כריס מאסטרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריס מאסטרס
Chris Masters
מאסטרס, 2017
מאסטרס, 2017
לידה 8 בינואר 1983 (בן 41)
סנטה מוניקה, קליפורניה, ארצות הברית
שם במה אמריקן אדוניס
כריס אדוניס
כריס מאסטרס
כריס מורדצקי
קונקריט
כינוי יצירת המופת
משקל 120 ק"ג
גובה 1.93 מטר
מקום מגורים קוסטה מסה, קליפורניה, ארצות הברית
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 15 באוגוסט 2002 – הווה (21 שנים)
מאמנים ריק באסמן
Ohio Valley Wrestling
Ultimate Pro Wrestling
תרגילי סיום המאסטר לוק

כריסטופר טוד מורדצקיאנגלית: Christopher Todd Mordetzky; נולד ב-8 בינואר 1983) הוא מתאבק אמריקאי. הוא מוכר בעיקר בשל תקופתו בארגון ההיאבקות WWE, שבו הופיע תחת שם הבמה כריס מאסטרס. כמו כן, הוא מוכר גם בשל תקופתו בארגון Impact Wrestling, שבו הופיע תחת שם הבמה כריס אדוניס.

לאחר שהתאמן בארגון ההיאבקות Ultimate Pro Wrestling‏ (UPW), מורדצקי חתם על חוזה פיתוח ב-WWE ונשלח לארגון הפיתוח Ohio Valley Wrestling‏ (OVW). בשנת 2005, הוא ערך את הבכורה שלו ב-WWE תחת שם הבמה "יצירת המופת" (באנגלית: "The Masterpiece") כריס מאסטרס. דמותו הייתה של מתאבק בעל גוף וכושר נהדר (מכאן גם נלקח כינויו), שהשתמש במהלך "המאסטר לוק" כמהלך המסיים שלו. במהלך תקופתו ב-WWE, מאסטרס היה מעורב בעלילה סביב מהלך זה, כשהוא טען שאף מתאבק לא יוכל לשבור את האחיזה שבה מאסטרס מתמחה. כתוצאה מכך, מאסטרס הגה את אתגרי המאסטר לוק, כשהוא העניק פרס למתאבק שיצליח לשבור את האחיזה. עלילה זו הסתיימה לאחר שבובי לאשלי הצליח לשבור את האחיזה ב-20 במרץ 2006. מאסטרס שוחרר מהארגון בשנת 2007 ולאחר מכן החל לעבוד בארגונים עצמאיים במשך שנתיים, עד שביצע את חזרתו ל-WWE בשנת 2009. מאסטרס שהה בארגון שנתיים עד ששוחרר מהחוזה שלו פעם נוספת בשנת 2011. מאז, מאסטרס התאבק בארגונים עצמאיים ואף הופיע בארגונים בולטים כמו Global Force Wrestling‏ (GFW) ו-Total Nonstop Action Wrestling‏ (TNA).

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ultimate Pro Wrestling‏ (2002–2003)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורדצקי החל להתאמן בגיל 16 ופתח בקריירת היאבקות בארגון UPW. הוא התאמן בארגון זה במשך שנה, כשמתוך השנה הוא היה מחוץ לפעילות במשך שלושה חודשים עקב פציעה. במהלך תקופה זו, הוא שמע שה-WWE מגייס כישרונות מהארגון, מה שגרם לו לעבוד על יכולותיו הפיזיות כדי לעניין את ארגון ה-WWE בעתיד.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ohio Valley Wrestling‏ (2003–2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודתו השתלמה כאשר ארגון ה-WWE החתים אותו על חוזה בשנת 2003, ולאחר מכן שלח אותו לארגון הפיתוח Ohio Valley Wrestling‏ (OVW). בארגון זה, הוא פיתח את יכולותיו בזירה ואת דמותו, כשהוא נחל הצלחה גם בתחרות היחידנית וגם בתחרות הזוגות. כשמורדצקי זומן לרוסטר הראשי, ה-WWE החל להראות מספר קטעי וידאו עם הכיתוב "יצירת המופת". קטעים אלו רמזו על מבנה גופו הכה מושלם של מורדצקי עד לרמה שנראה שהוא נבנה כפסל.

מרדף אחר אליפות ה-WWE‏ (2005–2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאסטרס באירוע מחווה לחיילים, 2005

כריס מאסטרס ערך את הופעת הבכורה שלו בתוכנית Raw כאחד מדמויות הנבל, כשתפס את מרכז תשומת הלב של הצופה בכך ששם דגש על יכולותיו הפיזיות במהלך כניסתו לזירה. ב-21 בפברואר 2005 בפרק של התוכנית Raw, הוא ערך את קרב הבכורה שלו בניצחון על סטיבי ריצ'רדס. במהלך הקרב ביניהם, מאסטרס שבר את אפו של ריצ'רדס. לאחר מכן, מאסטרס עשה שימוש באחיזת הפול נלסון, שאותה כינה מאוחר יותר בשם המאסטר לוק, וטען שאף מתאבק לא יוכל לשבור אותה. בעקבות זאת, הוא הגה את אתגרי המאסטר לוק, שבו הוא ביצע על היריב את אחיזה זו והיריב היה צריך להשתחרר ממנה לפני שמאסטרס הכניע אותו או לפני שהיריב התעלף בעצמו. במקור, הוא זימן מעריצים שתולים מהקהל, והציע להם פרס של אלף דולר מכספו האישי אם הם יצליחו להשתחרר מאחיזתו. ברסלמניה 21, מאסטרס השתתף בקרב באטל רויאל בן 30 משתתפים, שבו הוא הדיח שמונה משתתפים והגיע עד לשני המשתתפים האחרונים בקרב. לעומת זאת, הוא הודח על ידי המנצח, בוקר טי. באירוע באקלאש, הוא ניצח את מליסה קואטס באתגר המאסטר לוק. הוא היה מעורב בסדרת פיודים נגד מתאבקים בעלי חשיבות נמוכה באותה התקופה כמו ואל וינס והסמל סלוטר, ששניהם כשלו בניסיונם להשתחרר מאחיזת המאסטר לוק. מאסטרס השתמש בתכסיסיו כדמות רעה, כשלעיתים הוא הכה את יריביו לפני האתגר. מאסטרס העלה את סכום הפרס בכל שבוע, כשהגיע עד לסכום של 20 אלף דולר ולעיתים אף הציע בונוס. לאחר שניצח את רוזי בעל משקל של כ-180 ק"ג, הוא טען שנושא משקל היריב הוא כלל לא משנה עבורו. טענה זו נאמרה על ידי מאסטרס במטרה לגרום לביג שואו להסכים להשתתף באתגר. הודות לדמותו הרעה, מאסטרס סירב לקרב נגד אותו ביג שואו.

לקראת סוף חודש אוגוסט, מאסטרס פתח בפיוד עם שון מייקלס, מה שהוביל לקרב זוגות בינו וקרליטו למייקלס וריק פלייר. במהלך הקרב, מאסטרס הכניע את פלייר לניצחון. מאסטרס בדרך כלל חבר לשורות קרליטו, כשהשניים ניהלו מערכת יחסים עסקית ביניהם. ב-5 בספטמבר, מייקלס לקח חלק באתגר המאסטר לוק של מאסטרס. מאסטרס, שהתקומם על יכולות ההתנגדות של מייקלס, שחרר את האחיזה והכה את מייקלס בעזרת כיסא, ולאחר מכן ביעצ עליו את האחיזה פעם נוספת. אתגר זה לא קבע מנצח חד משמעי ולכן קרב בין השניים נקבע לאירוע בלתי נסלח, שבו מייקלס ניצח.

מאסטרס, ביחד עם מתאבק Raw, אדג', היו כמה מהמתאבקים שפלשו לסמאקדאון לקראת קרב בין המותג Raw למותג סמאקדאון במסגרת קרב ההדחות המסורתי של סדרת ההישרדות. השניים ארבו לריי מיסטריו, מה שהוביל לקיום קרב זוגות בינם לבין מיסטריו ומאט הארדי באירוע טאבו טיוזדיי. אדג' בחר שלא להשתתף בקרב זוגות זה, ולכן מאסטרס הצטוות לשורות מחליפו, ג'ין סניצקי. מאסטרס והאחרון הפסידו בקרב זה, כשמיסטריו הוא זה שהצמיד את מאסטרס. באירוע סדרת ההישרדות, מאסטרס השתתף בקרב ההדחות חמישה נגד חמישה. במהלך הקרב, נראה שאחיזת המאסטר לוק עמדה להישבר על ידי בובי לאשלי. לעומת זאת, האחיזה מעולם לא הושלמה באופן מלא, בכך המאסטר לוק לא נשבר באופן רשמי. מאסטרס הודח מהקרב על ידי ריי מיסטריו.

לאחר מכן, מאסטרס הפנה את מירב תשומת ליבו אל אלוף ה-WWE באותה התקופה, ג'ון סינה, כשהוא תקף אותו לאחר קרב וגרם לו להתעלף, כשביצע עליו את מהלך המאסטר לוק. מעשה זה הוביל לקיום קרב הכנעות משולש ב-28 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, כשסינה הגן על תוארו נגד מאסטרס וקורט אנגל, שעם האחרון הוא היה מעורב בפיוד מתמשך. סינה, שלא היה מומחה במהלכי הכנעה בתקופה זו היה בחיסרון בולט אל מול שניים מהמתאבקים שנודעו הודות לשימוש במהלכי הכנעה. לעומת זאת, באותו הערב, סינה הצליח לגבור על חיסרון זה ולנצח בקרב לאחר שגרם למאסטרס להיכנע למהלך ההכנעה החדש שלו, ה-STFU.

ב-12 בדצמבר, מאסטרס גבר על ויסרה בפרק של התוכנית Raw וכתוצאה מכך העפיל לקרב תא ההדחות על אליפות ה-WWE של ג'ון סינה באירוע מהפכת השנה החדשה. שבועיים לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, מאסטרס התמודד מול צ'אבו גאררו באתגר "נצח את השעון" אשר קבע מי מהמשתתפים בקרב תא ההדחות יכנס אחרון אל הקרב. מאסטרס ניצח את גאררו וקבע זמן של 5 דקות ו-56 שניות, אותו זמן שקבע שון מייקלס (שניצח את סניצקי בקרב הפותח של התוכנית). גאררו הצליח לשרוד את אחיזת המאסטר לוק במידה מספקת שמאסטרס לא יוכל לנצח את השעון. באירוע מהפכת השנה החדשה, שנערך ב-8 בינואר 2006, מאסטרס הודח מהקרב לאחר שקרליטו בגד בו, כשתקף אותו בעזרת מכה מתחת לחגורה. לילה לאחר מכן, לאחר עימות מילולי עם קרליטו, השניים התמודדו מול זוג אחר שחווה קשיים, קורט אנגל ושון מייקלס. במהלך הקרב, מייקלס עשה את דרכו אל מאחורי הקלעים, כשנטש את אנגל לבדו. מאסטרס ניצל זאת כדי לבצע על אנגל את מהלך המאסטר לוק, שהספיק לו כדי לנצח בקרב. ב-16 בינואר, מאסטרס איתגר את סינה להשתתף באתגר המאסטר לוק. סינה נענה לאתגר זה בחיוב, כשבאתגר עצמו סינה הראה סימנים שהוא הולך לשבור את האחיזה, עד שאדג' הגיע ותקף את סינה בעזרת חגורת האליפות שלו ובעקבות זאת האתגר הופסק.

מגוון פיודים ועזיבה‏ (2006–2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאסטרס התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי באירוע הרויאל ראמבל, כשחבר שוב לשורות קרליטו, אך קרליטו בגד בו והדיח אותו מהקרב. ב-6 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, השניים השתתפו בטורניר הדרך לרסלמניה אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות ה-WWE שיתמודד על התואר ברסלמניה 22. בסיבוב הראשון של הטורניר הוא נעזר בחבלים על מנת להשיג ניצחון על קיין, ניצחון שהעלה אותו לשלב חצי הגמר. בשלב זה, הוא הודח מהטורניר לאחר שהפסיד לרוב ואן דאם. לאחר מכן, מאסטרס חידש את הפיוד עם חצי מאלופי הזוגות העולמיים, ביג שואו, כשבמהלך פיוד זה היה מעורב קרליטו. ב-27 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, וינס מקמהן הציע לשותפו בעבר של שון מייקלס, מרטי ג'נטי, חוזה ב-WWE, אך בתמורה יהיה עליו לנשק את ישבנו של מקמהן באמצע הזירה לעיני כל. בזמן שג'נטי היסס, מקמהן שינה את התנאי לכך שיהיה עליו להשתתף באתגר המאסטר לוק, וזימן את מאסטרס לזירה. לאחר שביצע את האחיזה, מקמהן הורה למאסטרס לכפות על ג'נטי לנשק את ישבנו. מנגד, מאסטרס כשל בניסיונו להצמיד את פניו של ג'נטי לישבנו של מקמהן, כששון מייקלס הגיע ותקף את מאסטרס. מייקלס הותקף בתגובה על ידי בנו של וינס, שיין מקמהן, שכפה עליו לנשק את ישבנו של אביו במקום. ב-6 במרץ בפרק של התוכנית Raw, מקמהן הודה לכל מי שהשתתף באירועי השבוע הקודם וזיכה את מאסטרס וקרליטו בהזדמנות להתמודד על אליפות הזוגות העולמית ברסלמניה 22. באירוע זה, שנערך ב-2 באפריל, השניים כשלו בניסיונם לזכות באליפות הזוגות לאחר שהפסידו לאלופים, ביג שואו וקיין. לאחר הקרב, הצמד התווכח ביניהם. אף על פי שקרליטו הוא זה שבגד במאסטרס שוב ושוב, הפעם מי שהיה אמון על תפקיד הדמות הטובה היה דווקא קרליטו. במהלך השבוע הבא בתוכנית, מאסטרס פתח בפיוד עם קרליטו לאחר שהאחרון תקף אותו מאחור. זה הוביל לקיום קרב ביניהם באירוע באקלאש, שבו קרליטו יצא עם ידו על העליונה.

לאחר מכן, מאסטרס הצהיר על כוונתו להתמודד על האליפות הבין יבשתית, אך עזב למספר חודשים על מנת להיכנס לסדנת גמילה ממשככי כאבים. לפני שעזב, מאסטרס הפסיד לג'ון סינה ב-22 במאי בפרק של התוכנית Raw. הוא שב לפעילות כשלושה חודשים לאחר מכן, עתה במראה חדש, יותר רזה ופחות מסיבי לקרב מול אותו סינה. לאחר חזרתו, מאסטרס נקלע לעלילות משניות למדי כולל פיוד קצר עם סופר קרייזי, שבו מאסטרס הפסיד לרוב בקרבות ביניהם. הוא השיג את הניצחון הראשון שלו מאז שחזר נגד ג'רי לולר ב-6 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, כשהג'נרל מנג'ר של אותו הערב, אריק בישוף, הכריח את לולר להיאזק לפינת הזירה. מאסטרס המשיך בפיוד עם לולר במשך מספר שבועות.

ב-4 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw, ג'ונתן קואצ'מן קבע אתגר מאסטר לוק מול ג'ון סינה על אליפות ה-WWE של האחרון. כשהיה ניתן לראות שמאסטרס בדרכו הבטוחה לנצח באתגר, הוא שחרר לזמן קצר את האחיזה, מה שאיפשר לסינה להפוך זאת למהלך מאסטר לוק משלו, כשהכריח את מאסטרס להיכנע למהלך שלו. כניעה זו הובילה לשמירה על תוארו ולהפיכתו למתאבק הראשון שמנצח באתגר המאסטר לוק. בתחילת שנת 2007, מאסטרס הצית מחדש את הפיוד שלו עם קרליטו, שהובל לסדרת קרבות בין השניים. הראשון היה באירוע מהפכת השנה החדשה, שנערך ב-7 בינואר, ובו מאסטרס ניצח. בקרב החוזר ביניהם לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, קרליטו היה זה שניצח. ב-15 בינואר בפרק של התוכנית Raw, רון סימונס, בעזרת הסחת דעת מצד סופר קרייזי, כמעט וניצח באתגר המאסטר לוק. אחיזת המאסטר לוק נשברה באופן רשמי ב-19 במרץ בפרק של התוכנית Raw, כשאלוף העולם של ECW, בובי לאשלי, שבר את האחיזה.

ב-11 ביוני בפרק של התוכנית Raw, מאסטרס הועבר למותג סמאקדאון כחלק מהדראפט. בזמן שהיה חלק מסמאקדאון, הוא המשיך לקיים אתגרי מאסטר לוק באופן בלתי סדיר. הוא נכנס לפיוד עם צ'אק פלומבו. לאחר מכן, מאסטרס הושעה ל-30 ימים לאחר שכשל בבדיקת סמים. מאסטרס חזר ב-5 באוקטובר בפרק של התוכנית סמאקדאון, כשקיים את אתגר המאסטר לוק על אותו פלומבו. מאסטרס פרק את כתפו במהלך הקרב האחרון שלו, שהשבית אותו לתקופה של ארבעה חודשים. ב-2 בנובמבר, דווח שמאסטרס הפר את מדיניות הבריאות של ה-WWE בפעם השנייה והושעה שוב, הפעם לתקופה של 60 ימים. שישה ימים לאחר מכן, מורדצקי שוחרר מחוזהו.

ארגונים עצמאיים (2007–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בדצמבר 2007, מורדצקי הופיע לראשונה לאחר שחרורו מה-WWE, בארגון ההיאבקות היפני Inoki Genome Federation‏ (IGF) של אנטוניו אינוקי, כשגבר על ריוג'י יאנגיסאווה. הוא הופיע גם בארגון ההיאבקות World League Wrestling של הארלי רייס תחת שם הבמה ודמותו של כריס מאסטרס ב-29 בדצמבר. כבר לאחר חודשיים ב-9 בפברואר 2008, הוא זכה באליפות במשקל כבד של WLW, שהייתה אליפות היחידים הראשונה שלו בקריירה. הוא הפסיד את התואר לדרק מקווין ב-25 במאי.

במהלך שנתיים אלו בהופעותיו בארגונים העצמאיים, מורדצקי הופיע גם בארגוני היאבקות עצמאיים בינלאומיים, כמו New Zealand Wide Pro Wrestling בניו זילנד, American Wrestling Rampage באירלנד, Varsity Pro Wrestling באנגליה ו-World Wrestling Council בפוארטו ריקו.

החזרה ל-WWE‏ (2009–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאסטרס מתאבק מול MVP באירוע מחווה לחיילים, 2009

מורדצקי שב ל-WWE ב-27 ביולי 2009, כששכתב את דמותו כ"יצירת המופת" כריס מאסטרס. בבכורה שלו מאז שחזר, הוא התמודד מול מונטל וונטביוס פורטר (MVP) בקרב שהסתיים בספירת חוץ כפולה לאחר שמאסטרס ביצע את אחיזת המאסטר לוק מחוץ לזירה. הפיוד הקצר בין השניים הסתיים שבוע לאחר מכן, כשפורטר השיג את הניצחון מול מאסטרס.

בחודש נובמבר, מאסטרס ביצע את מעברו לדמות הטובה והחביבה על הקהל כשהחל לבדר את הקהל. ב-2 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, מאסטרס השתתף בתחרות הגוט טאלנט של Raw, שהשופטים בה היו אוזי אוסבורן, שרון אוסבורן וקאלי הגדול. הביצוע של מאסטרס בתחרות היה להקפיץ את שרירי החזה שלו לצלילי השיר "Crazy Train" של אוזי אוסבורן, ביצוע שקיבל תגובות חיוביות מצד הקהל.[1] ב-7 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw, מאסטרס חיזק את מעמדו כדמות טובה כאשר הוא נחלץ לעזרת איב טורס והורנסווגל מידי צ'אבו גררו, כשביצע על האחרון את מהלך המאסטר לוק. לאחר מכן, מאסטרס וטורס ניהלו מערכת יחסים כחלק מהעלילה.

בדראפט המשני של שנת 2010, שהתקיים ב-27 באפריל, מאסטרס הועבר למותג סמאקדאון. בקרב הראשון שלו במותג הוא הצליח להשיג ניצחון על צ'אבו גררו. בין החודשים מאי לספטמבר הוא מצא את עצמו בצד המנצח בקרבות שלו, כאשר צבר רצף של 11 ניצחונות בתקופה הזו, שרובם התרחשו בפרקי התוכנית Superstars ובמופעי WWE שאינם שודרו בטלוויזיה. מאסטרס הוכרז כאחד המשתתפים בקבוצת מיסטריו לצד מיסטריו, ביג שואו, קופי קינגסטון ומונטל וונטביוס פורטר מול קבוצת דל ריו (אלברטו דל ריו, טיילר רקס, ג'ק סוואגר, דרו מקינטייר ו"דאשינג" קודי רודס) לקראת קרב ההדחות המסורתי של אירוע סדרת ההישרדות. ב-19 בנובמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, מאסטרס הפסיד לסוואגר. מאוחר יותר באותו הערב, הוא השתתף בקרב באטל רויאל אשר כלל את משתתפי הקבוצות ובו הוא הדיח את רודס. למרות הדחתו, בבאטל רויאל ניצחו מיסטריו וביג שואו מאחר שזה היה קרב באטל רויאל מסוג קבוצה נגד קבוצה. באירוע סדרת ההישרדות, שנערך ב-21 בנובמבר, מאסטרס הודח על ידי דל ריו, אך לבסוף קבוצתו של מיסטריו הצליחה לנצח בקרב זה. בשלהי שנת 2010, מאסטרס אימן את ביירון סקסטון בעונה הרביעית של התחרות NXT. בין חודשי פברואר ומרץ של שנת 2011, מאסטרס היה בפיוד עם טיילר רקס, שהתרחש בפרקי התוכנית Superstars ובסיכומו מאסטרס ניצח בכל ארבעת הקרבות שהתנהלו בין השניים.

בדראפט המשני של שנת 2011, שהתקיים ב-25 באפריל, מאסטרס הועבר בחזרה למותג Raw, אך לא התאבק כלל בכל ארבעת החודשים שהיה מתאבק המותג. הופעתו האחרונה בזירה הייתה בהפסדו לג'ק סוואגר ב-4 באוגוסט בפרק של התוכנית Superstars. יום לאחר מכן, מורדצקי שוחרר מחוזהו בארגון.

החזרה לארגונים העצמאיים (2011–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאסטרס באירוע של GFW,‏ 2015

בדצמבר 2011, מורדצקי הצטרף לארגון ההיאבקות Ring Ka King, ששימש כסניף בת של הארגון TNA בהודו ובו הופיע תחת שם הבמה אמריקן אדוניס. באותו החודש, מורדצקי נחשף גם כמעורב בתוכנית Wrestling Retribution Project תחת שם הבמה קונקריט. ביוני 2012, מורדצקי נוצח על ידי רובי אי בקרב חושך (קרב שאינו הועבר בטלוויזיה) עבור ארגון ההיאבקות Impact Wrestling.

מורדצקי היה מעורב במספר אירועים של ארגוני היאבקות מאז פיטוריו מה-WWE כמו Southside Wrestling האנגלי, כשגבר על אל ליגרו, Dutch Pro Wrestling‏ (DPW),‏ Fire Star Pro Wrestling,‏ Big Time Wrestling‏ (BTW),‏ World Star Wrestling‏ (WSW), Vendetta Pro Wrestling וארגון ההיאבקות של טומי דרימר, House Of Hardcore‏ (HOH). ב-26 באוקטובר, מאסטרס נחל הפסד למאט הארדי במופע לכבוד 16 שנה ל-BTW. ב-27 באוקטובר, מאסטרס ניצח את ריק לוקסרי, שון קייסי והאלוף דאז, צ'אבו גררו ג'וניור בקרב הדחות מרובע על אליפות במשקל כבד של Vendetta Pro Wrestling.

ב-20 באפריל 2013, מאסטרס כשל בניסיונו להפוך לאלוף העולם במשקל כבד של NWA לאחר שהפסיד לרוב קונווי. ב-24 בינואר 2014, מאסטרס זכה באליפות הקנדית במשקל כבד של Real Canadian Wrestling. לעומת זאת, הוא איבד את התואר יום לאחר מכן. ב-29 במרץ 2014 במסגרת האירוע Breaking Ground של ארגון ההיאבקות International Wrestling Federation, הוא הפסיד לכריס הירו. ב-26 ביוני 2014 באירוע Wrestlefest של ארגון ההיאבקות All Wrestling Organization, שנערך בטירה, מאסטרס ניצח את קן קרביס וקרונוס בקרב משולש וזכה באליפות במשקל כבד של AWO. ב-1 באוגוסט 2014, מאסטרס גבר על ג'ואי הייס והפך לאלוף במשקל כבד של PCW במופע לציון שלוש שנים לארגון ההיאבקות Preston City Wrestling בקרב שבו ליונהארט שימש כשופט המיוחד. ב-6 במאי 2015, ארגון ההיאבקות Global Force Wrestling‏ (GFW) הודיע על צירופו של מורדצקי לרוסטר שלהם. הוא ערך את הופעת הבכורה בארגון זה ב-12 ביוני, כשניצח את דאסטין סטאר.

ב-29 בנובמבר 2014 באירוע Supershow of Honor שהיה משותף ל-PCW ו-ROH, מאסטרס הפסיד את אליפות במשקל כבד של PCW בקרב הדחות משולש לאואה ניישן, שכלל בנוסף את דייב מסטיף. ב-14 במרץ 2015, מאסטרס גבר על אותו ניישן בקרב ללא פסילות המפסיד עוזב את PCW והשיב אליו את חגורת האליפות. לעומת זאת, הוא הפסיד לדייב מסטיף ב-11 ביולי 2015 ואיבד את התואר.

Total Nonstop Action Wrestling‏ (2015–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדוניס ואיליי דרייק בקרב זוגות, סלאמיברסרי XV

ב-27 ביולי 2015 בפרק של התוכנית Impact Wrestling, מורדצקי הופיע לראשונה בארגון ההיאבקות Total Nonstop Action Wrestling‏ (TNA) בקרב מלך ההר על אליפות מלך ההר הפנויה אשר כלל את רובי אי, אריק יאנג, לאשלי ואת המנצח בקרב, PJ בלאק. בפרק העוקב של התוכנית, קבוצת Global Force אתגרה את TNA למאבק בזירה. מורדצקי תפס את המיקרופון ודרש מתאבק מסגל המתאבקים של TNA, כשמי שנענה לבקשה זו היה לאשלי. הקרב בין השניים הסתיים ללא הכרעה לאחר שקבוצת Global Force התערבה. ב-9 בספטמבר בפרק של התוכנית Impact Wrestling, מורדצקי ניצח את דרו גאלוויי בקרב חוטבי עצים. שבוע לאחר מכן בתוכנית, קבוצת GFW (מורדצקי, בריאן מאיירס, ג'ף ג'ארט, אריק יאנג וסנג'יי דאט) הפסידה לקבוצת TNA (דרו גאלוויי, לאשלי, אדי אדוארדס, בראם ודייבי ריצ'רדס) בקרב לית'ל לוקדאון.

ב-6 באפריל 2016 בפרק של התוכנית Impact, מורדצקי חזר ל-TNA (שעתה נודע בשם Impact Wrestling) תחת שם הבמה כריס אדוניס. בבכורה שלו, הוא השתתף בקרב ארבעה נגד ארבעה לצד מאט מורגן, מגנוס ואלברטו אל פטרון מול לאשלי, בראם, איליי דרייק וטיירוס, שבו אדוניס וקבוצתו ניצחו. ב-20 באפריל בפרק של התוכנית Impact, אדוניס תקף את מוס מאחור, צעד שביסס את דמותו כרעה. במהלך השבועות שבאו לאחר מכן, אדוניס חבר לשורותיו של איליי דרייק מול מוס. ב-8 ביוני בפרק של התוכנית Impact, אדוניס כשל בניסיונו לזכות בהאליפות הגלובלית של GFW מידי אלברטו אל פטרון. באירוע סלאמיברסרי XV, שנערך ב-2 ביולי 2017, אדוניס ודרייק הפסידו למוס ודיאנג'לו ויליאמס.

לאחר מכן, הוא עזר לדרייק להשיג את האליפות הגלובלית של אימפקט. ב-27 ביולי בפרק של התוכנית Impact, אדוניס, דרייק ואית'ן קרטר III ניצחו את אדי אדוארדס, נאומיצ'י מרופוג'י ומוס בקרב שלושה נגד שלושה. ב-24 באוגוסט בפרק של התוכנית Impact, אדוניס השתתף בקרב גונטלט עבור הזהב על האליפות הגלובלית, שבסופו דרייק ניצח. אז, השניים נקלעו לפיוד עם ג'וני אימפקט, שמולו התמודדו הן בקרבות זוגות והן בקרבות יחידים. ב-13 בינואר 2018, מורדצקי אישר בחשבון הטוויטר שלו שהוא הגיע לסיכום לעזוב את Impact Wrestling.[2] על פי ריאיון שהתקיים עימו מאוחר יותר באותה השנה, מורדצקי הסביר שעזב את ארגון זה מכיוון שקיבל שכר נמוך ובגלל העובדה שלא היו לארגון שום תכנונים עבורו מלבד להיות המנג'ר של איליי דרייק.[3]

National Wrestling Alliance‏ (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 במרץ 2021, ארגון ההיאבקות National Wrestling Alliance‏ (NWA) הודיע ברשתות המדיה, שמורדצקי יערוך את קרב הבכורה שלו באירוע NWA Back For The Attack ב-21 במרץ. אדוניס ניצח את טרבור מרדוק ב-30 במרץ בפרק של התוכנית NWA Power בקרב ללא פסילות על מנת לזכות באליפות הלאומית של NWA. לאחר מכן, אדוניס ביצע את מעברו לדמות הרעה, כשחבר לתום לאטימר ואלוף העולם במשקל כבד של NWA, ניק אלדיס, כחבר החדש בקבוצת Strictly Business. ב-25 במאי, אדוניס ויתר על תוארו כדי להשתתף בקרב הבאטל רויאל אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות העולם במשקל כבד של NWA, שבסופו מרדוק ניצח. לעומת זאת, אדוניס זכה פעם נוספת באליפות הלאומית של NWA לאחר שניצח את JTG ב-7 ביוני בפרק של התוכנית NWA SuperPowerrr.

הופעה בישראל (2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 ביוני 2014, מאסטרס ניצח את האלוף במשקל כבד של הארגון, קן קרביס, ואת קרונוס בקרב משולש כחלק מהמופע "WrestleFest III" של הארגון AWO, וכתוצאה מכך זכה באליפות במשקל כבד של AWO.[4] לעומת זאת, ב-27 בנובמבר, הוא ויתר על חגורת האליפות עקב התחייבויות אחרות שמנעו ממנו להגן על התואר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למורדצקי יש שורשים פולנים ויהודים. הוא ציין שהאולטימייט ווריור ושון מייקלס היו שניים מהמתאבקים האהובים עליו בתהליך התבגרותו.

מגזין ההיאבקות The Wrestling Observer דיווח שיושב ראש ה-WWE, וינס מקמהן, החתים את מאסטרס פעם נוספת בשנת 2009 רק משום שהוא שמע להמלצתו של רנדי אורטון.[5]

במרץ 2013, דווח שמורדצקי הציל את חיי אימו מפושע שביצע פשע הצתה בביתה. עוד דווח שהוא משך עץ מתוך הקרקע ושבר בעזרתו את אחד מחלונות הבית כדי ליצור נתיב מילוט, שבו אימו יכלה לצאת לחוף מבטחים.[6]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריס מאסטרס מבצע את מהלך הסיום שלו, המאסטר לוק במהלך אירוע של PWA,‏ 2017
  • הישגים בארגון ההיאבקות All Wrestling Organization – AWO
    • אליפות במשקל כבד של AWO (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Championship Of Wrestling – cOw
    • אליפות בין ארצית של cOw (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Championship Wrestling From Arizona
    • אליפות במשקל כבד של אריזונה (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Continental Wrestling Entertainment – CWE
    • אליפות במשקל כבד של CWE (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות DDT Pro-Wrestling
    • אליפות איירון מן במשקל הבי מטאל (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות National Wrestling Alliance – NWA
    • האליפות הלאומית של NWA (פעמיים, נוכחי)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ohio Valley Wrestling – OVW
    • אליפות הזוגות הדרומית של OVW (פעם אחת) - עם ברנט אולברייט
  • הישגים בארגון ההיאבקות Preston City Wrestling – PCW
    • אליפות במשקל כבד של PCW (פעמיים)
    • טורניר הדרך לתהילה (2014)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-89 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2007
  • הישגים בארגון ההיאבקות Qatar Pro Wrestling – QPW
    • אליפות הזוגות של QPW (פעם אחת, נוכחי) - עם קרליטו
  • הישגים בארגון ההיאבקות Real Canadian Wrestling – RCW
    • האליפות הקנדית במשקל כבד של RCW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Rome Wrestling Federation – RWF
    • אליפות במשקל כבד של RWF (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Vendetta Pro Wrestling
    • אליפות פרו במשקל כבד של Vendetta (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Association of Wrestling – WAV
    • האליפות הבלתי מעורערת במשקל כבד של WAV (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World League Wrestling – WLW
    • אליפות במשקל כבד של WLW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות WrestleSport
    • אליפות במשקל כבד של WrestleSport (פעם אחת, נוכחי)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריס מאסטרס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]