קובי פרחי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובי פרחי
קובי פרחי, 2014
קובי פרחי, 2014
לידה 8 בספטמבר 1975 (בן 48)
יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1991
זרם מטאל
סוגה אוריינטל מטאל, פרוגרסיב מטאל
כלי נגינה שירה, גרואלינג
חברת תקליטים סנצ'ורי מדיה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים אורפנד לנד
www.orphaned-land.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קובי פרחי עם להקת אפרקו

קובי פרחי (נולד ב-8 בספטמבר 1975) הוא מוזיקאי ישראלי, זמר, ממייסדי להקת המטאל החלוצית אורפנד לנד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובי פרחי יחד עם אורפנד לנד בהופעה

פרחי נולד ביפו. דרך משפחתו, הוא גילה את אהבתו למוזיקת עולם ומוזיקה אוריינטלית בגיל צעיר, אלו התערבבו עם אהבתו למוזיקת מטאל המרדנית. ב-1991 בימי נעוריו הוא הקים בבת ים את להקת אורפנד לנד, יחד עם חבריו בתיכון. להקה זו הפכה בהמשך למפעל חיו המרכזי. בשירותו הצבאי בצה"ל היה מכונאי נגמ"ש, אך השתחרר כעבור כשנה אחת [1].

מלבד היותו מוזיקאי, פרחי ייסד ב-1997 חברת תקליטים בשם ׳MDMA׳, שהפיצה אלבומים של מוזיקת מטאל ומוזיקה אלקטרונית לחנויות תקליטים ודיסקים בישראל. כאשר להקת אורפנד לנד החלה להצליח מחוץ לישראל, פרחי עזב את חברת התקליטים ב-2001. באותה שנה אורפנד לנד נינגה את הופעתה הראשונה בטורקיה. הופעה זו הייתה הראשונה מחוץ לישראל. מאז הלהקה הופיעה ביותר מ-45 מדינות שונות, ונחשבת למייסדת ז'אנר המטאל האוריינטלי. פרחי וחבריו הם מהאמנים הישראלים האהובים ביותר במדינות ערב.

קובי פרחי וסטיבן וילסון

לפרחי וללהקה הוענקו שלושה פרסי כבוד לשלום: מאוניברסיטת המסחר של איסטנבול, מראש העיר של צ'אנקאיה שבאנקרה, טורקיה, ונציגות רשמית של ממשלת טורקיה, לאחר שהלהקה ניגנה שם ותרמה את כל ההכנסות לנפגעים מרעש האדמה שאירע ב-2001 בואן. ב-2014, פרחי זכה יחד עם אורפנד לנד בפרס המטאל הגלובלי, שניתן על ידי מגזין "מטאל האמר" בטקס חלוקת הפרסים של המגזין השנתי. ב-2018, פרחי ואורפנד לנד זכו בפרס ״הקליפ הטוב ביותר״ בטקס פרסי מוזיקת הפרוגרסיב בלונדון, עבור הקליפ לשירם - ״Like Orpheus".

עיסוקים נוספים ושיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שזכה לבקשות מזוגות שונים, פרחי מתפקד לעיתים גם כמי שמחתן זוגות בחתונות אזרחיות. פרחי גם כותב כפובליציסט לאתרים כמו וויינט, מאקו, וואלה ומגזין בלייזר. מלבד עבודתו באורפנד לנד, פרחי תיפקד בעבר כעורך מוזיקלי בחברת התקליטים Century Media Records, שם חתומה הלהקה, וערך אוסף בשם "Oriental Metal". בנוסף, הוא התארח כזמר בהקלטות ומופעים של אמנים אחרים, ביניהם: Arkan (צרפת), Amaseffer (ישראל), Magor (ישראל), Subterranean Masquerade (צרפת), פרויקט המוזיקה של אנזו דונארומה (איטליה), והזמרת מורן מגל (ישראל). יחד עם אורפנד לנד, פרחי שיתף פעולה עם סטיבן וילסון, ארקין קוראי, Aperco ויהודה פוליקר. הוא השתתף בפרויקט המוזיקלי Rise Up - Colors of Peace, וכן יחד עם מוזיקאים חברים, הקליט גרסת כיסוי של השיר Jeremy של פרל ג׳אם, כחלק מקמפיין הבאתה של הלהקה לישראל.

בשנת 2017, הגיטריסט המקורי של ״ג׳נסיס״, סטיב האקט, התקשר לקובי פרחי. האקט חיפש אמנים שפועלים למען שלום בין בני אדם, ובחר באורפנד לנד לצורך לשתף פעולה. יחד עם הזמרת הישראלית-ערבית, מירה עוואד, פרחי שר על באלבום של האקט, “The Night Siren” ובשיר ״West to East״. האקט המשיך לעבוד עם אורפנד לנד והקליט סולו גיטרה לאלבום החדש של הלהקה, ״Unsung Prophets & Dead Messiahs״, שיצא בתחילת 2018.

בשנת 2019 פרחי הפך לאב לבת.[2] ב-2022 הפך לאב בשנית, לבן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורן מגל וקובי פרחי
  1. Sahara, 1994
  2. El Norra Alila,1996
  3. Mabool, 2004
  4. The Never Ending Way of ORWarriOR, 2010
  5. 2011 ,The Road to OR-Shalem
  6. All Is One, 2013
  7. KNA'AN - Orphaned Land side project with Amaseffer, 2016
  8. Unsung Prophets & Dead Messiahs, 2018

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]