קינג קונג (סרט, 1933)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינג קונג
King Kong
בימוי מריאן ק. קופר, ארנסט שדסאק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מריאן קופר
ארנסט שדסאק
תסריט מריאן קופר
ארנסט שדסאק
ג'יימס אשמור-קלירמן
רות רוז
שחקנים ראשיים פיי ריי
רוברט ארמסטרונג
ברוס קאבוט
מוזיקה מקס שטיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ורנון ל. ווקר, אדוארד לינדן, ג'. א. טיילור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה RKO
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הוצאה ביתית, הפצה לאולמות הקולנוע, שידורים עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 במרץ 1933
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט פנטזיה, סרט דרמה, סרט אימה, קאייג'ו, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 500,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו kingkong
סרט הבא בנו של קונג (1933)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינג קונגאנגלית: King Kong) הוא סרט אמריקאי משנת 1933 שעוסק בקינג קונג - גורילת ענק בדיונית השוכנת באי ששמו "אי הגולגולת" שאליו הגיעו בני אדם.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט הראשון מתרחשת בשנת 1933, בתקופת השפל הגדול בארצות הברית. במאי ומפיק חסר הצלחה בשם קרל דנהאם רוצה לעשות סרט אודות יחסיהם של חיית פרא ובת אנוש, כאשר הייחוד בו יהיה כי צילומיו ייערכו באי מסתורי, פרימיטיבי ולא מוכר. מפיקי הסרטים תחתם קרל עובד רוצים לבטל את המיזם השאפתני, אך קרל מגלה זאת ומתארגן להפלגה חפוזה לאי בטרם שיהיה ביכולתם לעצור אותו. הוא מגייס עמו את אן דארו, בדרנית מובטלת שהתיאטרון שבו עבדה פשט את הרגל, כדי שתשחק בסרט בתפקיד הראשי. הם עולים על ספינה של ציידי חיות פרא שקברניטה הוא ג'ק דריסקול, ומפליגים לאי הגולגולת, האי המסתורי שבו צילומי הסרט מתוכננים להיערך.

באי הם פוגשים בשבט של ילידים פרימיטיביים, הסוגדים לגורילת ענק בגובה של שמונה מטרים ושמה "קונג" ומנסים להרוג את אנשי המשלחת, אך ללא הצלחה, אולם מצליחים לחטוף את אן. הם מקריבים אותה קורבן לקונג, אך זה מתאהב בה ואינו פוגע בה. מעבר לכך, לאחר מכן, פוגשים אן וקונג בדינוזאורים השורצים באי, קונג מגן עליה מפניהם ומציל אותה.

במקביל, סגל הסרט והספינה מתארגן להציל את אן, ושולח צוות חיפוש אחריה במטרה להציל אותה מידי גורילת הענק המאיימת. הצוות נתקל בקשיים רבים בדרכו, ושלושה אנשים בלבד מתוכו מצליחים לשרוד - קרל דנהאם, ג'ק דריסקול וג'ימי (המלח הכי צעיר בצוות). מטרתו היחידה של ג'ק היא להציל את אן, בעוד שקרל חושב על ההזדמנות להרוויח מהפרשה כסף ולכסות את הפסדיו הכלכליים שנוצרו עקב סרטיו חסרי ההצלחה. הוא זומם ללכוד את הגורילה במטרה להציג אותה לקהל הרחב תמורת תשלום. ג'ק מצליח לחלץ את אן מידי קונג ויצורי הפרא של האי ומתפתח ביניהם רומן, אולם קונג לא מוכן לוותר על אן בה התאהב והוא ממהר למצוא אותה, כדי להשיבהּ לעצמו. כאשר הוא מגיע אל חופי האי, מחכה לו שם צוות הספינה במטרה ללכוד אותו ואחרי מאבק קשה חברי הצוות מצליחים להרדים אותו. לאחר הרדמתו חוזר צוות הספינה לכיוון ניו יורק, כשבידם קונג.

בניו יורק, הם כובלים את קונג באזיקי פלדה עבים בקרנגי-הול שבברודוויי. שם הם מציגים אותו לראווה לתושבי העיר תמורת תשלום. קונג יוצר התלהבות רבה בקרב האנשים, והבזקי המצלמות המתעדות את נוכחות היצור המלהיב גורמים לו לצאת מדעתו. הוא מתפרע ומצליח להשתחרר מהאזיקים, פורץ מהאולם ומתחיל להשתולל ברחבי ניו יורק.

לאחר שקונג מוצא את אן דארו ומבטיהם נפגשים, קונג מתרכך ונרגע. השלווה הקצרה נקטעת כאשר הצבא, שהוזעק בינתיים לעיר, מתחיל לירות על קונג בתותחים ומקלעים. קונג בורח מהם בעוד אן בידו ומטפס על גגות הבניינים כדי לצאת מטווח האש.

בסופו של דבר, קונג מטפס עם אן על בניין האמפייר סטייט, שם הוא מותקף על ידי מטוסי קרב דו-כנפיים. זוהי הסצנה המפורסמת ביותר בסרט והיא נחשבת לאחת מהסצינות הקלאסיות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. בסצנה, קונג נאבק במטוסים בכל כוחו ואף מצליח לרסק כמה מהם - אך למרות מאמצו הרב, בסופו של דבר המטוסים גוברים עליו ויורים בו למוות.

"זו היפה שהרגה את החיה", מסכם קרל דנהאם בסוף הסרט.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קינג קונג בוויקישיתוף