גרג בורסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרג בורסון
Greg Burson
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 ביוני 1949
אנהיים, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 ביולי 2008 (בגיל 59)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרגורי "גרג" לוויס בורסוןאנגלית: Gregory Lewis Burson; ‏29 ביוני 194922 ביולי 2008) היה מדבב אמריקאי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורסון נולד בסוף יוני 1949 באנהיים, קליפורניה והתחיל את הקריירה שלו בצמוד למדבבים גדולים כמו דאוס באטלר ומל בלאנק, אשר בשלבים מאוחרים החליף אותם בדיבובם.

הוא התפרסם בעיקר אחרי שדיבב את באגס באני בסרט הקצר "Carrotblanca" מ-1995, בו דיבב גם את פוגהורן לגהורן ואת פפה לה פיו ובסרט מ-1997 "From Hare to Eternity". כמו כן דיבב עוד דמויות בסרטי לוני טונס. הוא דיבב גם את יוגי דב בסרט "The New Yogi Bear Show", לאחר מותו של באטלר המדבב המקורי.

הוא דיבב בעוד מספר סרטים וסדרות ביניהם בסדרה "CatDog", באטמן - הסדרה המצוירת, העצבונים, ג'וני בראבו, סמוראי ג'ק, הדרדסים, "Super Friends", פליקס החתול, גארפילד, פארק היורה ובמספר משחקי מחשב של מלחמת הכוכבים כמו: "Star Wars Episode I: Jedi Power Battles",‏ "Star Wars: Episode I – The Phantom Menace" ו-"r Wars Episode I: The Gungan Frontier". כמו כן דיבב במספר משחקי וידאו שונים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004 התלוננו שלוש נשים שהיו איתו על אלימות והתקשרו למשטרה. לבלשי המשטרה לקח כשש שעות לפרוץ לביתו, כשהוא נשמע להם שיכור ופלט שטויות ללא הרף. אחד השוטרים אמר שהוא היה כל כך שיכור שלא היה ברור אם הוא מדבר אליהם או מדבב קולות. בנוסף הוא איים על אחת מבנות ביתו ועל רצפתו היו מפוזרים אקדחים רבים. למרות התקרית אף אחד מהמעורבים לא נפגע בצורה קשה, אך הקריירה של בורסון הסתיימה לאחר מכן.

הוא התחיל להיות אלכוהוליסט לאחר דיכאון מכך שאיבד את השימוש במיתרי קולו וכך גם את עבודתו. הוא מת ביולי 2008 בביתו בלוס אנג'לס, מסיבוכים שבין סוכרת לטרשת נפוצה בגיל 59 בלבד. הותיר אחריו שני ילדים ואח אחד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים:

טלוויזיה:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]