לייק.שתף.עקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לייק.שתף.עקוב
Like. Share. Follow.
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי גלן גרס
הופק בידי אדם הנדריקס
ג'ון אייץ'. לאנג
גרג גילרט
תסריט גלן גרס
עריכה פרנק אופנצ'ווסקי
שחקנים ראשיים קיינן לונסדייל
אמה הורבאט
צילום לין מונקריף
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה בלומהאוס הפקות
Divide/Conquer (אנ')
Gunpowder & Sky (אנ')
Seer Capital
חברה מפיצה Cinemax (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 18 באוקטובר 2017 (Screamfest (אנ'))
31 באוקטובר 2017 (ארצות הברית)
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה פסיכולוגית (אנ')
דף הסרט ב־IMDb

לייק.שתף.עקובאנגלית: Like, Share, Follow) הוא סרט אימה פסיכולוגית (אנ') אמריקאי משנת 2017. הסרט נכתב ובוים על ידי גלן גרס ומככבים בו קיינן לונסדייל ואמה הורבאט.[1] הסרט הוא הפקה משותפת של החברות "בלאמהאוס הפקות", "Divide/Conquer (אנ')" ו-"Gunpowder & Sky (אנ')".

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה בפסטיבל הסרטים Screamfest Horror Film Festival (אנ') ב-18 באוקטובר 2017, ולאחר מכן הוא הופץ על ידי רשת הטלוויזיה "Cinemax (אנ')" ב-31 באוקטובר 2017.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גארט הופמן הוא בעל ערוץ יוטיוב בשם "בראש של הופמן" אליו הוא מעלה מערכונים קומיים וסטרימינג של עצמו משחק במשחקי וידאו. באחד הימים, גארט אוסף את הדואר שלו ופוגש אישה בשם של, אליה הוא מתחבר במהירות.

גארט מתייעץ עם אביו, בעליה של חנות ספרים וכן עם הגולשים בערוץ שלו מה עליו לעשות לאחר שיפרוש מקריירת היוטיוב שלו. מעריצה אנונימית שמכנה את עצמה "FanGirl22" ("מעריצה 22") מתוודה שיש לה רגשות רומנטיים כלפיי גארט, אך האחרון מיד מספר על המדיניות שלו לפיו הוא לא נפגש עם מעריצים שמכירים אותו דרך האינטרנט ולא בחיים האמיתיים.

גארט ושל יוצאים ביחד לדייט רומנטי ולאחריו הם שוכבים. בבוקר שלמחרת, של מתוודה שהיא בעצם "FanGirl22" ושהיא עברה משיקגו לפרזנו כדי להיות עם גארט. גארט, שמרגיש מאויים מהתנהגותה האובססיבית של של, מסיים את הקשר בין השניים. גארט מתייעץ עם שני חבריו, לייל וקיקי על המצב עם של. במקביל, של ממשיכה להצהיר על אהבתה לגארט, משאירה לו הודעות קוליות שבהן היא מתוודה שהערוץ שלו מנע ממנה להתאבד.

גארט וקיקי הולכים למועדון כדי לצפות בהופעת סטנד-אפ של לייל. של עוקבת בחשאי אחר גארט בשעה שהאחרון עוזב את המועדון ביחד עם אישה שיכורה ומוודא שהיא מגיעה לביתה בשלום. הבלש ירדן מבקר בביתו של גארט ומתשאל אותו לאחר שאותה האישה שהוא ליווה נמצאה מתה. כשגארט מפסיק לענות להודעות משל, האחרונה מתחילה לפתות את לייל ובמהלך פגישה בין השניים, של מחדירה בחשאי סמים למשקה של לייל ומשכפלת את המפתח לבית של גארט שברשותו בזמן שהוא חסר הכרה. של משתמשת במפתח כדי להיכנס לדירתו של גארט ומתחילה להעתיק קבצים מהמחשב שלו.

גארט, שמרגיש אשם לאחר שהתעלם משל, מתקשר אל האחרונה ומציע לה לחדש את הקשר בתנאי שהם יתקדמו לאט. גארט חוזר לביתו ומגלה את של מחכה לו באמבטיה. בעקבות זאת גארט נרתע מהתנהגותה של של בשנית. במהלך ריב שמתפתח לאלימות פיזית, של חותכת לעצמה את היד בכוונה ואומרת שהיא תאשים את גארט במידה והוא ייקח אותה לבית החולים. גארט מסכים לשתות "משקה פרידה" עם של, אבל מגלה שהמשקה שלו סומם והוא מאבד את הכרתו.

כשגארט מתעורר, הוא מדווח על של לבלש ירדן. הבלש ירדן מסביר שמדובר במקרה של "הוא אמר- היא אמרה" (מקרה שבו שני הצדדים מאשימים אחד את השני וקשה להגיע להכרעה ללא הוכחות חותכות) ומציע לגארט להתרחק משל ולהמשיך הלאה בחייו. של יוצרת פרופילים חדשים ברשת האינטרנט כדי לתקשר עם גארט, אבל גארט ממשיך לחסום את הפרופילים שהיא יצרה. של מפריעה לגארט בזמן שהוא מסטרים את עצמו משחק ומעלה סרטון שבו היא מתוודה על אהבתה אליו. בעקבות זאת, מעריציו של גארט יוצרים פרודיות מהסרטון ועושים ביוש על של.

הבלש ירדן מדבר עם של, אך האחרונה מראה לו מיילים מפוברקים בהם גארט מפציר בשל לסיים את חייה למענו. בנוסף, של מעלה לאינטרנט סרטון שלה ושל גארט שוכבים על מנת להביך אותו. בתגובה, גארט מעלה סרטון לערוץ שלו בו הוא מזהיר את שאר הגולשים משל, מכיוון שהיא לא יציבה וצריכה עזרה מקצועית. של חווה התמוטטות רגשית לאחר הצפיה בסרטון. חנות הספרים של אביו של גארט נשרפת וגארט הולך לביתה של של כדי להתעמת איתה, אבל מגלה שהיא לא שם. במקביל, של נפגשת עם אדם אנונימי מהאינטרנט וקונה ממנו קשת מוצלבת.

הבלש ירדן יוצר קשר עם גארט ומציג לו מסמכים לפיהם לשל יש רקע של מחלות נפשיות וכן עבר של התנהגות פלילית, ביניהם היותה אחראית להיעלמותה של פקידת דואר. הבלש מבקש מגארט להיות זהיר משל ובזמן יציאה מהבית, הבלש מפעיל בטעות מלכודת וחץ נורה ישירות לגרונו. הבלשית רייס מבטיחה שהמשטרה תעצור את של והמשטרה מתחילה במצוד אחריה. גארט נפרד לשלום מקיקי והולך להסתתר בבקתה ששייכת לדודה של קיקי ביחד עם לייל מכיוון שאף אחד לא מכיר את הבקתה ואף אחד לא יחפש אותו שם. של מזמינה חדר באופן אנונימי במוטל ומתחילה לצפות בערוץ היוטיוב של גארט. באחד הסרטונים, של מגלה שגארט בטעות פלט מידע אודות הבקתה (לאחר שאחד הגולשים שאל אותו לאן הוא יברח במידה ותפרוץ אפוקליפסת זומבים). של מעלה סרטון משלה לרשת האינטרנט ולאחר מכן שמה פעמיה לבקתה.

לאחר שיחה אודות החברות המתוחה בין השניים, גארט ולייל מחליטים להסטרים את עצמם מהבקתה. הסרטון של של עולה לרשת ובו היא מצהירה שאם היא וגארט לא יהיו ביחד בחיים, אז הם יהיו ביחד במוות. גארט מספר למעריציו בערוץ היכן הוא נמצא ומבקש מהם שישלחו עזרה. רגע לאחר מכן, החשמל בבקתה נופל. לייל המפוחד מפציר בגארט להישאר בבקתה בזמן הוא יחפש עזרה, אך הוא מגלה שהמכונית איתה הוא וגארט הגיעו התקלקלה. לפתע, לייל מבחין בשל מגיעה ואוחזת בידה גרזן, אך היא מתעלמת ממנו ונכנסת לבקתה. לייל בורח מהבקתה ומשאיר את גארט לבד לגורלו.

של מעלה את הבקתה בלהבות והשניים נלחמים, גארט מצליח לשבור את ידה של של, אך היא דוקרת אותו. גארט מצליח לתקוף את של ולהרוג אותה, אך מיד לאחר מכן גארט מתעלף מפצעיו. בבוקר שלמחרת, מעריצה אחרת של גארט בשם "PetuniaForever" ("פטוניה לנצח") מגיעה אל הבקתה לאחר שראתה את הסרטון של גארט. פטוניה עוזרת לגארט להיכנס לרכב והשניים עוזבים את הבקתה. במהלך הנסיעה, השניים עוברים את לייל, שחזר אל הבקתה ביחד עם המשטרה. גארט מרגיש מפוחד לאחר שהוא מבין שפטוניה היא מעריצה אובססיבית ובדומה לשל, היא תחזיק בו בביתה ותטפל בו במקום לתת לו ללכת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-15 בספטמבר 2015.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה בפסטיבל הסרטים Screamfest Horror Film Festival (אנ') ב-18 באוקטובר 2017 ולאחר מכן הוא הופץ על ידי רשת הטלוויזיה "Cinemax (אנ')" ב-31 באוקטובר 2017.[2][3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר "Rotten Tomatoes" העניק לסרט ציון של 21% טריות על סמך פחות מ-50 ביקורות.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jonathan Barkan, Exclusive: Like.Share.Follow. Clip Fears YouTube Subscriptions, Dread Central, ‏2017-10-17 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ 1 2 Like.Share.Follow, Screamfest, ‏2017-10-19 (ב־)
  3. ^ 1 2 Brad Miska, ‘LIKE.SHARE.FOLLOW’ Clip Can’t Move On [Exclusive], Bloody Disgusting!, ‏2017-10-16 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Like.Share.Follow | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2017-10-31 (באנגלית)