החץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החץ
Arrow
פוסטר עם לוגו הסדרה
פוסטר עם לוגו הסדרה
מבוסס על החץ הירוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
גיבורי-על
מסתורין
יוצרים גרג ברלאנטי
מארק גוגנהיים
אנדרו קרייסברג
לפי דמויות מאת:
מורט ויזינגר וג'ורג' פאפ
שחקנים ראו פירוט כאן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 190 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק גרג ברלאנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ליאב דץ
מארק גוגנהיים
אנדרו קרייסברג
דייוויד נאטר (פרק הפיילוט)
חברת הפקה Warner Bros. Television
Berlanti Television
DC קומיקס
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-42–45 דקות
שידור
רשת שידור The CW עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל נטפליקס
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 201228 בינואר 2020 (7 שנים ו־15 שבועות)
קישורים חיצוניים
www.cwtv.com/shows/arrow
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החץאנגלית: Arrow) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת גיבורי-על ואקשן, שפותחה על ידי הכותבים והמפיקים גרג ברלאנטי, מארק גוגנהיים ואנדרו קרייסברג. הסדרה מבוססת על דמותו הבדיונית של החץ הירוק מבית DC קומיקס. חלק מיקום החץ.

הסדרה החלה בשידור ב-10 באוקטובר 2012 ברשת The CW, והיא מהווה עיבוד אפל ומחוספס לעלילות החץ הירוק. סיפור מקורו של החץ הירוק בסדרה מבוסס בחלקו על הקומיקס "החץ הירוק: שנה ראשונה" של שנת 2007.[1] כחלק ממאמצי הקידום של הסדרה יצא לאור ספר קומיקס המבוסס על הסדרה.

עקב הצלחת הסדרה, ובעקבות הופעת אורח של בארי אלן בעונה השנייה של הסדרה, סדרת הבת "הפלאש" שמתבססת על דמותו של פלאש עלתה לשידור באוקטובר 2014. בהמשך נודע כי דמויות שהוצגו בשתי הסדרות יופיעו בסדרת בת נוספת המצוותת בין גיבורים ונבלים, הנקראת "אגדות המחר".[2][3]

לסדרה שודרו שמונה עונות עד כה – האחרונה שבהן בין 15 באוקטובר 2019 ל-28 בינואר 2020.[4]

בישראל הסדרה משודרת בערוץ yes Action.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)דירוגממוצע צופים
(במיליונים)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12310 באוקטובר 201215 במאי 20131305.68
2239 באוקטובר 201314 במאי 20141284.28
3238 באוקטובר 201413 במאי 20151354.52
4237 באוקטובר 201525 במאי 20161453.90
5235 באוקטובר 201624 במאי 20171473.21
62312 באוקטובר 201717 במאי 20181813.76
72215 באוקטובר 201813 במאי 20191723.58
81015 באוקטובר 201928 בינואר 2020יפורסם בהמשך4.74

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה מגוללת את סיפורו של אוליבר קווין, מיליארדר מהעיר סטארלינג סיטי שספינתו טבעה ולכן הגיע לאי מסתורי ולכאורה שהה בו חמש שנים. הוא לכאורה הניצול היחיד משיט שהסתבך שבמהלכו מת אביו, רוברט קווין. עם שובו לסטארלינג סיטי עירו, הוא מתאחד עם אמו מוירה ובעלה החדש וולטר, שהיה סמנכ"ל הכספים לשעבר בחברה של אביו, "קווין תעשיות בע"מ". בשובו מגלה שאחותו הצעירה, ת'יאה, הפכה לצעירה מרדנית שמזלזלת באמה, והוא מתחבר מחדש עם ידידו מילדות, טומי מרלין. בנוסף, אוליבר מנסה לחדש את הקשר עם חברתו לשעבר לורל לאנס, אבל היא מאשימה אותו במות אחותה שרה, מאחר שאוליבר ושרה עלו יחדיו על היאכטה שטבעה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתמקדת בהחלטתו של אוליבר לעצור את הפושעים בכללותם בלא להורגם, מתוך מטרה לכבד את זכרו של חברו הטוב, טומי, שמת בסוף העונה הקודמת. הוא מותקף על ידי סלייד וילסון, אדם שהיה גם הוא על האי, שחוזר לנקום בו על מעשיו. אוליבר גם נאלץ להתמודד עם ניסיונות השתלטות על "קווין תעשיות בע"מ", עם אשמה על החלטות קשות שביצע בעבר, ועם סודות שמורים במשפחתו ואצל חבריו. כמו כן, הוא לוקח תחת חסותו את רוי הרפר, צעיר מרדן באופיו שחב לו את חייו ומבקש לעזור לו בלחימתו בפשע, ונעזר באביה של לורל, הבלש קוונטין לאנס. אוליבר מקבל עזרה גם מאשה מסתורית בשחור שעונה לכינוי הקנרית השחורה, ומתבררת כאחותה האובדת של לורל, שרה, ששרדה את חווייתה על האי.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית, החץ הופך לגיבור העיר בעקבות תבוסתו של סלייד וילסון. תאגיד "תעשיות קווין" נמכר לתעשיין האמיד והמדען ריי פאלמר. אוליבר מנסה לאחד את משפחתו מחדש, לאחר חזרת אויבו מהעבר מלקולם מרלין, ונקלע למזימה של ראס-אל-גול. לורל מחליטה ללכת בעקבות אחותה שנהרגה על ידי ת'יאה ע״פ פקודת מלקולם מרלין באמצעות שליטה מוחית, והופכת לקנרית השחורה החדשה. לאחר שלחם בראס-אל-גול ושרד, דבר שלא קורה רבות, מאלץ אותו ראס-אל-גול להחליפו בתפקיד. הוא נאבק על זכותו להישאר בסטארלינג סיטי, ולבסוף נכנע. הוא הופך לראס-אל-גול, אך מעביר את התפקיד למרלין. בסוף העונה הוא נוסע עם זוגתו פליסיטי, גאונת מחשבים שמינה כסמנכ"לית בחברה שלו בעבר ובמקביל חברה בצוות החץ, לעיר חדשה ובטוחה בכוונה לחיים שקטים ומאושרים.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית, אוליבר חוזר לעיר ומציג עצמו בתור אישיות מעודנת יותר, "החץ הירוק". בנוסף, פליסיטי הופכת לנשיאת פאלמר טכנולוגיות, כיוון שהנשיא הקודם, ריי, נחשב למת עקב פיצוץ שאירע בעונה הקודמת. במהלך העונה אוליבר ובני בריתו נלחמים נגד ארגון טרור בשם "כוורת" (הייב), בראשותו של דמיאן דארק. ובנוסף אוליבר מציע נישואים לפליסיטי במהלך העונה ובהמשך פליסיטי מבטלת את האירוסים משום שכעסה על אוליבר שלא סיפר לה שיש לו בן.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה החמישית, אוליבר מתמנה לראש העיר הזמני של סטאר סיטי, ומוצא את עצמו נרדף על ידי אדריאן צ׳ייס, התובע המחוזי של סטאר סיטי המכונה 'פרומתאוס' לאחר שאוליבר רצח את אביו במסע הצלב בחזרתו לסטארלינג, ודורש נקמה בכך שמתנכל לכל קרוביו של קווין. בפרק סיום העונה, צ'ייס חוטף את כל היקרים לליבו של אוליבר (כולל בנו ויליאם) לליאן יו, האי בו אוליבר נתקע 5 שנים, ואוליבר חוזר לאי כדי להביסו בעזרתם של מלקולם מרלין, ניסה אל-גול וסלייד וילסון. במהלך הפרק מלקולם מקריב את עצמו בעבור ביתו ת'יאה ובסיומו של הפרק צ'ייס מפוצץ את האי עליו כל היקרים לאוליבר מלבד בנו.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השישית יוצא אוליבר יחד עם צוותו למרדף אחרי גאון מחשבים רשע בשם קידן ג'יימס, עובד "הילקס" לשעבר אותו הצילו אוליבר וחבריו מהכלא של א.ר.ג.ו.ס שאליו חוברים בין היתר אנטולי חברו הרוסי של אוליבר והסירנה השחורה, הלא היא לורל מכדור הארץ 2. במקביל, אוליבר עומד שוב בפני הסגה, האם הוא באמת החץ הירוק. קידן רודף אחרי אוליבר בטענה שהוא זה שרצח את בנו, קידן משתלט על העיר בעזרים טכנולוגיים ואף מאיים לפוצץ את העיר. לבסוף אוליבר מוכיח לקידן שהוא לא זה שהרג את בנו. לאחר שהביס את קידן ג'יימס, נאלץ אוליבר להתעמת עם אחד מצוותו של קידן, ריקרדו דיאז, שהאחרון מנסה להשתלט על העיר בעזרת סמים, שוחד ונשק. דיאז עושה הכל בשביל להביא שליטה על העיר שתוך כדי מצליח להוריד את אוליבר מכיסא ראש העיר. אוליבר עושה הכל כדי להביס את דיאז ולקרב המכריע מצרף אליו כוחות FBI. אוליבר והצוות מצליחים להוריד את דיאז מראש השליטה על העיר בעזרת החברים מהFBI אבל, במחיר כבד, אוליבר מתוודה בפני הFBI שהוא אכן החץ הירוק ונשלח לבסוף לכלא.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השביעית אוליבר נמצא בכלא, בעוד אויבו דיאז מנסה לחסל אותו. פליסיטי מנסה לתפוס את דיאז. קרטיס וג'ון עובדים עבור א.ר.ג.ו.ס, בעוד לוראל (הסירנה השחורה) משמשת כתובעת המחוזית. אוליבר עובר עינויים פסיכולוגיים, עד שטליה אל גול מסייעת לו להביא את כלא סלאבסייד למצב טוב יותר. בהמשך דיאז נתפס, ומובל לכלא שם פותח במערכה לחיסול אוליבר שבסופה דיאז נכלא ואוליבר משתחרר. כל זה הוא בזמן שחץ ירוק חדש מסתובב בסטאר סיטי ומציל את העיר. לאחר מכן מתגלה כי החץ הירוק החדש היא למעשה אחותו החורגת של אוליבר, מצד אבא שלו, אמיקו, המשרתת מובילה את ארון המור התשיעי שמנסה להשתלט על העיר והיא רוצה מנגד, להרוג את אוליבר ולנקום בו. העונה מסתיימת בכך שהמוניטור לוקח את אוליבר לפירמה אומר לו ולפליסיטי שאוליבר ימות במשבר העתיד לבוא.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השמינית והאחרונה, אוליבר עובד עם המוניטור במטרה למנוע את המשבר המתקרב ולהגן על משפחתו. הוא מגיע ביחד עם המוניטור לכדו"א 2 שם הוא פוגש את כפילי משפחתו שחלקם כבר לא בחיים כגון:אמו מוירה, טומי מרלין... אוליבר משתלב בחייהם של הכפילים בזמן שג'ון מכד"וא 1 מגיע במטרה לעזור לאוליבר. השנים פוגשים בלורל שחזרה לביתה בסוף העונה הקודמת והשלושה נעזרים בחץ הירוק של כדו"א 2 - אדריאן צ'ייס. השלושה בורחים מהכוכב כיוון שהוא נמחק להם מול העיניים על ידי חומר אפל ששוחרר על ידי האנטי מוניטור. השלושה מסתובבים בזמן שאוליבר מטיל ספק בתוכניתו של המוניטור.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שחקן עונות
עונה ראשונה עונה שנייה עונה שלישית עונה רביעית עונה חמישית עונה שישית עונה שביעית עונה שמינית
דמויות ראשיות
אוליבר קווין / החץ הירוק סטיבן אמל ראשי
פליסיטי סמוק / המשגיחה אמילי ריקרדס חוזר ראשי אורח
לורל לאנס / הקנרית השחורה קייטי קסידי ראשי אורח
לורל לאנס / הסירנה השחורה (כדור הארץ 2) חוזר ראשי
טומי מרלין קולין דונל ראשי אורח אורח
ג'ון דיגל / ספרטן דייוויד רמזי ראשי
ת'יאה קווין / ספידי וילה הולנד ראשי אורח
מוירה קווין סוזנה תומפסון ראשי אורח אורח אורח
קוונטין לאנס פול בלאקתורן ראשי אורח
רוי הרפר / ארסנל קולטון היינס חוזר ראשי אורח אורח ראשי ראשי
סלייד וילסון / דת'סטרוק מנו בנט חוזר ראשי אורח אורח
מלקולם מרלין / הקשת האפל ג'ון בארומן חוזר ראשי חוזר אורח
קרטיס הולט / מיסטר טריפיק אקו קלום חוזר ראשי אורח
רנה רמירז / כלב פרא ריק גונזלס חוזר ראשי
דיינה דרייק / הקנרית השחורה ג'וליאנה הרקבי חוזר ראשי
ריקרדו דיאז / הדרקון קירק אסבדו חוזר ראשי
אמיקו קווין / החץ הירוק סי שימוקה ראשי אורח
מיה סמוק / בלאקסטאר / החץ הירוק קתרין מקנמרה ראשי ראשי
ויליאם קלייטון ג'ק מור אורח חוזר אורח
בן לואיס ראשי ראשי
קונור הוק ג'וזף דייוויד-ג'ונס חוזר ראשי
מאר נובו / המוניטור לה מוניקה גראט אורח חוזר

אוליבר קווין / החץ הירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן אמל

אוליבר קווין הוא הפרוטגוניסט בסדרה. אוליבר הופך לקשת פורע חוק עם משימה להציל את עירו משחיתות. בעונה הראשונה, אוליבר חוזר לסטארלינג סיטי לאחר שננטש באי בודד למשך חמש שנים ונחשב למת. בדמותו של פורע החוק שנודע בכינוי "הברדס", הוא מתחיל במסע צלב כדי לנטרל את ארגוני הפשע בעזרת רשימה אותה השאיר לו אביו המנוח, ואפילו להרוג אם צריך. אולם, הוא מוצא את עצמו במרכזה של מזימה שתוכננה בידי אביו של חברו הטוב טומי, מלקולם מרלין, שבה מעורבת אמו מוירה. אוליבר מנסה להתחבר מחדש עם משפחתו, אך הוא מעורב במשולש אהבים עם חברתו לשעבר לורל לאנס וטומי. מצטרפים אליו במסעו לתיקון עוולות החברה ג'ון דיגל ופליסיטי סמוק. בסצנות פלאשבק מתואר זמנו של אוליבר מרגע טביעת ספינתו ורכישת המיומנויות לצורך הישרדותו. בדרך הוא פוגש בסוכן שירות הביון החשאי האוסטרלי סלייד וילסון ונרדף בידי שכירי חרב.

בעונה השנייה ולאחר השלכותיה של המזימה, אוליבר מצית מחדש את מסע הצלב שלו, וכעת הוא נקרא "החץ". הוא נשבע שלעולם לא יהרוג שוב, מתוך כבוד אחרון לחברו המת, ונלחם בפושעים שמנצלים את הגליידס לאחר חורבנו. הוא גם מנהל שותף של חברתו יחד עם איזבל רוצ'ב ומתחבר לחבר מועצת העיר סבסטיאן בלאד. בעונה זו, אוליבר חוקר את מקורו של המיראקורו, סם משדרג כוחות, וחושף שהעומד מאחורי הפצת הסם הוא חברו לשעבר סלייד וילסון, ששם לעצמו למטרה להרוס את כל הקרובים אל אוליבר, כשבלאד ורוצ'ב הם בני בריתו. אוליבר נעזר בשרה לאנס, אחותה האבודה של לורל, שנטלה את הכינוי הקנרית, ולוקח תחת חסותו את רוי הרפר, חבר של ת'יאה וחניכו בלוחמה בפשע. בסצינות הפלאשבק, אוליבר נרדף בידי אנשים חמושים שמחפשים אחר המיראקורו וגורם בטעות למותה של שאדו, אהובתו על האי. בעקבות כך, סלייד נשבע לנקום בו על מותה.

בעונה השלישית, אוליבר ממשיך במשימתו ולוקח את רוי כשותפו. הוא פועל כעת מתוך המחסה שלו בבית היציקה, וזאת לאחר שאיבד את אחוזתו. הוא ניצב בפני הדילמה המוסרית אם יוכל להמשיך לחיות את חייו כאוליבר קווין כאשר העיר זקוקה לחץ. אחרי שת'יאה חוזרת לסטארלינג סיטי, השניים מחליטים לפתוח מחדש את מועדון הלילה שלהם. ת'יאה פונה לעזרתו של מרלין כדי שיממן את המקום, ללא ידיעתו של אוליבר. בהמשך, אוליבר נקלע לעימות עם ראס-אל-גול בעקבות מזימותיו של מרלין. הוא סובל מפציעות אנושות אך ניצל בידי מסיאו וטאטסו ימאשירו. הפלאשבקים של העונה מתמקדים בזמנו של אוליבר בהונג קונג, כאשר אמנדה וולר מאלצת אותו לעבוד עבורה.

בעונה הרביעית אוליבר מגלה שיש לו בן בשם ויליאם. הוא ופלסיטי מתארסים אבל נפרדים כשהיא מגלה שיש לו בן והוא לא סיפר לה. בסוף העונה הוא חוזר להרוג באופן חד פעמי כשהוא הורג את דמיאן דארק. בעונה השישית אוליבר מתחתן עם פליסיטי. בסוף העונה כדי להביס את ריקרדו דיאז הוא חושף את זהותו בתור "החץ הירוק" לעולם ונשלח על כך לכלא. בעונה השביעית אוליבר יוצא מהכלא ומגלה שלאבא שלו הייתה משפחה נוספת ושיש לו חצי אחות בשם אמיקו. בסוף העונה נולדת לו בת בשם מיה. בעונה האחרונה של "החץ" ילדיו של אוליבר, וויליאם ומיה באים מהעתיד, משנת 2040 בשביל לעזור לאוליבר במשבר המתקרב.

בפרקי הקרוסאובר "עולמות אחרים" אוליבר מדבר לראשונה עם המוניטור ומסכם איתו כשיגיע המשבר שאליו הם מתכוננים הוא זה שימות כדי להצליח את העולם בפרקי הקרוסאובר "המשבר בעולמות הבין סופים" כשהוא מגלה שבארי וקארה עתידים למות הוא מתעמת בשני עם המוניטור כדי להזכיר לו את מה שהבטיח. המוניטור אמר לו כי קארה ובארי חייבים למות במשבר כדי להציל את העולם אך גם קארה וגם בארי נצלים על ידי גורמים אחרים. במהלך אחד הקרבות במשבר החץ נהרג. ביתו (שהובאה מהעתיד) ושרה מנסים להחיות אותו באותה צורה שהחיו את אחותו והם מצליחים באופן חלקי. אוליבר מתאר את עצמו כ"רוח רפאים" שבאה כדי להוביל את הקבוצה לניצחון ולהתעמת עם האנטי מוניטור. בקרב האחרון הוא נלחם עם האנטי מוניטור ומנצח אך מת בעקבות הפציעה הקשה שחטף בקרב. הפרק האחרון מתרכז בלוויה של אוליבר. בסצנה האחרונה אפשר לראות שהוא ופלסיטי מאושרים ביחד בחיים הבאים או בסוג של עולם מקביל.

לורל לאנס / הקנרית השחורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטי קסידי

לורל לאנס היא עורכת דין שמשמשת כעוזרת התובע המחוזי. חברתו לשעבר של אוליבר ומושא אהבתו. בעונה הראשונה, לורל עבדה במשרד משפטים ללא מטרות רווח להגנתם של החפים מפשע והייתה חברתו של טומי מרלין, אך עדיין היו לה רגשות לאוליבר, מה שהוביל למשולש אהבים. עם חזרתו של אוליבר, היא תיעבה אותו מאחר שהוביל את אחותה שרה אל מותה, אך בהדרגה היא למדה לסלוח לו לאחר שגילתה את הסבל שעבר. עבדה לעיתים עם "הברדס" מבלי לדעת שמדובר באוליבר על תיקי חקירה שבית המשפט לא מוכן לטפל בהם יותר. אוליבר ולורל מציתים מחדש את מערכת היחסים ביניהם לאחר שטומי נפרד ממנה מתוך טינה לאוליבר.

בעונה השנייה, לורל ואוליבר נפרדים מאחר ששניהם לא מסוגלים לסלוח לעצמם שבגדו בטומי לפני מותו. לורל מועדת לאלכוהוליזם וסמים ומרחיקה מעליה את כולם, מה שמוביל לפיטוריה. היא גם שונאת את החץ ומאשימה אותו במותו של טומי. בהמשך, לורל מתנקה מסמים לתחינתו של אוליבר וסוחטת את מקומה חזרה בעבודה. חוקרת את מעשיו של הממונה עליה, סבסטיאן בלאד. לקראת סוף העונה, היא מגלה את זהותם הסודית של שרה ושל אוליבר.

בעונה השלישית, לורל תובעת את הפושעים שאותם תופס אוליבר. היא מודאגת משלומו של אביה, שנפצע באורח אנוש מהתקפתו של סלייד, ומשכנעת אותו להשתמש בכוחו הפוליטי כדי לשרת את העיר. כאשר שרה חוזרת לסטארלינג סיטי, היא נהרגת אל מול עיניה של לורל. מיוסרת ממות אחותה ומלאת רגשי נקם, לורל מבצעת ניסיון חובבני להפוך לפורעת חוק. אוליבר מסרב לאמן אותה, ולכן היא פונה לעזרתו של טד גרנט שיאמן אותה. היא לובשת את הז'קט של שרה מתוך מחווה, ובסופו של דבר הופכת לקנרית השחורה. בתפקידה החדש ובהיעדרו של אוליבר, היא חוברת לרוי הרפר ועוזרת לשחרר את הגליידס משלטון האימים של הפושע דני בריקוול. מגלה בסופו של דבר שמלקולם מרלין היה אחראי למות אחותה ומנסה לנקום את מותה, אך מרלין מתגבר עליה. היא ניצלת בידי ניסה, שמציעה להמשיך ולאמן אותה. בנוסף, סיסקו ראמון עוזר ללורל על ידי כך שמפתח עבורה קולר אולטרה-סוני באמצעות רכיבים מכלי הנשק של שרה ושל הארטלי רת'אוויי, והדבר משפר את יכולותיה הטקטיות של הקנרית השחורה. בסוף העונה הרביעית נפצעה באורח אנוש מידי דמיאן דארק, ולפני מותה ביקשה מאוליבר שיעביר את נטל הקנרית השחורה לאחרת.

בעונה החמישית, לורל לאנס מופיעה מחדש - הפעם בדמותה של הסירנה השחורה, מקבילתה הרעה מכדור הארץ 2. קאסידי שבה בעונה השישית של הסדרה בתפקיד זה.

טומי מרלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולין דונל

טומי מרלין היה חברו הטוב של אוליבר. בנו של מלקולם מרלין וכפי שמתברר בעונה השנייה גם אחיה החורג של ת'יאה. בעונה הראשונה הוא תואר כפרחח מפונק ופלייבוי נהנתן כמו אוליבר עד שנושל מכל הונו בידי אביו. הדבר אילץ אותו לשנות את גישתו לחיים הטובים, להפוך לאדם אחראי יותר ולהיכנס לעימותים עם אביו. יצא עם לורל במהלך העונה הראשונה, אף על פי שלה היו עדיין רגשות כלפי אוליבר. מגלה אודות זהותו הסודית של אוליבר ונפרד ממנה בעקבות קנאתו באוליבר. נהרג כשניסה להציל את חייה של לורל במהלך חורבן הגליידס.

בעונה השנייה, אוליבר ולורל אבלים על מותו של טומי. אוליבר נשבע שלא להרוג שוב, בעוד לורל נכנעת לאלכוהול וסמים כדי להימנע מהכאב. טומי מופיע כרוח בזמן מאבקו של אוליבר עם סיירוס גולד כדי להחדיר בו מוטיבציה להביס את אויבו.

בעונה השלישית, טומי מופיע בקטעי הפלאשבק כאשר נסע להונג קונג לחפש אחר אוליבר.

בעונה השישית, "טומי" (בתחפושת) מופיע בבית המשפט כדי לנסות לעזור לאוליבר לצאת חף פשע במשפט נגדו.

בעונה השביעית טומי מופיעה כהזיה של אוליבר כאשר נפל עליו בניין.

בעונה השמינית, טומי מופיע בפרק האחרון בהלוויה של אוליבר ומתברר שביקום החדש שאוליבר יצר טומי מעולם לא מת והוא אף התחתן עם לורל.

ג'ון דיגל / ספרטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד רמזי

ג'ון דיגל הוא חייל לשעבר, שומר סודו של אוליבר ושותפו ללחימה בפשע. במהלך העונה הראשונה, דיגל הוא שומר ראש שאינו מסוגל להגן על אנשים כפי שהיה כשהיה חייל. הופך לשומר סודו של אוליבר ועוזר לו במשימתו להציל את סטארלינג סיטי. הוא מנסה לעזור לו לאזן בין חייו הרגילים לחייו כפורע חוק. הוא גם מנסה לעצב את דמותו כגיבור שמציל חפים מפשע, יותר מאשר פורע חוק שמסיר שמות מרשימה, וכן עוזר לו במשימות שטח. דיגל נוטר טינה לדדשוט לאחר שהרג את אחיו אנדי.

בעונה השנייה, דיגל ממשיך לעזור לאוליבר יחד עם פליסיטי, הפעם גם יחד עם שרה ורוי. מתגלה שלדיגל הייתה מערכת יחסים עם ליילה מייקלס, חברה לא רשמית בארגון ארגוס וכן חברת "יחידת המתאבדים" תחת שם הקוד "פרילנסר". מתחיל לפתח ידידות עם דדשוט לאחר שגילה שיש לו בת ושמישהו שילם לו כדי להרוג את אחיו ושלא מדובר ברצח. בסוף העונה מתברר שליילה בהריון מג'ון.

בעונה השלישית, דיגל ממשיך לעזור לאוליבר ולקבוצה, אך הוא מקדיש יותר זמן לגרושתו ליילה ולבתם. אחרי שליילה נפצעת במתקפה, השניים מחליטים להינשא מחדש. לאחר שאוליבר נחשב למת בידיו של ראס-אל-גול, דיגל שימש כמנהיג הקבוצה בהיעדרו. עם חזרתו של אוליבר, דיגל וליילה נישאים אך נקראים למשימה של יחידת המתאבדים. בעקבות הקרבתו של דדשוט, השניים מחליטים לפרוש מצוות החץ לטובת גידול בתם הקטנה.

בעונה הרביעית ג'ון חוזר לצוות, ומגלה שאחיו אנדי חי ועובד אצל דמיאן דארק. ג׳ון מנסה להחזיר את אנדי לחיים שהיו לו לפני וחושב שהוא הצליח. לאחר מכן ג׳ון הורג את אנדי לאחר שגילה שבגד בו שוב.

בעונה החמישית ג'ון חוזר לצבא, שם במהלך מבצע צבאי בצ'צ'ניה לאיתור נשק גרעיני הוא מגלה שגנרל ווקר לוקח את הנשק לעצמו ורוצה למכור את זה בעולם התחתון, הגנרל ווקר מפיל את התיק על ג׳ון לאחר שהרג את אחד מחילייו של ג׳ון עם נשקו האישי של ג'ון, שנשפט על בגידה ומעילה, אוליבר מתערב ושוכר את שירותיו של אדריאן צ׳ייס, הפרקליט המחוזי שעובד תחת קווין, ג׳ון בסופו של דבר משתחרר לאחר שפליסיטי חוברת לקהילת האקרים שמגלה פרטים על עברו של גנרל ווקר. לאחר שחרורו ג׳ון חוזר לצוות בתור ספרטן.

בעקבות הסדרה, הדמות הוצגה גם בקומיקס החל מחוברת Green Arrow Vol.5 #24.

ת'יאה קווין / ספידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

וילה הולנד

ת'יאה קווין היא בתם של מוירה קווין ומלקולם מרלין, וכן אחותו של אוליבר קווין. בעונה הראשונה, ת'יאה התדרדרה לסמים ואלכוהול בעקבות היעדרותו ארוכת השנים של אוליבר. לאחר שהיא מואשמת בהחזקת הסם ורטיגו ונדונה לעבודות שירות קהילתי, היא הופכת לבוגרת ואחראית יותר. מתאהבת ברוי הרפר, פושע רחוב, ומנסה להרחיק אותו מחיי הפשע, אך הוא הופך לאובססיבי לגבי פורע החוק שידוע בכינוי "הברדס" ומנסה למצוא אותו. מתוך דאגה לרוי, ת'יאה מחפשת אחר הברדס.

בעונה השנייה, ת'יאה ממשיכה להתראות עם רוי ומנהלת את מועדון הלילה ורדנט שהקים אוליבר. היא מתוסכלת מהצורך התמידי של רוי להציל אנשים, אך עם הזמן לומדת לקבל זאת. בהמשך, היא מתחילה לחשוד שרבים מהסובבים אותה שומרים ממנה סודות, ואכן מגלה שהיא בתו הביולוגית של מלקולם מרלין. היא נפרדת מרוי לאחר שהיא מגלה שהוא בגד בה, אם כי הוא עשה זאת כדי להרחיק אותה ממנו בזמן שהייתה לו בעיית המיראקורו. בפרק סוף העונה מרלין מגיע להציל אותה מחיילי המיראקורו ומשכנע אותה לעזוב עמו למחוזות לא ידועים.

בעונה השלישית, ת'יאה מקבלת אימוני קרב ממלקולם מרלין ועובדת בשם הבדוי "מיה" באי הבדיוני קורטו מלטיז. לאחר שאוליבר מחליט לחפש אחריה, היא חוזרת לסטארלינג סיטי ופותחת מחדש את מועדון הלילה אחרי שמרלין רכש בחשאי את המתחם מ"תעשיות קווין". ללא ידיעתה, מרלין משתמש בה במזימתו לעמת בין אוליבר וראס-אל-גול, ומסמם אותה כדי שתהרוג את שרה לאנס. לומדת בסופו של דבר על זהותו הסודית של אחיה כשאוליבר מגלה לה את מקום המחסה של החץ. מתחילה לא לסמוך על מרלין לאחר שגילתה שהוא ידע על זהותו של אוליבר בטרם עת. משלימה עם רוי אך כמעט ונהרגת בידי ראס. אוליבר מחליף את חייו עבורה ומצטרף לליגת המתנקשים, והיא מוחזרת לחיים בבורות לזרוס. רוי נפרד ממנה לאחר שהוא מביים את מותו ועוזב את העיר, אך בפגישה עמו הם מתפייסים והוא משאיר לה את חליפתו של ארסנל.

בעונה הרביעית, ת'יאה ממשיכה בצוות בתור ספידי, ועוזרת לאחיה בהתמודדות לראשות העיר בתור ראש צוות, ובמהלכה מתיידדת עם אלכס, יועץ הבחירות של אוליבר, לאחר שאביה מלקולם גילה את תוכניותיו של דמיאן דארק, החל מלקולם לעבוד תחת דארק, ובתמורה לכך הוא ובתו ינצלו מהתוכנית של דארק, ולקראת סיום התוכנית, ת'יאה מגלה את עצמה בתיבת נח של דארק.

בעונה החמישית, ת'יאה פורשת מהצוות של החץ הירוק, והופכת לעוזרת הראשית של אוליבר קווין ראש העיר, וממנה את קוונטין לאנס לסגן ראש העיר תחת אחיה אוליבר. בעונה השמינית תיאה נישאת לרוי.

הכינוי אותו הדביק לה אחיה, "ספידי", יחד עם שמה האמצעי דירדן והשם הבדוי אותו בחרה כשחיה בקורטו מלטיז, הוא התייחסות לאחת משותפותיו של החץ הירוק בקומיקס, מיה דירדן.

מוירה קווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזנה תומפסון

מוירה קווין הייתה אמם של אוליבר ות'יאה, המנכ"לית לשעבר של "תעשיות קווין" שרצה לראשות העיר ואשתו של רוברט קווין המנוח ולאחר מכן גם של וולטר סטיל. היה לה רומן קצר עם מלקולם מרלין, מה שהוביל להולדתה של ת'יאה. במהלך העונה הראשונה, מוירה שותפה ללא רצונה במזימת פשע שאורגנה בידי מלקולם מרלין כדי להרוס את הגליידס, האזור מוכה העוני של העיר. מרלין אילץ אותה להסיר מכשולים מתוכניתו וכן לספק לו את המשאבים הנחוצים לכך. דבר מעורבותה גרם לה להסתיר סודות רבים ממשפחתה, מה שגרם לוולטר להתגרש ממנה ולילדיה להתרחק ממנה. מוירה מתוודה על מעורבותה במזימה ונאסרת.

במהלך העונה השנייה, מוירה עומדת למשפט בעקבות מעורבותה עם מלקולם מרלין, אך היא זוכתה מכל אשמה כאשר מלקולם מתגלה בחיים ומורה לחבר המושבעים לזכות אותה. היא מאלצת אותו להימלט על חייו לאחר שהיא מגלה לראס-אל-גול מליגת המתנקשים על כך שהוא שרד. בעצתו של וולטר, היא מתמודדת לראשות העיר סטארלינג סיטי נגד סבסטיאן בלאד, אך עוד סודות נחשפים, בעיקר העובדה שמרלין הוא אביה של ת'יאה. מתפתח קרע בינה לבין ת'יאה, אף על פי שהיא מצליחה לשמר את מערכת היחסים עם אוליבר. נרצחת בידי סלייד וילסון כחלק ממסע הנקמה שלו באוליבר, וזאת כשהיא מקריבה את חייה במטרה למנוע מאוליבר לבחור בינה לבין ת'יאה.

בעונה השמינית, לאחר "המשבר בעולמות אינסופיים" כשאוליבר יצר יקום חדש הוא שינה כמה דברים מעברו כולל את המוות של אמו. בעולם החדש הזה אוליבר עצר את סלייד לפני שהוא הרג את מוירה אז היא מעולם לא מתה.

קוונטין לאנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פול בלאקתורן

קוונטין לאנס הוא בלש משטרה במשטרת סטארלינג סיטי ואביהן של שרה ולורל לאנס. בעונה הראשונה, קוונטין נטר טינה לאוליבר על ששלח את שרה אל מותה. בנוסף, הוא התדרדר לאלכוהוליזם והשקיע את עצמו בעבודה כדי להתעלם מהכאב. כשאוליבר חזר, קוונטין הפגין כלפיו שנאה גלויה וסירב לסלוח לו על טעויות עבר. הוא גם שונא את החץ מכיוון שהוא ניצב נגד כל מה שקוונטין מאמין בו ומנסה לעצור אותו בכל הזדמנות אפשרית. באחד מהמקרים הוא משתמש בלורל, וכתוצאה מכך היא מתרחקת ממנו. אולם, עם הזמן קוונטין לומד לעבוד במשותף עם החץ ולומד להכיר בו כגיבור העיר.

בעונה השנייה, לאנס מורד בדרגה לשוטר מקוף. הוא הופך לבן בריתו של החץ ומשמש לו כמודיע במספר מקרים. כאשר שרה חוזרת לעיר, לאנס הוא הראשון במשפחתו לגלות שבתו עדיין חיה, והוא עוזר לה להתמודד עם היותה פורעת החוק בשם "הקנרית". בד בבד הוא מנסה לעזור ללורל לא להפוך לאלכוהוליסטית כמוהו. כאשר שרה חוזרת, קוונטין משלים לבסוף עם אוליבר ומתנצל בפניו על התנהגותו כלפיו. קוונטין מחזיר לעצמו את דרגת הבלש, אך בפרק סוף העונה לאחר התקפה של סלייד, הוא מתמוטט.

בעונה השלישית, קוונטין שורד אך סובל מכאבים בחזה ונעזר במקל הליכה. הוא מקודם לתפקיד קפטן, ומשתמש בכוחו כדי לבטל את כוח התקיפה נגד החץ. אינו מודע בתחילה לדבר מותה של בתו שרה, וזאת מאחר שלורל האמינה שגילוי זה יגרום לו להתקף לב, אך הוא מתחיל לחשוד לאחר שבת חסותה של שרה, סין, מגלה לו שהקנרית שהופיעה מחדש היא אינה שרה. בסופו של דבר, הוא מבין שלורל היא הקנרית השחורה, אך מגלה ממנה ששרה מתה. מאשים את החץ במותה של שרה, ומגלה מראס-אל-גול את סודותיו של אוליבר. שב לנהל מצוד אחרי החץ וללא ידיעתו מאפשר לליגת הצללים להשתלט על העיר. בפרק סוף העונה השלישית, לאנס עוזר שוב לצוות החץ כאשר ראס-אל-גול מתכנן לשחרר נשק ביו-כימי על העיר.

בעונה הרביעית לאנס ממשיך בתפקידו כקפטן ועובד עם דמיאן דארק הנבל הראשי לאחר שאיים על חיי ביתו לורל, הוא המשיך עד שאוליבר תפס אותו, ולאחר מכן החליט לעבוד בתור סוכן של אוליבר אצל דארק. ולאחר מכן אף העיד במשפט נגד דמיאן דארק, שמיד לאחר מכן הוא מושעה מתפקידו כקפטן. לוקח את מות לורל קשה.

בעונה החמישית, מונה על ידי ת'יאה, לסגן ראש העיר תחת אוליבר אף על פי היותו מכור לאלכוהול, קוונטין הולך למכון גמילה ובסיומו ממשיך בתפקידו, וממנה את רנה רמירז לעוזרו האישי.

בסוף העונה השישית, קוונטין נורה על ידי ריקרדו דיאז (הנבל של אותה העונה) כשניסה להציל את לורל. מאוחר יותר כשהוא נותח בבית החולים. הוא נפטר.

בסוף העונה השמינית הוא חוזר לחיים אחרי שאוליבר התחיל מחדש את היקום ושינה כמה דברים במציאות החדשה הזאת, ומבחינת כולם בעולם החדש הוא מעולם לא מת מלכתחילה.

פליסיטי סמוק / המשגיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמילי בט ריקרדס

פליסיטי "מייגן" סמוק היא מומחית לטכנולוגיית מידע ושותפתו של אוליבר. כמומחית למחשבים, היא מסוגלת לפרוץ לכל קובצי המחשב להם הוא זקוק. היא גם משמשת כאשת הקשר בין החץ לבין הבלש קוונטין לאנס. במהלך העונה הראשונה, היא מתבקשת על ידי וולטר לחקור את רשימת השמות אותה השאיר רוברט קווין. מקבלת משימות רבות מאוליבר - בו היא מאוהבת בסתר - והוא מתרץ אותן בסיפורים שהיא יודעת שמדובר בשקרים. היא לומדת אודות הזהות הסודית שלו כאשר הוא נורה וגורם לה לקחת אותו למערת החץ, שם היא ודיגל מטפלים בו. נשארת כמומחית המחשבים של אוליבר למשך שארית העונה.

בעונה השנייה, היא ממשיכה לשמש כשותפתו של אוליבר. היא משדרגת את מערת החץ ואף מזמינה עבורו קשת חדשה ומותאמת אישית. נמשכת רומנטית אל בארי אלן בזמן שרגשותיה לאוליבר ממשיכים לגדול. פליסיטי עוזרת גם בשטח כפיתיון או כשיש צורך לפרוץ למחשבים בשטח, אך נקלעת לעיתים לצרות. בשל קרבתה של שרה אל אוליבר, פליסיטי חשה אליה יריבות קלה. בפרק סוף העונה, היא ואוליבר מתכננים לגרום לסלייד לחטוף אותה.

בעונה השלישית, פליסיטי ממשיכה לעזור לצוות וחוזרת לעבוד ב"תעשיות קווין", לאחר שנקנו בידי ריי פאלמר. מגלה רגשות מעורבים כלפי אוליבר וריי. בפלאשבק, מתגלה כי היא הייתה טיפוס מרדן וחברה בקבוצת האקטיביזם בקמפוס שהייתה אחראית בעקיפין ליצירתה של בינה מלאכותית בשם עין האח.

בעונה הרביעית היא מתארסת לאוליבר ושעה לאחר מכן נפצעת קשות כתוצאה מהתקפה של דמיאן דארק ומאבדת את היכולת ללכת. מתגלה שהנבל 'המחשבון' הוא אביה, (שמבוקש על ידי המשטרה) ולאחר מכן מסגירה אותו לידי המשטרה. בהמשך העונה היא מקבלת צ'יפ מיוחד מקרטיס שמאפשר לה ללכת שוב.

במהלך העונה השישית מתחתנת עם אוליבר והופכת לאמא החורגת של ויליאם. היא מתחילה סטארט אפ עם קרטיס.

בעונה השביעית היא ולורל הופכות לחברות טובות אחרי שלורל משכנעת אותה לא להרוג את ריקרדו דיאז ועוזרת לה לשחרר את אוליבר מהכלא. במהלך העונה היא נכנסת להריון מאוליבר ובסוף העונה נולדת להם בת בשם מיה.

פליסיטי היא יהודייה מוצהרת וישנם אזכורים רבים לכך במהלך העונות (חגיגת חג החנוכה, שימוש בגימטריה, זריקת עפר על הקבר, ציון הישרדות סבה וסבתה בשואה. ואף אמרה זאת לאוליבר לאחר שאיחל לה חג מולד שמח ועוד.).דמות באותו שם הופיעה במקור בקומיקס כאמו החורגת של רוני ריימונד. החל מחוברת Green Arrow Vol.5 #35 הוצגה גרסה מעודכנת של הדמות בגילומה של ריקרדס.

רוי הרפר / ארסנל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולטון היינס

רוי "ויליאם" הרפר הוא פושע רחוב לשעבר, חברה של ת'יאה ותומך בפעולותיו של החץ. במהלך העונה הראשונה, רוי הוא פושע שמתאהב בת'יאה אבל אינו רואה מפלט מחייו עד אשר החץ מציל אותו מחטיפה, והוא מתחיל להעריץ אותו. הוא מנסה ללא הרף למצוא אותו, ועקב כך נעצר מספר פעמים בידי קוונטין לאנס.

בעונה השנייה, רוי ממשיך להתראות עם ת'יאה, אך מדי פעם יוצא לנקות את הרחובות מפשיעה עד שהחץ משכנע אותו שלא לעשות זאת אלא ללקט עבורו מידע. בהמשך מוזרק לו נסיוב המיראקורו בידי סבסטיאן בלאד. הדבר הופך אותו לחזק ביותר אך גם מטריף את דעתו בהדרגה. החץ לוקח אותו תחת חסותו, ונאלץ לגלות לו את זהותו הסודית כדי לשכנע אותו לעצור את טיגריס הארד. רוי מתאמן כדי להפוך לקשת וכדי לשלוט בזעם שלו, אך הוא נפרד מת'יאה ועוזב את הקבוצה מתוך התקף זעם. סלייד חוטף אותו ומשתמש בדמו כדי ליצור את צבא חיילי המיראקורו שלו. כתוצאה מכך, רוי משתגע לגמרי ואף הורג שוטר. אוליבר נאלץ לסמם אותו בעזרת סמי הרגעה עד שהוא נרפא ממצבו הפסיכוטי.

בעונה השלישית, רוי הוא שותפו של אוליבר ומשתתף במשימות בשטח יחד עמו. בנוסף, האלטר אגו שלו נקרא "ארסנל" לאחר עימות עם שותפו לשעבר של טד גרנט, אך התקשורת קוראת לו "החץ האדום". מנסה להסתגל לפרידתו מת'יאה. כאשר היא חוזרת לסטארלינג סיטי, היא ממנה אותו לעוזר מנהל המועדון למרות פרידתם. לאחר מותה של שרה, הוא חשב שהוא זה שהרג אותה כשהדרך בה מתה עוררה בו זכרונות לתקופה בה היה נתון להשפעת סם המיראקורו. במהלך היעדרותו של אוליבר, רוי הופך להיות הקשת הראשי בקבוצה ולוקח את לורל כשותפתו כאשר דני בריקוול מאיים על הגליידס. כאשר הבלש לאנס מנהל מצוד אחרי החץ, רוי מתחזה לחץ ומתכנן תוכנית עם פליסיטי ודיגל שתנקה את אוליבר מכל חשד, אולם הוא נאלץ לעזוב את העיר. הוא משאיר לת'יאה את חליפתו של ארסנל.

רוי בא והולך כמה פעמים במהלך העונות (לדוגמה כשהוא עוזר לנבל 'המחשבון' כשהוא מאיים עליו או כשצוות חץ צריך את עזרתו במשימה כלשהי) ובעונה האחרונה הוא מסכים לעזור לצוות וכתוצאה מכך מאבד יד ומקבל יד רובוטית. בפרק האחרון הוא מציע נישואין לת'יאה והיא מסכימה.

סלייד וילסון / דת'סטרוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנו בנט

סלייד וילסון הוא חייל לשעבר של שירות הביון החשאי האוסטרלי שננטש על האי ליאן יו ושימש כמורה רוחני לאוליבר קווין בעונה הראשונה אבל הפך לאנטגוניסט הראשי בעונה השנייה.

במהלך הפלאשבקים של עונה ראשונה, סלייד משמש כפרוטגוניסט וכמורה הרוחני באימוני קרב שהוא מעביר את אוליבר והעלאת יכולותיו הפיזיות וכישורי ההישרדות שלו כדי שיוכלו להילחם נגד אדי פיירס ושכירי החרב שלו. נמשך באופן רומנטי לשאדו.

בעונה השנייה הוא מופיע בפלאשבקים גם כפרוטגוניסט וגם כאנטגוניסט, ואילו בזמן ההווה כאנטגוניסט. בפלאשבקים הוא נפצע אנושות מהתקפות הטילים של ד"ר אייבו, ואוליבר מזריק לו את המיראקורו, נסיוב מגביר כוחות שהושאר באי מימי מלחמת העולם השנייה. שאדו נהרגת כאשר אייבו מאלץ את אוליבר לבחור בינה לבין שרה, וכשסלייד לומד על מעורבותו של אוליבר הוא מפנה לו עורף ומאשים אותו במותה. הוא מנסה להרוג את שרה, דבר שמביא את אוליבר לתקוע לו חץ בעין. בזמן ההווה, סלייד חי וקיים ופועל כשכיר חרב בשם דת'סטרוק. הוא מתכנן להשמיד את סטארלינג סיטי בעזרת צבא של חיילי מיראקורו, ועובד לצד סבסטיאן בלאד ואיזבל רושב. הוא גם מצליח לקחת מאוליבר את ביתו, המועדון שלו ומערת החץ שלו וכדי להוסיף חטא על פשע גם להרוג את אמו, מוירה. בפרק סוף העונה, אוליבר מביס אותו כאשר פליסיטי מזריקה לו את החיסון נגד המיראקורו והוא נכלא בכלא סופרמקס שבאי ליאן יו.

בעונה השלישית, סלייד משוחרר בידי מלקולם מרלין ומנסה לכלוא את אוליבר ואת ת'יאה בכלא סופרמקס ולחזור לסטארלינג סיטי, אך השניים מצליחים להביסו ולכלוא אותו מחדש.

בעונה החמישית, אוליבר קווין משחרר אותו מכלא סופרמקס בליאן יו, וחובר לקווין נגד אדריאן צ׳ייס ומשחרר את חבריו ובנו של קווין, ובתמורה אוליבר מבטיח לעזור לו למצוא את בנו של סלייד.

בעונה השישית הוא מגייס את אוליבר לעזור לו לחלץ את בנו ג'ו מן הכלא במומסה, אך לבסוף מתברר כי הילד חולץ משם בידי חבורה של נוכלים שהוא משמש כמנהל שלהם.

מלקולם מרלין / הקשת האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון בארומן

מלקולם מרלין, שנולד בשם ארתור קינג הוא איש עסקים אמיד ואביו של טומי. חבר לשעבר בליגת המתנקשים ואחד האנטגוניסטים בסדרה. במהלך העונה הראשונה, מלקולם תכנן את המזימה להשמיד את הגליידס, האזור מוכה הפשיעה של העיר. הוא הורג את רוברט קווין בכך שלמעשה חיבל בספינת השייט - פעולה שגרמה לכך שגם אוליבר וגם שרה יצאו למסע שיהפוך אותם להיות פורעי החוק שהם כיום. כשהחץ מפריע לתוכניתו, מלקולם משתמש בזהות הקשת האפל כדי לעצור אותו. מלקולם משתמש במוירה כדי להשיג שליטה על המשאבים הנחוצים עבור תוכניתו, ומנסה לעצב את בנו לאדם טוב יותר בכך שמנשל אותו מהונו. הדבר עובד, אך גורם למתחים בין אב ובנו. בסוף העונה נהרג לכאורה בידי אוליבר אף על פי שתוכניתו עדיין יוצאת לפועל והורגת תוך כדי את טומי.

בעונה השנייה, מלקולם חוזר וחושף שהוא אביה הביולוגי של ת'יאה, אך מוירה מודיעה לראס-אל-גול על הישרדותו ומאלצת אותו לנוס על נפשו. במהלך התקפתו של סלייד, מלקולם חוזר להציל את בתו מחיילי המיראקורו ומשכנע אותה לעזוב את סטארלינג סיטי איתו.

בעונה השלישית מתגלה שמרלין לקח את ת'יאה לקורטו מלטיז ואימן אותה להיות לוחמת. הוא גם הופך למטרתה של ליגת המתנקשים לאחר שהפר את אמונה. למרות זאת ואף על פי שהוא נמלט מהחוק, מרלין מחליט לחזור לסטארלינג סיטי. קנה בחשאי את בית היציקה בו משתכן צוות החץ. מתברר בתור האחראי הישיר למותה של שרה לאנס לאחר ששטף את מוחה של ת'יאה להרוג אותה. כתוצאה מכך, מעשיו גרמו להיסטוריה לחזור על עצמה, וזאת בכך שעל ידי הריגתה של שרה הוא החל את מסעה של לורל להפוך לקנרית השחורה. בהמשך, הוא מגלה שהגנגסטר דני בריקוול אחראי למותה של אשתו, אך אוליבר משכנע אותו לבחור בדרכי צדק ולא נקם. הוא נבחר לאמן את אוליבר לקראת העימות המתקרב של שניהם נגד ראס-אל-גול, ומוביל את צוות החץ כשאוליבר נבחר להחליף את ראס-אל-גול. כאשר ראס-אל-גול נהרג בידי אוליבר בדו-קרב האחרון ביניהם, אוליבר מוסר את השליטה בליגת הצללים למלקולם כדי לסגור את החוב ביניהם.

בעונה הרביעית בעקבות פציעתה של ת'יאה, בתו של מלקולם, שהתרופה לפציעתה נמצאת אצל ניסה בתו של ראס-אל-גול, האויבת של מלקולם, שמוכנה לתת את התרופה בתנאי שמלקולם יעביר לה את הטבעת, שמי שעונד אותה שולט בליגת המתנקשים, לאחר סירבו אוליבר מתערב ונלחם במלקולם במקום ניסה, שבמהלך הקרב מוריד אוליבר למלקולם את כף היד ומעביר את הטבעת לניסה, שנותנת בתמורה את התרופה שהצילה את חיי ת'יאה.

בעונה החמישית, מרלין חובר ליריבו אוליבר קווין, לאחר שאדריאן צ׳ייס חטף את ת'יאה בתו של מרלין לליאן יו, ועוזר לו לשחרר את חבריו של קווין וכן גם את ת'יאה, במהלך השחרור עולה ת'יאה על מוקש ומרלין במהירות עולה במקומה על המוקש ומתפוצץ.

דמותו של מלקולם מרלין, הופיעה גם בעונה 2 של סדרה בת של החץ, "אגדות המחר"

קרטיס הולט / מיסטר טריפיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקו קלום

קרטיס הולט הוא ממציא ויזם טכנולוגי שעבד ביחד עם פליסיטי בפאלמר טכנולוגיות, ועזר לה להציל את ריי פאלמר מידי דמיאן דארק. מגלה את סודו של אוליבר קווין בעונה הרביעית ועוזר לצוות החץ להביס את ברי לארבן. מצטרף רשמית לצוות בעונה החמישית כאשר אוליבר מבקש להרחיב את הצוות בעקבות פרישתם של דיגל ות'יאה מסיבות אישיות. בעונה 6 בעלו פול מתגרש ממנו לאחר שגילה שקרטיס משרת כלוחם צדק. בעונה 7 הצטרף לסוכנות "ארגוס" לצידו של ג'ון דיגל. בעל עבר כספורטאי אולימפי זוכה מדליית ארד בקרב עשר.

רנה רמירז / כלב פרא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריק גונזלס

רנה רמירז הוא פורע חוק חדש בסטאר סיטי המופיע לראשונה בעונה החמישית. פעולותיו הפזיזות מאלצות את החץ הירוק להדריך אותו בכיוון הנכון. לפני שהפך לפורע חוק, רנה הרג פושע מתוך הגנה על משפחתו, מה שהוביל לכך שאשתו נהרגה מכדור תועה ובתו זואי נלקחה למשפחת אומנה משום שנקבע שהוא מסוכן מידי בשבילה. בעזרתו של קרטיס הולט, הוא נוקט בצעדים משפטיים כדי להחזיר אותה לחזקתו. הופך לעוזרו האישי של קוונטין לאנס ועוזר לו לשקם את סטאר סיטי מבחינה פוליטית.

דיינה דרייק / הקנרית השחורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיינה דרייק היא שוטרת סמויה לשעבר במשטרת סנטרל סיטי שנפגעה בזמן פיצוץ מאיץ החלקיקים, ונאלצה לחזות במות ארוסה. כתוצאה מהתאונה היא מקבלת כוח על-אנושי של צעקה על-קולית. בעקבות הבטחתו של אוליבר קווין ללורל לאנס להמשיך את מורשתה של הקנרית השחורה, הוא מוצא את דיינה ומגייס אותה לצוות החץ.


מיה סמוק / בלאקסטאר

מיה סמוק היא בתם של אוליבר קווין ופליסיטי סמוק, אשר נולדה ב-2019. היא גודלה בסודיות הרחק מסטאר סיטי בבלומפילד, היא גדלה ללא אביה. מיה היא לוחמת מיומנת בעזרת אימוניה של ניסה אל-גול במהלך ילדותה ועד לבגרותה. לאחר שנודע לה כי אמה עדיין פועלת בחשאי כמשגיחה, מיה בורחת מהבית והולכת לסטאר סיטי, שם מאמצת לעצמה את הכינוי בלאקסטאר.


ויליאם קלייטון/קווין

ויליאם קלייטון, הבן של אוליבר קווין והבן החורג של פליסיטי, אמא של אוליבר שילמה לאמא של ויליאם כדי שתגיד לאוליבר שהיא איבדה את ויליאם וכתוצאה מכך אוליבר גילה על קיומו כמה שנים אחרי, וויליאם עבר לגור עם אוליבר אחרי שאמו מתה מהפיצוץ בליאן יו, וויליאם חזר מהעתיד ביחד עם אחותו מיה בעונה השמינית ועזר לאוליבר להתמודד עם המשבר.

דמויות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסדרה
  • ג'ו דיניקול - רורי ריגן, חבר בצוות החץ בעונה החמישית.
  • ג'וש סגארה - אדריאן צ'ייס / פרומתאוס, האנטגוניסט הראשי בעונה החמישית. קשת פורע חוק מסתורי וחסר רחמים הנוטר טינה לאוליבר קווין / החץ הירוק. יודע את זהותו הסודית ויוצא למסע הרג אחר חפים מפשע ששמותיהם מהווים אנגרמות לאלה הרשומים ברשימת החיסול של קווין מימיו המוקדמים.
  • דולף לונדגרן - קונסטנטין קובאר, חבר ממשלת רוסיה שמופיע בפלאשבקים בעונה החמישית העוסקים בגיוסו של אוליבר קווין כחבר הבראטווה.
  • אלייסיה רוטארו - טאיאנה ונדיקטוב, מדריכת צלילה לשעבר שנחטפה עם אחיה בידי ארגון שאדוספייר ואולצה לעבוד עבורם כקוצרת בליאן יו. ניצלה בידי אוליבר, ועוזרת לו במאמציו למוטט את הארגון ולשחרר את העבדים הנאלצים לעבוד עבורו. מבוססת על דמותה של טאיאנה מהקומיקס "החץ הירוק: שנה ראשונה", עובדת בשדות האופיום של צ'יינה וייט הניצלת בידי אוליבר. מופיעה בפלאשבקים בעונה הרביעית.
  • ניל מקדונו - דמיאן דארק, יריבו של ראס-אל-גול העומד בראש ארגון "כוורת" היריב לליגת המתנקשים. נהרג על ידי אוליבר. משמש כאנטגוניסט הראשי בעונה הרביעית.
  • ג'ימי אקינגבולה - ברון רייטר, מבוסס על דמותו של ברון בליצקריג מהקומיקס ומופיע בפלאשבקים בעונה הרביעית. ראש ארגון הטרור שאדוספייר, הפועל בליאן יו המעביד תושבים במטרה ליצור כיסוי של ארגון סחר בסמים, כשלמעשה הוא מחפש אחר חפצים מיסטיים החבויים בליאן יו.
  • סינתיה אדאי-רובינסון - אמנדה וולר, ראש ארגון ארגוס המנהלת את יחידת המתאבדים, נהרגת על ידי טד גיינור מפקדו לשעבר של ג׳ון דיגל.
  • מתיו נייבל - ראס-אל-גול, מנהיג ליגת המתנקשים ואביה של ניסה. מת בדו-קרב עם אוליבר קווין. האנטגוניסט הראשי בעונה השלישית.
  • רילה פוקושימה - טאטסו ימאשירו / קטאנה. משמשת כמדריכה רוחנית לאוליבר בזמן שהותו בהונג קונג בעונה השלישית.
  • קווין אלחנדרו - סבסטיאן בלאד / האח בלאד, פוליטיקאי שכיהן לזמן קצר כראש העיר של סטארלינג סיטי. חבר בולט בכנסיית הדם העובד יחד עם סלייד וילסון, בלאד נהרג על ידי ראבאג'ר.
  • ברנדון ראות' - ריי פאלמר / אטום, מדען, ממציא ואיש עסקים שמשמש בעונה השלישית כמנכ"ל החדש של תעשיות קווין לאחר שפשעיה של איזבל רושב נודעו לציבור. ממציא חליפת שריון בהמשך העונה השלישית ונעשה לגיבור תחת זהות "אטום", בסוף העונה השלישית נהרג ריי בגלל ניסוי כושל בחליפה שלו, בעונה רביעית התברר שריי כלוא אצל דמיאן דארק.
  • קייטי לוץ - שרה לאנס, אחותה של לורל שניהלה רומן עם אוליבר. שרה, כמו אחותה לורל ודיינה דרייק, מבוססות על דמותה של הקנרית השחורה. מגיעה לסטארלינג סיטי בעונה השנייה לאחר שנחשבה למתה בטביעת הספינה, ופועלת כפורעת חוק בשם "הקנרית" שקשורה לליגת המתנקשים, בעונה השלישית נהרגת על ידי ת'יאה בהוראת מלקולם, לורל החייתה אותה על ידי בור לזרוס שבננדה פרבאנט. לדברי המפיק אנדרו קרייסברג, דמותה מהווה את התחלת הסיפור של הקנרית השחורה.[5]
  • סאמר גלאו - איזבל רושב, סגנית מנכ"ל מחלקת הרכישות של חברת סלמור אינטרנשיונל שרוכשת מחצית ממניות תעשיות קווין בתחילת העונה השנייה. בהמשך היא משיגה שליטה מלאה על החברה ומתגלה כבת בריתו של סלייד וילסון תחת זהות ראבאג'ר.
  • ביירון מאן - יאו פיי, גנרל לשעבר בצבא סין הנכלא בליאן יו ומכשיר את אוליבר בהישרדות.
  • סלינה ג'ייד - שאדו,[6] בתו של יאו פיי בה נתקל אוליבר באי לאחר שננטש בו. מלמדת אותו לירות בחץ וקשת והשניים הופכים לנאהבים. נהרגת בידי אייבו, מה שגורם לסלייד לשנוא את אוליבר.
  • קולין סלמון - וולטר סטיל, בעלה של מוירה ויו"ר תאגיד קווין. נעלם בעונה הראשונה אך התגלה בחיים. נפרד ממוירה לאחר שמגלה את דבר מעורבותה בתוכניתו של מלקולם מרלין, אך חוזר בעונה שנייה כדי לעזור לה להתמודד על ראשות העיר לאחר שזוכתה.
  • פארקר יאנג (עונה 4) - אלכס דייוויס, עובד בקמפיין לראשות העיר של אוליבר ומאוהב בת'יאה. כשאוליבר נושר מהמרוץ לראשות העיר, הוא מתחיל לעבוד אצל רובא אדמס. אלכס נהרג על ידי לוני מאצ'ין כשהוא נתקל בקטטה בין ת'יאה ולוני.
  • בן לואיס / ג'ק מור - ויליאם קלייטון, הבן של אוליבר קווין והבן החורג של פליסיטי, אמא של אוליבר שילמה לאמא של ויליאם כדי שתגיד לאוליבר שהיא איבדה את ויליאם וכתוצאה מכך אוליבר גילה על קיומו כמה שנים אחרי, וויליאם עבר לגור עם אוליבר אחרי שאמו מתה מהפיצוץ בליאן יו, וויליאם חזר מהעתיד ביחד עם אחותו מיה בעונה השמינית ועזר לאוליבר להתמודד עם המשבר.
  • קתרין מקנמרה (עונות 7–8) - מיה סמוק / בלאקסטאר - היא בתם של אוליבר קווין ופליסיטי סמוק, אשר נולדה ב-2019. היא גודלה בסודיות הרחק מסטאר סיטי בבלומפילד, היא גדלה ללא אביה. מיה היא לוחמת מיומנת בעזרת אימוניה של ניסה אל-גול במהלך ילדותה ועד לבגרותה. לאחר שנודע לה כי אמה עדיין פועלת בחשאי כמשגיחה, מיה בורחת מהבית והולכת לסטאר סיטי, שם מאמצת לעצמה את הכינוי בלאקסטאר.

תפקידי אורח ונבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: המפיקים אנדרו קרייסברג, מארק גוגנהיים וגרג ברלנטי.

הסדרה נוצרה על ידי המפיקים אנדרו קרייסברג, גרג ברלנטי ומארק גוגנהיים. בתחילה נמנעה הסדרה מהצגת גיבורים ונבלים בעלי כוחות-על. במקום זאת, המפיקים לקחו השראה מסמולוויל וחקרו את אנושיותה של הדמות הראשית, אוליבר קווין. ההחלטה לא לכלול כוחות-על הייתה בעקבות הגישה ללכת על מראה ריאליסטי של הדמויות ביקום DC, בדומה לסרטי באטמן של כריסטופר נולן.[12] בנוסף, המפיקים רצו למנוע קשרים לסדרת סמולוויל - בה הופיעה דמותו של אוליבר קווין / החץ הירוק בין השנים 20062011, אותו גילם ג'סטין הארטלי - ובחרו שחקן חדש שיגלם את הדמות.[13] הסדרה עלתה לשידור ב-11 במאי 2012 ברשת The CW.

הסדרה מצולמת בעיקר בעיר ונקובר, קנדה. לצילום קו הרקיע של העיר נלקחים צילומים משולבים מפרנקפורט בגרמניה, מרכז עסקים ראשי של פילדלפיה, מפרץ בק בבוסטון וטוקיו ביפן. הסדרה מתכוונת להשתמש במספר קשתות סיפור המתרחשות בפער של חמש שנים - אחת מתרכזת בזמן ההווה, בעוד השנייה מתרחשת בזמן שהותו של אוליבר על האי כחמש שנים לפני הצלתו. הרעיון מאחורי זה היה להשתמש בפלאשבקים כדי להראות כיצד אוליבר הפך מבחור מפונק ונהנתן לאיש שחזר לסטארלינג סיטי.

בעקבות ניסיונות העבר של המפיקים בסדרות טלוויזיה הם גם החליטו לא להשתמש בנרטיב שאינו רציף אשר עומד בפני עצמו מפרק לפרק, אלא "ללכת על כל הקופה".[13] דבר זה בא לידי ביטוי בהצגתן של מספר דמויות נוספות מיקום DC וכן התייחסויות ומחוות נוספות לאותו יקום, שכן הרבה מאוד דמויות מיקום DC לא זכו לאזכור עד כה.[14]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה של הסדרה קיבלה ביקורות חיוביות, כאשר אתר Metacritic העניק לה ציון 73 מתוך 100 בהתבסס על 25 ביקורות.[15] אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק ציון של 86 מתוך 100 בהתבסס על 35 ביקורות תוך ציון העובדה ש"רשת The CW קלעה למטרה עם החץ, סדרה מבוססת קומיקס שמרוויחה מסצינות אקשן קולנועיות, קו עלילתי חזק ודמויות מסקרנות".[16] מארי מקנמארה מלוס אנג'לס טיימס ציינה ש"לסדרה יש מבנה מעניין בעל מראה איכותי" ומתארת את סטיבן אמל כ"נער שלטי חוצות לסט הצילומים של קטניס אוורדין".[17] בריאן לאורי ממגזין וראייטי מתאר את הסדרה כמושכת, אך עדיין סובלת מסינדרום תחליפי לבאטמן, ואשר יכולה ליהנות מביצועים חדים יותר.[18]

ג'ף ג'נסן מאנטרטיינמנט ויקלי העניק לחלקה הראשון של העונה השנייה ציון כמעט טוב (B+), באומרו ש"הסדרה מחזיקה ברמת אינטליגנציה שמצליחה לעבור את עלויות ההפקה המצומצמות של סדרות טלוויזיה. הכתיבה היא בוגרת ומתוחכמת, האקשן מלהיב ומהנה, ואמל מחזיק את המרכז בנינוחות יחסית".[19] קארי רייסלר ממגזין The A.V. Club העניקה למחצית הראשונה של עונה שנייה ציון טוב (A-) ואומרת ש"הסדרה ביססה את עצמה כאחת הסדרות המצליחות ביותר בטלוויזיה, כשהגורם העיקרי להצלחה זו היה בכך שהיא מכבדת את הדמויות שבה ואת שורשיהן בקומיקס תוך שימוש בסיפורים בעלי נרטיב אופרת סבון שישרתו אותם, כפי שמתבקש בידי הרשת".[20]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא החץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‘Green Arrow Year One’: The Comic Prequel You Need To Read Before You See The Potential Series, Cameron Arruda, February 7th 2012
  2. ^ Arrow/Flash Superhero Team-Up Spinoff In Works At CW; Brandon Routh, Victor Garber, Wentworth Miller, Caity Lotz Star, Nellie Andreeva, February 26th 2015
  3. ^ 'DC's Legends of Tomorrow', 'Crazy Ex-Girlfriend' & 'Cordon' Ordered to Series by The CW, Amanda Kondolojy, May 7th 2015
  4. ^ "Arrowverse's first-ever show Arrow confirmed to be ending with season 8".
  5. ^ Arrow Boss Sets the Record Straight on Black Canary Casting(הקישור אינו פעיל, 22.7.2021), Natalie Abrams, July 19th 2013
  6. ^ Exclusive interview with Celina Jade
  7. ^ Doctor Who’s Alex Kingston Joins Arrow as Dinah Lance, Kevin Melrose, January 23rd 2013
  8. ^ Exclusive: Arrow Targets Fringe's Seth Gabel to Play Big Bad 'Vertigo', November 13th 2012
  9. ^ Peter Stormare Brings a New Form of Vertigo to Arrow, July 3rd 2014
  10. ^ Firefly coming to 'Arrow' -- EXCLUSIVE, James Hibberd, October 31st 2012
  11. ^ Aviva Metula, Arrowverse Wiki (באנגלית)
  12. ^ אריק גולדמן, Arrow Star Stephen Amell Talks About Playing TV's New Oliver Queen, 30 במאי 2012
  13. ^ 1 2 קרייג ביירן, SDCC Interview: Andrew Kreisberg Talks Arrow, 17 ביולי 2012
  14. ^ קרייג ביירן, Greenarrowtv Interview: Talking with Arrow Executive Producers Kreisberg & Guggenheim, 1 באוגוסט 2012
  15. ^ Arrow, at Metacritic
  16. ^ Arrow Season 1, at Rotten Tomatoes]
  17. ^ Review: The CW's 'Arrow' right on target with a riveting superhero(הקישור אינו פעיל, 22.7.2021), Mary McNamara, October 10th 2012
  18. ^ Review: Arrow, Brian Lowry, October 8th 2012
  19. ^ Arrow Tv Review, Jeff Jensen, December 16th 2013
  20. ^ Arrow became great by emphasizing characters above all else, Carrie Raisler, December 10th 2013