דרגון בול Z: קרב האלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול Z: קרב האלים
ドラゴンボールZ 神と神
כרזת הסרט ביפנית
כרזת הסרט ביפנית
מבוסס על "דרגון בול Z"
בימוי מסהירו הוסודה
הופק בידי ריוקו טומינגה
גיארמת בוגדן
תסריט יוסוקה וואטאנבי
עריכה שיניצ'י פוקומיצו
מוזיקה נוריהיטו סומיטומו
צילום Yukihiro Masumoto עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפןיפן יפן
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טואי אולפני אנימציה
פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה יפןיפן30 במרץ 2013
ארצות הבריתארצות הברית7 באוקטובר 2014
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט יפנית
סוגה פנטזיה, אמנויות לחימה, אנימה, שונן
הכנסות 50.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו dragonballz2014
סרט קודם דרגון בול Z: זעם הדרקון
סרט הבא דרגון בול Z: תחייתו של פריזה
http://www.dragonball2013.com/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרגון בול Z: קרב האליםאנגלית: Dragon Ball Z: Battle of Gods, ביפנית: Doragon Bōru Zetto: Kami to Kami ,ドラゴンボールZ 神と神) הוא סרט אמנויות לחימה יפני מסוגת האנימה. את הסרט ביים מסהירו הוסודה. היה זה הסרט הארבעה עשר המבוסס על הסדרה "דרגון בול Z", והסרט הראשון אי פעם שנחשב כחלק מהקאנון של יקום דרגון בול, היות שאקירה טוריאמה בעצמו היה מעורב ביצירת הסרט.

הסרט יצא לאור בבתי הקולנוע היפניים ב-30 במרץ 2013, ולאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל בתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-7 באוקטובר 2014. לאור הצלחתו, עלילת הסרט גם עובדה ל-14 הפרקים הראשונים של האנימה דרגון בול סופר, וגם לסדרת מאנגה חדשה, גם היא תחת השם "דרגון בול סופר".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בכוכב מרוחק, עליו נמצא אל ההרס בירוס, ומשרתו, מלאך בשם וויס. בירוס התעורר בזה הרגע מתרדמה ממושכת ומתבשר מפי וויס כי פריזה, עד כה בן התמותה החזק ביותר ביקום כולו, הובס בידי סאיאני מסתורי. בירוס נזכר ש39 שנים קודם לכן, דג מדבר ניבא לו שיום יבוא וישות עוצמתית וחזקה בשם "האל הסופר סאיאני" תתמודד מול בירוס ותציג כוח השווה לאלים עצמם. בירוס, שחושב שיש קשר בין הנבואה לבין הלוחם הסאיאני המסתורי, יוצא לחפש אחרי הלוחם, והחיפוש מביא אותו לכוכב של המלך קאיו, שם סון גוקו מתאמן באותו הזמן. לאחר היכרות קצרה סון גוקו מחליט לאתגר את בירוס לקרב ידידותי אך אף על פי שבקרב זה הוא הגיע לקצה גבול היכולת שלו - סופר סאיין 3 - גוקו לא מצליח אפילו לגעת בבירוס. בירוס בסופו של דבר מביס אותו עם שתי מכות פשוטות, ומסיק כי גוקו איננו "האל הסופר סאיאני" המדובר אף על פי שהביס את פריזה. בירוס ממשיך לכדור הארץ, שם נודע לו כי במקום זה נמצאים אחרוני הסאיאנים, בתקווה שאולי שם ימצא את מה שהוא מחפש.

בירוס ווויס מגיעים לכדור הארץ, שם הוא נתקל במסיבת יום ההולדת של בורמה שבה משתתפת כל החבורה (פרט לגוקו). וג'יטה, שמכיר את בירוס, עושה ככל שביכולתו ואף משפיל את עצמו במטרה לגרום לבירוס להיות שבע רצון (ובכך לא ישמיד את כדור הארץ). החבורה של הקיסר פילאף משתוללת במסיבה, לאחר שהפכו לילדים קטנים בגלל משאלה משנרון שהשתבשה, והם מחפשים שוב את כדורי הדרגון בול, במהלך המהומה וידל נפגעת וכשדנדה הנאמקי מרפא אותה הוא מגלה שהיא בהריון לגוהאן. על פניו נראה שכל המסיבה הולכת כשורה (במיוחד לאור העובדה שבירוס נהנה במיוחד מהאוכל) עד שבירוס מגיע למאג'ין בו השמן ומבקש ממנו את אחד הממתקים שהוא זלל כרגע. לאחר שמאג'ין בו מסרב ומתעצבן על בירוס (בגלל אופיו הילדותי) בירוס מתרגז ומחליט להשמיד את כדור הארץ.

מאג'ין בו השמן, אנדרואיד 18, טיאן ופיקורו מנסים להילחם בבירוס אבל כולם מובסים ללא מאמץ על ידי בירוס. גם גוהאן וכוחותיו המיסטיים לא יכולים לו, גם וג'יטה בדרגת סופר סאיין 2, וגם גוטנקס סופר סאיין מובסים בקלי קלות. למרות זאת, בורמה באותו זמן מתעצבנת וצורחת על בירוס והוא בתגובה מכה אותה ומפיל אותה לרצפה. הדבר מצית זעם נסתר אצל וג'יטה שמסתער על בירוס, העוצמה שהוא הפגין הייתה כל כך גדולה שבירוס זז ממקומו (בניגוד לגוקו שלא הצליח להזיז לו), אבל בסופו של דבר וג'יטה מובס וכמעט נהרג אך ניצל הודות לגוקו שמשתגר למקום.

החבורה מזמנת את הדרקון שנרון בעזרת כדורי הדרגון בול וגוקו שואל את שנרון על "האל הסופר סאיאני". שנרון מספר כי האל הסופר סאיאני הייתה ישות שהופיעה פעם אחת על כוכב וג'יטה כדי להשמיד את הסאיאנים הרעים, אבל נכשל כיוון שהכוח היה זמין לו לזמן מוגבל. שנרון אומר לגוקו שאם יאסוף סביבו עוד חמישה סאיאנים טהורי לב, יוכל גוקו לקבל את כוחותיו של האל הסופר סאיאני. גוקו משתמש בגוהאן, גוטן, טראנקס, וג'יטה, ווידל - שנמצאת בהריון ועל כן יש בבטנה עובר שהוא רבע סאיאני, ומקבל את כוחותיו העצומים של האל הסופר סאיאני ובכך הופך ל "סופר סאיין גוד": טרנספורמציה חדשה וחזקה פי עשרות מונים מסופר סאיין 3.

בעזרת הכוחות החדשים שלו גוקו יוצא להילחם בבירוס ונלחם נגדו בשוויון כאשר לאף אחד מהצדדים אין יתרון משמעותי. הקרב חוצה יבשות וימים ומגיע אף לחלל.

בשלב מסוים גוקו מאבד את הטרנספורמציה, אבל אז מתרחש דבר חריג: גוקו איכשהו למד את הכוחות של האל הסופר סאיאני ומסוגל להילחם בבירוס בצורה הרגילה שלו וגם כסופר סאיין רגיל באותה המידה שבה היה יכול להילחם בו כשהיה סופר סאיין גוד. הקרב מתמשך, ובירוס מחליט להשמיד את העולם בעזרת כדור אנרגיה ענקי. לאחר מאמצים רבים גוקו עוצר את כדור ההרס של בירוס בכך שהוא סופג את האנרגיה לתוכו והופך שוב לסופר סאיין גוד, אבל מאבד את הטרנספורמציה ומתמוטט חזרה לכדור הארץ מתשישות. בירוס שוב מנסה לטעון כדור אנרגיה כדי שישמיד את כדור הארץ, אבל לאחר שהכדור הזה לא מצליח להשמיד סלע קטן בירוס מגלה לכולם שגם הוא נהיה תשוש לחלוטין מהקרב, ומסביר לכולם שגוקו היה היריב השני הכי קשוח שבירוס התמודד מולו, אחרי המשרת שלו והמאמן שלו באמנויות הלחימה, וויס, שמתגלה כישות אף יותר חזקה מבירוס. בירוס מגלה לחבורה שיש עוד יקומים, ולכל יקום אל הרס משלו.

בירוס בסופו של דבר מחליט לא להשמיד את העולם (במיוחד הודות לאוכל הטעים שמצא בכדור הארץ) ונפרד משלום מגוקו וחבריו, שחוזרים לחגוג לבורמה. בירוס מגלה לוויס שהוא השתמש ב-70% מהכוח שלו נגד גוקו.

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה הראשון מסרטי דרגון בול שהופק לא רק על ידי טואי, אלא גם בשיתוף פעולה מלא עם אקירה טוריאמה, הכותב המקורי של הסדרה, ועל כן קל למקם את עלילת הסרט על ציר הזמן של יקום דרגון בול. העלילה מתרחשת בין פרק 517 לפרק 518 של המאנגה, במהלך השנים שעברו מתבוסתו של קיד בו (מאג'ין בו הרשע) ועד לטורניר אמנויות הלחימה ה-28 שבו גוקו פוגש את אוב[1]. על פי עלילת דרגון בול סופר, האירועים המתוארים בסרט מתרחשים בדיוק שישה חודשים לאחר תבוסתו של קיד בו.

הסרט הוכרז לראשונה כבר ב-2012 כאשר מגזין המאנגה Weekly Shōnen Jump הכריז כי ב-14 ביולי תחכה לקוראים "הפתעה". באותו היום הופיע באתר תמונתו של הדרקון שנרון ופרטים לגבי הפקתו של הסרט החדש: צוות ההפקה, המדבבים, וחברות שהיו מעורבות בהפקת הסרט. אקירה טוריאמה הכריז במגזין שזו הפעם הראשונה שהוא מעורב בהפקה של סרט מזכיון דרגון בול מתחילתו ועד סופו, ובהכרזה שהגיעה מפי טואי הוצהר כי הם מוכנים להוציא פרק חדש בהיסטוריה של יקום דרגון בול, שיספר את כל מה שהתרחש בין Z לבין GT (אף על פי ש-GT לא נחשב כחלק מהקאנון). בגליונות נוספים של המגזין נוספו פרטים על הצורה "סופר סאיין גוד" ועל יריבו של גוקו, בירוס, שעיצובו הושפע מאלים שונים דמויי חתול מהמיתולוגיה המצרית.

הסרט היה לסרט היפני הראשון אי פעם שהוצג בבתי קולנוע IMAX בתלת מימד, וזכה לשחרורים בDVD ובבלו ריי מיד לאחר יציאתו. הסטודיו האמריקני Funimation, שהפיק את הדיבוב האנגלי עבור האנימות והסרטים המוקדמים יותר, קנה את הזכויות על יצירת הדיבוב האנגלי לסרט והפיץ אותו בבתי הקולנוע בארצות הברית ביחד עם אולפני פוקס המאה ה-20.

הסרט זכה לביקורות חיוביות ביותר באופן כללי גם ביפן וגם מחוץ ליפן[2][3][4]. אחוז הביקורות החיוביות שניתן לסרט באתר Rotten Tomatoes עומד על 88%[5].

לאור הצלחת הסרט, יצא בעקבותיו סרט המשך, דרגון בול Z: תחייתו של פריזה שמהווה גם המשך עלילתי ישיר, ושני הסרטים האלו עובדו בשלב יותר מאוחר כפרקים בסדרת האנימה דרגון בול סופר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.animenewsnetwork.com/news/2012-07-14/new-dragon-ball-film-set-between-517th-and-518th-manga-chapters
  2. ^ http://kotaku.com/the-new-dragon-ball-z-movie-isnt-deep-or-profound-but-464819108
  3. ^ http://uk.ign.com/articles/2014/08/06/dragon-ball-z-battle-of-gods-review-2
  4. ^ http://www.animenewsnetwork.com/review/dragon-ball-z/battle-of-gods/.77364
  5. ^ Dragon Ball Z: Battle of Gods (באנגלית), נבדק ב-2022-05-26