ישי קרני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ישי קרני אקהאוז)
ישי קרני
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 במרץ 1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 בדצמבר 2023 (בגיל 50)
רמת גן, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות 19842023 (כ־39 שנים)
פרסים והוקרה פסטיבל עכו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישי קרני אקהאוז (7 במרץ 1973 - 6 בדצמבר 2023) היה במאי, יוצר, שחקן ותסריטאי ישראלי. ביים עשרות סדרות טלוויזיה ישראליות ועבד כאיש תוכן ויועץ קריאייטיב לתוכניות טלוויזיה.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרני בוגר תיכון במגמת אומנות פלסטית וצילום. למד לימודי קולנוע באוניברסיטה הפתוחה בתל אביב. החל את דרכו בתחום בשנת 1984 כעוזר צלם ועוזר תאורן בסרטים כמו "ערב בלי נעמה" ו"אדי קינג".[1] בשנת 1998 השתתף כשחקן בסרט "פתיחה 1812" וב-1999 בקומדיית המצבים "מנדל וגורנשטיין חקירות בע"מ", בערוץ 1. השתתף בתפקידי אורח בסדרות "שאול" עם דבל'ה גליקמן בהוט, וסדרת הטלוויזיה לנוער "ארבעה בעקבות החג" בערוץ הילדים. בשנת 2001 הצטרף לצוות השחקנים בתוכנית "כוכבי השכונה" של עידן אלתרמן ואבי גרייניק ובהמשך גם ביים קטעים לתוכנית. באותה השנה גילם כתב שטח בתוכנית הסאטירה "המצב". בשנת 2002 שימש ככתב שטח במגזין החדשנות "פטנט" בערוץ 10. הנחה גם ברצועת השידור "סטגדם" לילדים בערוץ 2, שהייתה רצף קטעי קישור בין תוכניות הילדים בשבת בבוקר ביחד עם יעל פוליאקוב, שירי גדני וישי גולן.

בשנת 2007 השתתף בסרט "רק כלבים רצים חופשי" ובשנת 2011 גילם את הדמות שגיא בר חמה ב"גבוה וגרינבאום".

מעבר לתחום הבימוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד המשחק, קרני ביים תוכניות טלוויזיה שבהן השתתף כבמאי שותף לצילומי סצנות, צילומי חוץ וקטעי מעבר. בשנת 2011 היה אחד מצוות הבמאים בתוכנית ההומור והסאטירה "קאמבק" ששודרה בערוץ HOT-קומדי סנטרל. שלוש שנים לאחר מכן ביים את קטעי הצגת המשתתפים ("ת.ז") ב"משחקי השף" ו"הצילו! אני לא יודע לבשל". בשנת 2015 ביים את תוכנית המציאות "4 חתונות" שהפיק אסף גיל בערוץ 2.

בשנים 2018–2019 עבד בשידורי קשת כשביים את תעודות הזהות לתוכנית הריאליטי "האח הגדול", "אביב או אייל" ו"2025". בשנת 2022 ביים את קטעי המעבר ב"רוקדים עם כוכבים" לאחר מעברה לזכיינית "קשת" ואת סדרת הדוקו הקומית "בלי פאניקה!" עם לוסי איוב וגורי אלפי לתאגיד השידור הישראלי.

במאי 2009 הוכר כאחד משבעת הבמאים המבטיחים השנתיים על ידי המגזין הבינלאומי NYC shoot.[2][3]

תחומי עיסוק נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד המשחק והבימוי, קרני ייעץ וביים תשדירי פרסומות, בהן לדומינו'ס פיצה, פרטנר תקשורת, ד"ר פישר ולאומי קארד. כמו כן, עבד לטובת עמותת חלאסרטן לה ביים שני קמפיינים להעלאת מודעות לסרטן בקרב צעירים.

הוא ביים הצגות תיאטרון רבות בהן "17 גג" של יהושוע סובול, "רביזור"[4] והצגות הפרינג' "לפחות היית מת בצורה מסודרת" לתיאטרון תמונע,[5] "משחק מקדים" לתיאטרון הפרינג' בבית ציוני אמריקה, "צוחק מי שצוחק אחרון", "הקומדיה הפיזיקלית" לתיאטרון חולון ועוד.

בשנים 1996–2003 העלה את רצף המופעים "האחים פיטה: מסיבת התחתונים", "שובן של הגרביים הרצחניות" ו"גזים" עם רן אפלברג ושירי גדני בפסטיבל עכו והוא זכה על כך בפרס היוצר המבטיח של הפסטיבל לשנת 2002.[6]

הוא דיבב את הדמות "שקע" מהצמד שקע ותקע לפרסומות של חברת החשמל כאשר החליף את אורי גוטליב.[7]

קרני עבד כמרצה לקולנוע והדריך סדנאות לתסריטאות בבית הספר לפרסום הבצפר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרני נפטר ב-6 בדצמבר 2023 ממחלת הסרטן. הותיר אחריו שתי בנות.

התמחה באומנות השליפה והשיסוף היפני איאיידו[8] ובאומנות הסיוף היפני קנדו והיה חבר וועד מנהל בעמותת הקנדו והאיאיידו הישראלית בשנים 2004 עד 2005. היה חבר במסדר הבונים החופשיים ועמד בראש לשכה בתל אביב במשך כשנה.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]