משפחת סימפסון - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להלן פירוט של מרבית הדמויות בסדרה "משפחת סימפסון". בנוסף לחמש הדמויות הראשיות בסדרה של משפחת סימפסון, הסדרה כוללת כמות גדולה יחסית של דמויות משנה בהם צוות עובדים, מורים, בני משפחה, חברים, סלבריטאים מקומיים וכו'. במקרים רבים יוצרי הסדרה ייעדו דמויות משנה רבות לצורך מופע חד פעמי בסדרה. אף על פי כן, חלק גדול מדמויות המשנה קיבלו במשך תפקידים נרחבים יותר לאורך הסדרה ולעיתים אף פרקים אשר התמקדו בהם. לדברי היוצר מאט גריינינג, הסדרה שאבה את הרעיון למגוון הרחב של הדמויות מתוכנית המערכונים הקנדית "Second City Television".

חלק משמות הדמויות בסדרה נלקחו משמותיהם של אנשים ומקומות הקרובים אל יוצר הסדרה מאט גריינינג. הומר ומארג' הם שמות הוריו, וליסה ומגי הם שמות אחיותיו הקטנות. מאט מספר כי לא רצה לקרוא לילד במשפחה על שמו, ולכן קרא לו "בארט" ("Bart"), אנגרמה באנגלית של המילה "brat", שמשמעותה פרחח. לגריינינג יש גם אח ואחות גדולים, מארק ופטי. לא ברור אם שמה של אחותה של מארג' בסדרה, פטי, מבוסס על שמה של אחותו. בראיון משנת 1995 ציין גריינינג, כי "מארק הוא מקור ההשראה האמיתי לבארט". שם משפחתו של מפקח המשטרה ויגם הוא שם נעוריה של אימו של גריינינג. בנוסף, כמה מהדמויות בסדרה קרויות על שם רחובות בעיר מולדתו של גריינינג, פורטלנד שבמדינת אורגון: פלנדרס, לאבג'וי, פאוול, קירני וטרויליגר.

חלק מהדמויות המרכזיות בסדרה

משפחת סימפסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הומר ג'יי סימפסון (דן קסטלנטה) – אב המשפחה, עובד בתחנת הכוח הגרעינית של ספרינגפילד. לרוב נראה עצלן או חסר בינה. גס רוח, גרגרן, בעל משקל עודף, חסר סבלנות וסובלנות. מפורסם בצעקה "ד'או!" (במקור: "Doh!") שאותו הוא צועק כדי לבטא תסכול וכעס. הומר הוא איש זללן ושתיין, וידוע בעיקר בשל התמכרותו הרבה לדונאטס. הוא נולד בספרינגפילד ועבר ילדות קשה בה אביו התעלם ממנו והזניח אותו ואימו ברחה בעודו היה ילד. בתיכון הוא פגש את מארג' ובשלב כלשהו הם התחתנו (לאחר שהיא נכנסה להיריון). הומר ידוע גם בהיותו טיפש מוחלט, ולאורך הסדרה משפחתו וסביבתו סובלת בגלל זה. אחת מהתאוריות לטיפשותו של הומר היא בשל הפעמים הרבות שבו הוא נפצע בראש. תאוריה אחרת היא כי זה קרה מהתאונה כשהוא היה בתיכון, כאשר דחף עפרונות לאפיו שחלק ממשחק, ולאחר שהוציא את כולם, אחד עדיין נשאר תקוע במוח שלו. הומר נוהג לעיתים קרובות להתחמק ממשפחתו בכך שהולך להשתכר בבר האהוב עליו, של מו (באנגלית : moe’s) . בנוסף, להומר יש שנאה גדולה כלפי אחיותיה של מארג', סלמה ופטי, וגם כך לאמא שלה. בנוסף, להומר יש שנאה עבה וטהורה כלפי השכן שלו, נד פלנדרז. הוא אוהב להציק ולהזיק לו בכול דרך אפשרית, ונוהג לשאול ממנו פריטים רבים כמו רהיטים ולא להחזיר אותם.
  • מארג'ורי "מארג'" סימפסון (ג'ולי קאוונר) – אם המשפחה ועקרת הבית. סבלנית ואכפתית במיוחד כלפי בני משפחתה. הייתה חכמה מאוד ותלמידה מצטיינת עד שהכירה את הומר אותו היא מכנה לרוב הומי. שיערה הכחול מתנשא לגובה רב. מארג' היא אחת מהדמויות היחידות בסדרה אשר חושבת תמיד בהיגיון ומנסה להיות כמה שיותר מוסרית. אף על פי שהיא סובלת קשות ממעלליו של הומר, מהשתייה המופרזת שלו, מעודף המשקל שלו ומטיפשותו היא עדיין נשארת איתו, אפילו שהיא שקלה לבגוד בו לפחות פעמיים בסדרה. מארג' מתגאה מאוד בבתה המצטיינת ליסה, שלא כמו בארט, שבו היא מתביישת בגלוי.
  • ברת'ולומיו ג'ו-ג'ו "בארט" סימפסון (ננסי קארטרייט) – הבן הבכור במשפחה. מוכר כתלמיד פרוע וחצוף למדי שנוטה להסתבך בצרות. נוהג לגלוש על הסקייטבורד שלו ולשחק ברוגטקה שלו. בארט ידוע כילד מאוד פרוע, אשר נוהג לבצע מתיחות ותעלולים כל הזמן. ישנם פעמים בהם הוא מבצע תעלולים ממש גדולים, כמו נסיעה על טרקטור במסדרונות בית הספר, הצפת אולם הספורט, פיצוץ מכוניתו של המנהל ועוד מתיחות רבות אחרות. בארט הוא גם ילד מאוד גרוע בלימודים, והוא מקבל נכשלים רצוף. חברו הטוב ביותר של בארט הוא מילהאוס, אותו הוא נוהג לנצל ולהתעלל. בארט הוא מעריץ מושבע של "קראסטי הליצן", ובמהלך הסדרה האובססיה שלו כלפיו גדלה.
  • מרי אליזבת "ליסה" סימפסון (ירדלי סמית') – הבת המחוננת של המשפחה. מגלה פעמים רבות טוב לב. עונדת תמיד מחרוזת פנינים לצווארה אותה קיבלה מאמה בירושה, היא מנגנת בסקסופון. ליסה היא תלמידה מצטיינת וחכמה אשר מצליחה בלימודים ומקבלת ציונים גבוהים. למעשה, ליסה היא מקור ההכנסה העיקרי של בית הספר, ובשל ככה היא נוהגת לקבל טיפוח ממושך מצד המורים. לעומת זאת, חיי החברה שלה הם אסון מוחלט. אין לה חברים והיא אינה מקובלת בבית הספר בכלל. כמו מארג', ליסה היא גם אחת מהדמויות היחידות בסדרה אשר תמיד מוסרית וצודקת. ליסה היא צמחונית אדוקה, בודיהיסטית ופעילה גדולה מאוד בתנועות דמוקרטיות ובתנועות צדקה.
  • מרגרט "מגי" סימפסוןתינוקת, וגם הבת הצעירה במשפחה. למעט מקרים חריגים היא איננה מדברת. מסתובבת תמיד עם מוצץ אדום בפיה. פעמים רבות בסדרה היא מתנהגת כמבוגרת. בעונה ה-6 של הסדרה היא ירתה עם אקדח במר ברנז שניסה לקחת ממנה ממתק. בנוסף, ישנם פעמים שבהם היא נמצאת במצבים שדומים לאלה של מבוגרים, כגון נהיגה בשכרות, לקיחת שוחד, שימוש בסמים ועוד. בדרך כלל רואים אותה בסדרה כשהיא בידיה של מארג'.

חיות המחמד של המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "העוזר הקטן של סנטה" (פרנק ולקר, דן קסטלנטה) – כלבם של המשפחה, שאומץ אחרי שהפסיד במרוץ כלבים עליו הימר הומר, בפרק הראשון של הסדרה. ידוע ככלב פרוע וחסר בינה. היה מאוהב בסנואובול 2.
  • סנובול 2 – הייתה החתולה השנייה של הסימפסונים שהחליפה את סנובול הראשון, לאחר שמת לפני תחילת הסדרה. מתה בפרק ה-9 של העונה ה-15.
  • סנובול 3 – היה החתול השלישי בבעלות משפחת סימפסון, כמו קודמה גם הוא מת בפרק ה-9 של העונה ה-15 (אותו פרק בו אומץ).
  • סנובול 4/קולטריין – היה החתול הרביעי של משפחת סימפסון. הוא דמה קצת לבארט, כמו קודמיו מת בפרק ה-9 של עונה ה-15 (אותו פרק בו אומץ).
  • סנובול 5 – היא החתולה החמישית של משפחת סימפסון ונראית בדיוק כמו סנובול 2 ואומצה בפרק ה-9 של העונה ה-15, היא ו"העוזר הקטן של סנטה" הם שתי חיות מחמד הנוכחיות של משפחת סימפסון.

המשפחה המורחבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אברהם ג'יי סימפסון (דן קסטלנטה) – אביו של הומר. מכונה "אייב" או "סבא". קשיש סנילי, רגזן ונוסטלגי המתגורר בבית האבות העירוני. חייל משוחרר שנלחם במלחמת העולם השנייה וחבר במועדון "וטרני המלחמות הלא-פופולריות". לעיתים קרובות המשפחה הקרובה אליו נוטה להתעלם ממנו. לאייב יש עבר מאוד קשה,החל מגדילה במשפחה קשת יום בת 12 ילדים (שכולם חוץ ממנו נפטרו מזיהום מי השתייה) וכלה בהשתתפות במלחמות רבות, שאת חלקן הוא המציא. בילדותו של הומר הוא הזניח אותו ולא טיפל בו כמו שצריך, גם לאחר שאשתו מונה עזבה אותו. לאייב יש 2 בנים – הומר סימפסון, והרברט פאול ובת – אבי. היו לו מספר רומנים מחוץ לנישואיו עם מונה סימפסון. שירת בצבא עם מר ברנז ביחידה קרבית שנקראה ״דגי הגיהנום״.
  • מונה ג'יי סימפסון (גלן קלוז) – אמו של הומר. כאשר הומר היה ילד, מונה נטשה אותו עם אביו לטובת החזון שלה להפוך את העולם למקום טוב יותר. עד העונה השביעית היו בטוחים בני המשפחה שמונה מתה, אז גילו שהיא עדיין בחיים ובמנוסה מהחוק, ולא מתה כפי שטען אייב. מונה מתה לקראת סוף העונה התשע-עשרה.
  • הרברט פאוול (דני דה-ויטו) – בנו של אברהם ואחיו של הומר סימפסון. נולד כתוצאה מסטוץ של אברהם ואשת קרנבל. בעונה 2 הומר גילה עליו לראשונה.
  • אבי סימפסון (דן קסטלנטה) – הבת של אברהם סימפסון ואחותם של הרברט והומר, מתגוררת באנגליה. גם היא נולדה מסטוץ שאברהם קיים עם אישה בריטית.
  • אינגריד ג'קלין "ג'קי" לי בובייה (ג'ולי קאוונר) - אימה של מארג'.
  • קלאנסי בובייה (הארי שירר) – אביה המנוח של מארג'.
  • גלאדיס גארני – דודתה של מארג'. אחותה של ג'קי בובייה.
  • סלמה בובייה טרייויילגר האץ מקלו'ר דיסקוטק סימפסון ד'אמיקו (ג'ולי קאוונר) – אחותה של מארג' ואחות תאומה של פאטי. כל כמה עונות מנסה להתחתן. בני זוגה לשעבר הם סיידשואו בוב (עונה שלישית), ליונל האץ, דיסקו סטו (בעונה ה-13), טרוי מקלור (עונה 7), וטוני השמן (עונה 22). לגרושים שלה יש נבחרת משלהם בליגת הכדורת המקומית. מעשנת 135 סיגריות ביום רגיל (לפי הקומיקס). שתי אחיותיה של מארג' סימפסון מדובבות על ידי ג'ולי קאוונר, שטוענת כי קולן הצרוד אמור להיות כזה ש"שואב מכל דבר את החיים". הן עובדות ביחד במשרד הרישוי של ספרינגפילד וידועות בשל היותן אנטיפתיות ומרירות.
  • פטרישיה "פאטי" מאליפיסנט בובייה (ג'ולי קאוונר) – אחותה של מארג' ואחות תאומה של סלמה. יצאה מהארון בעונה ה-16. מעשנת כבדה כמו אחותה, תמיד עם סיגריה ביד. שתי אחיותיה של מארג' סימפסון מדובבות על ידי ג'ולי קאוונר, שטוענת כי קולן הצרוד אמור להיות כזה ש"שואב מכל דבר את החיים". הן עובדות ביחד במשרד הרישוי של ספרינגפילד וידועות בשל היותן אנטיפתיות ומרירות.
  • לינג בובייה – הבת המאומצת של סלמה בובייה. ילידת סין.
  • סיירוס סימפסון – אחיו הבכור של אייב.

אילן היוחסין של משפחת סימפסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אברהם ג'יי סימפסון
 
מונה ג'יי סימפסון
 
 
 
 
 
ג'קי לי בובייה
 
קלאנסי בובייה
 
גלאדיס בובייה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרברט פאוול
 
אבי סימפסון
 
הומר סימפסון
 
מארג' בובייה
 
סלמה בובייה
 
פאטי בובייה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בארט סימפסון
 
ליסה סימפסון
 
מגי סימפסון
 
לינג בובייה


משפחות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת פלנדרז[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נדוורד "נד" פלנדרז (הארי שירר) – נולד בניו יורק בשנת 1941 (אף על פי שלפי פרקים מאוחרים יותר, הוא נולד ב-1934) בשם נדווארד פלנדרז. בהיותו צעיר עבר לספרינגפילד יחד עם אביו, שם נודע כילד מופרע ובעייתי. לאחר טיפול של ענישה גופנית שארך כשנה, הפך נד הצעיר לילד מחונך ומנומס. בבגרותו התחתן עם מוד ונולדו ילדיהם רוד וטוד. מוד נהרגה לאחר כמה עונות. פלנדרז פגש את הסימפסונים בחג המולד בו עבר לבית בסמוך (למרות שבפרק "המילה הראשונה של ליסה" הסימפסונים עברו לגור לידו 8 שנים לפני העלילת הסדרה). מאז הוא שנוא על הומר. עד העונה השלישית נד עבד במשרדים שונים, אך שאף לעסק עצמאי. עקב כך, הוא פתח בקניון שבעיר את החנות "איטרום" (leftorum) בה נמכרים מוצרים לאיטרים, ומאוחר יותר גם דוכן נייד בשם "איטריום אקספרס". העסק לא זכה להצלחה מיידית, אולם בעקבות פרסום (שהומר עזר ליצור מנקיפות מצפון), ובשל העובדה שרבים התושבים השמאליים בעיר, לאורך השנים צבר המקום קהל קונים. נד ידוע כנוצרי מאוד אדוק, אבל אוכל רק כשר "ליתר ביטחון". ביתו מלא במשפטים, ציורים ומיצגים מהברית החדשה ושל ישו, שחלקם עיצב בעצמו. הפרק שבו סימפסון מבקרים בירושלים הוא למעשה ניסיון של נד להפוך את הומר לאדם יותר טוב על ידי חוויה דתית. לפי פרק עתידי התאלמן מ-47 נשים שונות.
  • מוד פלנדרז (מגי רוזוול) – אשתו המנוחה של נד פלנדרז. הופיעה בעונות הראשונות של הסדרה, אישה אופטימית ונוצרית אדוקה כבן זוגה. בעונה ה-11 מוד נהרגה לאחר שנפלה מיציע אצטדיון, כתוצאה מתאונה שגרם בטעות הומר. מוד מופיעה בעונות הבאות בתפקידי אורח בפרקי ליל כל הקדושים, כרוח וכשטן.
  • רוד פלנדרז (ננסי קארטרייט) – הבן הבכור של נד פלנדרז. בעל אופי ילדותי ובכייני. מכור למשחקי מחשב דתיים.
  • טוד פלנדרז (פמלה היידן) - הבן הצעיר של נד פלנדרז. גם הוא בעל אופי ואישיות כמו רוד.

משפחת ואן האוטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מילהאוס ואן האוטן (פמלה היידן) – חברו הטוב ביותר של בארט. חנון, בעל רגשי נחיתות ודימוי עצמי נמוך. מאוהב בליסה. בפרק המראה מה קורה בעוד 30 שנה, הוא משיג את מבוקשו והתחתן עם ליסה.
  • קירק ואן האוטן (האנק עזריה) – אביו של מילהאוס, גרושהּ של לואן. לאחר שהתגרש ממנה חייו הדרדרו.
  • לואן ואן האוטן (מגי רוזוול) – אימו של מילהאוס. גרושתו של קירק. ילידת שלביוויל.
  • נהנה ואן האוטן – סבתו של מילהאוס אשר מתגוררת באיטליה. היא איטלקייה ולימדה בעבר את מילהאוס איטלקית.

משפחת נהספימפטלון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אפו נהספימפטלון (האנק עזריה) – מהגר הודי בעל חנות המכולת הפופולרית Kwik-E-Mart ברחוב מיין מספר 4950, והוא חבר קרוב של הומר סימפסון. אפו הוא מהגר מהודו שהפך לאזרח אמריקני. בעל תואר שלישי (Ph.D) במדעי המחשב. הוא למד במכון הטכני של קולקטה ובהמשך קיבל את הדוקטורט שלו במכון הטכנולוגי של ספרינגפילד. אפו החל לעבוד בחנות המכולת Kwik-E-Mart בשנותיו בקולג' על מנת שיוכל לשלם את ההלוואות שלקח לצורך לימודיו, אף על פי כן הוא החליט להמשיך לעבוד בחנות המכולת. אפו הוא טבעוני אדוק ומעריץ גדול של ספורט הקריקט.
  • מאנג'ולה נהספימפטלון (מקניל צמה) – אשתו של אפו.
  • אנופ, אומה, נאבנדו, פונאם, פרייה, סאנדיפ, סאשי וגית – שמונה הילדים של אפו.
  • סאנג'י נהספימפטלון – אחיו של אפו. השותף של אפו בחנות המכולת.

משפחת לאבג'וי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האב טימותי לאבג'וי (הארי שירר) – הכומר בכנסייה של הסימפסונים, אף על פי שהוא כומר אפשר לראות בסדרה כי נד פלנדרז יותר רציני ביחסו לדת ממנו. הדיבור האיטי והנמוך שלו, בנוסף לבורות שלו באקטואליה, הפכו אותו לכומר משעמם שלא מצליח למשוך את הקהילה לכנסייה. שונא קתולים ואת הכמרים שלהם במיוחד. בעונה 30 מתברר שהוא התגייר בסתר ומתגנב בלילות לבית הכנסת של ספרינגפילד.
  • הלן לאבג'וי (מארסיה מיצמן גאבן) – אשתו של טימותי. ידועה בתכונתה לרכל על כולם. בינה ולבין מארג' ישנם סכסוכים רבים.
  • ג'סיקה לאבג'וי (ננסי קארטרייט) – בתו של טימותי. חברה לשעבר של בארט. באחד הפרקים התגלה כי היא אינה "הילדה הטובה" שכולם חושבים שהיא אלא שובבה ומרושעת.
  • סבא לאבג'וי – אביו של טימותי.

משפחת מאנץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נלסון מאנץ (ננסי קארטרייט) – הבריון של הכיתה של בארט, עני. ידוע בקריאה "הא-הא!" כאשר הוא צוחק על אחרים.
  • מר מאנץ – אביו של נלסון. מאמן כדורגל לשעבר בבית הספר. כאשר נלסון היה קטן הוא יצא מהבית לקנות סיגריות ואף פעם לא חזר.
  • גברת מאנץ (טרס מק'ניל) – אימו של נלסון. מלצרית לשעבר ב-Hooters.

משפחת ספאקלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קליטוס דלרוי ספאקלר (האנק עזריה) – דרומי חסר בינה. "רד-נק" טיפוסי. נשוי לאחותו ברנדין ואבא ל-42 ילדים. ידוע בהתמכרותו ל"מונשיין", אלכוהול לא חוקי, וגם מייצר אותו לפעמים בעצמו. המשפחה גרה בדרך הכפרית 27.
  • ברנדין דלרוי ספאקלר (האנק עזריה) – אחותו ואשתו של קליטוס. מעשנת כבדה. לרוב נראית בסדרה כאשר היא בהיריון.
  • גאמי סו, טיפאני, אנדי, גורדון, ליזי, ג'קסון, הת'ר, קודי, דילן, דרמוט, ג'ורדן, טיילור, בריטני, ווסלי, רומר, סקוט, קאסידי, זואי, קלואי, מקס, האנטר, רובלה סקאביס, קנדאל, קייתלין, נוח, סאשה, מורגן, קיירה, איאן, לורן, קיו-ברט, קונדוליסה מארי, פיל, בירת'דיי, קריסטל מת', דוביה, אינססט, אינטרנשיונל הרבסטר, ג'יטני, ויטני, מרי, סטאבד אין ג'ייל – ילדיהם של קליטוס וברנדין. מרי ספאקלר נודעה כאהובתו של בארט סימפסון, כאשר שני פרקים בעונה ה-24 של הסדרה עוסקים בקשר בין השניים[1]. וויטני משחקת בכמה נבחרות של בית הספר.

משפחת פאוורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רות פאוורס (פמלה היידן) – אישה גרושה שגרה בשכנות למשפחת סימפסון. ידידה טובה של מארג'.
  • לורה פאוורס (שרה גילברט) – בתה המתבגרת של רות. הייתה הבייביסיטר של בארט וליסה כמה פעמים. אהבתו הראשונה של בארט.

העובדים בתחנת הכוח הגרעינית של ספרינגפילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'ארלס מונטגומרי ברנז המכונה מר ברנז (הארי שירר) – בוגר אוניברסיטת ייל. האדם העשיר ביותר בעיר ספרינגפילד, והוא בעליה של תחנת הכוח הגרעינית בעיר, בה עובד בין השאר גם הומר סימפסון. מר ברנז הוא נבל מרושע, גזען, שטני וקמצן אשר מעביד את הפועלים שלו בתנאים לא טובים. מר ברנז הוא איש מאוד זקן, ומבלי הטיפולים הרפואיים והיקרים שהוא עובר יום יום, הוא כבר היה מת. כמה פעמים בסדרה מר ברנז טען כי גילו הוא מספר בעל ארבע ספרות, וכי הוא עבר מספר השתלות לב. מר ברנז מחזיק להקת כלבי ציד אותם הוא משסה במי שמעצבן אותו. המשפט, שהוא הוראה לסמית'רס, והפך למשפט שהכי מזוהה איתו, הוא: "שחרר את כלבי הציד!". הוא ותיק מלחמת העולם השנייה ולפי הקומיקס גרם למלחמת פוקלנד. בעונה 32 הוא חולם שהוא רוקד עם ג'ורג' וושינגטון ששואל אותו אם הוא נלחם איתו במלחמת העצמאות של ארצות הברית, וברנז עונה שכן, רק לא באותו הצד. שירת בצבא עם אברהם סימפסון ביחידה קרבית שנקראה ״דגי הגיהנום״. נוהג לעשות ״אוהל״ בידיו באומרו ״מצוין״.
  • ויילון ג'יי סמית'רס הבן (הארי שירר) – סגנו של מר ברנז. הומוסקסואל שיצא מהארון ומאוהב בברנז. אביו נשלח על ידי ברנז לטפל בתקלה גרעינית שאיימה לפוצץ את הכור. לפני שיצא למשימה, הוא נתן לברנז לשמור על בנו התינוק, נכנס לליבת הכור, תיקן את התקלה ומת מקרינה. ברנז, במעשה נדיר של אנושיות, החליט לאמץ את התינוק היתום. בתחילת הסדרה היה שחור עור. אלרגי לשרימפס.
  • לני לאונרד (הארי שירר) – עובד ביחד עם הומר סימפסון במפעל הכוח הגרעיני של ספרינגפילד והוא מתלונן רבות על נטייתם של חפצים להיכנס לתוך עיניו. לני הוא בעל תואר שני בפיזיקה גרעינית, אולם הוא מוצג כאיש פשוט ונאיבי. חברו הטוב הוא קארל קארלסון. לני הוא גיבור מלחמה ובודהיסט, אם כי הוא נראה בכנסייה השכונתית פעמים רבות (בין השאר בפרק "חדוות הכת", שבו עזבו כמעט כל תושבי ספרינגפילד את הכנסייה כדי להצטרף לכת מסתורית), מה שמעיד שייתכן שהוא נוצרי.
  • קארל קארלסון (האנק עזריה) – חבר לעבודה ולפאב של הומר. ידידו של לני. בעל IQ של 214. גר ברחוב ברידג' 189.
  • מינדי סימונס (מישל פייפר) – אחת מהעובדות בתחנה. בעלת תחביבים משותפים עם הומר.
  • פרנק גריימס המכונה גריימי (האנק עזריה) – איש עצבני וכועס אשר סבל כל חייו ועבד קשה עד שקיבל הזדמנות של פעם בחיים לעבוד בתחנה הגרעינית. בשל הצלחתו היחסית של הומר בהשוואה לסבל שחווה כל חייו גריימס מכריז שהוא אויבו של הומר. קנאתו להומר מובילה אותו לנסות להשפילו בפומבי וכשתוכנית זאת מובילה לתוצאה הפוכה גריימס מאבד את שפיותו, אוחז בכבלי חשמל ראשיים, ומת. בהלווייתו הומר המשועמם אומר בישנויות למארג' שתחליף תחנה. דבר המוביל את כל הנוכחים להתפקע מצחוק, ופרנק גריימס מורד לקברו מושפל בפעם האחרונה.

בית הספר היסודי של ספרינגפילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתובת: רחוב פליימטון מספר 19, פינת רחוב בארט.

ההנהלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המפקח צ'אלמרס (האנק עזריה) – מפקח בית הספר היסודי בספרינגפילד. פעם אחת אמר לסימור שהוא "מפקח על 17 בתי ספר, אבל אני תמיד איכשהו מוצא את עצמי מדבר איתך על אחד מילדי סימפסון". בעונה 26 פרק 20 הוא חושף שאביו היה פסיכולוג שחינך אותו בשיטה אכזרית שנקראת "סקינר" ולכן הוא מתרגז בכל פעם שהוא קורא לסימור סקינר, מה שמזכיר לו את ההתעללות של אביו. באחד הפרקים ביתו חוגגת בת מצווה, מה שאומר שכנראה הוא יהודי.
  • ליאופולד (האנק עזריה) – סגנו של צ'אלמרס.
  • מיירה – מזכירתו של המנהל סקינר.

משפחת סקינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סימור סקינר (הארי שירר) – מנהל בית הספר היסודי בספרינגפילד. זוכה ליחס מזלזל מצד תלמידי וסגל בית הספר על אף ניסיונו להציג את עצמו כדמות סמכותית וכמודל לחיקוי ועל אף ניסיונותיו הנואשים להשיג מימון נוסף לבית הספר חסר ההישגים אותו הוא מנהל. חי עם אימו השתלטנית, שנוטה להתייחס אליו כאל ילד קטן. בוגר מלחמת וייטנאם ולוחם לשעבר בכומתות הירוקות של הצבא האמריקאי, שנפל בשבי בצפון וייטנאם, וסובל מטראומה מתקופה זו. לאחר המלחמה גנב זהות של גיבור מלחמה בשם הזה.
  • אגנס סקינר (טרס מק'ניל) – אימו של סימור. אישה עצבנית וחסרת סבלנות אשר נוטה להעביד את בנה. היא וסימור עדיין גרים באותו בית ואפילו ישנים באותה מיטה. באחד הפרקים היא גילתה לו מדוע היא שונאת אותו: בתקופה שהייתה בהיריון איתו היא השתתפה באליפות העולם בקפיצה במוט ובגמר התחרות, בדיוק כשקפצה מעל למוט, סימור העובר בעט בבטנה וגרם לה להפיל את המוט ולהיכשל.
  • שלדון סקינר – אביו המנוח של סימור.

מורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עדנה קרבאפל (מרשה וואלאס) – מורת כיתה ד' בבית הספר היסודי בספרינגפילד. מלמדת בכיתתו של בארט, אישה פסימית ומעשנת כבדה. בין עונות 22–23 התחתנה בסתר עם נד פלנדרז בעקבות משאל צופים. קרבאפל הפסיקה להופיע בסדרה בסוף העונה ה-25, עקב מות המדבבת, והפכה את נד שוב לאלמן.
  • אליזבת' הובר (מגי רוזוול, מרשה מיצמן גייבן) - מורתה של ליסה. ידועה בשל כך שהיא שתיינית גדולה.
  • דיואי לונג – המורה למוזיקה. הומוסקסואל עצבני וחסר סבלנות.
  • ברונלה פומלהורסט – מורה לחינוך גופני בבית הספר היסודי ספרינגפילד. יש לה שיער בלונדיני וכמעט תמיד היא עונדת משרוקית, לא ידוע אם יש לה בעיה עם הזהות המגדרית שלה אך היא יצאה כטרנסג'נדרית, אך מעולם לא הזדהתה כזכר בסדרה.
  • קוצ' קראפ – מורה להתעמלות שמעביר את המקצוע עם סימנים סדיסטים רבים, הגיע ללמד בבית ספר היסודי בספרינגפילד כמחליף המורה להתעמלות הקודם, שהיה בחופשה לאחר שעבר ניתוח לשינוי מין.

אנשי צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "אב הבית" וילי (דן קסטלנטה) – השרת של בית הספר. סקוטי ג'ינג'י חם-מזג בעל מבטא סקוטי כבד. בפרק אחד מתגלה שהיה פעם מאמן שחייה בבית הספר, אך הפך לשרת לאחר שמתחו את סימור בגלל בריכת השחייה. גר במחסן של בית הספר. בעבר וילי היה דוקטור וכן חבר בפרלמנט הסקוטי בשנים 2005–2010, אך כאשר היגר לארצות הברית הממשלה שינתה את עבודתו לשרת.
  • אוטו מאן (הארי שירר) – נהג האוטובוס של בית הספר היסודי המחזיק בשיא של 15 תאונות, כולן ללא נפגעים. מלבד נהיגה באוטובוס הוא משמש כנהג של מכונית תרומות הדם, נהג הטיולים של הקשישים ומפעיל הבריכה הניידת של ספרינגפילד. מאן נוטה להסתבך עם החוק, אך עם הילדים הוא מוצא שפה משותפת ומסתדר איתם היטב. בעונות הראשונות מאן נהג ללא רישיון, עד שהתאומות בובייה (שעובדות במשרד התחבורה) דאגו לו לרישיון. הוא נוהג להסתובב כל היום עם הווקמן שלו ולשמוע שירים, הוא אוהב שירי רוק ורוק כבד והוא מעריץ את מטאליקה. אוטו הוא נרקומן.
  • דוריס פטרסון (דוריס גראו)- אחות בית הספר והטבחית במזנון של בית הספר. לזמן קצר הדמות הפסיקה להופיע במהלך הסדרה עקב מות המדבבת. שם משפחתה ידוע הודות לרמיזה שהנער המתבגר הוא בנה (בפרק "Team Homer").
  • הג'יי לורן פריור – דוקטור לפסיכולוגיה של בית הספר היסודי של ספרינגפילד.
  • מיירה – המזכירה של סקינר, שפגשה פעמים רבות את בארט סימפסון כשנענש ורותק בבית הספר.

התלמידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ימבו ג'ונס (פמלה היידן) – אחד מהבריונים בבית הספר היסודי של ספרינגפילד. נער פרחח, אלים, מרושע ועצבני. נשאר כיתה פעמים רבות וכיום הוא בן 19 אך עדיין בכיתה ה'. אימו עוסקת בזנות.
  • דולף סטארבים (טרס מקניל) – אחד מהבריונים בבית הספר היסודי, יהודי, נוהג להסתובב עם ג'ימבו וקרני וכמעט שלא נראה בסדרה בלעדיהם. בן 14.
  • קרני (ננסי קארטרייט) – אחד מהבריונים של בית הספר היסודי, נשאר כיתה הרבה פעמים. גילו אינו ידוע, אך ידוע כי יש לו כבר ילד.
  • שרי וטרי מקלברי (ראסי טיילור) – אחיות תאומות הלומדות בכיתתו של בארט.
  • מרטין פרינס – חנון בכיתה של בארט, חכם אך שחצן. בעל ציונים גבוהים. הקורבן העיקרי לבריונות של ג'ימבו, קרני ודולף. גר צמוד למנהל סקינר.
  • ראלף וויגאם – ילד מאותגר שכלית אשר לומד בכיתה של ליסה. בנו של מפקד המשטרה, קלנסי וויגאם.
  • ג'ייני פאוול – החברה הטובה ביותר של ליסה.
  • אליסון טיילור – חברתה של ליסה.
  • לואיס – חברו של בארט.
  • ריצ'רד – חברו של בארט.
  • אוטר – ילד גרמני אשר הגיע במסגרת חילופי תלמידים. אכלן גדול ואחד מהקורבנות העיקריים של בריוני בית הספר.
  • וונדל קוויזלי/בורטון – ילד חיוור אשר נוהג להקיא לעיתים קרובות. שם משפחתו שונה בין הסדרה לקומיקס, בהתאמה.
  • דאטבייס – חנון בבית הספר היסודי.
  • שונה צ'אלמרס – נערה בת 12 או 19 (באחד הפרקים חוגגת בת-מצווה). בתו של המפקח צ'למרס. מעשנת וחברה לשעבר של ג'ימבו ג'ונס, נוהגת לגנוב מחנויות. באחת העונות יצאה עם בארט.
  • נלסון מאנץ -(ננסי קרטרייט) בריון בבית הספר היסודי ספרינגפילד ותלמיד בכיתתו של בארט.

משטרת ספרינגפילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לו (האנק עזריה) – קצין משטרה. בעונה הראשונה היה צהוב-עור, בהמשך הפך לשחור-עור.
  • אדי (הארי שירר) – שוטר. מדבר לעיתים רחוקות בסדרה.
  • צ'יף קלאנסי וויגאם (האנק עזריה) – מפקד המשטרה. חסר בינה, בעל עודף משקל ועצלן. בן זוגה של שרה. בדרך כלל מלווים אותו השוטרים לו (האנק עזריה) ואדי (הארי שירר). וויגאם הוא שוטר מפוקפק אשר נוהג לקחת שוחד ולהתעלם מפשעים כדי שלא יצטרך להתאמץ. חוש הבטיחות שלו גרוע, למשל כשהוא חושב הוא מגרד מתחת לכובע שלו עם האקדח, באופן קבוע.

הבר של מו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מו סיזלאק (האנק עזריה) – הברמן והבעלים של "הטברנה של מו", בר המשקאות של ספרינגפילד. בעל תואר בברמנות מאוניברסיטת סוויגמור. אדם אלים בעל אישיות מעורפלת, עבר פלילי ונטיות אובדניות (כולל ניסיונות התאבדות רבים). יתום. חוטא אף בהתנהגויות פליליות: הטרדה מינית של נשים, מסחר בפנדות וחיות בסכנת הכחדה, הימור בתחרויות איגרוף ועוד. בנוסף, בבר שלו הוא מארח אירועי רולטות רוסיות ומסתיר מהגר הולנדי לא-חוקי. תחת המעטפת האלימה מסתיר מו לב זהב, שנגלה מעט בעקבות העצות שהוא נותן ללקוחותיו הנאמנים בבר. יש לו חתול בשם מר פיק, אליו הוא קרוב מאוד. מו הציל מספר פעמים את מגי סימפסון. הוא עוסק גם בפעולות צדקה בדרום אמריקה ובאפריקה, כאשר הוא מספק ציוד רפואי לנפגעי שיטפונות ושריפות. למו ידע רב במכונאות רכב ובמחול. מו מאוהב במארג' וניסה להתחיל איתה כמה פעמים בסדרה, אך ללא הצלחה.
  • ברני גאמבל (דן קסטלנטה) – אלכוהוליסט. נחשב לאחד מחברי הילדות הטובים ביותר של הומר. חסר בינה ולרוב נראה בבר של מו. גר מול תחנת המשטרה. היה בעבר אדם משכיל, אך התמכר לאלכוהול בגלל הומר. הומר זוכר את תאריך יום הולדתו כי הוא חולק אותו עם היטלר – 20 באפריל. באחד הפרקים עושה רישיון על מסוק ובהמשך גם טס.

פוליטיקאים וחברי ממשל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ראש העיר ג'וסף "ג'ו דיאמונד" קווימבי (דן קסטלנטה) – ראש עיריית ספרינגפילד המושחת והנהנתן. בוגד באשתו עם מיס ספרינגפילד. קולו מבוסס על קולו של ג'ון קנדי. קווימבי הוא ראש עיר מפוקפק אשר לוקח שוחד, עושה עסקאות עם אנשי מאפיה ומעלים כספים.
  • מרתה קווימבי – אשתו של קווימבי.
  • השופט רוי סניידר – שופט ותיק, סלחן לנערים.
  • השופט קונסטנץ הארם – שופט חסר רחמים.
  • ליונל האץ (פיל הארטמן) – עורך הדין הכושל של הסימפסונים. ידוע כנוכל. אחד משמותיו הרבים הוא מיגל סנצ'ז. הדמות חדלה מלהופיע לאחר שהמדובב, הארטמן, נרצח על ידי גרושתו.
  • ג'בדיה ספרינגפילד (הארי שירר) – מייסד העיר ספרינגפילד. שודד ים בעברו.

אנשי כנסייה וכתות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האב שון – כומר קתולי ומנהל בית הספר הקתולי של ספרינגפילד. בסיום העונה ה-16 הוא ניסה להפוך את בארט והומר לקתולים.
  • מספר 1 – מנהל את הכת הסודית "חוצבי האבן" (באנגלית: Stonecutters), כת מיוחדת אשר נותנת הטבות רבות למי שנמצא בה.

עבריינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלברט סנייק ג'יילבירד (האנק עזריה) – העבריין השכונתי. אסיר. תרגום שמו לעברית הוא- נחש ציפור-כלא. נוהג לעיתים קרובות לשדוד את המכולת "קוויקי מארט".
  • "סייד שואו בוב", רוברט טרוויליגר (קלסי גראמר) – שולייתו לשעבר של קראסטי הליצן, שהפך לפושע ולאויבו הגדול ביותר של בארט משום שבארט האשים אותו שהוא הפליל את קראסטי על שוד מזוין. נכלא מספר פעמים בשל ניסיונות חוזרים ונשנים לרצוח את בארט סימפסון. התמנה לראשות העיר בעבר. הופיע יותר מ-10 פעמים בהן ניסה לרצוח את בארט, אך בארבע פעמים ב-5 העונות הראשונות היו לו מטרות אחרות – הפללת קראסטי, רציחת סלמה, זיוף בחירות והפלת הטלוויזיה.
  • האנק סקורפיו – רשע על בסגנון "ג'יימס בונד". נוטה לתכנן תוכניות מרושעות ולנסות להשתלט על העולם. הוא הופיע פעמים אחדות בסדרה.
  • דרדריק טייטום – מתאגרף מקצועי ועבריין מורשע. פרודיה על המתאגרף מייק טייסון.

המאפיה של ספרינגפילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דון ויטוריו ד'אמיקו (האנק עזריה) – סנדק המאפיה של ספרינגפילד.
  • מריון אנת'וני "טוני השמן" ד'אמיקו (ג'ו מנטנה) – סנדק המאפיה האיטלקית בספרינגפילד. חולם על אשתו שמתה, מת בעונה ה-25 ונקבר לצד אשתו. בפרק שהומר הצטרף למאפיה, אך הוחלף על ידי בן דודו "פיט טוני", אשר שינה את שמו ל"טוני השמן", פיתח בעיות אכילה והפך לגרסה מדויקת של טוני השמן.
  • מייקל – בנו של "טוני השמן". חולם להיות טבח.
  • לגס, לואי, ג'ואי – הבריונים של "טוני השמן".
  • ג'וני טייט ליפס – אחד הבריונים של "טוני השמן". נקרא כך משום ש"שפתיו חתומות" - הוא נמנע תמיד ממתן תשובות ישירות לשאלות ואף פעם לא מוסר מידע.
  • פיט טוני (ג'ו מונטנה) - מחליף את בן דודו בניהול המאפייה ולאחר מכן מתחיל להשמין והופך ל"פאט פיט טוני". הסנדק של מגי. מת בעונה 34

כוכבי קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טרוי מקלור (פיל הארטמן) – מנחה כל תוכניות ההסברה בסדרה, בהם "המדריך של פאזי הארנב לאתם-יודעים-מה". הפסיק להופיע בסדרה לאחר מות המדבב אבל עדיין מופיע מדי פעם בקומיקס.
  • רייניר וולפקאסל (הארי שירר) – שחקן קולנוע דמוי שוורצנגר, אשר משחק בסדרת סרטי אקשן בה הוא מגלם שוטר בשם מק'ביין, כפרודיה על מקליין, גיבור סדרת סרטי מת לחיות.
  • קנט ברוקמן (הארי שירר) – מגיש הטלוויזיה היחיד בספרינגפילד. מגיש את התוכנית "עין על ספרינגפילד", ואת חדשות הערב המקומיות. קנט הוא איש מאוד זקן, אך עם כל הניתוחים הפלסטיים שהוא עובר, הוא נראה הרבה יותר צעיר. מתגורר ליד מר ברנז.
  • סטפאני ברוקמן (פמלה היידן) – אשתו של קנט. מגישת תחזית מזג האוויר.
  • ארני פאי – טייס מסוק דיווחי תנועה ממורמר אשר שונא את קנט ברוקמן. משדר את הדיווחים גם לרדיו KBBL.
  • "איש הדבורה" (האנק עזריה) – שחקן דרום-אמריקאי המופיע במגוון תוכניות דוברות ספרדית בערוץ OCHO.
  • בוברלה (טרס מקניל) – מגישת סדרת אימה. גותית בעלת חזה גדול.
  • לורלין לאמפקין (דוריס גרו) – זמרת קאנטרי. אביה נטש אותה בילדותה. ניסתה כמה פעמים להתחיל עם הומר ללא הצלחה.
  • גל גדות – התמודדה להצגה של הומר אבל הוא לא התרשם ממנה. השתתפה בעונה 30 פרק 1. בסוף הפרק בארט עלה לגן עדן וראה אותה.
  • ג'יי שרמן (ג'ון לוביץ') – מבקר טלוויזיה, מהסדרת האנימציה "המבקר" הופיע כמה פרקים בסדרה.

תוכנית הטלוויזיה של קראסטי הליצן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הרשל שמויקל פנחס ירוחם קראסטופסקי המכונה קראסטי הליצן (דן קסטלנטה) – יהודי אורתודוקסי במקור, מנחה תוכנית ילדים אשר אהובה על בארט וליסה. לפעמים נתפס כציני, מותש ומעשן כבד אשר מביך את עצמו בעסקי השעשועים. הוא זכה בפרס נובל לשלום (שהתברר כתרמית שנועדה להביא אותו למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג) והיה נשוי ל-15 נשים, שכולן סבלו ממנו, ורגע לפני שהתחתן עם ה-16 בעונה 21 פרק 10 (פנלופה, כוכבת משנה בתוכנית שלו), הוא סירב דווקא מפני שהוא לא האמין שהוא יכול להיות בעל טוב. הוא הפך לדמות הכי מפורסמת ב"משפחת סימפסון" שלא שייכת למשפחה עצמה. קראסטי נוצר על ידי היוצר מאט גריינינג. קראסטי מבוסס על ראסטי ניילס, ליצן טלוויזיוני מעיירת הולדתו של גריינינג[2].
    • הרב היימן קראסטופסקי (ג'קי מייסון) – אביו של קראסטי, רב מוכר. ניתק את הקשר עם בנו לאחר שזה הפך לליצן, אך בעונה השישית הם התפייסו. הוא ערך את החתונה שלו עם פנלופה, והדגיש שם את הסתייגותו מההתבוללות שבמעשה, וכשקראסטי ביטל את החתונה, היימן צהל משמחה. מת בתחילת העונה ה-26. בעונה 30 פרק 12 מוצג בית הכנסת החדש של ספרינגפילד שקרוי על שמו.
  • "סייד שואו מל" (דן קסטלנטה) – החליף את "סייד שואו בוב" כשוליה של קראסטי הליצן. בעל עצם בשיערו ומדבר במבטא בריטי מובהק. נוהג לנגן במשרוקית שלו בתוכנית של קראסטי. ידוע כמי שצועק את דעת הקהל בהמון זועם ובכלל.
  • איצ'י וסקראצ'י (דן קסטלנטה והארי שירר) – חתול ועכבר אנתרופומורפיים שמככבים בסרטוני אנימציה קצרים, אשר מכונים "The Itchy & Scratchy Show", משודרים במהלך תוכניתו של קראסטי הליצן ופופולריים במיוחד בקרב ילדי העיירה הבדיונית ספרינגפילד ובמיוחד בארט וליסה סימפסון. הסרטונים של איצ'י וסקראצ'י מהווים פרודיה על תוכנית הטלוויזיה טום וג'רי של רשת הטלוויזיה MGM ועל האלימות הרבה אליה נחשפים הילדים בטלוויזיה במסווה של תוכניות לילדים (על מנת להדגיש זאת הסרטונים של איצ'י וסקראצ'י מכילים כמות מוגזמת בהרבה של הומור שחור, אלימות ודם).
  • פוצ'י (דן קסטלנטה) – כלב מצויר אותו מדבב הומר לאורך הסדרה. בשלב כלשהו דמותו הופסקה להיות משודרת בסדרה.
  • הנסיכה פנלופה (אן האת'וויי) – שחקנית המשחקת דמות של נסיכה בעונה 10. נוהגת לגנוב לקראסטי את ההצגה ולהפוך את התוכנית לתוכנית שחביבה רק על בנות. בפרק הראשון שבו הופיעה היא וקראסטי עמדו להתחתן, נודע לה על עברו המפוקפק והנשים הרבות שזרק. לאחר מכן קראסטי נטש אותה בחופה בטענה שהוא לא ראוי לה.

רופאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר ניק ריביירה (האנק עזריה) – מנתח רשלן ולא חוקי. למד בקולג' לרפואה בהוליווד אך עשה זאת רק כדי שיוכל להשיג מרשמים לסמים. ידוע בקריאה שלו "הי כולם" (אנגלית: Hey everybody!).
  • ד"ר מרווין מונרו (הארי שירר) – פסיכיאטר. מת במהלך הסדרה, אך הופיע 10 שנים לאחר מכן בטענה שהוא היה "מאוד חולה".
  • ד"ר ליצן – ליצן שעובד עבור קראסטי הליצן. הוא אחד הליצנים הרבים שעושים ליצנות רפואית. כמו רוב הליצנים הוא לובש בגדים מוזרים המתאימים לליצנים והאף אדום.

משפחת היברט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר ג'וליוס היברט (הארי שירר) – הרופא המשפחתי של הסימפסונים. נוטה לצחוק אחרי כל משפט שהוא אומר, כתוצאה מהתמכרות למורפין.
  • ברניס היברט – אשתו של ד"ר היברט, מנהלת חנות תכשיטים.
  • לזוג יש חמישה ילדים (שלושה בנים ושתי בנות) אשר שמם לא ידוע.

עסקים מקומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעלי עסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "קומיק בוק גאי" (בחור ספרי הקומיקס) (האנק עזריה) – המנהל השמן, החנון והסנוב של חנות קומיקס ברחוב מיין מספר 507 בספרינגפילד אשר ידוע בעיקר בשל העקיצות הסרקסטיות שלו. סטריאוטיפ של חנון מזדקן. שמו האמיתי הוא ג'ף אלברטסון, כפי שנחשף באחד מפרקי העונה ה-16. זללן ואכלן אפילו יותר מהומר. התחתן בעונה ה-25 עם יפנית מ"טוקיו הקטנה".
  • הרמן – חייל לשעבר בעל יד אחת (שבילדותו הוא הוציא את ידו מחלון האוטובוס ונתלש על ידי משאית). בעל חנות לציוד צבאי ישן.
  • הטקסני העשיר – איש עסקים עשיר טיפוסי מטקסס. בעל נכסים רבים, כולל קבוצת כדורסל, אך בעיקר עסקי בארות נפט. ידועו בקריאה "אי-הה!" תוך כדי שהוא יורה באקדחים באוויר. הנציג של ספרינגפילד בוועדת הסופרבול ומראשי המפלגה הרפובליקנית בעיר.
  • לואיג'י – שף ממוצא איטלקי שלא יודע איטלקית. לעיתים קרובות הוא מגיש אוכל לא איכותי או משומר במסעדה שלו.
  • קפטן הוראסיו מקאליסטר (האנק עזריה) – רב חובל בעל עין זכוכית. נוהג להתחיל משפטים ב-"ארררג" בסגנון פיראטי. לספינתו קוראים "מלכת הסרדינים". בעל מסעדת דגים "The Frying Dutchman" (פארודיה על "הולנדי מעופף") וחנות לממכר עוגנים ברחוב מיין. איש בודד בלי שום חברים.
  • אקירה – בעל מסעדת הסושי "הסומו העליז" ברחוב אלם בטוקיו הקטנה. בנוסף למסעדתו הוא גם מורה לקראטה.
  • אפו נהספימפטילון - הוא מהגר הודי בעל חנות המכולת הפופולרית Kwik-E-Mart והוא חבר קרוב של משפחת סימפסון.

בעלי מקצועות נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גיל גאנדרסון (דן קסטלנטה) – מוכר לא יוצלח שאשתו בוגדת סדרתית בידיעתו. ניסה פעמים רבות להתאבד. בעונה ה-18 הקים קורס מצליח, אבל מארג' גרמה לו לאבד את הסטודנטים ולחזור ל"לוזריות" שלו. בקומיקס הפך להיות עורך דין אבל גם בזה גרוע.
  • ג'רמי פיטרסון – נער מתבגר. מופיע בתור עובד זמני בעבודות גרועות רבות, אבל כמעט קבוע כמלצר ב"בורגר קראסטי". על אף שהוא בערך בן 18, קולו עדיין אינו השתנה. באחד הפרקים נרמז שהוא הבן של דוריס.
  • פרופסור ג'ון פרינק (האנק עזריה) – הפרופסור המקומי, בן לאבא יהודי (פארודיה על הדמות הראשית ב"הפרופסור המפוזר" בגרסתו המקורית). קרוי על שם אחד המפיקים. גילה יסוד כימי וקרא לו פרינקיום.
  • האנס "איש החפרפרת" מולמן (דן קסטלנטה) – אדם כנוע בן 31, חייל משוחרר, מכוער וקצר-רואי בגובה 1.33 מ', המופיע לרוב כאתנחתא קומית לאורך הסדרה, לרוב במצבים איומים העוברים עליו. הזדקן כתוצאה משתיית יתר. לפי הקומיקס הוא גודל בידי אנשי חפרפרת שגרים במעמקי האדמה.
  • בארי דאפמן (האנק עזריה) – המפרסם של הבירה המקומית. יהודי הומוסקסואל המסתובב עם גלימה בצבע הבירה, וחגורה מלאה בפחיות. למעשה יש מספר "אנשי דאף" וכולם נראים אותו הדבר. הומר גרם בטעות למוות של שניים מהם.
  • קוקי קוואן (טרס מק'ניל) – מנהלת חברת נדל"ן ממוצא אסייתי.
  • ארטי זיף – חבר לשעבר של מארג' סימפסון. מנהל מוצלח של חברת מחשבים ואינטרנט. פרודיה על ביל גייטס.
  • שרי בובינס – מטפלת נחמדה וחביבה, אשר מתייחסת לאנשים בנחמדות ועוזרת לאנשים עם בעיות משפחה. נוהגת לשיר שירים משמחים ולעוף על מטרייה. עבדה פעם בשביל משפחת סימפסון, אך לבסוף התפטרה. בפרק "סימפסוןקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס" היא נהרגה כאשר נתקעה במנוע סילון של מטוס ונקרעה לחתיכות, בעוד היא עפה בשמיים עם המטרייה שלה. שרי בובניס היא פרודיה על "מרי פופינס".
  • לוגש – מאמן כושר גרמני בעל מבטא רומני עבה. בעל שיטת אימון נוקשה בה הוא מחרים את חיית המחמד של הילד שהוא מאמן, ואינו מחזיר אותה עד שהילד משלים משימה פיזית.
  • לינדסי נייג'ל (טרס מק'ניל) – אשת החברה הגבוהה. אישה עשירה ששונאת בני נוער. בכל פרק היא משנה עבודה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיסקו סטו (האנק עזריה) – גבר מזדקן המכור לריקודי דיסקו. היה בן הזוג של סלמה לזמן קצר. תמיד מדבר על עצמו בגוף שלישי.
  • ג'אספר בירדלי (הארי שירר) – קשיש בעל זקן ארוך אשר מתגורר בבית האבות של ספרינגפילד. החבר הטוב ביותר של אברהם סימפסון. תמהוני סנילי אשר לא מודע לסביבה שלו.
  • קאנג (הארי שירר) וקודוס (דן קסטלנטה) – החייזרים המופיעים בפרקי הספיישל של ליל כל הקדושים. קודוס יהודי.
  • אסא פלפס – קשיש יהודי מטורף אשר מתגורר בבית האבות של ספרינגפילד. חבר של אברהם סימפסון וג'אספר בירדלי. ידוע גם כ-Old jewish man (איש יהודי זקן).
  • אלינור אברנתי או אשת החתולים המטורפת (טרס מקניל) – אישה מטורפת שמגדלת חתולים בגדלים וצבעים שונים וגם נוהגת להשליכם על אנשים, ומדברת במלמולים לא מובנים. בעבר הייתה עורכת דין מצליחה. אך לאחר שבן זוגה עזב אותה, היא התחילה לפתח התמכרות לאלכוהול ואובססיה לחתולים אשר גרמו לה לאיבוד שפיות.
  • מיס ספרינגפילד (פמלה היידן) – מלכת היופי של ספרינגפילד ומאהבת של ראש העיר. בעלת פיגור שכלי קליל.
  • ג'קס (אלברט ברוקס) – איש שמכור למשחקי באולינג. התאהב במארג'.
  • הנסיכה קשמיר – חשפנית מזרחית.
  • קומיקו – בחורה יפנית אשר הגיעה לאמריקה כדי לחקור את הערים העצובות ביותר, אשר אחת מהן היה ספרינגפילד. בפרק "נשואה לבלוב" היא התחתנה עם איש הקומיקס.
  • רדיואקטיב מן – דמות קומיקס בדיונית פארודית על סופרמן. קלוד קיין היה בחור לא יוצלח שמאוהב בשדרית רדיו WZEN בשם גלוריה גראנד (פארודיה על לויס ליין) ונקלע לאתר פיצוץ גרעיני ופיתח כוחות על. אויבו המר הוא דוקטור קראב. בסרט שצולם בספרינגפילד גולם על ידי ריינרד וולפקסטל. כשמאט גרונינג הוציא חוברות קומיקס אמיתיות עליו, יצאה גם חוברת שמספרת את סיפור הסרט ונראים בבירור אתרים מהעיירה.
רוד רנטלדג'/fallout boy: הסיידקיק של קלוד. בסרט גולם על ידי מילהאוס. לפי הקומיקס קיבל חלק מכוחותיו של קלוד כששניהם היו תלויים מאנטנה ופגע בהם קרינה ממכשיר. לפי הסרט קיבל כוחות כשנפלה עליו מכונית של מכשיר רנטגן.
  • עורך דין לווום: רשמית מכונה העו"ד כחול השיער – הפרקליט של מר ברנז, וגם סתם נודניק שמחפש בכל פינה הפרות זכויות יוצרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הפרק הראשון בעונה 24, "Moonshine River" (אנ'), ופרק מס' 12, "Love Is a Many-Splintered Thing" (אנ').
  2. ^ ריאיון עם טרי גרוס. "אוויר צח", הרדיו הציבורי הלאומי, פילדלפיה