עדנה קרבאפל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדנה קרבאפל
Edna Krabappel
הופעה ראשונה ברט הגאון עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים מאט גריינינג עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות מרשה וולאס עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
תאריך לידה 21 בינואר 1949 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע מחנך
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ספרינגפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 21 בדצמבר 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עדנה קרבאפלאנגלית: Edna Krabappel) היא דמות בדיונית מתוך תוכנית האנימציה משפחת סימפסון, שדובבה על ידי מרשה וואלאס. היא מורת כיתה ד' בבית הספר היסודי בספרינגפילד. קראבאפל היא הדמות היחידה שמרשה וואלאס דבבה באופן קבוע.

הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדנה קרבאפל למדה לתואר מוסמך במכללת ברין מאר לנשים בפילדלפיה, אך לצערה עברה ללמד במערכת החינוך הציבורי בספרינגפילד. בפרק "The Seemingly Never-Ending Story", התגלה שהיא הייתה בעברה אישה אופטימית מאוד, שרצתה בכל ליבה לעזור לאנשים במצוקה. נדמה שלאחר שנות תסכול בבית הודות ללימוד בבית הספר היסודי, ובארט סימפסון במיוחד, השתנתה אישיותה.

ישנו חוסר עקביות בנוגע למקורותיה של עדנה. בפרקים מסוימים נאמר שהגיעה לספרינגפילד על מנת ללמד בה, אך בפרק אחר ניתן לראות אותה בשנות נעוריה בתיכון של ספרינגפילד.

קרבאפל מעשנת כבדה, במיוחד בשעות הלימודים. בפרק "Bart Gets a 'Z'", היא מפוטרת מבית הספר על שכרות (אותה גרם בארט לאחר שהוסיף אלכוהול לכוס הקפה שלה), והחליטה לפתוח חנות למאפינס. היא מאוחר יותר הוחזרה לעבודה לאחר שגם המורה המחליף הפך לשיכור.

ב-25 באוקטובר 2013 נפטרה מדבבת הדמות, מרשה וואלאס, ולאור זאת, נאלצו המפיקים להוציא את דמותה של קרבאפל מהסדרה. בפרק השלישי בעונה ה-25 כתב בארט בפתיח כעונש על הלוח "אנחנו מתגעגעים אלייך גברת ק." בפנים עצובות ואף הפרק עצמו הוקדש לזכרה. בפרק האחרון באותה עונה, חולם עליה נד פלנדרס ובתום החלום, אומר שהוא מתגעגע אליה. נלסון מאנץ, אשר נקלע למקום במקרה, מודה שגם הוא מתגעגע אליה[1].

חיי האהבה של עדנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מנושאי הסדרה הוא חיפושיה הבלתי נלאים של עדנה אחר זוגיות. היא גרושה; בפרק "Separate Vocations" היא מציינת שבעלה ברח עם יועצת הנישואין שלהם. בפרקים המוקדמים היא מוצגת כאישה בעלת דחפים מיניים אגרסיביים מאוד; בפרק "Flaming Moe's" היא מופיעה כשזרועותיה כרוכות סביב שני מלחים בפארודיה על הסדרה "צ'ירס", ומנסה להתחיל הן עם המתופף של להקת ארוסמית' ג'ואי קראמר והן עם הומר סימפסון. בפרק "Bart's Friend Falls in Love", בו הילדים צופים בקלטת לחינוך מיני, היא מפטירה בזלזול: "היא מזייפת". עוד, כשנשאלה על ידי נלסון מדוע אינה חיה עם "מר קרבאפל" באותו הפרק, היא ענתה לו שהוא "רדף אחר דבר-מה קטן וצמרירי במורד מחילת הארנב". בפרק "One Fish, Two Fish, Blowfish, Blue Fish" היא מופיעה בסצנה לוהטת עם שף סושי יפני במושב האחורי של מכוניתה. הפרק "Bart the Lover" היה הפרק הראשון בו כיכבה כדמות מרכזית, ובו התפתחה לנגד עיננו דמותה ואישיותה. נראה שקרבאפל מחוזרת על ידי גברים רבים (ואף נשים, בפעם בה פאטי בובייה מפנטזת עליה בחלומה).

תמה נוספת היא מערכת היחסים של עדנה עם מנהל בית הספר היסודי סימור סקינר. בפרק "Grade School Confidential" היא פיתחה רומן סודי עם סקינר, רומן שכמעט והוביל לנישואין. מאז יחסה של קרבאפל כלפי סקינר נע בין תשוקה עזה לתיעוב. בסרט ניתן לראות אותה בהופעה של להקת גרין דיי, יושבת על כתפיו של סקינר לבושה חולצה עליה כתוב: "לא החבר שלי", עם חץ המורה אל סקינר.

בעונה ה-17 ("The Seemingly Never-Ending Story"), פלשבק מראה שקרבאפל הייתה במערכת יחסים עם מו סיזלאק כשעברה לראשונה לספרינגפילד, לפני שפגשה בסקינר או אפילו הפכה למורה. היא עמדה למסד את הקשר עמו אך שינתה את כוונותיה כשפגשה בתלמיד (בארט סימפסון) אותו חשבה לתלמיד מתקשה, דבר שהוביל לפרידתה ממו. בסוף הפרק עדנה ומו היו זוג שוב, לכעסו הרב של סקינר שתפס אותם מתמזמזים בשטח בית הספר. בפרק "Regarding Margie" קרבאפל וסקינר מופיעים כשהם מקיימים יחסי מין במגרש גולף. לאחר שהם מסיימים, היא פולטת לעברו "יום-ההולדת נגמר, סימור", ומדליקה סיגריה.

עדנה מצויה במערכת יחסים עם נד פלנדרז. במהלך הפרק ה-22 של העונה ה-22 "The Ned-Liest Catch", נד ועדנה מתחילים לצאת. גורל הזוג עבר להחלטת המצביעים באינטרנט, שתוצאותיה יתגלו בפתיחת העונה ה-23. מערכת היחסים הצליחה ובפרק 9 של עונה 23 היא התחתנה עם נד.

כתיבת הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמה של קרבאפל נבחר על ידי הכותבים המוקדמים של משפחת סימפסון וואלאס וולודארסקי וג'יי קוגאן, כמשחק לשון על שם הפרי תפוח בר (באנגלית: crabapple) וכמחווה למורה מיס קרבטרי מהסדרה "Our Gang" שהוקרנה בארצות הברית בשנות ה-30. כמו לדמויות רבות, גם לעדנה יש אמירה מזהה שחוזרת פעמים רבות בפרקי הסדרה; במקרה שלה מופיע צחוק קצר שהיא משמיעה בזלזול ("הא!").

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סרטונים הסימפסונים נפרדים מהמורה של בארט, באתר nana10‏, 11 במרץ 2014 - כולל קטע הסיום של העונה