האפגאני (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האפגאני
The Afghan
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת פרדריק פורסיית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח וריגול
נושא טרור, שירות חשאי, סוכן מודיעין עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות אפגניסטן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Bantam
תאריך הוצאה 2006
מספר עמודים 349 ע (כריכה רכה)
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת שלגי
תאריך 2007
תרגום יורי יוגב
סדרה
ספר קודם הנוקם עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-84-8346-440-3
הספרייה הלאומית 002570408
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האפגאניאנגלית: The Afghan) הוא ספר מאת הסופר הבריטי פרדריק פורסיית'. הספר עוסק בלוחמה בטרור שמנהלות ארצות הברית ובריטניה כנגד אל-קאעידה. בספר חוזר המחבר לחלק מן הדמויות בספרו אגרוף האל. שם הספר נגזר כך שגיבור הספר מתחזה למחבל אפגני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במטרה לסכל פיגוע ראווה שמתכנן ארגון אל-קאעידה מתייעצים אנשי ה-CIA וה-SIS בד"ר טרי מרטין, מזרחן מומחה לגבי הרמז היחיד שלהם, שם קוד המבצע- אל-ישרא. לאחר שלא הצליחו לפענח שום פרטים ברורים על המבצע פולט בטעות טרי במחשבה כי לא שומעים אותו כי אחיו הגדול, מייק יהיה האדם המושלם להסתנן אל אל- קאעידה כסוכן סמוי בתור בעל ניסיון מבצעי באפגניסטן, הבקי בדרכי האסלאם כמו גם דובר פאשטו ובעל מיומנות גבוהה כלוחם.

מייק מרטין הוא קולונל בדימוס בצבא הבריטי. בשנת 1980 התגייס לצבא והתנדב לרגימנט המוצנח. בצנחנים עבר מרטין הכשרה כלוחם וקורס קצינים. כמפקד מחלקה בגדוד הצנחנים ה-3 לחם מרטין במלחמת פוקלנד[1] ולאחריה התנדב לרגימנט ה-SAS. מרטין שימש כמפקד צוות ביחידה ובהמשך נשלח כסוכן של המודיעין הבריטי לאפגניסטן להדריך את המוג'הידין בשימוש בנשק מערבי שסופק להם במלחמתם כנגד ברית המועצות. בשהותו שם פגש מרטין את אחמד שאה מסעוד, הרופא המנתח איימן א-זוואהירי וה"שייח'"אוסאמה בן לאדן כאשר את השניים האחרונים פגש כאשר הציל את חייו של הנער האפגאני שאליו גורלו נשאר קשור. בהמשך לחם מרטין במלחמת המפרץ, הן כסוכן חשאי של המודיעין הבריטי והן במשימה עבור השירות האווירי המיוחד. לאחר פיגועי 11 בספטמבר לחם מרטין במלחמת אפגניסטן. בתום שירות זה פרש לגמלאות. לאחר ששקל את פנייתם מסכים מרטין לקחת על עצמו את המשימה ומתחזה לאותו אפגאני, אותו נער נהפך לאחר כל אותן שנים לחבר בטליבאן בעקבות חייו הקשים באפגניסטן מוכת הקרבות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרדריק פורסיית', "האפגאני",הוצאת שלגי, 2007, עמודים 73-76.