דרגון בול Z: ההיסטוריה של טראנקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול Z: ההיסטוריה של טראנקס
ドラゴンボールゼット 絶望への反抗!!残された超戦士・悟飯とトランクス
עטיפת ה-DVD של הסרט ביפן
עטיפת ה-DVD של הסרט ביפן
עטיפת ה-DVD של הסרט ביפן
מבוסס על "דרגון בול Z"
בימוי יושיהירו אואדה
הופק בידי קוזו מורישיטה
תסריט הירושי טודה
מוזיקה שונסוקה קיקוצ'י
מדינה יפןיפן יפן
חברה מפיצה טואי אולפני אנימציה
שיטת הפצה סרט טלוויזיה, DVD, VHS
הקרנת בכורה יפןיפן24 בפברואר 1993
ארצות הבריתארצות הבריתאוקטובר 2000
משך הקרנה 48 דקות
שפת הסרט יפנית
סוגה פנטזיה, אמנויות לחימה, שונן אנימה
סרט קודם דרגון בול Z: בארדוק - אביו של גוקו
דף הסרט ב־IMDb

דרגון בול Z: ההיסטוריה של טראנקסאנגלית: Dragon Ball Z: The History of Trunks, ביפנית: ドラゴンボールゼット 絶望への反抗!!残された超戦士・悟飯とトランクス) הוא סרט ספיישל טלוויזיוני המבוסס על האנימה "דרגון בול Z" מאת אקירה טוריאמה.

עלילת הסרט, המבוססת חלקית על פרק מיוחד שנכתב במאנגה המקורית, עוסקת בהיסטוריה חלופית בה סון גוקו נפטר כתוצאה ממחלה קשה, ועל נער בשם טראנקס שמנסה להלחם בזוג אנדרואידים רצחניים שהופיעו בכדור הארץ לאחר מותו של גוקו וזורעים בו הרס וחורבן.

הספיישל שודר ביפן ב-24 בפברואר 1993, בין פרק 175 ל-176 של האנימה, לאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל המסכים במהלך שנת 2000. גרסה מדובבת לעברית של הספיישל שודרה לראשונה ב-2006 בערוץ הילדים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בציר זמן חלופי, שנתיים לאחר שהביס את פריזה ואביו שפלשו לכדור הארץ, נפטר סון גוקו כתוצאה מוירוס קטלני שתקף את ליבו. שישה חודשים לאחר מכן, זוג אנדרואידים שמספרם 17 ו-18 מופיעים באופן מסתורי בכדור הארץ ופותחים במסע הרס בכל מקום שאליו הם מגיעים. הלוחמים שנותרו בכדור הארץ - פיקורו, מקיטה, קרירין, יאמצ'ה וטנשינהאן יוצאים לעצור אותם, אך נהרגים בידי האנדרואידים. כיוון שפיקורו מת, כדורי הדרגון בול יוצאים מכלל שימוש, ובכך נמנעת האפשרות להחזיר את מי מהם לחיים.

13 שנים מאוחר יותר, האנדרואידים ממשיכים לזרוע הרס וחורבן בעוד שהיחיד שנשאר לעצור אותם הוא גוהאן, שבדומה לאביו למד אף הוא להפוך לסופר סאיין, אך למרות זאת מוכרע על ידי כוחם העוצמתי של האנדרואידים. אליו מצטרף טראנקס, בנם המתבגר של בורמה ומקיטה שהיה רק בן שנתיים בזמן פלישת האנדרואידים. גוהאן מסכים לאמן אותו באמנויות הלחימה לאחר שטראנקס מפציר בו. במהלך האימונים, גוהאן מנסה לגרום לטראנקס להפוך אף הוא לסופר סאיין אך ללא הצלחה מרובה. בין לבין גוהאן מספר לטראנקס על סון גוקו, אביו, ועל כמה הוא היה חזק, אמיץ ומעורר השראה, וכן על מקיטה - אביו של טראנקס, והשניים תוהים האם גוקו יכל לשנות את המצב במידה והוא היה בחיים.

באחד הימים מגיעים האנדרואידים ללונה פארק בעיר סמוכה ומתחילים להרוס אותו ולהרוג את מי שנמצא שם לשם השעשוע. גוהאן וטראנקס יוצאים לעצור אותם. גוהאן עד מהרה מוכרע על ידי האנדרואידים, וכשטראנקס מנסה להצטרף לקרב הוא מובס בקלות על ידי אנדרואיד 18 וכמעט נהרג על ידה לפני שגוהאן מגונן עליו. גוהאן מאבד את ידו השמאלית כתוצאה מכך, ולמרות שיש ברשותו שעועית קסם אחרונה שיכולה לרפא אותו, הוא מחליט להעניק אותה לטראנקס הפצוע על מנת להציל את חייו. לאחר שגוהאן מחלים, הוא ממשיך לאמן את טראנקס אך גוהאן יודע שבמצבו הנוכחי טראנקס רק יעכב אותו, וכי על גוהאן לסיים את העניינים מול האנדרואידים לבדו. כשהאנדרואידים תוקפים עיר הסמוכה למקום בו הם התאמנו, מפציר טראנקס בגוהאן שיאפשר לו להצטרף לקרב, אך גוהאן בלית ברירה מעלף את טראנקס ויוצא לשם לבדו.

טראנקס מתעורר ועף לזירת הקרב שם הוא מגלה כי האנדרואידים הרגו את גוהאן. הזעם והצער שמתעוררים בטראנקס בעקבות מותו של מורהו הנערץ מציתים את הכוח הסמוי שבתוכו, והוא מצליח להפוך לסופר סאיין.

3 שנים מאוחר יותר, הצליחה בורמה לבנות מכונת זמן ולפתח תרופה לווירוס הלב של גוקו. היא מציעה לטראנקס לנסוע בחזרה לעבר על מנת שיוכל להזהיר את גוקו מפני האנדרואידים ולתת לו את התרופה לווירוס, אך טראנקס מסרב, ובהזמדנות הראשונה יוצא להלחם באנדרואידים בזמן שהם שוב תוקפים עיר סמוכה. למרות כוחותיו כסופר סאיין, האנדרואידים מכריעים אותו עד מהרה ומכים אותו כמעט למוות. פצוע קשה, מבין טראנקס כי אמו צדקה למרות זאת, ולאחר החלמתו, יוצא טראנקס עם מכונת הזמן וחוזר 20 שנה אל העבר ובידיו הנוגדן לווירוס הלב של גוקו.

הסצנות שמופיעות בכתוביות הסיום נלקחו מהפרקים המתאימים באנימה בהם נראה טראנקס מביס את פריזה ואביו וממתין לשובו של גוקו לכדור הארץ על מנת להעניק לו את התרופה ולהזהיר אותו מפני האנדרואידים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב ביפנית מדבב בעברית מדבב באנגלית
טראנקס טקאשי קוסאו לירון לב אריק וייל
סון גוהאן מסאקו נוזאווה עידו מוסרי דיימון קלארק
בורמה הירומי טסורו יפעת זנדני צפריר טיפאני וולמר
אנדרואיד 17 שיגארו נאקאהארה יובל סגל צ'אק הבר
אנדרואיד 18 מיקי איטו אורנה כץ מרדית' מקקוי
אולונג נאוקי טאטסוטה חנן רוזן בראד ג'קסון
פואר נקאו ואטנאבה אורלי קטן
צ'יצ'י אורלי טרי סינתיה קראנז
אוקס קינג דייסוקה גורי עמי מנדלמן מארק בריטן (הדיבוב המקורי)

קייל הרברט (הוצאה מחודשת)

מקיטה (וג'יטה) ריו הוריקאווה כריסטופר ר. סבאט
קרירין מאיומי טאנאקה שמחה ברבירו סאני סטרייט
מאסטר רושי קוהיי מיאוצ'י דב רייזר מייק מקפארלאנד
מספר ג'וג'י יאנאמי דייל ד. קלי (הדיבוב המקורי)

קייל הרברט (הוצאה מחודשת)

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה האנגלית של הסרט הופקה על ידי אולפני FUNimation מטקסס, ארצות הברית ויצאה בפורמט VHS (קלטות וידאו) ו-DVD בשתי גרסאות. הגרסה הראשונה, ערוכה ומצונזרת, יצאה ב-15 בספטמבר 2000, וב-24 באוקטובר יצאה לאור הגרסה הלא מצונזרת.[1] 3 שנים לאחר מכן, ו-10 שנים לאחר שידור הסרט ביפן, ב-18 בספטמבר 2003 יצאה ביפן מהדורת DVD נוספת של המקור היפני.

הסרט גם דובב לעברית ושודר ב-2006 בערוץ הילדים, כאשר על בימוי הדיבוב הייתה אמונה אורלי קטן, ואלה אלדר על הפקתו.

הפסקול עבור המקור היפני הולחן על ידי שונסוקה קיקוצ'י, שהלחין את המוזיקה גם עבור שאר האנימה. הפסקול של קיקוצ'י נשאר כמו שהוא גם בדיבוב העברי. בדיבוב האנגלי של FUNimation, הפסקול של קיקוצ'י הוחלף בפסקול משלהם שהולחן על ידי דייל ד. קלי וכלל מספר שירי רוק ומטאל, רובם נלקחו מהאלבום Metropolis Pt. 2: Scenes from a Memory של להקת Dream Theater. ב-2008 הוציאו אולפני FUNimation מהדורת DVD כפולה שכללה הוצאה מחודשת של הסרט ביחד עם הספיישל הקודם "בארדוק - אביו של גוקו", עם דיבוב מחודש ובפורמט מסך רחב (16:9) ואפשרות לנגן את הפסקול היפני המקורי של הסרט.

השירים שהופיעו בפסקול האמריקני:

  1. בוטסי קולינס ובאקטהד - Shackler
  2. Neck Down‏ - Garden of Grace
  3. Triprocket‏ - Immigrant Song
  4. Dream Theater -‏ Regression
  5. Dream Theater ‏- Overture 1928
  6. Dream Theater ‏- Fatal Tragedy
  7. Dream Theater ‏- Through Her Eyes
  8. Dream Theater‏ - Home
  9. Dream Theater‏ - The Dance of Eternity
  10. Dream Theater‏ - Beyond This Life
  11. Slaughter - ‏Prelude
  12. Slaughter‏ - Unknown Destination

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dragon Ball Z - The History of Trunks, 2000-10-25, נבדק ב-2023-08-17