ראש העיר קווימבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראש העיר קווימבי
Mayor Quimby
תוכנית טלוויזיה משפחת סימפסון
הופעה ראשונה Bart Gets an "F" עריכת הנתון בוויקינתונים
הופעה אחרונה עדיין מופיע
יוצרים מאט גריינינג
מידע
תאריך לידה 6 באוגוסט 1945 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה ספרינגפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
מקצוע פוליטיקאי
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ספרינגפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מרתה קווימבי (אישה)
שירלי קווימבי (בת)
3 בנים ובת ללא שם
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראש העיר יוסף פיצג'רלד אומאלי פיצפטריק אודונל[1] היא אחת מהדמויות המופיעות בסדרת הטלוויזיה האמריקאית המונפשת "משפחת סימפסון".

קווימבי הוא ראש עיריית ספרינגפילד, והוא פרודיה על הסנאטור האמריקאי טד קנדי, בני משפחה נוספים ממשפחת קנדי שנכנסו לפוליטיקה ועל פוליטיקאים מושחתים[2]. כמו קנדי, קווימבי הוא חבר המפלגה הדמוקרטית (אך למרבה האירוניה,, בבחירתו הוא מסתמך בעיקר על קולות הרפובליקנים) וגם כן, כמו קנדי, הוא מדבר במבטא בוסטוני. מלבד זאת, קווימבי זורק כסף על בעיות פולטיות וחופשות באתר נופש "מתחם קווימבי" (שככל הנראה מהווה פרודיה על מתחם קנדי, שמשמש עד היום עד בני משפחת קנדי) ובכללי, קולו של קווימבי מזכיר את קולו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ון פיצג'רלד קנדי[3].

הוא מדובב על ידי דן קסטלנטה והופיע לראשונה בפרק "בארט מקבל נכשל".

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווימבי משמש זמן רב, עוד לפני הסדרה כראש עיריית ספרינגפילד. הוא נתפס כפוליטיקאי חלקלק אך אופורטוניסטי ונראה כי סדרי העדיפויות העיקריים שלו הם ביצור מעמדו כראש העיר, הישארות בתפקידו ולקיחת חלק בצורות שונות של שחיתות, בהם מעילה בכספי מיסים, לקיחת שוחד מראש ארגון המאפיה של העיר, טוני השמן ועירוב המשטרה העירונית במעשי השחיתות שלו[4]. על קיר משרדו כתוב "Corruptus in Extremis", שפירושו "מושחת ביותר"[5].

כמו קנדי, קווימבי נתפס כרודף שמלות. הוא משעשע את עצמו מדי פעם במשחק בקלפי משחק פורנוגרפיים במהלך פגישות שעורך ברחבי העיר. קווימבי נתבע כ-27 פעמים, בתביעות שונות של נשים שטענו שהוא אב לילדיהן. קווימבי נתפס לעיתים קרובות שוכב עם נשים בלונדיניות דומות, שאחת מהן אף הייתה מיס ספרינגפילד[6]. הוא גם פעם אחת חיזר אחר אחייניתו שלו בטעות וזה אחד הדברים הבודדים שקימבי גילה בעקבותיו בושה.

למרות היותו ראש העיר במשך תקופה כה ארוכה, קווימבי אינו יודע כאדם שאכפת לו מהעיר שלו, לעיתים קרובות הטא מבתטא את זלזולו הגמור בתושבי ספרינגפילד[7]. בנוסף לכך, קווימבי לעיתים קרובות נוסע לחופשת למער לים, דבר שגורר את היעדרותו מהעיר לפרקי זמן ממושכים. חרף זאת, הוא מופיע לעיתים תכופות, אם כי קצרות, באירועים מקומים, חגיגות חגים ופתיחת עסקים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Curran, Kevin; Kramer, Lance (2008-09-28). "Sex, Pies and Idiot Scrapes". The Simpsons. Season 20. Episode 1. Fox.
  2. ^ "Kennedy joins battle to find Simpsons' Springfield". The Guardian. 5 ביולי 2007. נבדק ב-13 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Groening, Matt (2005). Commentary for the episode "Sideshow Bob Roberts", in The Simpsons: The Complete Sixth Season [DVD]. Twentieth Century Fox.
  4. ^ Reardon, Jim; Swartzwelder, John (1994-01-06). "Homer the Vigilante". The Simpsons. Season 5. Episode 11. Fox.
  5. ^ Bill Oakley; Josh Weinstein; Reardon, Jim (1993-05-06). "Marge in Chains". The Simpsons. Season 4. Episode 21. Fox.
  6. ^ "See Homer Run". Fox.
  7. ^ Peters, Justin (6 בנובמבר 2013). "Who Said It: Toronto Mayor Rob Ford or Simpsons Mayor Diamond Joe Quimby". Slate. נבדק ב-13 בנובמבר 2017. In fact, the public servant Ford most closely resembles is the fictional mayor from The Simpsons, Diamond Joe Quimby. Both men are heavyset. Both are often at odds with constituents, colleagues, and the press. And both are prone to saying outrageous things in public. {{cite news}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.