נראה אותך שוטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נראה אותך שוטר
Let's Be Cops
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי לוק גרינפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לוק גרינפילד
תסריט לוק גרינפילד, ניקולס תומאס
עריכה ג'ונתן שוורץ
שחקנים ראשיים ג'ייק ג'ונסון
דיימון ואינז ג'וניור
ג'יימס ד'ארסי
נינה דוברב
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דארין אוקאדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 באוגוסט 2014 (ארצות הברית) ארצות הבריתארצות הברית
9 באוקטובר 2014 ישראלישראל
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט פשע
תקציב 17 מיליון דולר
הכנסות 138.2 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו letsbecops
תרגום לעברית אולפני אלרום
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נראה אותך שוטראנגלית: Let's Be Cops; בתרגום חופשי לעברית: בוא נהיה שוטרים) הוא סרט קומדיה- פשע אמריקאי משנת 2014 בכיכובם של ג'ייק ג'ונסון ודיימון ואינז ג'וניור ובבימויו של לוק גרינפילד (אנ'). הסרט מגולל את סיפורם של שני בחורים לא מוצלחים, האחד מובטל והשני לא מצליח בעבודתו שמתחפשים לשוטרים ובהמשך מתחזים לשוטר ומסתבכים עם המאפיה.

לסרט היה תקציב שנאמד ב-17 מיליון דולר והכנסותיו של הסרט נאמדו על סך 138.2 מיליון דולר[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סטין מילר (דיימון ואינז ג'וניור) וריאן או'מאלי (ג'ייק ג'ונסון) הם שני חברים שגרים במקור בקולומבוס. הם החליטו לעבור לגור בלוס אנג'לס כדי להתקדם בחיים. ריאן וג'סטין הם לא מוצלחים ולא ממצים את עצמם בעיר הגדולה. ריאן היה קוורטרבק בקולג'. בהווה של הסרט הוא מובטל שמעביר את רובו יומו בלאמן ילדים קטנים (בעל כורחם) בפוטבול בצורה חובבנית. ג'סטין עובד במשרה זוטרה בחברה המפתחת משחק וידאו בשם "אימפריית הדיגיטל". לאחר שהם יוצאים לבלות בערב אחד, חבורה של עבריינים מהמאפיה הורסים את המכונית של ריאן וג'סטין כאשר הם עושים תאונת פגע וברח עם המכונית משוריינת שלהם.

כאשר לריאן וג'סטין יש מסיבת תחפושות, הם מחליטים להתחפש לשוטרים. הם מחליטים ללבוש את מדים מזויפים של משטרת לוס אנג'לס כתחפושת. כאשר הם מושפלים במסיבה עצמה, עוברי האורח ברחוב מאמינים שריאן וג'סטין הם אכן שוטרים אמיתיים והם זוכים לראשונה בחייהם ליראת כבוד. ראין וג'סטין מנצלים זאת ומחליטים להתנהג כשוטרים- הם מחרימים ג'וינט מנערים, בודקים אלכוהול ברכבים וכיוצא בזה.

ריאן וג'סטין להתנקם באותם עבריינים שהרסו להם את המכונית. הם עוצרים אותם ומשפילים אותם ואפילו מקללים אותם. העבריינים הזועמים מספרים כך לבוס שלהם, מוסי קאסיק (ג'יימס ד'ארסי). מוסי הכועס מבין הם אינם שוטרים אמיתיים ומאיים עליהם. ג'סטין חושש שיעצרו אותו ואת ריאן בגין התחזות לשוטר אך ראין מנסה להעצים את המשחק כשוטרים ואף קונה ניידת משטרה מ-EBay.

הם נוסעים עם הניידת המזויפת ברחבי לוס אנג'לס, ואז מבחינים בהם שני שוטרי סיור אמיתיים שמאמינים למשחק של ריאן וג'סטין. הם לוקחים אותם לאירוע משטרתי, על אף שריאן וג'סטין לא יודעים איך להתנהל באירועים מסוג זה.

בעל כורחם של ריאן וג'סטין, הם נקלעים לפרשת פשע גדולה הכוללת סחר לא חוקי בנשק ומסכנים את חייהם. המאפיה חוטפת את ריאן וג'סטין ומתכוונת להרוג אותם, אך אחד משוטרי הסיור שהם פגשו, סיגרס (רוב ריגלה) מציל אותם ונלחם כנגד המאפיה. ריאן וג'סטין נעצרים בגין התחזות לשוטרים, אך הם משוחררים לאחר שהם עזרו לסיגרס להילחם במאפיה. כאות הוקרה, ריאן מתקבל לעבודה כשוטר אמיתי ואילו ג'סטין חוזר לעבודתו ב"אימפריית הדיגיטל".

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים של הסרט החלו בחודש מאי 2013 בעיקר באטלנטה, ג'ורג'יה[2]. חלק מהצילומים צולמו גם בצ'ארלסטון שבקרוליינה הדרומית.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Metacritic ‏‏23 מבקרים נתנו לסרט ציון של 30 נקודות מתוך 100[3]. עוד באתר נכתב על הסרט כי "הביקורות לא אוהדות בדרך כלל". באתר CinemaScore ניתן לסרט ציון ממוצע של "B" כאשר נתבקשו העונים לדרג את הסרט מ- A+ ועד F[4].

טיים מגזין הציב את "נראה אותך שוטר" במקום החמישי בעשרת הסרטים הגרועים ביותר של 2014[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נראה אותך שוטר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]