משתמש:נגה פולק122/דב אינדיג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דב אינדיג (נולד ביום ג' בסיוון תשי"א 6 ביולי 1951). נפל במלחמת יום הכיפורים ביום י"א בתשרי תשל"ד 7 באוקטובר 1973.

בן 22 בנופלו. הספר תיאום כוונות מאת הרב חיים סבתו והספר מכתבים לטליה נכתבו אודותיו. ובית הכנסת במעלה שומרון נקרא על שמו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דב אינדיג נולד בשנת 1951ברומניה, ובשנת 1959 עלה עם הוריו לישראל. בשנת 1959ביחד עם הוריו. את לימודיו היסודיים הוא למד ב"תלמוד תורה" בירושלים.

דב הצטיין בלימודים והוקפץ שתי כיתות. לימודיו התיכוניים בישיבת "נתיב מאיר" שבה זכה לפרס הישיבה.

דב הצטיין גם בלימודי החול וגם בלימודי הקודש. בנוסף בזמנו הפנוי שנותר לו מלימודים היה דב עוסק בהדרכת נוער דתי, בפעולות הסברת ערכי היהדות, בטיולים בחוצות ירושלים ובתחביבו מאז ומתמיד - הצילום.

ישיבת ההסדר וצה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דב היה תלמיד ישיבת ההסדר כרם ביבנה דב התגייס ביולי 1970 לחיל השריון והיה חלק מצוות הטנק והיה חייל בישיבת ההסדר יחד עם הסופר הרב חיים סבתו,

מלחמת יום כיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

במוצאי-השבת שפרצה מלחמת יום-הכיפורים היה דב בישיבה. הוא לא המתין לצו שמונה, אלא מהיר לביתו בשביל להצטייד בכל הדרוש, ועוד באותו לילה יצא אל יחידתו שברמת-הגולן. דב השתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים וביום י"א בתשרי תשל"ד 7.10.1973 תוך כדי קרב נפגע דב ונהרג. הוא הובא לקבורות בבית-העלמין שבגבעת שאול בירושלים. השאיר אחריו אב, אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

תיאום כוונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתאר את מלחמת יום הכיפורים בחזית רמת הגולן מנקודת מבטו האישית של חייל צעיר בחטיבה 679, תלמיד ישיבת הסדר היוצא למלחמה מלווה בחבריו. הספר מתאר בעיקר את ההתארגנות החפוזה במוצאי יום הכיפורים, את המארב במחצבה במהלך הקרב על נפח, הדיפת הכוחות הסורים בחזרה לקו הסגול, ההבקעה לסוריה והדיפת התקפת חיל המשלוח העיראקי. בנוסף מתוארת תקופת מלחמת ההתשה במובלעת הסורית.

הימים שאחרי הקרבות והתיאורים כתובים בו כזיכרונות טריים. את הספר מלווה תחושת החיסרון של הרב חיים סבתו בעקבות נפילתו בקרב של חברו הטוב, דב אינדיג.

הספר תורגם לאנגלית על ידי הלל הלקין, לצרפתית על ידי צביה פרנק-ויגודה ולרוסית על ידי נ. רדובסקיה.

מכתבים לטליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנערה המכונה "טליה" התכתבה עם אינדיג במשך למעלה משנתיים עד נפילתו במלחמת יום הכיפורים ב-7 באוקטובר 1973 י"א בתשרי ה'תשל"ד. בעת חליפת המכתבים היה אינדיג תלמיד בישיבת ההסדר כרם ביבנה בן כעשרים, והנערה תלמידת כיתות י"א וי"ב. חליפת המכתבים החלה לאחרר שהנערה חזרה מסמינר של עמותת גשר, שהעלה לה שאלות רבות בנושאי יהדות. אביה הפנה אותה לדב, אותו פגש בשירות מילואים, לאחר שהתרשם מהשכלתו הרחבה ביהדות ובנושאים כללים. אינדיג הוא דמות בולטת גם בספרו של הרב חיים סבתו - "תיאום כוונות".

"מכתבים לטליה" הוא ספר המתעד חליפת מכתבים בענייני אמונה, יהדות ומחשבת ישראל בין דב אינדיג, ל'טליה' (שם בדוי), נערה חילונית מקיבוץ בצפון ישראל בשנתיים שלפני מלחמת יום הכיפורים. הספר יצא לאור בשנת 2005 בעריכתו של ד"ר חגי בן ארצי, חברו של דב אינדיג, ובהוצאת "ידיעות ספרים". המכתבים מובאים במלואם ובעריכה מזערית.

הספר משוייך לסוגת של רומן מכתבים

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]