבדק ב-2006-08-13. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ David S. Goyer (9/24/2009). "No More Good Days". FlashForward. Season 1. Episode 1. ABC.
  6. ^ Will Harris (2009). "A Chat With David Goyer". Bullz-Eye.com. נבדק ב-2010-05-11.
  7. ^ This Just In: ABC Cancels "Romantically Challenged", "Scrubs", "Better Off Ted" and "FlashForward", Entertainment Weekly, May 13, 2010
  8. ^ Simon Brew. "FlashForward cancelled". Den of Geek. נבדק ב-2012-06-10.
  9. ^ ""Heroes" and "FlashForward" Cancelled | SSC Article Directory". Sevensidedcube.net. 2010-05-15. אורכב מ-המקור ב-2017-01-07. נבדק ב-2012-06-10.
  10. ^ "Braga: I'm done with Trek". Scifi Wire. 14 בנובמבר 2005. אורכב מ-המקור ב-2009-03-25. נבדק ב-2009-02-05. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Peter Schorn (2 בנובמבר 2005). "Star Trek Enterprise: The Complete Fourth Season". IGN. נבדק ב-2009-02-05. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Chase interviews Brannon Braga, one of the most controversial figures in Star Trek!" (MP3). TheFandom. 22 באוגוסט 2005. נבדק ב-2006-08-13. {{cite web}}: (עזרה)