שימי רון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=שימי רון
|שם=שימי רון
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=מרכז}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=שמעון אהרון
|שם לידה=שמעון אהרון

גרסה מ־16:26, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימי רון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בדצמבר 1966 (בן 57)
ישראלישראלאשקלון, ישראל
שם לידה שמעון אהרון
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר
סוגה מוזיקה ים תיכונית, מוזיקה מזרחית
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אחים ראובני, בן מוש הפקות, אבי גואטה, אלי אזרזר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שימי רון (נולד ב-9 בדצמבר 1966 באשקלון כשמעון אהרון) הוא זמר ישראלי.

ביוגרפיה

רון נולד באשקלון כשמעון אהרון למשפחה ממוצא טריפוליטאי, וכשהחל את הקריירה המוזיקלית שלו שינה את שמו לשימי רון (קיצור של שמו המלא) בתקווה ששם זה יהיה קליט ובזכות מאפיין זה יזכה בהצלחה.

קריירה מוזיקלית

רון החל את הקריירה המוזיקלית שלו ב-1985, כזמר הבית של מועדון לילה בתל אביב. רון אירח במועדון שמות מפורסמים במוזיקה המזרחית והים תיכונית ביניהם זוהר ארגוב, חיים משה, מרגלית צנעני (שהחלה אז את קריירת הסולו שלה) ועוד.

הצלחתו של רון הובילה אותו להוצאת אלבום הבכורה שלו בהמשך השנה, להיות איתך, אותו הפיק אמרגנו אלי בנאי (לעתיד אמרגנה של זהבה בן). התפרסם מתוך אלבום זה השיר "שעת פרידה", אך בפועל האלבום לא קודם בצורה טובה ונחל כישלון מסחרי. הוא יצא על גבי תקליט ויניל וקלטת אודיו ובהמשך הודפס על גבי דיסק. גרסת ה-CD של האלבום נתנה לאלבום פרסום רחב יותר.

ב-1989, לאחר שסיים את העבודה על אלבומו השני, נדבק רון במחלת מעיים קשה ששמה אותו בסכנת חיים והוא הובהל לבית החולים. למרות השערת הרופאים לפיה הסיכויים להציל את חייו קלושים, הם הצליחו לטפל בו ולהציל את חייו. בראיונות שלאחר ההחלמה סיפר רון שרב מקובל הגיע לבית החולים כדי לברך אותו ברפואה שלמה, וחולל נס שהדהים אף את הרופאים בעצם התגשמותו:

הוא בא אלי, ברך אותי ואמר לי שתוך כמה ימים אני אצא חי, שלם ובריא. אמרנו "אמן", אבל מסביבי לכולם היה קשה להאמין, אבל זה מה שהיה. תוך כמה ימים, הרופאים בדקו אותי ואמרו שהחיידק פשוט נעלם ועכשיו הכל מאחורי. עם עובדות אני לא מתווכח.

האלבום, שנקרא להיות איתך, יצא במהלך תקופת האשפוז בבית החולים. באלבום הופיעה גרסה חדשה לשירו "שעת פרידה" ולשירים נוספים מהאלבום הראשון ומחרוזת של שירי עם בערבית. שיר הנושא של האלבום הפך ללהיט גדול והביא לרון את החשיפה לה ייחל. הוא הפך לכוכב ים תיכוני ומזרחי בולט ולזמר מועדונים מבוקש, אם כי באותה תקופה היה עדיין ברור שהוא לא יכול להופיע עקב מחלתו. האלבום זכה להצלחה רבה.

ב-1994, לאחר תקופת התאוששות מהמחלה, הוציא רון בחברת בן מוש הפקות את אלבומו המצליח ביותר אהבה ים תיכונית. את האלבום הפיק היחצ"ן והמפיק גברי מזור, והוא הורכב ברובו מגרסאות כיסוי לשירים עבריים ידועים כ"בלדה לשוטר" של אושיק לוי ו"תני לי סיבה" של יהודה פוליקר ורק מעט שירים מקוריים כ"נערה צוענית" ו"תני לי צ'אנס". האלבום נמכר מלמעלה מ-40 אלף עותקים והגיע למעמד אלבום פלטינה.

ב-1997 הוציא רון את אלבומו הבא שימי רון בהופעה חיה, שלמרות שמו הוקלט באולפן הקלטות ומחיאות הכפיים בו היו מבוימות או שנגזרו מתוך הקלטה אחרת. גימיק זה היה "צו האופנה" של תעשיית המוזיקה הים תיכונית, שקהל מאזיניה לא קיבל אותו בעין רעה והתרגל אליו, ובו השתמשו זמרים רבים וביניהם שרית חדד. האלבום, שזכה להצלחה מסחרית פחותה מקודמו, הורכב ממחרוזות ופחות משירים בודדים.

ב-1998 השתתף רון באלבום-פרויקט חברים שרים זוהר, שבו ביצעו זמרים מהז'אנר המזרחי והים תיכוני גרסאות כיסוי לשיריו של זוהר ארגוב. באלבום חידש רון את השיר "הולך אדם".

ב-1999 יצא שירים מבית אבא, אלבומו הבא של רון. האלבום כלל מחרוזות בערבית לשירי עם מטריפולי ומתוניס. רון סיפר על האלבום שהוא "הרגיש חובה" לסגירת מעגל שכזו היות שהוא בן העדה הטריפוליטאית.

ב-2001 התחרה רון בקדם אירוויזיון עם השיר "ארץ מאושרת", שכתב דורון דוידסקו והלחין אלי ניסמן. רון הגיע למקום השישי בתחרות והשיר עצמו זכה להצלחה מעטה.

ב-2013, לאחר דממה תקשורתית ארוכה, הוציא רון לרדיו את השיר "כוכבים", שנכתב והולחן על ידי אופיר כהן, הופק על ידי אלי קשת וזכה להצלחה רבה. רון המשיך את שיתוף הפעולה עם כהן וקשת וב-2014 יצא לרדיו שיר נוסף פרי ידיו של כהן שביצע רון והפיק קשת, הבלדה "איך הימים".

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים