שיחה:אבי נשר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Mod בנושא דף יוצר באתר סקרינז

אבקש מכותב/ת הערך לא להסיר את התווית לעריכה, גם אם הוא/היא חושבים שהערך דורש עריכה מסיבית ביותר. לדוגמה, סימנתי את השגיאות הבולטות ביותר, תוכנית ודקדוקית, בשלוש הפסקאות הראשונות:

נשר נולד וגדל ברמת גן, ובשנת 1965, כשהיה בן שתים-עשרה, עבר להתגורר עם משפחתו בארצות הברית. בבגרותו למד יחסים בינלאומיים באוניברסיטת קולומביה ועבר מספר קורסים לקולנוע בזמן לימודיו. בשנת 1971 התגייס לסיירת מטכ"ל, למרות שחפץ להתגייס ללהקה הצבאית. בזמן שירותו בצה"ל הושפע מהאווירה הצבאית, ובייחוד מהופעות הלהקה הצבאית, ולכן כתב תסריט המגולל את סיפורה של הלהקה הצבאית, כאשר רובו מבוסס על סיפורים אמיתיים שהתרחשו במסגרתה, תחת השם הראשי "הלהקה".

זה היה רק בשנת 1977 כשנשר ביים והפיק, עפ"י אותו תסריט, את סרטו "הלהקה". "הלהקה" עוקב אחר להקה צבאית טיפוסית, תואמת להקת הנח"ל, כאשר בין חבריה מתחים רבים תוך מאבק על נוכחות בולטת מצד כל חבר, וסיפור איחודם על רקע מאבקם בבמאי מופעותיהם (טוביה צפיר) אשר מבזה אותם. שחקני "הלהקה", רובם יוצאי להקות צבאית בעצמם, ביניהם גידי גוב, גלי עטרי, ששי קשת וחלי גולדנברג, בצעו במהלך הסרט שירי להקות צבאיות מפורסמות בעיבודו של יאיר רוזנבלום. במהרה זכה הסרט להצלחה משגשגת והפך לסרט פולחן שובר קופות. רוב שחקני הסרט, שהיו מלפניו אלמוניים, זכו לפרסום רב ולתהילה, וכך גם נשר עצמו.

ב-1979 ביים וכתב את סרטו השני, "דיזנגוף 99". "דיזנגוף 99" מספר את סיפורם של שלושה חברים (ענת עצמון, גידי גוב ומאיר סוויסה) אשר עוברים להתגורר ברחוב דיזנגוף, מרכז חיי הלילה של תל אביב, ואת 'מהלך ימיהם כקבוצה צעירה ופרועה, המתנסה רבות בסמים ובמין. הסרט, אשר מבוסס כפי הנראה על סיפורו האישי של נשר כאשר חי עם שני חבריו בלב תל-אביב (דיטה אביוב ויצחק צחייק, אשר השתתפו בהפקת הסרט), מסתיים בסצנה מינית מפורסמת בין השחקנים גידי גוב, ענת עצמון וגלי עטרי, שלאחר פרסום הסרט דובר רבות עליה, ועל הפרובוקטיביות שבמהלכה, עניין שמוזכר בהתייחס אל השחקנים עד היום. כמו קודמו, גם סרט זה לווה במוזיקה, ובניגוד לקודמו, מוזיקה עדכנית של שנות השבעים בביצועם של צביקה פיק (אשר שר את שיר הנושא המפורסם בביצועה של עפרה חזה "לגור איתו"), ריקי גל וזמרים נוספים.


מעבר לפרטים, המשפטים עמוסי משפטי הלוואי והמאמרים המוסגרים קשים מאוד לקריאה. לדוגמה, המשפט הבא:

"הסרט, אשר מבוסס כפי הנראה על סיפורו האישי של נשר כאשר חי עם שני חבריו בלב תל-אביב (דיטה אביוב ויצחק צחייק, אשר השתתפו בהפקת הסרט), מסתיים בסצנה מינית מפורסמת בין השחקנים גידי גוב, ענת עצמון וגלי עטרי, שלאחר פרסום הסרט דובר רבות עליה, ועל הפרובוקטיביות שבמהלכה, עניין שמוזכר בהתייחס אל השחקנים עד היום."

רלף פון שוונץ 07:08, 14 מאי 2006 (IDT)

מדוע עדיין "לעריכה"[עריכת קוד מקור]

א. כי הערך עדיין דורש עריכה.

ב. כי כותב/ת הערך אינו/ה יודע/ת מה בדיוק יש לערוך. התווית נועדה לקרוא עורכים אחרים לדגל.

ג. התווית "לעריכה" צריכה להתנוסס בראש כל ערך שבו מכריזים על כל סרט שהוקרן/מוקרן ביום העצמאות שהוא "סרט פולחן".

ד. עדיין אין כלל התייחסות לעובדה מרכזית ומהותית בחייו ובקריירה של נשר -- היינו, הקשר שלו עם שרון הראל ובעיקר הפסקתו (וחידושו עתה).

רלף פון שוונץ 17:55, 14 מאי 2006 (IDT)

אינני כותב הערך, רק שכתבתי אותו מעט, אך אנסה לענות בעצמי ממבט יותר אובייקטיבי:

א. ציין כעת בדיוק מה הוא דורש עריכה. הסרתי בו דברים מיותרים, והוא כעת ערך סביר עד טוב.

ב. הסרט "הלהקה" הוא אכן סרט פולחן בקנה מידה ישראלי, כמעט כמו "גבעת חלפון" זאת גם ע"פ כלי התקשורת. עובדה שיש רבים היכולים לצטט בעל פה משפטים ממנו, הוא מוקרן כל יום העצמאות ומופק מחזמר על פיו.

ג. קשר רומנטי של נשר הוא "עובדה מרכזית ומהותית בחייו"? אנחנו אנציקלופדיה או צהובון?? אבירם 18:08, 14 מאי 2006 (IDT)

ניסיתי כמה שאפשר. קיצצתי בנטיעות. הרחבתי קצת על שרון הראל (עובדה מאוד משמעותית וקשורה ביצירתו). אני מקווה שעכשיו הערך אינו ראוי לתוית העריכה אלמוג 07:21, 15 מאי 2006 (IDT)
אני מסכים עם אלמוג -- הערך אינו "לעריכה" עכשיו (להיפך...).
אשר לנקודות: "סרט פולחן" היא הגדרה השמורה במקור לסרטים שהצפיה בהם לוותה בטקסים פולחניים כאלו ואחרים ומיוחדת בקהל צופים מצומצם ואדוק. הנימוקים שמנית (ציטוט בעל פה, הקרנה ביום העצמאות, הפקת מחזמר) אינם רלוונטיים. זה אינו מתאים להגדרה כאן (ובהתאם, שוגה הערך סרט פולחן כשהוא מונה את "גבעת חלפון אינה עונה" ואת "בלוז לחופש הגדול" ו"הלהקה" כסרטי פולחן. למעשה, היחידים שאפשר לייחס להם מעמד כזה בישראל הם צ'רלי וחצי, חגיגה בסנוקר ואלכס חולה אהבה -- שלושתם על תקן "כל-כך-גרוע-שזה-מצחיק".
הקשר הרומנטי בחייו של נשר הוא עובדה מרכזית ומהותית בחייו מכמה סיבות: א) הראל היא מפיקה מוכשרת, שבמובנים רבים הייתה כוח יוצר משמעותי מאחרי הסרטים. ב) הראל הייתה גם הסיבה המרכזית לכך שנשר הצליח להפיק את סרטיו הראשונים ובאופן בו הפיק אותם. כסף זה עניין חשוב, שלא לומר קריטי, בעסקי קולנוע. ג) העובדה המרכזית אינה הקשר הרומנטי אלא הקשר המקצועי. רלף פון שוונץ 16:03, 15 מאי 2006 (IDT)

מוזר טיפה...[עריכת קוד מקור]

נולד 1965... התגייס למטכ"ל ב1971.. צה"ל מגייס אנשים בגיל 6?

אבי נשר לא נולד ב-1965 (...?.. ) בערך היה כתוב :אבי נשר נולד וגדל ברמת גן. בשנת 1965, עבר להתגורר עם משפחתו בארצות הברית." (אחרי רמת גן יש נקודה) שום דבר לא מוזר כאן. שנת 1965 הייתה שיאה של תקופת מיתון כלכלי בארץ.--‏Avin שיחה00:29, 31 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

צריך להוסיף..[עריכת קוד מקור]

צריך להוסיף רשימת סרטים שיצר...

--ET2137 - שיחה 23:35, 9 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שיניתי את שם סרטו החדש מ"גמדים" (שהיה שם זמני) לשם הסופי "פעם הייתי"

עדכון ערך[עריכת קוד מקור]

גילוי נאות, עריכה בתשלום: עריכה זו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות) Pinkdoron - שיחה 12:38, 2 באפריל 2018 (IDT)Pinkdoronתגובה

לעדכון לחצו כאן

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באבי נשר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:06, 6 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

דף יוצר באתר סקרינז[עריכת קוד מקור]

הוספתי קישור לדף יותר של אבי נשר לאתר הרצאות אונליין.

באתר אבי נשר מעביר הרצאות על מגוון נושאים.

אינני מבינה מדוע חושבים שזה לא תורם לידע על אבי נשר?

כפי שמוסיפים :

יאיר רוה, ריאיון עם אבי נשר, חלק א', בבלוג הקולנוע "סינמסקופ", יוני 2007

זהו ריאיון טלוויזיוני שמוסיף ערך לקוראים.

כך גם ואף יותר, הרצאות שאבי נשר מעביר כמו למשל "איך כותבים קולנוע?" Amit inter dev - שיחה 11:26, 10 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

ההשוואה בין קישור פתוח וחינמי לאתר בתשלום איננה נכונה או רלוונטית. העריכה גם שברה את מבנה הדף ומחקה קישור למיזם ויקיציטוט. פירטתי יותר בדף שיחתך, מכיוון שקישורים דומים הוספו בצורה גורפת לערכים נוספים. Mod - שיחה 11:39, 10 בנובמבר 2022 (IST)תגובה