שיחה:סילבסטר/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

לדעתי, זהו ערך מביש ביותר... הן מהבחינה הלשונית והניסוח, והן מעצם העובדה שזה נקרא "חג"

--85.250.79.140 22:32, 19 דצמבר 2005 (UTC)

למה, זה יום אבל? גילגמש שיחה 20:35, 19 דצמבר 2005 (UTC)
נשים לב שגילגמש חוטא כאן בכשל הלוגי המכונה False Dilemma

בדרך כלל אני נהנה לקרוא את עדי, אך הפעם יש לי רושם שהוא כתב ערך מוטה מאוד, מתוך נקודת מבט מאוד ספציפית, עם הרבה ניחושים של עובדות היסטוריות: "הסיפור נראה סביר ומתקבל על הדעת", "נראה הדבר הגיוני ומסתדר עם רוח הנאציזם". ספקולציות אני יכול לעשות בעצמי, באנציקלופדיה אני מחפש עובדות. אני מתעצל לבדוק את העובדות ההיסטוריות, ולכן אסתפק בעובדה אחת, שמבהירה עד כמה גדול החשש שהתוכן הוא המצאה שבאה להשיג מטרה מסוימת. "החל בשנות התשעים ... החל הסילבסטר להיות מצויין בקרב הציבור היהודי-ישראלי. בקרב הציבור היהודי היה ציון הסילבסטר מאוד לא נפוץ והוא נזכר בעיקר כסיום שנת המס" - כמי שנסיבות חייו הובילו אותו לציין בהקפדה יתרה את סופה של כל שנת מס, אני יכול להעיד ששנת המס הראשונה שהסתיימה ב-31 בדצמבר היא שנת המס 1986, וקודם לכן הסתיימה שנת המס ב-31 במרץ, כך שהציטוט שלפנינו בהבל יסודו. דוד שי 18:50, 21 דצמבר 2005 (UTC)

  • לגבי ההטייה אני עשיתי כל מאמץ כדי שהיא לא תופיע, אני לא חושב שביא הסתננה.
    • לגבי שנת המס אני טעיתי.
    • בעשרות מקורות שעברתי נכתב (כולל באתר חופש אגב) כי יש סבירות גבוהה שהתרחשו פרעות בליל הסילבסטר, בהיסטוריה לא הכל שחור ולבן, אני חושב שזה מנומק באופן ברור ביותר ומוסבר כי יש סבירות להניח שהתרחשו פרעות.
    • לחגוג ברצח אנשים זה מתאים לרוח הנאציזם, מה לעשות? כמו כן הטענה מופיעה בהמון מקומות.
    • אתה חולק על כך שלפני שנות התשעים לא היה נפוץ בישראל ציון הסילבסטר? A&D - עדי 18:57, 21 דצמבר 2005 (UTC)
כן, אני חולק על הטענה שלפני שנות התשעים לא היה נפוץ בישראל ציון הסילבסטר. אישית אינני חוגג את הסילבסטר (כאמור, אני מציין את סוף שנת המס, ואין מערבין שמחה בשמחה), אבל זכור לי היטב עובד שקיבלתי לעבודה בתחילת שנות השמונים (ואולי קודם לכן), והתנה אתי תנאי אחד: שב-1 בינואר בכל שנה יהיה לו יום חופש, כדי להתאושש ממסיבת הסילבסטר. התנאי לא היה מוזר בעיני, שהרי מסיבות כאלה היו דבר שבשגרה, ונעניתי לו ללא קושי. אני מסכים שמרכזיותו של החג גברה במהלך השנים, אך בוודאי לא החלה בשנות התשעים.
העובדה שבעשרות מקומות נכתבה ספקולציה, אינה מוציאה אותה מכלל ספקולציה. ייחודה של ויקיפדיה הוא שנכתבות בה עובדות, ולא ספקולציות. דוד שי 19:14, 21 דצמבר 2005 (UTC)
זכורות לי הומרסקות של קישון ושל טומי לפיד על מסיבות הסילבסטר שהשתתפו בהם (ליודעי ח"ן - קישון זה עם הריצ'רץ' בשמלה של אשתו). נתנאל 19:19, 21 דצמבר 2005 (UTC)

הכוונה הייתה שהוא הפך להרבה יותר נפוץ בשנות התשעים על כך אין עוררין. אני רותח מזעם על העלמת העובדות שנעשתה בעריכות המאוחרות של הערך ועל הנסיון להטותו ולא להופכו לניטרלי כמתבקש. A&D - עדי 19:33, 21 דצמבר 2005 (UTC)

עדי אני חושש שהפעם העובדה כי אתה צעיר לא עומדת כאן לזכותך. מסיבות הסילבסטר היו דבר נפוץ מאז קום המדינה, וכבר הזכיר נתנאל את ההומורסקה של קישון משנות ה-60 (התפרסמה ב"אחד האמשים") על מי יטילו לערוך בביתו את הסילבסטר. אביהו 19:42, 21 דצמבר 2005 (UTC)
הגרסא כעת היא כפי שהבנתי נכונה- מסיבות היו תמיד התגברות הגיע בשנות ה-90, אם לא אנא שנה A&D - עדי 20:00, 21 דצמבר 2005 (UTC)
אל נא באפך, עדי. אני לא נציג חוגגי הסילבסטר בארץ, ואני לא בא למנוע השמעת ביקורת לגטימית על החגיגות. אבל אני כן חובב את האמת, וחורה לי לראות הנחות שנעות בין ספקולציות חסרות-בסיס לבין שקרים מפורשים בויקיפדיה.
חשבת על כך שאתה מעניק פתחון-פה למכחישי שואה למיניהם כאשר אתה תופל על אנשים אשמת רדיפות ופרעות שלא באמת ביצעו, ומאמין בה כאילו היתה אמת היסטורית?
לתאר את האדיקט מילאנו- שבא להבטיח שיוויון זכויות בין נוצרים, יהודים ופאגנים- כמסמך ש"פוגע חמורות ביהודים", זה שיא של ציניות וחוצפה.
ביקורת עניינית על חגיגות הסילבסטר (כמו למשל שזה מנהג נוצרי, שזה סממן התבוללותי, או שזה חיקוי לתרבות אמריקה) ראויה וצריכה להופיע כאן. אבל עלילות שווא כנגד אנשים חפים מפשע- בשום אופן לא. כשאתה כותב אותם, אתה לא מחזק את הטענה שלך כנגד חגיגות הסילבסטר, אלא מחליש אותה, מכיוון שאתה פוגע באמינות הטיעון כולה, ולמעשה באמינות הויקיפדיה כולה. טיפש ט"ו בשבט 20:16, 21 דצמבר 2005 (UTC)

בעיות בערך[עריכת קוד מקור]

אחרי מלחמת העריכה הקצרה שהתנהלה פה, הערך סובל ממספר ליקויים חריפים. להלן מספר דוגמאות לליקויים האלה.

  1. שני שליש ממנו מוקדשים לישראל ויהדות, כאשר הוא לא חג יהודי ולמעשה, רוב הערך צריך להיות מוקדש לחגיגת הסילבסטר בארצות הנוצריות
  2. הניסיון להביבא לנייטרליות ו"אמת היסטורית" הביא שוב פעם לדייסה בלתי קריאה
  3. הערך מלא בפיתולים לשוניים שמצד אחד מנסים להסביר עד כמה היה רשע אותו סילבסטר ומצד שני מנסים להיאחז במקורות ומנסים להקטין את רוע הגזרה. כך למשל - בפסקה אופיינית -
    1. האפיפיור סילבסטר הראשון אמנם לא היה מראשי רודפי היהדות ולמעשה לא היה חשוב במיוחד באופן כללי מבחינת מעשיו פרט לתאריך מותו אבל הוא גם לא היטיב עמם- יחד עם קונסטנטינוס הוא אסר על היהודים לשבת בירושלים והתיר להם להתאבל על חורבן בית המקדש רק ב-ט' באב. כמו כן בתקופתו נתקבל האדיקט מילאנו שהעניק זכויות יתר לנוצרים ופגע ביהודים באופן חמור
  4. כמו כן, קיימת השוואה מוזרה מאוד להיטלר. כיצד סילבסטר יכול להידמות להיטלר אם האחרון נולד כמעט 2000 שנה אחרי שהראשון הלך לעולמו?

לסיכום - צריך להתייחס לערך זה בדיוק כמו לכל ערך אחר ולא לנסות להתפתל ולהגן על דעה כזו או אחרת. גילגמש שיחה 20:11, 21 דצמבר 2005 (UTC)

"הכרוז ומסמכים דומים לו טוענים שבמהלך ההיסטוריה בליל הסילבסטר בוצעו פרעות ביהודים. הדבר נאמן להיגיון שכן בלילה זה היה נהוג לשתות לשוכרה דבר שהביא לא פעם לפגיעה ביהודים" - כן, כן, ובאותה מידה הגיוני שיהודים שוחטים ילדים נוצריים לאפיית מצות. ניסיתי לחבר את הערך למציאות (שספק אם עדי ומוריו יאהבו אותה, אך בהיותנו אנציקלופדיה עלינו להיכנע לכללים מסוימים). סילקתי מהקישורים החיצוניים הפניות לדפי ויכוחים - גם הקישורים החיצוניים צריכים להפנות לעובדות, ולא לדעות. דוד שי 20:28, 21 דצמבר 2005 (UTC)
גילגמש, ההשוואה להיטלר אינה בערך אלא בכרוז - אנו מציגים עובדה זו, ואת שאלתך בעניין זה עליך להפנות למחברי הכרוז. דוד שי 20:47, 21 דצמבר 2005 (UTC)
זאת השוואת הבל. היטלר יכול להיות דומה לסלבסטר, אך סלבסטר לא יכול להיות דומה להיטלר. גילגמש שיחה

הטיות על גבי הטיות[עריכת קוד מקור]

הגירסה שהציג דוד שי מוטעית ומטעה היא כחללה העלמת מידע חמורה ביותר ובכלל מידע היסטורי רלוונטי עובדתי שאין לחלוק עליו. הועלמו קישורים חיצוניים רק בגלל שהם לא מצאו חן בעיני הכותב. זאת הטייה חמורה וסתימת פיות. לא הגיוני שניתן לדעות להטות ערכים בויקיפדיה, זה לא מקקובל ולא לעניין. אין שום סיבה למחוק פרטים היסטוריים בעלי ערך רב ועל ויקיפדיה להציג את כל העמדות הרלוונטיות. A&D - עדי 16:03, 22 דצמבר 2005 (UTC)

מה שעשית לא מקובל לחלוטין. גילגמש שיחה 16:03, 22 דצמבר 2005 (UTC)
מה שאתה עשית לא מקובל לחלוטין אני עיברתי שוב על מה שכתבתי ושוב מנעתי הטייה אתה ברוב חוצפה שיחזרת בלי לדון. A&D - עדי 16:06, 22 דצמבר 2005 (UTC)
במקרה הגרוע ביותר היית יכול למחוק את החלר עליו הצבעת כבעייתי או להשים תבנית נייטרליות. שימוש בשיחזור אינו במקום. A&D - עדי 16:07, 22 דצמבר 2005 (UTC)
לא, הערך נערך ואתה החזרת את הזבל. אנא אל תבצע עריכות נוספות בערך ללא דיון. אני רוצה לדון על כל תוספת בנפרד. ראה פרטים בכללים למלחמת עריכה. אתה יכול להזמין בורר אם אתה חפץ בכך. כל ויקיפד ותיק יהיה מקובל עלי מראש. גילגמש שיחה 16:08, 22 דצמבר 2005 (UTC)
גלגמש אתה חוצפן חצוף מעין כמוך! A&D - עדי 16:09, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אהמ.. תודה אני מניח.. גילגמש שיחה
אטתה לא יכול להשתמש בכוחות המפעיל לצורך מלחמצה. אני זועם על סתימת הפיות הזאת אתה דיקטטור! תערוך תשים NPOV אל תשחזר 16:11, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אסור לשים את התבנית הזאת ללא דיון. ואין פה סתימת פיות. הערך נערך על ידי ויקיפדים אחדים ואתה משחזר ללא דיון חלקים רחבים ממנו ומוספים חלקים בעייתיים אחרים. זה לא מקובל. גילגמש שיחה 16:12, 22 דצמבר 2005 (UTC
אני משחזר! אניהכנסתי תוספת חדשה אתה ברוב חוצפתך שיחזרת! A&D - עדי 16:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)

תשובה על סתימת הפיות[עריכת קוד מקור]

כרם יהושע מקובל עלי אני כרגע מבקש להשים NPOV על הערך מבקש ממך ומדוד לחדול מעריכות על הערך ואני מציע את הגירסה הבאה לערך הסילבסטר בישראל:

בישראל נחגג הסילבסטר בציבור החילוני מאז קום המדינה, והפופולריות שלו בציבור הישראלי הולכת וגוברת עם השנים (בקרב העולים מרוסיה החג אינו מכונה "סילבסטר", אלא "ליל השנה החדשה", בדומה לרוב מדינות העולם).

בישראל בהיותה מדינה יהודית, לא מצויין גם כיום הסילבסטר באופן ציבורי- לפחות לא באופן ישיר. בפקודת סדרי השלטון והמשפט נקבע לנוצרים תושבי ישראל "ראש השנה" (1 בינואר) כיום חג, אך הסילבסטר אינו מופיע בפקודה. חריגה מסויימת מעניין זה התרחשה בליל הסילבסטר של שנת 2000 שלווה גם בשידורי טלוויזיה מיוחדים. יחד עם זאת הסילבסטר מצויין ונחגג במסיבות פרטיות במועדוני לילה, באולמות אירועים ובקרב הציבור הרוסי (אם כי בקרב הציבור ברוסי, החג אינו מכונה "סילבסטר", אלא "ליל השנה החדשה", בדומה לרוב מדינות העולם). חגיגות ליל הסילבסטר בצורות שונות גם על-ידי הציבור היהודי נעשו פופולאריות יותר בשנים האחרונות.

תופעה זו זכתה לגינוי רב מקרב הציבור הדתי אך גם הכללי, הרואה בחגיגת החג סממן של התבוללות ועבודה זרה, מכיוון שהחג נתפס כחג נוצרי. בין השאר מופץ כרוז שקרי, התולה באפיפיור סילבסטר הראשון האשמות ברצח ובעינוי יהודים, ומשווה אותו לאדולף היטלר. כמו-כן, הכרוז ומסמכים דומים לו טוענים שבמהלך ההיסטוריה בליל הסילבסטר בוצעו פרעות ביהודים. הדבר נאמן להיגיון שכן בלילה זה היה נהוג לשתות לשוכרה דבר שהביא לא פעם לפגיעה ביהודים.

האפיפיור סילבסטר הראשון אמנם לא היה מראשי רודפי היהדות ולמעשה לא היה חשוב במיוחד באופן כללי מבחינת מעשיו פרט לתאריך מותו אבל הוא גם לא היטיב עמם- יחד עם קונסטנטינוס הוא אסר על היהודים לשבת בירושלים והתיר להם להתאבל על חורבן בית המקדש רק ב-ט' באב. כמו כן בתקופתו נתקבל האדיקט מילאנו שהעניק זכויות יתר לנוצרים ופגע ביהודים באופן חמור.

סוג טענות אחר ומחשבתי יותר באופיו הנשמע על ידי חילונים ודתיים כאחד גורס כי חגיגת הסילבסטר פסולה מכיוון שמדובר בחג נוצרי שאין סיבה לחגוג אותו בדיוק כמו כל חג לא יהודי אחר. הטענות גם נוסבות סביב הניצול המסחרי של האירוע והעובדה שהעולם מתאחד לחגוג את ברית המילה של ישו והולדת הנצרות ממנה סבל העם היהודי רבות במהלך ההיסטוריה. טענה נוספת היא שחגיגת הסילבסטר מהווה חיקוי נבוב של הסרטים ההוליוודים והעולם הכללי ללא מחשבה. מאמרי דעה מסוג זה נפוצים מאוד בעולם הפובליציסטי (ראה לדוגמה כאן).

מן הצד האחר טוענים תומכי החגיגה, כי החג אינו חג נוצרי כלל אלא חג אזרחי, וכך הוא נחגג ברוב העולם, ואין סיבה שישראל תהיה שונה בכך.

ולקישורים החיצוניים:

A&D - עדי 16:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)

ובנימה אישית לדוד ולגילגמש- אתם יודעים לדבר יפה מאוד על הטיות של אחרים אבל אתם מצדכם כותבים מניפסטים שמתאימים לדעתכם מעלימים מידע וקישוןרים. הערך תחת עריכתי האחרונה היה מאוזן. מה שלא מפריע לגילגמש באופן דיקטטורי לחלוטין המנוגד לכללי הויקי לבצע שיחזורים בעת שמתקיים דיון ועוד להאשים בכך אותי. A&D - עדי 16:20, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אתה רוצה, לנהל הצבעה, אנא נהל. אין להפנות מההצבעה לדף שיחה. גילגמש שיחה 16:21, 22 דצמבר 2005 (UTC)
עצבים גורמים לבילבול, סליחה. A&D - עדי 16:23, 22 דצמבר 2005 (UTC)
מקור כל הבלאגן עם המחיקות הוא כאמור בטעות. A&D - עדי 16:26, 22 דצמבר 2005 (UTC)


אני מציע להחזיר את הגירסה לש עדי, ולנקות ממנה דברים שהם או לא נייטרללים, או טרחניים מידי, ולא למחוק את הל באיווחת שיחזור. בדיוק כמו שקרה היום בערך בילעין. emanשיחה 16:30, 22 דצמבר 2005 (UTC)

אני בעד כך נהגתי עם שינויו של דוד שי, ערכתי אותם לא שיחזרתי אבל מה לעשות שגילגמש לא טורח לעשות זאת? A&D - עדי 16:33, 22 דצמבר 2005 (UTC)
דוד שי עשה את זה כבר. עדי ביטל את עריכתו תוך כדי הוספת שתי פסקאות זעירות. ראה בגרסאות קודמות. גילגמש שיחה 16:34, 22 דצמבר 2005 (UTC)
דוד שי לא עשה זאת הוא הוציא מידע שלדעתי הוא רלוונטי, אני לא ביטלתי את עריכתו אני לא דיקטטור כמוך ואני פועל על ידי ההיגיון קראתי את גירסתו ושיפצתי את דברי. הכנסתי מידע רלוונטי לדעתי וכו'. אתה היית חצוף כששיחזרת כי העריכה לא נראתה לך זה חצוף ביותר. ועוד להאשים אותי... A&D - עדי 16:37, 22 דצמבר 2005 (UTC)
ששש1 ילדים! להירגע! לא לקרוא לאחד בשני בשמות, וגם לא למשוך באוזן! emanשיחה 16:38, 22 דצמבר 2005 (UTC)
והערות לגבי הטקסט... A&D - עדי 16:39, 22 דצמבר 2005 (UTC)
בוא נראה מה אתה אומר - X הוציא מידע Z. אני חושב שמידע Z הוא חשוב, לכן החזרתי את Z ושיפצתי. זה נקרא בלשון העם - שיחזור עם שיפורים. בוא נראה מה היו השיפורים שלך. לא שינית כמעט את הטקסט שהיה קודם ורק הוספת כמה נקודות. זה לא מקובל. זה נקרא ביטול עריכה של ויקיפד אחר ואיני מסכים שתעשה את זה. גילגמש שיחה 16:45, 22 דצמבר 2005 (UTC)
שוב פעם סילוף... דוד שי ערך את הערך והוא הסיר מידע מסוג אחד הוסיף מידע מסוג אחר עריכתו של דוד שי איננה קדושה ויש לי הזכות לחלחוק עליה. אני ראיתי לנכון להחזיר כמה נקודות חשובות שדוד ראה לנכון להוריד. שיפצתי אותם ברוח ההערות כאן והמידע החדש שדוד הוסיף. ובא גילגמש וברוב חוצפתו משחיזר, בלי לחשוב? למה כיח הערך המוטה נשא חן בעיניו והתאים לדעתו, הוא לא חשב לקרוא או לבדוק כפי שאני עשיתי ובוודאי שלא לנמק כאן אלא פשוט שיחזר, למה? ככה! והוא שוב ושוב לא מוכן לתת הערות על הצעתי ולהיות רלוונטי, למה? כי הוא רוצה שהגירסה המוטה הנוכחית תישאר על גבי השרת כי היא משרתת את עמדותיו. הויקיפדיה היא כלי פתוח ואני לא אסכים בשום אופן ופנים לסילוף האמת, סתימת הפיות והעלמת העובדות שהערך הזה מציג. A&D - עדי 16:50, 22 דצמבר 2005 (UTC)
כעת נואיל בטובינו לא לכלות את הזמן על ויכוחים ולהתייחס לגירסה המוצעת מעלה ולבעיותיה? A&D - עדי 16:52, 22 דצמבר 2005 (UTC)
ובכן, אם אתה כל כך רוצה הערות לגרסה שלך בבקשה. אני לא מתנגד לעצם השינוי שלך או למידע כזה או אחר אלא לדרך שבה בחרת לפעול. במקום לדון על השינוי בדף שיחה, ביטלת את עריכתו של דוד שי ושיחזרת את המידע שנראה לך רלוונטי. לגבי הגרסה שלך, יתכן שיש טעם במה שאתה אומר ואני מוכן לדון על הצעתך. מה שאני לא מוכן לסבול זה ביטול עריכה של ויקיפדים אחרים בלי דיון וזה בעצם מה שעשית. אציין שלעריכתו של דוד שי קדם דיון בדף שיחה. גילגמש שיחה 16:55, 22 דצמבר 2005 (UTC)
זה לא כל כך פשוט כמו שאתה כותב, אם כי יש בזה משהו. הוא לא החזיר את מה שהיה, אלא ניסה שוב להרחיב. אבל שיחזור וביטול של כל מה שהוא עשה נראה לי מוגזם. אני מציע לעזוב, ולחכות שדוד שי יבוא, ויראה, שכן השינוי נעשה נהגרסה שלו. emanשיחה 17:02, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני קודם כל רוצה להדגיש שלא שיחזרתי, שינתי. דבר שני הדיון נערך בלעדי על אף שאתה ודוד ידעתם שיהיה לי מה להגיד בנידון זה היה בהחלט לא תקין. ההתנהגות שלך הייתה לחלוטין לא עניינית כאשר אתה משחזר בלי לחשוב פעמיים או להעיר בדף השיחה, גירסתי לא הייתה פחות לגיטימית מגירסת דוד שי. גם השינוי עצמו לא היה תקין הוא העלים מידע רלוונטי וקישורים רלוונטיים ביותר. לדיון, אתה בוודאי יודע גילגמש יש שני צדדים. כעת אני מבקש לקבל את הגירסה המוצעת מעלה כגירסת הבסיס לדיון כי היא כוללת את כל המידע ללא העלמות. כמו כן אני מבקש להשים תבנית זמנית בדף עצמו שתודיע שהוא מכיל מידע חלקי ולא מדוייק (איזו?).אני גם מבקש שהדיון יסתיים במהרה הערך רלוונטי להפליא לימים הללו ויש להזדרז. אני מפנה את תשומת ליבם של דורית וכרם יהושע לדיון. אני הפנתי את תשדומת ליבו של דוד שי זה בהחלט לגיטימי לחכות לו אבל אני מתנגד להקפאה עד שהוא יגיע לי לדוגמה אתם לא חיכיתם... A&D - עדי 17:09, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני התייחסתי כבר לטענות שאתה מעלה בקשר לשחזור, אז לא אחזור על עצמי. לגבי התבנית, התבנית המתאימה היא {{בבדיקה}} שאפשר להשתמש בה. לגבי הגרסה שלך לעומת הגרסה הנוכחית - היו מספר משתתפים בדיון. אני לא השתתפתי למעשה בדיון, אלא רק העלתי מספר נקודות לגבי הערך זה הכל. המשתתפים העיקריים בדיון היו דוד שי, טיפש ט"ו בשבת, אביהו ונתנאל. אציין שהיית בדעת מיעוט. יתכן שדוד שי מיהר מעט עם עריכתו, אבל אי אפשר להגיד שלא היה דיון. גילגמש שיחה 17:13, 22 דצמבר 2005 (UTC)
בהחלט לא היה דיון ובהחלט דוד שי לא המתין מספיק. אתה כתבת מה אתה חושב על גירסתי כן דוד שי בלי לחכות לתשובתי נעשה שינוי והערך הוטה בצורה חמורה להחריד. לגבי השינוי עצמו הרי שהוא הטייה חמורה אחת גדולה שבמרכזה העלמת עובדות אביהו ונתנאל רק העירו והכל זעק את הצורך להמתין לתגובתי, כעת אפשר להתחיל ולדבר על מה לא בסדר בגירסה שאני מציע, הדיון למעלה לא כלל את המידע הזה לחלוטין. אי מאן אגב צודק במאת האחוזים. A&D - עדי 17:19, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אעדיף להמתין לדוד שי על פי הצעתו של עמנואל. אני לא מבין כל כך בחג הזה ולא ממש מכיר את סלבסטר כך שאין לי מה להוסיף לדיון. השגתי הייתה רק על צורת העריכה שלך ולא על תוכן העריכה. גילגמש שיחה 17:21, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני מקווה שהלקחים נלמדו בכל האמור לביקורת שלי על מעשיך שהובעה פה, בדף שיחתי ובדף שיחתך. כמו כן אני מבקש שהפריווילגיה של המתנה ובדיקה לא תהיה שמורה רק לדוד שי אלא לכל עורך רציני. A&D - עדי 17:25, 22 דצמבר 2005 (UTC)

אני נאלץ לעזוב את הויקיפדיה לכשעה אנא לא לבצע מחטפים כפי שהיה בפעם הקודמת. A&D - עדי 17:45, 22 דצמבר 2005 (UTC)

אני רק שאלה[עריכת קוד מקור]

איפה (מלבד בישראל) מכונה ה31 בדצמבר סילבסטר? הערך מפרט איפה הוא לא מכונה סילבסטר אבל איפה כן?--איש המרק 23:18, 21 דצמבר 2005 (UTC)

ראה בקישורים לשפות שונות - למשל בגרמניה. גילגמש שיחה 06:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)
בגדול השם סילבסטר מקרי בהחלט... A&D - עדי 16:08, 22 דצמבר 2005 (UTC)

סנטה קלאוס והסילבסטר?[עריכת קוד מקור]

לא חל בלבול הוא קשור לחג המולד... A&D - עדי 17:14, 22 דצמבר 2005 (UTC)

כן, אבל הכוונה היא לגרסה הרוסית של סנטה - "סבא כפור" היות ומדובר בדיוק באותו הדבר, אין טעם בשני ערכים שונים. מה גם, רוב הקוראים לא יודעים מי הוא גיבור הפולקלור הרוסי, ואילו סנטה מוכר לכולם. גילגמש שיחה 17:15, 22 דצמבר 2005 (UTC)
איך ולמה זז המנהג מחג המולד לסילבסטר? דוד שי 19:42, 22 דצמבר 2005 (UTC)
עד כמה שאני מבין בגלל הכוונה מלמעלה - בברית המועצות לא היה מקובל לחגוג את חג המולד, אך הסלבסטר היה פופולרי מאוד. כתוצאה מכך הזיזו את סנטה. גילגמש שיחה 19:43, 22 דצמבר 2005 (UTC)

צר לי מאוד לגלות שעדי בחר להכניס מלחמת דת לויקיפדיה, בדברים שכתב בערך זה, ובדברים שכתב לאחר מכן בדף השיחה. זו טעות חמורה מאין כמוה, שמזמינה לוחמי דת ידועים כ-Avibliz לתת טיפול דומה, מנקודת המבט שלהם, לערכים אחרים. אם עד כה חשבתי ש-Avibliz פנאטי בגישתו האנטי-דתית, גיליתי בצער שהצד השני גרוע לאין שיעור. דוד שי 18:01, 22 דצמבר 2005 (UTC)

דוד אני לא ניסיתי להכניס דת אני ערכתי את הערך בנייטרליות הראויה, הייתי יכול וכך עשיתי באימייל ששלחתי אליך לכתוב את דעתי האישית, לא עשיתי כן. אני ציינתי אך ורק עובדות הכל היה מנוסח באופון מאוזן. אני מוחה על הטענה כאילו פתחתי מלחמת דת לא כן העניין אני כתבתי ערך נייטרלי והצגתי את ההתנגדות לחגיגה כאשר היא מבוססת על עובדות היסטוריות וסיוגים לאין ספור. בהעלמת מידע דווקא יש הכנסת מלחמת דת בויקיפדיה ועל כך אני רותח מזעם, אתה רוצה תוסיף ותשנה אבל אל תמחוק מידע רלוונטי רק כי הוא לא מוצא חן בעיניך. A&D - עדי 18:20, 22 דצמבר 2005 (UTC)

תוכן הערך[עריכת קוד מקור]

  • "החל בשנות התשעים עם התגברות גלי הגלובליזציה והאמריקניזציה בחברה הישראלית, כמו גם עם התפתחותה של קהיליית עובדים זרים נוצרים והעלייה מחבר העמים בשנות התשעים, החל הסילבסטר להיות מצויין בקרב הציבור היהודי-ישראלי. לפני כן היה הסילבסטר מצויין בישראל בעיקר על ידי ערבים ישראלים-נוצרים וקומץ צליינים שהגיעו לפקוד את האתרים הקדושים לנצרות. בקרב הציבור היהודי היה ציון הסילבסטר מאוד לא נפוץ." כך כתב עדי קודם שבאתי לערוך את הערך. קל לראות שעדי התבלבל בין חג המולד לבין סילבסטר, וממילא כתב שטויות גמורות על ציון החג בישראל. די היה בטעות זו כדי להצדיק שחזור מיידי, בטענה שלכותב אין שמץ של מושג על מה הוא כותב, אך בחרתי לנהוג בעדי בכפפות של משי.
  • עדי מדבר על "מחקר". לצערי הסתמך על מקורות לא אמינים, שהונחו על ידי מטרה דתית ולא על ידי העובדות, וכתוצאה מכך כתב דברי שטנה, כפי שכבר ציינו אחרים בדף השיחה (ועוד ארחיב בעניין זה).
  • הקישורים החיצוניים נמחקו משום שהיו אלה קישורים לדפי דעות, ואילו באנציקלופדיה ראוי לתת קישורים לדפי עובדות. אני מבין שלעדי חשוב מאוד להציג בערך זה את הדעות של שוללי החג. לאחר שלוש פסקאות המציגות את הדעות של שוללי החג, נותן עדי משפט אחד של המצדדים בחג, מתהדר ב"נייטרליות", וזועק על הטיה כאשר דעת הציבור הדתי מכווצת לפסקה אחת בלבד.
  • הקביעה "לחג אין כל משמעות דתית בקרב היהודים החוגגים אותו - חרף שמו זהו חג חילוני לחלוטין" היא קביעה עובדתית מובהקת. החגיגות אינן נערכות בכנסיות, אין כומר שמנחה אותן, ובניגוד לתחושתו הדתית העזה של עדי, לחוגגים אין כל עניין בנצרות.
  • המעבר של עדי מגרסתי לגרסתו גובל בחוצפה.
    • עדי תקע את המשפט "חריגה מסויימת מעניין זה התרחשה בליל הסילבסטר של שנת 2000 שלווה גם בשידורי טלוויזיה מיוחדים", כשהוא תלוש מסביבתו, בלי לשים לב שגרסה משופרת של משפט זה, בהקשר הנכון הופיעה מיד לפני הסעיף "הסילבסטר בישראל".
    • הפסקה "האפיפיור סילבסטר הראשון אמנם לא היה מראשי רודפי היהדות ולמעשה לא היה חשוב במיוחד באופן כללי מבחינת מעשיו פרט לתאריך מותו אבל הוא גם לא היטיב עמם- יחד עם קונסטנטינוס הוא אסר על היהודים לשבת בירושלים והתיר להם להתאבל על חורבן בית המקדש רק ב-ט' באב. כמו כן בתקופתו נתקבל האדיקט מילאנו שהעניק זכויות יתר לנוצרים ופגע ביהודים באופן חמור": הסרתי פסקה זו משום שאינה רלבנטית: אנחנו עוסקים בחג המכונה "סילבסטר", ולא באפיפיור סילבסטר הראשון, שלו יש ערך משלו. גרוע מכך, משתמש:טיפש ט"ו בשבט העיר שמדובר בדברי בלע, אך עדי בחר להתעלם מדבריו, ולהחזיר את הפסקה - לא כך מקיימים דיאלוג. דוד שי 18:01, 22 דצמבר 2005 (UTC)


  • אני הסברתי לך דוד בפעם האלף אם לא יותר שלא הובנתי כראוי אני ערכתי מח'קר קטן בנושא שנשלח אליך למייל. כוונתי הייתה שהתגברו המגמות לחגיגת החג וזה מה שהופיע בגירסא האחרונה המצוייה מעלה ועליה נסוב הדיון. כשרוצים להכפיש מישהו ניתן לפרש את כתביו באופן מכפיש. אני הסברתי זאת אלף פעם ואיזכורו שוב על ידי דוד הוא דמגוגיה.
  • העובדה שקישון מזכיר את הסילבסטר בכתביו ושהוא צויין בברנז'ה התל אביבית לא אומר שהוא היה נפוץ בציבור! קישון השתייך להזכירך לאליטה מאוד מסויימת. האם העובדה שקישון נשא אישה לא ישראלית ועבר להתגורר בשוויץ גם היא לגיטימית בעיני הציבור בישראל רק כי קישון עשה כך?
  • המחקר הסתמך על אתר חופש שמצייין את הדברים הלא אמינים שציינת קודם, על אתרו של אלכסנדר מאן ועל עוד עשרות אתרים אמינים ועובשדות היסטוריות שאין עליהם ויכוח כדוגמת מי שהיה סילבסטר הראשון, אמנם לא גדול אויבנו אבל אויב הדברים הוסברו והם נכונים היסטורית בכל קנה מידה אקדמי.
  • ואיזה בלדד לא מזוהה יותר אמין מאלכסנדר מאן? אף קישור לא היה דעה אישית פרט לאחד אותו יש להוריד, השאר היו סיפורים ודו שיח בנושא. ומה לגבי בלדד הלז שם לא מדובר בדעה אישית? למה כי היא מתאימה לדעה החילונית? זה הליברליזם של ויקיפדיה? זאת הנייטרליות?
  • אתה העלמת את עיקר ההתנגדות לחג ביהדות ובהלכה, אגב כך אציין שמצויים בידי גם מקורות הילכתיים בנושא הכל עוסק בכך שלא חוגגים חגים של גויים בשל כך שהם חגים של גויים ההלכה לא נקבעה בשל סילבסטר כזה או אחר, מדוע להשמיט עובדה זאת? כדי להציג את מתנגדי החג כתימהונים חרדים, ספק שפויים?
  • הטענה כאילו רוב הציבור בישראל אינו מתנגד לציון הסילבסטר מצוצה מהאצבע ולא משקפת את המציאות, פשוט כך. העובדה שבסביבתך מבקשים לציין את החג וכך גם בכל מועדון מדרגה ג' לא אומרת שזו דעת הרוב.
  • הערך הוטה בצורה נוראה והועלם ממנו גם מידע לגיטימי כך לדוגמא מיסחור הסילבסטר שלא ראוי שתהיה איתו בעייה.
  • הערך הוא מניפסט לחוגגי המסיבות שנשען על עובדות בלדדיות אנונימיות מתעלם מרוב ההתנגדות לחגיגת הסילבסטר ומציג מידע שגוי להחריד במסווה של לגיטימיות ואיזון.
A&D - עדי 18:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)
  • אין שמץ של הכפשה בדברי על הטקסט שלך על התפתחות החג בישראל, זו עובדה - התבלבלת בין חג המולד לבין סילבסטר (ואוכיח זאת באמצעות העתקת דבריך לערך חג המולד). סילבסטר נחגג בישראל גם בשנות השמונים ובשנות השבעים, זו עובדה.
  • אינני רוצה להיכנס לוויכוח מה דעת רוב הציבור בישראל על החג: איש מאתנו לא ערך סקר דעת קהל בנושא.
  • טענתך בעניין מסחור החג מוזרה מאוד בעיני. באותה מידה יש מסחור של יום העצמאות, ויש אחרים שמפיקים רווחים מראש השנה היהודי, ומוכרי סוכות נצח ממסחרים את חג הסוכות, שלא לדבר על מוכרי עליות לתורה ביום הכיפורים, שהופכים את בית הכנסת לשוּק.
  • עלי להודות שלא קראתי את הקישור לבלדד השוחי, מידיעתי שבדרך כלל הוא עוסק בעובדות. לא אכפת לי להוריד קישור זה, אף שיש בו תשובות נאותות לדברי בלע רבים שאתה מאמין בהם.
  • אתה טוען "אתה העלמת את עיקר ההתנגדות לחג ביהדות ובהלכה" - האמנם? "הציבור הדתי, וגם חלקים בציבור החילוני, רואים בחגיגת החג סממן של התבוללות ועבודה זרה, מכיוון שהחג נתפס בעיניהם כחג נוצרי" - האם לא די לך בכך?
  • כדי להפסיק להתווכח, אני מציע שתכתוב כאן כל שינוי שברצונך לעשות, בצורה נקודתית (ולא ערך חלופי שלם כפי שהצעת למעלה), ונדון בו. דוד שי 18:34, 22 דצמבר 2005 (UTC)

בזבוז זמן[עריכת קוד מקור]

החילוניים בוויקיפדיה משקיעים פה את זמנם במחיקה במקום בהוספה! הטענה שהשינויים של עדי הטו את הערך היא אמנם נכונה, אבל במקום לבוא ולשפר את הערך על ידי הרחבתו, משום מה מוחקים את התוספות (הנכונות ברובן) שלו, בטענה שהן מטות את הערך. זאת התנהגות בלתי ראויה במיוחד, מבישה ואף סותרת את העקרונות הבסיסיים של ויקיפדיה.
במקום לצעוק איך יש שלוש פסקאות שמציגות את השקפת העולם הדתית (אני יודע שקשה להאמין אבל יש לא מעט דתיים...) ורק אחת שמציגה את ההשקפה החילונית, תדאגו שיהיה יותר מידע עובדתי על ההשקפה החילונית.
לגבי נשוא הדיון אציין רק שחגיגות הסילבסטר הרבה פחות נפוצות ממה שנראה לאלו שחיים במדינת תל אביב ובפריפריה היו נדירות מאוד עד לשנים האחרונות. טרול רפאים 18:39, 22 דצמבר 2005 (UTC)

כמה טוב שיש ויקימילון שאפשר לדחוס לשם שטויות רוויות שינאה כמו "מדינת תל אביב"... 80.230.85.214 18:47, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני שומע מישהו טוען כי מדובר בביטוי של שנאה, מדובר בביטוי של בוז ולפעמים גם חמלה. אבל שנאה!? טרול רפאים 21:25, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני אגב ביליתי זמן רב בחיפוש אחרי הבהרת קו הטענות החילוני ולא מצאתי... A&D - עדי 18:55, 22 דצמבר 2005 (UTC)
הצגת שלוש הפסקאות מול השורה באה רק להבהיר שלטענה על "נייטרליות" אין על מה לסמוך. הפיסקה שמסבירה לנו מיהו סילבסטר הראשון הייתה ראויה להימחק, כבר הסברתי לעיל שהוא אינו נושא הערך. אני שלם גם עם שאר המחיקות שלי - טיפול בטקסט מיותר אינו על ידי הוספת טקסט מיותר אחר. דוד שי 19:03, 22 דצמבר 2005 (UTC)
מכיוון שהכרוז עוסק במי הוא אותו בילבסטר יש צורך להבהיר מי הוא היה באמת ולא לפטור את המידע כשיקרי. אנא התייחס לשינויים המוצעים מטה. A&D - עדי 19:07, 22 דצמבר 2005 (UTC)

השינויים המוצעים[עריכת קוד מקור]

פתיחת הפסקה הסילבסטר בישראל[עריכת קוד מקור]

בישראל בהיותה מדינה יהודית, לא מצויין גם כיום הסילבסטר באופן ציבורי- לפחות לא באופן ישיר. בפקודת סדרי השלטון והמשפט נקבע לנוצרים תושבי ישראל "ראש השנה" (1 בינואר) כיום חג, אך הסילבסטר אינו מופיע בפקודה. חריגה מסויימת מעניין זה התרחשה בליל הסילבסטר של שנת 2000 שלווה גם בשידורי טלוויזיה מיוחדים. יחד עם זאת הסילבסטר מצויין ונחגג במסיבות פרטיות במועדוני לילה, באולמות אירועים ובקרב הציבור הרוסי (אם כי בקרב הציבור ברוסי, החג אינו מכונה "סילבסטר", אלא "ליל השנה החדשה", בדומה לרוב מדינות העולם). חגיגות ליל הסילבסטר בצורות שונות גם על-ידי הציבור היהודי נעשו פופולאריות יותר בשנים האחרונות.

איני רואה כל יתרון בטקסט זה על פני הטקסט הנוכחי, שבו נאמר:
בישראל נחגג הסילבסטר בציבור החילוני מאז קום המדינה, והפופולריות שלו בציבור הישראלי הולכת וגוברת עם השנים. לחג אין כל משמעות דתית בקרב היהודים החוגגים אותו - חרף שמו זהו חג חילוני לחלוטין. בקרב העולים מברית המועצות החג אינו מכונה "סילבסטר", אלא "ליל השנה החדשה", בדומה לרוב מדינות העולם. חלקם נוהגים להציב עץ מקושט ולהעניק מתנות בלילה זה, ומלווים את מתן המתנות בסיפור על ישות חילונית בשם סבא כפור (הגרסה הרוסית לסנטה קלאוס) המעניקה אותן. בפקודת סדרי השלטון והמשפט נקבע לנוצרים תושבי ישראל "ראש השנה" (1 בינואר) כיום חג, אך הסילבסטר אינו מופיע בפקודה. הסילבסטר מצויין ונחגג במסיבות פרטיות, במועדוני לילה ובאולמות אירועים.
המשפט על שידורי הטלוויזיה בשנת 2000 נמצא בערך בסעיף הקודם, אין צורך לחזור עליו. הטענה "לא מצויין גם כיום הסילבסטר באופן ציבורי" אינה ברורה לי - יש ידיעות בכלי התקשורת הציבוריים, ועל מעמדו החוקי כתוב גם בגרסה הנוכחית.
הוא לא מצויין במסיבות ציבוריות ברחוב סטייל טיימס סקוור.

המשך הערך[עריכת קוד מקור]

הטקסט הנוכחי[עריכת קוד מקור]

הציבור הדתי, וגם חלקים בציבור החילוני, רואים בחגיגת החג סממן של התבוללות ועבודה זרה, מכיוון שהחג נתפס בעיניהם כחג נוצרי. בין השאר מופץ כרוז שקרי, התולה באפיפיור סילבסטר הראשון האשמות ברצח ובעינוי יהודים, ומשווה אותו לאדולף היטלר. כמו-כן, הכרוז ומסמכים דומים לו טוענים שבמהלך ההיסטוריה נערכו פרעות ביהודים בליל הסילבסטר

השינוי המוצע[עריכת קוד מקור]

הציבור הדתי, וגם חלקים בציבור החילוני, רואים בחגיגת החג סממן של התבוללות ועבודה זרה, מכיוון שהחג נתפס בעיניהם כחג נוצרי. בהלכה היהודית חל איסור לציין חגים לא יהודיים [עלי לבדוק שוב לשם ציון מקור]. טענה נוספת היא שחגיגת הסילבסטר מהווה חיקוי נבוב של הסרטים ההוליוודים והעולם הכללי ללא מחשבה. מאמרי דעה מסוג זה נפוצים מאוד בעולם הפובליציסטי (ראו לדוגמה כאן).

בידי חלקים אחרים מן המתנגדים מופץ כרוז, התולה באפיפיור סילבסטר הראשון האשמות ברצח ובעינוי יהודים, ומשווה אותו לאדולף היטלר ומסמכים דומים לו. כמו-כן, הכרוז ומסמכים דומים לו טוענים שבמהלך ההיסטוריה נערכו פרעות ביהודים בליל הסילבסטר. אמיתות הכרוז איננה מוחלטת והוא נגוע בהגזמה- האפיפיור סילבסטר הראשון אמנם לא היה מראשי רודפי היהדות אבל הוא גם לא היטיב עמם- יחד עם קונסטנטינוס הוא אסר על היהודים לשבת בירושלים והתיר להם להתאבל על חורבן בית המקדש רק ב-ט' באב. כמו כן בתקופתו נתקבל האדיקט מילאנו שהעניק זכויות יתר לנוצרים ופגע ביהודים באופן חמור. לגבי פרעות שנערכו ביהודים ביום זה נפוצה ההערכה כי אכן התבצעו גם ביום זה פרעות ביהודים בימי הביניים ובמזרח אירופה מתוקף שיכרותם של שכניהם הנוצרים ומהמצאות עדויות היסטוריות על כך שיהודים נפגעו לא פעם מידי נוצרים שהשתכרו.

אין לי התנגדות למשפט "בהלכה היהודית חל איסור לציין חגים לא יהודיים", ובצנאי שתציין אסמכתא.
אני מתנגד לדיון בסילבסטר הראשון, יש ערך העוסק בכך. אני שולל את הטקסט המתחיל ב"נפוצה ההערכה", הוא אינו שונה מטקסטים אנטישמיים שבהם "נפוצה ההערכה" על תכונות שונות של היהודים. כבר הסברתי פעמים רבות שבאנציקלופדיה אין מקום לספקולציות.
אני מנסה לחפש מקור אבל מדובר בדבר מאוד טריוויאלי הנגזר מבחוקותי תלכו
מקובלת עלי הגירסה הנוכחית של הערך שלא מקשרת אל הכרוז, אני חושב שהיא מונעת מאיתנו להתלכלך בבוץ.
הבעייה המרכזית שלי עם השינוי שלך הייתה מחיקת הפיסקה הראשונה של השינוי המוצע כך שכעת זה יחסית בסדר
בדומה לדוד שי, אני מתנגד להוספת "הערכות לביצוע פרעות" ביהודים בליל סלבסטר. גילגמש שיחה 20:00, 22 דצמבר 2005 (UTC)

ק. חיצוניים[עריכת קוד מקור]

אני מציע קישורים חיצוניים אלו, לא מדובר במאמרי דעה בשום מקרה

הדו שיח (ליתר דיוק - שני מאמרי החד שיח) בזירת "צו פיוס" הם מאמרי דעות נטו, אין כל צורך בהם. הבלוג של אלבסנדר מאן מכיל דעות רבות ומגוונות, יחד עם עובדות. אני יכול אתו ויכול בלעדיו.

A&D - עדי 18:53, 22 דצמבר 2005 (UTC)

התגובות המוזחות הן של דוד שי 19:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)

עדי, אם נחה דעתך, הסר את תבנית הבדיקה. דוד שי 19:44, 22 דצמבר 2005 (UTC)

אני גם מתנגד להוספת הקישור לוואלה. גילגמש שיחה 19:59, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אני אוכל לקבל לכך נימוק? A&D - עדי 20:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)
הנימוק מופיע כחמש שורות מעל לשאלתך, הנה הוא שוב, לפי בקשתך: הדו שיח (ליתר דיוק - שני מאמרי החד שיח) בזירת "צו פיוס" הם מאמרי דעות נטו, אין כל צורך בהם. דוד שי 20:19, 22 דצמבר 2005 (UTC)
הם מהווים דוגמה לויכוח סביב הסילבסטר הגיוני שיופיעו אבל זה לא עקרוני. A&D - עדי 20:20, 22 דצמבר 2005 (UTC)
עדי, להגיד שאמינותו של כרוז-השטנה הזו "אינה מוחלטת", זה בערך כמו להגיד על "דר שטרימר" שהאמינות שלו "אינה מוחלטת" (אחרי הכל, הטענה שיהודים אופים מצות לפסח מדם של ילדים נוצרים היא חצי-נכונה: יהודים באמת אופים מצות לפסח, אם כי לא מדם של ילדים נוצרים).
ההאשמות הנתלות בסילבסטר על רצח ובעינויים הן לא "מוגזמות", הן שקריות לחלוטין, מראשיתן ועד סופן, ומהוות עלילת דם לכל דבר.
גם ההאשמות האחרות שאתה מציג הן נטולות בסיס בדיוק באותה מידה- סילבסטר בוודאי שלא חוקק של חוקים נגד יהודים מכיוון שלא היתה לו שום סמכות לחוקק חוקים- בדורו הנצרות עדיין לא הייתה דת האימפריה הרומית. האיסור על יהודים להכנס לירושלים פרט לאשר בתשעה באב (להתאבל עליה היה מותר בכל יום) ניתן על-ידי הקיסר הדרינוס, שלא היה מקושר לסילבסטר כהוא זה.
אדיקט מילאנו לא העניק לנוצרים זכויות יתר, אלא זכויות שוות- ורק גזען מוחלט יכול להציג דבר כזה כדבר רע.
באמת שאין לי זמן לזה אבל בכל זאת- האדיקט מילאנו הביא לזכויות יתר של הנוצרים ולא רק הישווה את זכויותיהם, דה פאקטו הוא הוביל לעידן ההפלייה כנגד היהודים. אני מוחה על הטענה כאילו הצגתי את הכרוז כמדוייק הוא לא נכוון אבל גרעין העניין בו נכון- סילבסטר לא היה חבר טוב שלנו היהודים הוא אסר את ישיבתנו בירושלים להזכירך והפיץ את הנצרות באגרסיביות. ההצגה של הכרוז כעלילת דם נכונה בשל השימוש הקלוקל בשואה אבל זה לא אומר שהוא מצוץ מהאצבע A&D - עדי 19:34, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אנא, היטיב עם עצמך ואל תבייש ביקורת עניינית שעשויה להיות לך כנגד חגיגות הסילבסטר בכך שתטמא אותו בהבלים ובדברי בלע. טיפש ט"ו בשבט 19:20, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אולי במקום לספר לנו על אדיקט מילנו תכתוב את הערך? גילגמש שיחה 19:25, 22 דצמבר 2005 (UTC)
התחלה טובה יש בקונסטנטינוס (יחד עם ועדת ניקיאה). בברכה Shayakir 19:38, 22 דצמבר 2005 (UTC)
כפי שתשים לב, הקישור הוכחל. טיפש ט"ו בשבט 20:29, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אחלה. גילגמש שיחה

ג'יי ג'יי סילבסטר[עריכת קוד מקור]

כיוון שגם משתמש:עוזי ו. הצטרף לעוסקים בערך (ואני מברך על כך), אני מכריז בזאת שהחג סילבסטר הנחגג בישראל הוא על שמו של המתמטיקאי היהודי ג'יימס ג'וזף סילבסטר. סילבסטר זה נולד בשם ג'יימס ג'וזף (בנו של אברהם ג'וזף), ורק עם כניסתו לאוניברסיטה הוסיף לשמו את סילבסטר כשם משפחה. דוד שי 19:28, 22 דצמבר 2005 (UTC)

אני בעד לכתוב עליו ערך הוא דמות היסטורית מרתקת A&D - עדי 19:34, 22 דצמבר 2005 (UTC)
אוי בעצם יש עליו ערך, רק שהוא לא מציג אותו כל כך באופן מעניין... A&D - עדי 19:36, 22 דצמבר 2005 (UTC)
סילבסטר הזה גם סבל לא מעט מאנטישמיות: ב- 1837 הוא סיים את בחינות הגמר בקיימברידג' ולא קיבל את התואר - משום שסירב להתחייב לעקרונות היסוד של הכנסיה האנגליקנית. כמה שנים אחר-כך הוא הציע נישואין לנערה שדחתה אותו משום שהיה יהודי. עוזי ו. 19:50, 22 דצמבר 2005 (UTC)