הדוור מצלצל פעמיים (סרט, 1981)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדוור מצלצל פעמיים
The Postman Always Rings Twice
מבוסס על "הדוור מצלצל פעמיים" של ג'יימס קיין
בימוי בוב רפלסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בוב רפלסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד מאמט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה גראם קליפורד
שחקנים ראשיים ג'ק ניקולסון
ג'סיקה לאנג
ג'ון קוליקוס
מוזיקה מייקל סמול
צילום סוון ניקוויסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
לורימר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במרץ 1981
משך הקרנה 122 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נאו-נואר, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט פשע, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 12,000,000‏$
הכנסות 12,200,000 ‏$
הכנסות באתר מוג'ו postmanalwaysringstwice
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדוור מצלצל פעמייםאנגלית: The Postman Always Rings Twice) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1981 מסוגת דרמת פשע, סרט ארוטי ונאו נואר.

התסריט שנכתב על ידי דייוויד מאמט מבוסס על ספר בשם זה משנת 1934 מאת ג'יימס מ. קיין. קיין קבל השראה לכתיבת הספר מפרשת הרצח של רות סניידר שרצחה בעזרת מאהבה את בעלה בשנת 1925. הספר זכה עוד למספר עיבודים:

הסרט משלב סצנות של פשע ורצח עם סצנות של יחסי מין אלימים. אחת הסצנות המפורסמות היא קיום יחסי מין על שולחן המטבח בתחילת הסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק צ'יימברס (ג'ק ניקולסון) הוא נווד חסר כל המגיע יום אחד למסעדה נידחת בקליפורניה. אין לו כסף לשלם בעד הארוחה אבל בעל המקום, ניק פאפאדקיס (ג'ון קוליקוס) מוותר לו על כך אבל מציע לו להישאר ולעזור לו בתפעול המקום ותחנת הדלק הצמודה אליו.

פרנק מסרב, אבל כשהוא רואה את קורה סמית' (ג'סיקה לאנג), אשתו הצעירה והיפהפייה של ניק, הוא משנה מיד את דעתו. תוך זמן קצר מתפתחת בין פרנק לקורה מערכת יחסים הכוללת יחסי מין סוערים ורבים. קורה אינה מרוצה מחייה עם ניק המבוגר ושניהם מחליטים לחסלו. פרנק מכין לקורה שקית עם כדורי מתכת בו תהלום בראשו של ניק והם יסוו זאת כתאונה ביתית. המשימה נכשלת, ניק רק מאבד הכרה ונפצע קל. למזלם אין הוא זוכר דבר מהאירוע.

כאשר ניק חוזר מבית החולים הם מחליטים לנסות לחסלו בפעם השנייה. שלושתם נוסעים במכוניתם בלילה. קורי נוהגת, ניק השיכור לידה ופרנק מאחור. הם נעצרים ופרנק חובט בראשו של ניק במוט ברזל והורג אותו. הם מביימים תאונת דרכים ופרנק נפצע בניסיון זה.

חוקר המשטרה אינו מאמין לפרנק שמדובר בתאונה, היות שלפרנק יש עבר פלילי. הוא מסכסך בין פרנק וקורה בכך שהוא מחתים אותו על תביעה נגד קורה הנהגת. הם מובאים למשפט וחוקר של חברת הביטוח מופיע מטעם התביעה ומוכיח כי זה רצח. עורך הדין הממולח שלהם, כץ (מייקל לרנר), מגלה שלניק היה גם ביטוח תביעות בחברה אחרת. חברות הביטוח משתכנעות להסתדר ביניהן ולבטל את העדות בפני המושבעים.

המשטרה נאלצת להגיע לעסקת טיעון והם משוחררים לתקופת מבחן.

הם חוזרים שוב למסעדה ופרנק מנהל רומן קצר עם מאדג' (אנג'ליקה יוסטון) המופיעה עם חיות בקרקס.

כאשר הוא חוזר, מגלה לו קורה שהיא בהריון ממנו. האהבה ביניהם ניצתת שוב והם מחליטים להתחתן. לאחר רישום הנישואים הם נוסעים לביתם ופרנק מאבד את השליטה על ההגה. קורה נזרקת החוצה ונהרגת. פרנק בוכה ליד גופתה המתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]