דרגון בול סופר: סופר הירו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול סופר: סופר הירו
ドラゴンボール超スーパー スーパーヒーロー
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "דרגון בול סופר" מאת אקירה טוריאמה
בימוי Tetsuro Kodama עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Norihiro Hayashida עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אקירה טורייאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראו בערך
מוזיקה נאוקי סאטו
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טואי אנימציה
הקרנת בכורה יפןיפן11 ביוני 2022
ארצות הבריתארצות הברית19 באוגוסט 2022
ישראלישראל18 באוגוסט 2022
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית
סוגה פנטזיה, אנימה
סרט קודם דרגון בול סופר: ברולי
2022dbs.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרגון בול סופר: סופר הירואנגלית: Dragon Ball Super: Super Hero, ביפנית: ドラゴンボール超スーパー スーパーヒーロー) הוא סרט קולנוע יפני מסוגת האנימה, המשמש כפרסום הקולנועי השני שמבוסס על הסדרה "דרגון בול סופר" מזיכיון המדיה "דרגון בול", לאחר הסרט "דרגון בול סופר: ברולי". הסרט בוים על ידי טטסורו קומאדה, והופק על ידי טואי אנימציה.

הסרט היה עתיד לצאת לאקרנים ביפן ב-22 באפריל 2022 אך נדחה ל-11 ביוני 2022 בשל פריצה למערכת של טואי אנימציה. זה הסרט הראשון בזיכיון בהנפשה ממוחשבת.[1][2][3][4][5] גרסה אנגלית יצאה אל בתי הקולנוע בארצות הברית ובקנדה ב-19 באוגוסט 2022.[6] ובישראל ב-18 באוגוסט 2022.[7][8]

תקצר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתארת את תחייתו של צבא הסרט האדום, ארגון רשע שביקש לכבוש את העולם והושמד בעבר על ידי סון גוקו הצעיר. מנהיגיו החדשים, מג'נטה וקרמיין, גייסו את ד"ר האדו על מנת לנקום בסון גוקו. ד"ר האדו הוא נכדו של ד"ר ג'ירו אשר התמחה ברובוטיקה וביו-הנדסה, אשר יצר את האנדרואידים ונהרג על ידם במהלך עלילת "דרגון בול Z".

בעזרת ד"ר האדו, יצר צבא הסרט האדום שני אנדרואידים עוצמתיים, גמא 1 וגמא 2, על מנת לנקום בגוקו ומשפחתו. בזמן שגוקו ומקיטה, הגיבורים החזקים והגדולים ביותר של כדור הארץ, מתאמנים על כוכבו המרוחק של אל ההרס בירוס יחד עם ברולי, עתידו של כדור הארץ נתון בידי יתר הלוחמים שנותרו על פניו, וביניהם גוהאן בנו של גוקו, פיקורו ואחרים. עם זאת, נאלצים הגיבורים והיריבים להתאחד כנגד יריב מוכר, אף הוא יציר כפיו של צבא הסרט האדום, שנוצר מחדש והוא חזק מאי פעם. אירועי סרט זה קורה לאחר 4 חודשים מסאגת גרנולה השורד.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב ביפנית מדבב באנגלית[6]
סון גוהאן מאסאקו נוזאווה קייל הרברט
סון גוקו שון שמל
סון גוטן רוברט מק'קולום
פיקולו טושיו פורוקאווה כריסטופר ר. סאבאט
וג'יטה ריו הוריקאווה
פאן יוקו מינאגוצ'י ג'יני טיראדו
וידל קארה אדוארדס
קרירין מאיומי טאנאקה סאני סטרייט
יאג'ירובי מייק מקפארלאנד
בורמה איה היסקאווה מוניקה ריאל
טראנקס טאקאשי קוסאו אריק וייל
אנדרואיד 18 מיקי איטו מרדית' מקקוי
ברולי בין שימאדה ג'וני יונג בוש[9]
קורין קן אוואו כריסטופר ר. סאבאט
דנדה איה היראנו ג'סטין קוק
הדרקון שנרון ריוזאבורו אוטומו כריסטופר ר. סאבאט
בירוס קואיצ'י יאמאדארה ג'ייסון דאגלס
וויס מסאקאזו מוריטה איאן סינקלר
מג'נטה וולקאנו אוטה צ'ארלס מרטינט
קרמיין ריוטה טאקאוצ'י ג'ייסון מרנוצ'ה
ד"ר האדו מיו אירינו זאק אגילר
גמא 1 הירושי קאמיאה אלקס לה
גמא 2 מאמורו מייאנו זנו רובינסון
סל-מקס נוריו יאקאמוטו דיימון קלארק

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי אקירה טוריאמה, יוצר זיכיון המדיה "דרגון בול", הסרט יתרכז יותר בז'אנר גיבורי העל בתוך העולם של דרגון בול, בנוסף הדמות של פאן הנכדה של גוקו תופיע בסרט בתפקיד מפתח כאשר היא בגיל של גן ילדים (4–5), מה שרומז על כך שהסרט מתרחש כמה שנים לאחר אירועי הסדרה והמאנגה בנוסף נחשפו 2 דמויות חדשות שיופיעו בסרט לצד דמויות מוכרות נוספות כמו גוקו פיקולו וקרילין, על פי המפיק של הסרט נוריהירו הייאשידה, הסרט יכיל בנוסף לסצנות אינטסיביות שהזיכיון מוכר בהן גם סצנות מחיי השגרה של הדמויות שיופיעו בסרט ויעשירו עוד יותר את עולם הדרגון בול תחת מעורבותו של טוריאמה.[10][11][12]

הפקת הסרט החלה לפני הפצת הסרט "דרגון בול סופר: ברולי".[10] זהו הסרט הראשון בזיכיון שהופק בהנפשה ממוחשבת.[13][3]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך לדרגון בול סופר: ברולי הוכרז רשמית ב-9 במאי 2021.[11] באירוע הקומיק-קון 2021, פרטים נוספים פורסמו, ביניהם: כותרת הסרט, עיצוב הדמויות של פיקורו, פאן וקרירין ודמות חדשה בסרט, כמו כן פורסם עיצוב של ביתו של פיקורו בסרט.[14][15] גרסה תלת-ממדית של סון גוקו נראתה.[10] הטריילר הראשון של הסרט פורסם ב-7 באוקטובר 2021. והטריילר היפני פורסם באירוע Jump Festa בשנת 2021.[4][16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Dragon Ball Super: Super Hero Film Sets April 22 Premiere in Japan with New Trailer". Funimation. 18 בדצמבר 2021. נבדק ב-18 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Pineda, Rafael Antonio (15 בדצמבר 2021). "Dragon Ball Super: Super Hero Anime Film Unveils New Visual". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Raymond, Nicholas (9 בנובמבר 2021). "Dragon Ball Super: Why Super Hero's Animation Style Is So Divisive". ScreenRant (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Cao, Caroline (7 באוקטובר 2021). "Dragon Ball Super: Super Hero shows off long-awaited trailer". Polygon (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Dragon Ball Super: Super Hero Film Rescheduled to June 11 After Toei Animation Hack, Anime News Network (באנגלית)
  6. ^ 1 2 Nicholas Friedman, Dragon Ball Super: SUPER HERO Reveals Global Theatrical Release Dates, English Dub Cast, Crunchyroll (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ הסרט הגדול של Dragon Ball Super: Super Hero בדרך לישראל!, באתר IGN.
  8. ^ סוני תשחרר את הסרט החדש של “דרגון בול סופר” בהפצה קולנועית רחבה, באתר www.gadgety.co.il
  9. ^ החליף את ויק מיגנוגנה, שאולץ להתפטר מאולפני FUNimation עקב טענות להטרדה מינית כלפי עמיתותיו לעבודה.
  10. ^ 1 2 3 "Dragon Ball Special Panel | Comic-Con@Home 2021". youtube. נבדק ב-23 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ 1 2 "A big announcement! New "Dragon Ball Super" movie is planned for 2022! Take a look at author Akira Toriyama's comment!". dragon-ball-official. נבדק ב-5 בספטמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Mateo, Alex. "Dragon Ball Super: Super Hero Anime Film's Trailer Reveals New Characters, Animation Style". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Raymond, Nicholas (17 באוקטובר 2021). "What Dragon Ball Super: Super Hero's Human Villains Mean For The Movie". ScreenRant (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Harrison, Will (23 ביולי 2021). "Dragon Ball Super: Super Hero character concepts revealed at SDCC 2021". Polygon (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Peters, Megan. "Dragon Ball Super: Super Hero Is Coming to New York Comic Con". ComicBook (באנגלית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Lacerna, Michael (14 בדצמבר 2021). "Dragon Ball Super: Super Hero Art Puts Gohan in a Classic Costume". CBR (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-15 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)