שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון23

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אתר וויקי שהנני מפעיל[עריכת קוד מקור]

שי שלום,שמי עמיחי ואני מפעיל אתר וויקי המשתמש במערכת הווקימדיה. האתר דומה ברעיונו לאתר וויקיספר,אבל הרעיון הכללי שלו לאגור עזרי לימוד לתלמידי בתי הספר. האתר זהה במטרותיו לכל אתרי הוויקי,ורצינו(אני ושאר המפעילים) לדעת האם יש דרך שבה יוכלו שני האתרים לעבוד יחדיו(כפי שפועלים וויקיציטוט,ספר....)?

כתובת האתר הינה www.sikumuna.co.il

אתה מוזמן לעבור באתר,שרק היום נחשף ולהציע הצעות

)

בתודה,עמיחי.

הצעה בנוגע לטיפול בענייני זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

כצופה בעבודת ה"עוסקים בצורכי ציבור באמונה", שהם מפעילי ויקיפדיה, אני נחשף לקושי בטיפול בהפרות זכויות היוצרים. כאשר מצד אחד - עליהם לחשוד במעלה התמונה החשודה כמפרה זכויות יוצרים. ומאידך - עליהם לנהוג בו בכבוד שכן יתכן ואינו מודע לניואנסים שבחוקי זכויות היוצרים, או שאינו ער להקפדה שלנו בנוגע לזה ואולי, אחר שנשמע את תגובתו, יוברר שכלל אין בעיית זכויות יוצרים בתמונה שהעלה.

העמידה במצבים אלו מסבה אי נעימויות לכל המעורבים בכך.

חברות אבטחה מקצועיות, מציידות את אנשי האבטחה שלהן בכלים ובהנחיות מתאימים לתרחישים השונים בהם הם צפויים לעמוד. בכדי שבזמן אמת ייקל עליהם לתפקד כראוי. ועלה בדעתי שגם אנו יכולים לצייד את המפעילים, בכלים שיעמדו לרשותם ויקלו עליהם את החיכוך עם המבקרים באתר, הכרוך בתפקידם.

בהקשר לזה כתבתי טיוטה לשתי תבניות שיוכלו לשמש את המפעילים בעבודתם. ראה כאן. אשמח לשמוע את דעתך על כך לפני שאציג זאת במזנון.

תודה, מלח השמים 23:27, 2 מאי 2005 (UTC)

הרעיון יפה בעיני. הכנסתי תיקון קל בתבנית השנייה. אני מציע שתראה את התבניות גם לגילגמש, משום שצפוי שהוא יהיה המשתמש העיקרי בהן. דוד שי 02:39, 3 מאי 2005 (UTC)
הצעה זו יפה, אך מיותרת היות ויש כבר שתי תבניות שעונות על הקריטריונים: {{תמונה חשודה}} ו{{מקור תמונה}}. אני לא רואה צורך או טעם בשתי תבניות נוספות לאותו ענין בדיוק. גילגמש שיחה 06:15, 3 מאי 2005 (UTC)
תודה דוד על דבריך ועל התיקון שעשית (גם לאביהו מגיעה תודה).
גילגמש, התבניות שהזכרת בדבריך הן די חדשות ואני שמח להיוודע ממך על קיומן. אני מבין מדבריך, שגם בעיניך טוב הדבר.
תבנית {{מקור תמונה}} הקיימת, מקבילה לתבנית {{זכויות בירור}}, שהצעתי ובכוונתי לשלב ביניהן. היתרונות בנוסח שלי שלי הן, שימוש בלשון נייטרלית מבחינת המגדר (זכר/נקבה) וכן ריכוך מילולי רב יותר של הפגיעה במשתמש אליו פונים, בסיטואציה הבלתי נעימה של העלאת חשד לפגיעה מצידו בזכויות יוצרים.
לתבנית {{זכויות מחיקה}} שהצעתי אין מקבילה כרגע. מה דעתך על תבנית זו ? וכן האם כדאי לשנות את שם התבנית שהצעתי ? מלח השמים 15:30, 3 מאי 2005 (UTC)
בטח שיש. תבנית "מקור תמונה" עונה על קריטריון זה. אם יש בעיית ניסוח בתבניות קיימות יש לשפרו ולא לפתוח תבניות חדשות. שינוי התבנית איננו נח ואף איננו נחוץ לדעתי. כל שינויי הניסוח מקובלים עלי מראש. גילגמש שיחה 15:48, 3 מאי 2005 (UTC)
תודה על דבריך. אשנה את הניסוח בתבנית הקיימת ואדווח גם לערןב שיצר אותה.
תבנית "מקור תמונה" טובה לשם פניה ראשונית למשתמש לצורך בירור מקור התמונה. ואילו תבנית "זכויות מחיקה" נועדה לשלב מאוחר יותר, כאשר הוברר כי התמונה מפרה את זכויות היוצרים. ובתבנית זו תוכל אתה (או מפעיל אחר) לדווח למשתמש שהעלה את התמונה על מחיקתה. מלח השמים 16:09, 3 מאי 2005 (UTC)
זה מיותר. אפשר להוסיף שורה בתבנית הקיימת. משהו כמו "אם לא תציין את מקור התמונה, היא תמחק תוך X זמן". גילגמש שיחה
אני לא אוהב את הניסוח "אם לא תציין את מקור התמונה, היא תמחק תוך X זמן". יש בו מין האיום שהוא פתח לעימות מיותר, מהסוג שעלינו למנוע. עדיף להתחיל בנעימים - קודם כל לברר, ורק אחרי שיש באמת בעיה לשלוף את התותחים הכבדים יותר. ערןב 16:20, 3 מאי 2005 (UTC)
עקב התנגשות עריכה אני כותב את דברי לאחר דברי ערןב (יש בהם ערך מוסף (-:)
ראשית הרשה לי לבטא את הערכתי לעבודתך המסורה ולמאמצים הרבים שאתה משקיע בוויקיפדיה, מתוך רצון לאפשר לה להיות מה שהיא ולהתפתח כפי שכולנו חפצים.
אני מניח שאתה מסכים איתי, שעלינו לקבל את משתמשי ויקיפדיה בסבר פנים יפות, לנהוג בהם באופן ידידותי ולנסות לשמור אותם כאן .
דברים אלו נכונים גם בכל האמור במשתמש שהעלה תמונה החשודה, או אף מפרה זכויות יוצרים. (הדגשתי את המילה "כבוד" בדברי בפתח שיחה זו בדף כאן למעלה. קרא נא את שתי השורות שבאות אחריה). כמובן, כל עוד לא הוכח שמדובר במשחית.
מבחינת יעילות להעברת המסר השורה שהצעת להוסיף, מעולה. אך משתמשי ויקיפדיה הינם בני אדם בעלי רגישויות טבעיות ונורמליות ומבחינה אנושית שורה זו מהווה התגרות והסלמה של השיחה במצב רגיש, שבו חשוב דווקא לנהוג ברגישות מיוחדת. ואני מניח שתסכים לזה, שכן ראיתי שאתה משתמש בתבנית "מקור תמונה". כך שאני חושב, שאנו 'בראש אחד' בעניין הגישה הרצויה כלפי המשתמשים בוויקיפדיה. נכון ? מלח השמים 16:38, 3 מאי 2005 (UTC)
תודה על המחמאות. לגופו של ענין, אם אתם חושבים שצריך שתי תבניות, אחת לבירור, השנייה לאזהרה, אין אין לי בעיה עם זה. כמו כן, כפי שאמרתי לעיל, כל שינויי הנוסח מקובלים עלי מראש. גילגמש שיחה 16:44, 3 מאי 2005 (UTC)
אתה ראוי להן ביותר (-: ערב טוב, מלח השמים 16:53, 3 מאי 2005 (UTC)

בהמשך לשיחתנו זו ערכתי את תבנית {{מקור תמונה}} והשימוש בה הוא באמצעות: {{מקור תמונה| שם המכותב = | שם התמונה = | }}. וכן יצרתי את התבנית {{מחיקת תמונה}} והשימוש בה הוא באמצעות: {{מחיקת תמונה| שם התמונה = | }}. שימוש מהנה, מלח השמים 20:13, 3 מאי 2005 (UTC)

קטגוריות לספרות[עריכת קוד מקור]

תודה לך דוד על הערתך והצעתך. לעניות דעתי לא יהיה מנוס מליצור קטגוריות משנה לכל ענף המגזינים או כתבי העת. שיוך לכל מקצוע זה המינימום. וגם הקטגוריה - כתבי עת ספרותיים, אפשר שתצטרך לתוספת - כתבי עת ספרותיים בעברית, או משהו בדומה. ועדיין נותרה השאלה מה לעשות עם כתבי העת האלקטרוניים? כידוע לך ארגוני היוצרים, כגון אקו'ם, אינם מכירים בכתבי עת אלקטרוניים ואינם מכירים בפרסומים ברשת. והנה כבר יש קטגוריה חדשה - כתבי עת ספרותיים ברשת - או בדומה לכך. ואנו עומדים בפתחו של עידן הספרים האלקטרוניים, שיחייב שינוי מהותי בכל מאגרי המידע הספרותיים. מה דעתך? ולבסוף, תודה לעורכים החרוצים שמתלבשים על הערכים שלי ומגהצים אותם כדבעי. אני לא מבין בזה כלום. Alosha38 04:12, 3 מאי 2005 (UTC)

אכן העלית שלל בעיות, שעם מרביתן איני חש צורך להתמודד מיד, אך אני מניח שנתמודד בעתיד, משום שאיני רואה הצדקה לפתיחת קטגוריה לפני שיש בה תוכן ממשי, כלומר ערכים אחדים שאפשר לשייך אליה. בעיה אחת אכן דורשת מענה מיידי: האם לסווג את במה חדשה לקטגוריה "כתבי עת ספרותיים"? לדעתי הוא ראוי לכך. דוד שי 04:23, 3 מאי 2005 (UTC)
במה חדשה אינו מגזין ספרותי אלא למאגר (ענק) של יצירות - שירה, סיפורת, תצלומים וכו'. גם מגזין במה השוכן בבמה חדשה אינו בדיוק כתב עת ספרותי שכן הוא עוסק בענייני תרבות שונים ולאו דווקא רק בספרות. ערןב 04:52, 3 מאי 2005 (UTC)
ובמה שונה במה חדשה מכתב עת ספרותי, שאף הוא מאגר (קטן) של יצירות ספרותיות, אף חדשות בדרך כלל? דוד שי 05:08, 3 מאי 2005 (UTC)
ראשית, במה חדשה אינו כתב עת במובן המקובל - הוא אינו יוצא מעת לעת (בניגוד ל"אוקפי" ו"דגאנונימי" המנוחים. אגב, במובן זה גם לא ברור אם האייל הקורא הוא כתב עת). שנית, עד כמה שאני יודע, בניגוד למגזינים הנ:ל, אין עורך לבמה חדשה וכל אחד יכול להעלות לעמוד היוצר שלו כמעט כל מה שהוא רוצה - שירה, סיפורת, תצלומים, קטעי מוזיקה וכו'. נדמה לי ששילוב שני התנאים הללו מספק כדי לקבוע שאין מדובר בכתב עת אלא ב"משהו אחר". ערןב 05:18, 3 מאי 2005 (UTC)
נחה דעתי. דוד שי 05:19, 3 מאי 2005 (UTC)

אני לא נחה דעתי. ראשית היו כבר בעבר כתבי עת ספרותיים עבריים נדפסים ללא ציון שם עורך. שנית, כל כתב עת הוא גם מאגר יצירות מסויים ומוגבל. שלישית, מה אכפת לויקי, אם מתחילים למלא קטגוריה של כתבי עת אלקטרוניים, לכלול לפחות בשלב הראשון גם את במה חדשה שמסתבר שהיא מאד קשה להגדרה. ישנם ברשת כמה מגזינים אלקטרוניים מתמידים כאלה, דמויי מאגרים, כמו ליטרטורה למשל. הכתב-עתיות שלהם נמדדת בתאריכי ההכנסה למשל של היצירות. כלומר יש כאן ביטוי לממד הזמן. אני מודה שכל השדה הזה הוא בהתהוות והוא מאד מבלבל. ומי שמתאתגר להיות אנציקלופדיסט בימים נזילים שכאלה, שיתמודד עם העניין. אני מציע כן להכניס קטגוריה של כתבי עת ספרותיים אלקטרוניים וכן לכלול, לפחות בשלב ראשון, ערכים כמו במה חדשה. Alosha38 12:18, 3 מאי 2005 (UTC)

כאמור, "במה חדשה" אינו כתב עת במובן שהוא אינו יוצא לפרקים או מפרסם מאמר חדש מדי פעם, אלא מתאפיין בגישה "פתוחה" שבה כל אחד יכול להעלות את יצירותיו מתי שבא לו. גם השאלה האם מדובר במשהו "ספרותי" או במשהו אחר אינה ברורה, כי במה חדשה מאפשרת העלאת תמונות, קטעי מוזיקה, סרטונים, מצגות פלאש, וכו'. כמו כן, כתבי עת ספרותיים מתאפיינים בכך שהם גם מכילים ביקורת על יצירות ספרותיות בתמהיל כלשהו עם היצירות עצמן. גם ליטרטורה, במובנים אלו, אינו כתב עת אלא "משהו אחר", ועלינו למצוא את הקטגוריה המתאימה. ערןב 12:43, 3 מאי 2005 (UTC)

תמונה מזוויעה[עריכת קוד מקור]

שלום, דוד.

ראה בבקשה את התמונה שבערך הסופרנוס (קישור: תמונה:Season5poster.JPG), הבט היטב: ראה את הצד התחתון של התמונה. לדעתי זה מזוויע וזה לא הולם אנציקלופדיה. לדעתי כדאי למחוק את התמונה. מה דעתך? בברכה, דמוסתנס (שמואל) 11:59, 3 מאי 2005 (UTC)

שמחתי לראות שהתמונה הוחלפה בטובה ממנה. דוד שי 16:41, 3 מאי 2005 (UTC)

לגבי הערך "היפרקלנדריה"[עריכת קוד מקור]

יש אנשים, ובתוכם אני (מצטער כי אני נאלץ לוותר על צניעותי),וזאת תופעה ידועה (אף כי לא נפוצה),היודעים עוד מגיל צעיר לגבי טווח רחב מאד של שנים לחשב יום בשבוע של תאריך פלוני בלוח הלועזי או המקומי ולעשות המרות בין תאריך לועזי לעברי. אני מתפלא על אדם רחב דעת מסוגך שאינך מודע לתופעה זו. לא הגדרתי את ההיפרקלנדריה כתסמונת. כן, ידוע לי אישית משיחות רבות ששמעתי מאנשים, כי הרבה פעמים יש קשר בין היפרקלנדריה לתסמונת אספרגר, שידוע שהיא קיימת (כן יש רמזים לכך באתרים המערבבים לפעמים בין אוטיזם לאספרגר). amirpedia

13:33, 3 מאי 2005 (utc)

לדוד שלום,

הערך פ.ק.פ. שכתבתי אתמול היה ערך כללי וקצר ממקורות "קונבנציונלים", שבא למלא חלל ברשימת המפלגות בערך "היישוב" שאני שוקד עתה על עריכתו. בדיעבד הסתבר לי כי קיים כבר ערך מפורט על מפלגה זו בשמה המפלגה הקומוניסטית של פלשתינה. שילבת את הערכים והערת לי בדף השיחה שלי על קיומן של סתירות בין הערכים. אין בידי הידע או המקורות על האישים, ההתחברויות וההתפצלויות של הפ.ק.פ. ב-29 שנות קיומה, ואינני יכול ליישב את הסתירות עליהן הצבעת. כמובן שאני יכול ליטול על עצמי כמטלה לעשות זאת, אך הדבר יצריך זמן ומאמץ ויסיט אותי מעיקר עבודתי - הערך "היישוב" והערכים המתפצלים ממנו. בהזדמנות זו הרשה לי להודות לך על הערותיך בשיחה ביני ובין נמיוט בעניין קסטנר. בברכה אדר 14:48, 3 מאי 2005 (UTC)

הרשה לי להצטרף לתודה. דוד שי שם מילים במקום שלא ידעתי כיצד לשים אותן בעצמי. ערןב 14:52, 3 מאי 2005 (UTC)

אני יודע שזו לא בקשה רגילה אבל הייתי מבקש שמלח השמים ימונה למפעיל מערכת. אני חושב שהוא הוכיח כי הוא ראוי בזכות נועם הליכותיו וגישתו החיובית. אני חושב שויקיפדיה זקוקה למפעילים כאלה שיאזנו קצת את הרוחות הכוחניות הנושבות לאחרונה. בתודה אורי מוסנזון 19:14, 3 מאי 2005 (UTC)

גם לדעתי ראוי מלח השמים להיות מפעיל. לאחר שערןב הכריז היום בריש גלי שמפעיל מערכת הוא תפקיד שאין בו שררה אלא עבדות, אשמח לקבל את הסכמתו של מלח השמים למינוי. דוד שי 20:09, 3 מאי 2005 (UTC)
יופי! אני הולך לספר לו. אורי מוסנזון 20:14, 3 מאי 2005 (UTC)

בטרם דברי כאן, חזרתי וקראתי בשעה האחרונה את הדפים הרלוונטיים למפעילי מערכת - אותם קראתי כבר בעבר - ואני שמח על האמון שאתם נותנים בי בהצעה זו. אני מתחייב לנהוג באחריות במפתחות שינתנו בידי. לא להזיק באמצעותם ואף לפעול למען המטרה המאחדת אותנו. שלכם, מלח השמים 21:32, 3 מאי 2005 (UTC)

קסטנר האמת אי שם באמצע - אשמת השתיקה[עריכת קוד מקור]

קסטנר בחר בדרך שבסופו של דבר (וחלילה לטעון שכך רצה ) על כל יהודי שהציל נרצחו 262 .

הוא אכן לא היה שליט הונגריה אך היה מנהיג יהודי חשוב העיסקה של רכבת המיוחסים שיצאה דרך ברגן בלזן לשוייץ היתה מעין "יבנה וחכמיה " . קסטנר וחבריו יכלו להרכיב רשימה של האליטה של יהדות הונגריה למעלה מ1600 איש ובתמורה ישמרו על שתיקה בכל הנוגע ליעד הגירוש .

וכך בשעה שיהודי הונגריה עלו לרכבות חשבו שמדובר בגלות ולא בהשמדה .

קסטנר היה יכול להפר את ההסכם עם הנאצים אך הוא שגה בהערכתו כי יקבל עוד רכבות . נמיוט 21:01, 3 מאי 2005 (UTC)

הויכוח הזה שסוער כאן ובדף המשתמש של אדר לאחרונה מיותר לחלוטין. אין זה מתפקיד הויקיפדיה להעריך את פועלו של קסטנר. הערך נתן את העובדות (במלואן. גם אלו שנוחות לקסטנר וגם אלו שאינן נוחות לו) את ההכרעה במחוזי, ואת ההכרעה בעליון. הקורא הנבון יסיק בעצמו את המסקנות גם מבלי שנמיוט יאמר לו מהי. אין זה מתפקידו של איש, לא אדר, לא נמיוט ולא אף אחד אחר, לתת את ההערכה הזו, הסותרת את עקרון הNPOV. אדר הצליח לכתוב ערך מאוזן. חבל להפר איזון זה. אלמוג 04:24, 4 מאי 2005 (UTC)

אודה לך אם תוכל לתרום לשיפור של הדף הזה שלדעתי גם אחרי העריכות האחרונות שלי נמצא במצב עלוב למדי. טרול רפאים 20:56, 4 מאי 2005 (UTC)

אני חושב שמיציתי אודה לך אם תוכל למחוק את דף השיחה שלי ודף המשתמש.כרם יהושע 22:08, 5 מאי 2005 (UTC)

מה פירוש "מיציתי"? הרי עליך לקיים "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים", ואתה רק בתחילת הדרך. דוד שי 22:11, 5 מאי 2005 (UTC)
כרם יהושע נלכד במלכודת ויקיפדיה בצורתה הקשה ביותר, אני ממליץ על המתנה, דפי השיחה והמשתמש לא בורחים לשום מקום. טרול רפאים 22:16, 5 מאי 2005 (UTC)

למה מחקת את עיונים שלא בעיתן???זרטוסתרא 11:48, 6 מאי 2005 (UTC)

כי זה היה ערך מאוד לא רציני, שהכיל ארבעה קישורים אדומים ושם חסר פשר. אם אתה יכול ליצור ערך שאצליח להבין את משמעותו, לא אמחק אותו, להפך - אשמח שנכתב. דוד שי 12:00, 6 מאי 2005 (UTC)

אולי תמצא עניין בכתיבה מחדש של דף זה. לדעתי הוא צריך להיכתב באופן מקורי, באופן דומה לויקיפדיה:אמינות הנהדר, ולא להתבסס על תרגום הדף האנגלי, שיצא מסורבל ופורמלי ולוקה בתרגמת קשה. שש"ז 08:44, 6 מאי 2005 (UTC)

אנסה. דוד שי 08:49, 6 מאי 2005 (UTC)

תשובה לגבי ההיפרקלנדריה[עריכת קוד מקור]

אספתי הפניות לכמה מקורות מידע באינטרנט (מידע דל ובחלק מהם, אולי לא חד משמעי)+ ציטוט מספר מסוים. להלן הפניות שונות:

1) http://www.alut.org.il/frames/autism/autism.html#medical (תחת התת-כותרת "מאפינים נוספים")
2) http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=315873&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0

2 מקרים של מחשבי תאריכים. תחת תתי הכותרות "מיהו איש הגשם" וכן "הכל קבור בראש" (האחרון מדבר על כושר חישוב תאריכים מסובכים שפרץ לאחר קבלת מכה בראש).
3) http://www.tevalife.com/article.asp?id=871 (יכול להיות).
4) http://www.sacramento.networkofcare.org/aging/news/detail.cfm?articleID=4864 אתר באנגלית עם תאור מקרים "היפרקלנדריים" (גם "תסמונת אספרגר" נחשבת שם בסטטיסטיקה של אוטיזם, גם אם לדעתי ולדעת רבים חשוב להפריד בין השניים).
5) http://64.233.183.104/search?q=cache:7j0fj9ilouYJ:www.apa.org/journals/releases/rev1091116.pdf++%22calendar+abilities%22&hl=en
כדאי בקריאת עמוד זה לאתר את המילה "calendar" או "הצירוף "calendar abilities".
6) http://www.savantartist.com/articles/GregWallace.html סיפורו של אדם שניתן להבין ממנו, ברמז, כי היה בעל יכולות גבוהות בתחום הלוח(מבלי לפרט).
7) http://www.calendarhome.com/human/ אתר המדריך כיצד להיות "מחשב אנושי" עם כישורים שונים (חשוב בעיקר לקרוא מה שבהתחלה...).
8) http://forums.nana.co.il/Search/?s=60&c=2&g=1&gr=0&q=%E0%F1%F4%F8%E2%F8 בתגובה של מי שמכנה עצמו "האנס me" יש הפניה שלא בטוח שתפעל...(וגם אודה כי לא הבנתי את פרוש המושג "זכרון לתאריכים").
9) לבסוף, ציטוט מספר של הספריה המדעית של "Life" , הוצאת מעריב, 1972. ספר זה קרוי החשיבה ולהלן ציטוט חלקי (מעמוד 129):
"צעיר אחד שהמישכל שלו נדון בהרחבה בחוגים פסיכולוגיים הובא לראשונה לבדיקה רפואית בשנת 1937."ל" היה בן 11, בריא בגופו, ונראה חסר הפרעות נאורולוגיות. הכשירויות הרוחניות שלו היו שונות ומשונות:

  • לגבי כל תאריך בין השנים 1880 ו1950, יכול היה לקבוע את היום בשבוע".

חשוב לצין, כי לפחות בספר ממנו הובא הציטוט אין תאורים של תופעות כגון אספרגר, או גבוליות שכלית. אגב, בספר זה בעמודים 126-127 ישנה הערכת iq של כמה מגדולי האנושות.

לצערי, לא מצאתי תאור מקרה של יכולת להמיר תאריך עברי ללועזי או ההיפך, למצער בטווח רחב מאד של שנים.
אודה לך באם אקבל ממך חוות דעת לגבי מה ששלחתי לך. amirpedia 14:55, 6 מאי UTC) 2005)

העבודה שעשית מרשימה ביותר, אבל:
  • היא רק מחזקת את שטענתי בעבר, שהערך "היפרקלנדריה" הוא מאמר מחקרי ולא ערך אנציקלופדי. המושג "היפרקלנדריה" אינו מופיע בכל הקישורים שהבאת, כלומר זהו מושג (יפה ומעניין) שהמצאת.
  • בכל המקורות שתיארת, ההתייחסות ליכולת תאריכים נרמזת בקיצור נמרץ, ואילו אתה תיארת אותה בהרחבה.
  • הרושם שלי הוא שמדובר בקוריוז נדיר מאוד, שספק אם כדאי לטרוח ולתת לו שם. מידע סטטיסטי על תפוצת התופעה (אחד למיליון? אחד למיליארד?) ישפר את איכות המאמר.
  • ייתכן שגישתי שמרנית מדי, אך אני רואה את האנציקלופדיה ככלי לאיסוף מסודר של ידע, ולא ככלי לפרסומו של ידע חדש. לשם פרסומו של ידע חדש יש כתבי עת מדעיים. הערך "היפרקלנדריה", יחד עם המידע הנוסף שאספת כאן, יכול בהחלט להפוך למאמר מעניין בכתב עת כמו "גלילאו", או כבסיס למחקר יסודי יותר, אך לדעתי עדיין אין לו מקום בויקיפדיה.
  • כמה עניינים אחרים:
    • יש לי בעיה עם מידע שכתב באייזק ניוטון, תיכף אעסוק בזה בדף השיחה שם.
    • בסוף דבריך בדך שיחה, רשום ארבע פעמים ברציפות את הסימן ~ זה ייתן אוטומטית חתימה טובה שלך.
    • היכולת לומר את היום בשבוע בלוח הגרגוריאני לכל תאריך בגבולות שנה נתונה היא עניין של מה בכך לכל אדם בעל יכולת אריתמטית טובה. כל שצריך לדעת הוא היום בשבוע שבו חל ראש השנה. מעבר מכאן לטווח של עשר שנים הוא משימה לא קשה, וניתן להצליח בה לאחר אימון קל. הסיבה לכך היא שללוח הגרגוריאני יש מבנה פשוט למדי (אם נשים לרגע בצד את הסיבוך של פברואר). הלוח העברי הרבה יותר מסובך (ופחות מוכר), כך שספק אם תמצא היפרקלנדריה בלוח העברי. מדברי נובע שהיפרקלנדריות על טווח של עשר שנים אינה עניין מרגש כל כך, מלבד העובדה שנמצא אדם שבחר לעסוק בכך (אגלה לך בסוד שבנערותי טרחתי ללמוד את פאי בעל פה, אבל הפסקתי אחרי 30 ספרות, שאותן אני מדקלם עד היום כשאני חש צורך בלתי נשלט להבהיר לסובבים אותים שיש להם עסק עם תמהוני).
    • אשמח מאוד לראות בויקיפדיה את תרומתך בערכים "פשוטים", כאלה שאין בהם צורך במחקר חדשני, אלא בהצגת העובדות ותו לא. דוד שי 15:34, 6 מאי 2005 (UTC)


תשובה לגבי ניוטון בשעה הקרובה[עריכת קוד מקור]

לדוד שי, שלום אשמח אם "תישאר על הקו" (אם אתה "על הקו") בשעה הקרובה לגבי תשובה על ניוטון. Amirpedia 05:57, 7 מאי 2005 (UTC)

אינני יודע אם "אשאר על הקו" (לפעמים יש לי חיים מחוץ לויקיפדיה), אבל אין ספק שאקרא בעניין רב את תשובתך. דוד שי 06:07, 7 מאי 2005 (UTC)


הועבר לשיחה:אייזיק ניוטון. דוד שי 06:50, 7 מאי 2005 (UTC)

רק הערה קטנה: בערך דיכאוןכתוב כי סבל ממנו שאול המלך ו"רוח רעה" יכולה, אולי, להיות עוד כמה סוגי מחלות (כגון חרדה או תחושת זעם ויש הסוברים אפילפסיה (ראה, למשל, באינציקלופדיה העברית בערך "אפילפסיה"). Amirpedia 07:12, 7 מאי 2005 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הערתי בשיחה:ארץ ישראל הפרה-היסטורית. גילגמש שיחה 19:14, 7 מאי 2005 (UTC)

לא כל כך מוצאת חן בעיני גרסה של משתמש חדש לערך הזה, חווה דעתך בבקשה שש"ז 14:51, 8 מאי 2005 (UTC)

גילגמש היה זריז ממני וכבר שיחזר. אין לי ספק שהורדת הפסקה על דלות הפיגועים בתקופת נתניהו היא מעשה שאינו ראוי, שהרי מדובר בעובדה רבת משמעות, ולכן טוב עשה גילגמש ששיחזר. דוד שי 19:52, 8 מאי 2005 (UTC)
כן, התקדמנו הרבה מימי הביניים שלנו [1]

בנימין נתניהו[עריכת קוד מקור]

שלום לך דוד שי, אינני מנוסה כל כך ורק כעת ראית את השיחה שלך עם שש"ז אבקש להבהיר את עמדתי בעניין הערך נתניהו כדלהלן :

ראשית הצעתי לחדד את העובדה שנתניהו לא היה זה ש"צפה את גל פיגועי הטרור" וכי האפשרות להתגברות הטרור היתה חלק מהאפשרויות שנסקרו ונדונו בתוך השיח הציבורי הכללי ואף רבין ז"ל התייחס לכך.

שנית - אני חושב שיש חשיבות מכרעת לאיזכור ארועים תקדימיים הנוגעים לאישים ולשלוחי ציבור, לעניין זה האירועים סביב מה משמכונה "פרשת עמדי" הינם תקדימיים וחשובים בכך שלראשונה נתן בית המשפט צו המורה על חיפוש בדירתו ובכיליו הפרטיים של מי שכיהן כראש ממשלה שנחשד בגניבה ! יש חשיבות תקדימית לכך ועל כן למיטב הבנתי אין שום סיבה להסתיר זאת מהקורא חרף האהדה הרבה שיש לשש"ז לאיש. מדובר כאן באמינות הויקיפדיה.

שלישית לעניין הפחתת הפיגועים, ההשואה אינה במקומה ומנוסחת במגמתיות תוך עירבוב תקופות שונות (ללא "נירמול" התקופות) כהונת נתניהו היתה כזכור טרם פרוץ אינתיפאדת אל אקצא ! (גם בתקופת לוי אשכול וגולדה וכו' היו פחות פיגועים SO ?? ) זו השוואה נטולת בסיס משותף ! כן נכון אם רוצים להשוות בין תקופות ברק ושרון וכד'. בנוסף כל הדיון על ארועי המנהרה לוקה בהסתרה ובהפחתת חומרתם - אבל מילא.

אני חושב עם כל הצניעות שערך זה לוקה במגמתיות וחוסר אובייקטיביות נא שקול ומדוד את דברי בקפידה על כך תודתי. ש. גרשון 11:15, 9 מאי 2005 (UTC)

עניין המתנות ועמדי הועבר למקומו הנכון, בפסקה המדברת על נתניהו אחרי תום הקדנציה שש"ז 11:58, 9 מאי 2005 (UTC)
ובכן, עניין המתנות סודר. לעניין הפחתת הפיגועים: פיגועים אינם דומים לרעידת אדמה, שהיא פורענות שאין בכוחנו לרסן; לראש ממשלת ישראל יש השפעה מהותית על מצבנו הביטחוני, ומבחינה זו היה ביבי עדיף בצורה בולטת על קודמיו ועל הבאים אחריו. דוד שי 19:24, 10 מאי 2005 (UTC)
כה לחי, עוד אחשוד שאינך שם "ו" בקלפי שש"ז 20:30, 10 מאי 2005 (UTC)
בקלפי שמים רק "יש" :-) גילגמש שיחה

אודה לך אם תוכל לעבור על הדף הזה. טרול רפאים 22:22, 8 מאי 2005 (UTC)

אחלה, קישרתי אליו מדף השינויים האחרונים. דוד שי 04:40, 9 מאי 2005 (UTC)

מצר ומיצר[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:מיצר (קיבוץ). דוד שי 04:15, 10 מאי 2005 (UTC)

ראה הערתי בדף השיחה. Deroravi 16:54, 10 מאי 2005 (UTC)
האם אתה מסכים להתייחסותי האחרונה בדף השיחה שלי (בדבר הפשרה)? ושמת לב שעוד משהו הצטרף לשיחתנו בשיחה:מיצר (קיבוץ) Deroravi 13:03, 11 מאי 2005 (UTC)

עקיבא אריה ויס[עריכת קוד מקור]

דוד, אנא תן דעתך לשאלה בשיחה:עקיבא אריה ויס, תודה Magister 14:50, 9 מאי 2005 (UTC)

לא הצלחתי להבין איך נסגר הדיון במשתמש:Costello/בוט החלפות/אולם דיונים#פלשתין --> פלסטין או לפחות לאן נושבת הרוח. סיכום ביניים יהיה נחמד, הדיון הארוך והלא ברור משהו מונע מאחרים לקפוץ להצבעה. מלך הג'ונגל 22:34, 9 מאי 2005 (UTC)

עלי להודות שגם לי לא ברור איך להמשיך מהנקודה שהגענו אליה, ואני מקווה שהדבר עוד יתברר בעתיד. דוד שי 03:57, 10 מאי 2005 (UTC)
בכל זאת גיבשתי דעה, והיא מופיעה במשתמש:Costello/בוט החלפות/אולם דיונים#פלשתין --> פלסטין. דוד שי 19:19, 10 מאי 2005 (UTC)

שלום דוד שי. אם אני מבין נכון אתה מבכירי הויקי. ובכן הריני מפנה את תשומת לבך לגילגמש. האיש אובססיבי ומפעיל את סמכויותיו באופן מוגזם ובלתי מובן. נוכחתי בכך בכמה וכמה מקרים. דוגמה נוכחית: ערך השתלת אברים. האיש מוחק ושב ומוחק את שמו של "מכון שלזינגר לחקר הרפואה ע"פ התורה". סיבותיו לכך? עיין בערך. אינני יודע איך לקשר. תודה.

אני רואה שבינתיים העניינים הסתדרו. דוד שי 18:37, 10 מאי 2005 (UTC)

אהלן,

דף התרומות של Kiam307 מסגיר את "תרומותיו" לערכים שונים. אודה לך אם תוכל להפעיל את הרשאותיך לטובת החזרת הערכים לשינוי האחרון שלפניו.

בברכה, Dalmozian 21:37, 10 מאי 2005 (UTC)

אני מקווה שהכל שוחזר. דוד שי 04:15, 11 מאי 2005 (UTC)

הפרת זכויות[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,
שים לב בבקשה לערך שיאצו אשר נמצא מועתק, וזאת בידי משתמש רשום.
אסף.צ 07:50, 11 מאי 2005 (UTC)

כן, קורים גם דברים כאלה, לא כל אחד מכיר את המושג זכויות יוצרים. דוד שי 16:59, 11 מאי 2005 (UTC)

מלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום,

תודתי לכל מי שהמליץ על הערך ותודה כפולה על היותו הערך המומלץ ביום העצמאות. בערך חלו שינויים רבים מאז סיימתי את כתיבתו ולא כולם לרוחי, אך זהו המחיר שיש לשלם על היותה של הויקיפדיה חופשית.

בהזדמנות זו ברצוני להסב תשומת לבך לערך ליגה V. הערך הוא קצר בשל חוסר מקורות. אשמח אם יורחב ע"י המשתמשים.

בברכת חג עצמאות שמח, אדר 11:03, 11 מאי 2005 (UTC)

חג עצמאות שמח גם לך ולאלמוג. קראתי את ליגה V, וכל תוכנו היה חדש לי לחלוטין. כנראה שיתחדשו לי עוד דברים רבים בסדרת היישוב. דוד שי 16:59, 11 מאי 2005 (UTC)

בעיית יוספוס[עריכת קוד מקור]

צ'מע, קראתי את הערך הזה ולמדתי משהו חדש - ואז שמתי לב שאתה כתבת אותו. ערך מרתק וכתוב היטב. Deroravi 13:49, 11 מאי 2005 (UTC)

תודה רבה על המחמאות וטיול נעים. דוד שי 16:59, 11 מאי 2005 (UTC)

דרק או דריק[עריכת קוד מקור]

שלום. סליחה שאני מטריד אותך אבל נתקלתי בערך דרק שארפ ואינני בטוח אם כותבים דריק או דרק. בגוגל זה מראה פחות או יותר אותו מספר תוצאות.

כנראה ששתי הצורות סבירות. כדי להחליט מי עדיפה אפשר לראות איך הוא קרוי באתר הרשמי של מכבי תל-אביב (אם יש כזה). כל עוד יש הפניה מצורה אחת לשנייה, איני מייחס חשיבות רבה לתשובה. דוד שי

משפט ארבעת הריבועים[עריכת קוד מקור]

שלום, מדוע הועבר הערך, אך דף השיחה נשאר? תודה אבינעם 20:33, 12 מאי 2005 (UTC)

אינני יודע מדוע קרה השיבוש, אבל טיפלתי בבעיה. דוד שי 20:42, 12 מאי 2005 (UTC)
תודה! אבינעם 20:52, 12 מאי 2005 (UTC)

חכם חנוכה חזר בתור משתמש:אגיסטן[עריכת קוד מקור]

דוד מחק את הערך מוחרקה ריקנתי אותו בנתים אבל אני לא יכול למחוק אותו זה היה ערך זבל! מתכנת - שיחה 13:35, 14 מאי 2005 (UTC)

על איזה ערך מדובר? בכל מקרה תסמן אותו ע"י {{מחק}} והוא ימחק. טרול רפאים 16:03, 14 מאי 2005 (UTC)
כבר נמחק. דוד שי 16:06, 14 מאי 2005 (UTC)

ביבי מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

דוד שלום, קבוצת שומרי נתניהו שוה דואגת לייפוי עובדות, כרגע נטוש ויכוח חריף נא עקוב בדף השיחה של נתניהו אתה מתבקש להכריע בין שתי גירסאות : בין הגירסה של המשתמש 80.178.71.89 לבין הגירסה הנוכחית נא הכרעתך.

אנשים מטילים את גופם על הגדר למען ביבי, תודה וברכה ש. גרשון 19:49, 15 מאי 2005 (UTC)

נחמד לשמוע שאני "מטיל את גופי על הגדר" למענו של ביבי. הוויכוח מתרכז בשתי נקודות עיקריות - האם הוספת התשלום לביקור אצל רופא הוא תשלום סמלי והאם ההפגנה שבה ביבי היה על המרפסת בכיכר ציון היא "חסרת תקדים בחריפותה". כמו כן, שיניתי מעט את המורשת הכלכלית של נתניהו - לפי מה שזכור לי הייתה צמיחה מצומצת בתקופתו. משהו כמו 3 או 3.5 אחוזים בשנה. כמדומני מיתון מוגדר כצמחיה של 2% . גילגמש שיחה 19:55, 15 מאי 2005 (UTC)

הערות לש. גרשון:

  • עריכתך האחרונה הרסה כליל את הערך: לפני שמשחזרים צריך לדעת איך לעשות זאת.
  • החלפת המשפט "הפגנה זו היתה סוערת באופן חסר תקדים שכמותה טרם נראתה במדינת ישראל" במשפט "הפגנה זו היתה סוערת באופן במיוחד" נראית בעיני צעד נכון. אנציקלופדיה ראוי לכתוב באנדרסטייטמנט, ולא בסגנון הכותרות של העיתון. ניתן גם להתווכח על העובדה. האם השווית הפגנה זו להפגנה נגד הסכם השילומים, שנערכה כארבעים שנה קודם לכן באותה כיכר?
  • גם בסעיף התחום הכלכלי אני מעדיף את הניסוח הנוכחי. דוד שי 03:47, 16 מאי 2005 (UTC)
שכתוב נעים, ש. גרשון 06:07, 16 מאי 2005 (UTC)
אל תתרגש גרשון שהרי כל דור ודור רשאי לכתןב לעצמו היסטוריה שנוח לו לחיות איתה :-) בויקיפדיה מעדיפים יציבות על האמת 80.178.71.89
אגב דוד, בהפגנת השילומים בגין זעם וכעס אך לא נשרפו בובות של בן גוריון, הוא ידע לשמור על גבולות שאותם ביבי פרץ לכל עבר. הפגנת ככר ציון של ביבי עברה בקלות גם את השיא של ההפגנת השילומים. תראה דוד - אתה יכול לספר סיפור על העבר ולהציגו בכל דרך שנח לך אבל באמת באמת זה לא משנה את מה שקרה במציאות רק ה"ידיעה" על מה שקרה שם משתנה בזכותך ובזכות שכמותך. 80.178.71.89
דוד הפעם הגזמת ! אני מסתובב בויקיפדיה כבר למעלה משנה ופועל בה באופן אנונימי, יותר מפעם חרקתי שיני על הנושאים הפוליטיים אבל הדרתי רגלי משם. הפעם נראה לי שאתה ממש ממש הגזמת ואינך צודק אני מצטרף למחאת המוחים. 80.178.77.52
לא יותר נח להגיד את דבריך פעם אחת מאשר להתנתק ולהכנס מעשרות חשבונות אנונימיים וליצור בכך הד מלאכותי לדעתך? נו באמת.. גילגמש שיחה 09:51, 16 מאי 2005 (UTC)
לגילגמש ודוד, גילגמש כתובת ה IP שלי משתנה בסוג החיבור שלי אחת ל 10 ימים ! ללא כל אפשרות שלי לשלוט בכך, התנתקות שלי והתחברות מחדש משיבה לי את כתובת ה IP הקודמת זה סוג המנוי שלי - בוש והכלם על ההטחה שלך, לדוד - נא מחק את שם המשתמש שלי, אין לי עוד חפץ בו. תודה וברכה ש. גרשון 10:10, 16 מאי 2005 (UTC)
יופי לך מכאן יא שמאלני 80.178.73.172 10:53, 16 מאי 2005 (UTC)

מתברר שיש גם אנשים קצרי רוח, שאם דעתם אינה מתקבלת מיד, הם הולכים למקום אחר. הנושא שנדון כאן מצדיק התייחסות מפורטת יותר, וכאשר אהיה פנוי עוד אעשה זאת. דוד שי 11:46, 16 מאי 2005 (UTC)

אין כאן עניין של קוצר רוח. האוירה לצערי הרב לא נעימה, (ראה לעיל הטחות מטופשות) יש אנשים שתבונתם פחותה מכוחם (שוב ראה לעיל וראה השימוש המופרז בסמכות ובכח בערך נתניהו) וזה יוצר מצבים לא נעימים תודה וברכה, ש. גרשון 17:58, 16 מאי 2005 (UTC)
אני מקווה שהאווירה תשתפר. לא רק אתה היית קצר רוח בעניין זה, גם מי שחסם את הערך היה קצר רוח. ראוי לקיים דיאלוג בנושאים השנויים במחלוקת, וראוי לתת מקום לויקיפדים מכל חלקי הקשת הפוליטית. יש לקיים דיאלוג זה בנחת ובהקשבה, תוך כבוד הדדי. אף שאיני מסכים עם עריכותיך שבהן החל דיון זה (ועוד אנמק זאת באריכות), אני בטוח שיש לך מקום בויקיפדיה, ומזמין אותך להישאר, לנסות כוחך בערכים נוספים (לא כדאי להתחיל דווקא בנושאים שנויים במחלוקת), ולקוות לטוב. דוד שי 18:03, 16 מאי 2005 (UTC)
התיחסתי לדבריך בשיחה:בנימין נתניהו ש. גרשון 19:55, 16 מאי 2005 (UTC)

דוד שלום,

קיבלתי את ההודעה הזו בשיחת המשתמש שלי. מה דעתך? בכל מקרה, מפעיל מערכת יצטרך ליישם את זה אם יוחלט לפרסם. נדב 20:29, 16 מאי 2005 (UTC)

זהו בהחלט אירוע שראוי לפרסמו גם אצלנו. דוד שי 20:39, 16 מאי 2005 (UTC)


שלום דוד,
היות ואתה פעיל בעריכת מאמרים, רציתי להסב את תשומת לבך לתבנית חדשה תבנית:עריכה. היא מובילה את העורכים לרשימת מאמרים הזקוקים לעריכה ואולי תרצה לערוך את הדפים, המופיעים ברשימה זו. יום טוב, גילגמש שיחה 08:22, 17 מאי 2005 (UTC)

היכן אני יכול לברר מה קרהלהרשמתי ? או אולי כדאי להירשם שוב ודי ?? דן רביד, רחובות

אני חושב שהפעם הצליח ושמי מופיע יותר טוב מבטל את שאלתי הקודמת דן רביד. טוב נכנסתי ויצאתי זה אכן עובד וכנראה שהפעם זה בסדר 80.178.64.166 12:26, 17 מאי 2005 (UTC) וסליחה על ההפרעה דן רביד 12:29, 17 מאי 2005 (UTC)

לדוד שלום, אני חדש כאן כמשתמש רשום בעבר ערכתי כאנונימי כעת בכוונתי להקים מאגר אתרים בישראל (אתרי נוף טבע וטיול לא אתרי אינטרנט :-) ) אני לא בטוח שזה המקום להציע אבל אולי אחרי שיבנה מאגר מספיק גדול נוסיף בדף הראשי "טיול השבוע" שיכלול המלצות על האתרים בויקיפדיה. נא חווה דעתך דן רביד 19:34, 17 מאי 2005 (UTC)

איחולי להצלחת המיזם שלך. הרעיון של טיול השבוע נחמד בעיני, ואפשר יהיה לשלבו ברעיון לבלות עם ויקיפדיה שהתחלתי לקדם אתמול. דוד שי 02:42, 18 מאי 2005 (UTC)

בקשת מחיקה[עריכת קוד מקור]

התואיל בבקשה למחוק את ויקיפדיה:נוסטלגיה? אני לא יכול, נכון? אורי מוסנזון 04:59, 18 מאי 2005 (UTC)

שוב נתניהו[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום, קראתי בשיחה על נתניהו השתלשלות שלמה וויכוח שנסוב על כמה שאלות , בינתיים התעצבה גירסה כלשהיא המהווא בסיס לדיון בין אנשים. דעתי גלויה וידועה בכמה תחומים (איזכור הפגנת כיכר ציון כהפגנה שונה ואלימה במיוחד, איזכור "חציית הקו" של תשלום לביקור רופא שהרבה ממשלות דנו בו וממשלת נתניהו אישרה וכו') אבל כעת אני רואה שבא אחד מפעיל ששמו שש"ז ו"בבוטות ואלימות" מתעלם מכל הדיעות השונות משלו ומשיב את הגירסה הנוחה והטובה והמקובלת עליו אישית כאילו הןויקיפדיה היא נחלה פרטית של אביו. אתה מתבקש להשיב את הגירסה האחרונה עליה אתה חתום , תודה רבה . דן רביד 06:30, 18 מאי 2005 (UTC) (הערך נתניהו הוא איום ונורא קראתי גירסאות מלפי חודש הן ניראו כמו כתבה מעיתון "פרבדה" הסובייטי. כאילו נכתבו בידי מטה הבחירות של הליכוד) כעת זה יותר מאוזן דן רביד 06:30, 18 מאי 2005 (UTC) נ.ב. תשמרו על ויקיפדיה לא פוליטית כעת הערך נראה יותר מאוזן .

לדוד נא טיפולך הבהול ! אני לא מאמין למראה עיני - ראה דף שיחה נתניהו !! מזעזע האם אמת בדבר ?? דן רביד 15:09, 18 מאי 2005 (UTC)

גם אני מזועזע!! זעם מקבל תשלום ואני לא?! איפה מחלקים את הכסף, אלך גם אני לקבל את המגיע לי. הלא ציינו שאני משליך את גופי על הגדר למען ביבי. חמוש בעדות זו, בטוחני שיתנו לי לפחות תשלום סמלי עבור חירוף הנפש. גילגמש שיחה 15:24, 18 מאי 2005 (UTC)
כרגע לא ברור בכלל אם הכסף יועבר.מה עם סדרת הערכים על שרה נתניהו שאלמוג תכנן לכבוד יום הולדתה ?
אני שמח שאתם מצחיקים אחד את השני, תמשיכו ושתהיה דרככם צלחה. אינני מוריד כלום מדברי על הטיית הערך נתניהו. שיבושם לכם שלום שלום דן רביד 17:25, 18 מאי 2005 (UTC)
לדוד שי, הערך נתניהו חזר להיות ערך מוטה, הגירסה הקודמת שלך היתה מאוזנת יותר וכעצה אחרונה אני ממליץ לך להחזיר את הגירסה. אין לי עניין להשאר כאן יותר אין לי כח לכל האנשים שמחוייבים לדיעותיהם הפוליטיות ולא לאמת ואין מי שעומד מנגד. לפי מה שראתי כמה שורות למעלה אני לא היחיד שמדיר את רגליי מכאן בגלל ההטיות והפוליטיזציה. חבל שאתם לא עומדים על המשמר הויקיפדיה היתה יכולה להיות מפעל יפה ללא כל מיני אינטרסנטים פוליטיים, תהיו בריאים שלום שלום דן רביד.

טובל ושרץ בידו[עריכת קוד מקור]

שלום למה המשפט שצויין שם כמשמעות המאוחרת להלכה הקדומה לא נכון?(או לא מדוייק?)

ראה הדיון בשיחה:טובל ושרץ בידו. דוד שי 20:36, 19 מאי 2005 (UTC)

גילגמש וBon מחכים שתעשה שולם ביניהם בערך מלחמת שוורים. ראה דף השיחה של הערך. Harel 09:44, 19 מאי 2005 (UTC) שלום דוד שי,

אני מצטקף לבקשתו של הראל. ראה בבקשה את הערך מלחמת שוורים ואת שיחה:מלחמת שוורים. אודה לך אם תשמש בורר ביני לבין בון לגבי הערך. נראה כי קיצצתי יותר מדי מהערך בגלל נימתו והאישית וכתוצאה מכך הלכו לאיבוד חלקים חשובים. יחד עם זאת, בון מתנגדת בחריפות לספורט זה ורואה בו התעללות בבעלי החיים והערך נראה בהתאם. אודה לך תחווה את דעתך על הענין ואף תערוך את הטקסט. תודה. גילגמש שיחה 09:48, 19 מאי 2005 (UTC)

עבדות אני מבקש[עריכת קוד מקור]

שלום דוד, מכיוון שברצוני לעזור בהתמודדות עם השחתות ולמרבה הפלא גילגמש לא נמצא תמיד אלא רק כמעט תמיד, הייתי רוצה, אם אתה חושב שאני ראוי, לקבל הרשאת מפעיל מערכת. בברכה מתניה 10:42, 19 מאי 2005 (UTC)

אציין שאני תומך במינוי זה. מתניה משקיע מאמצים רבים במעקב אחרי השינויים האחרונים ותיקון הנזק שגומרים המשחיתים למינהם. בטוחני שיהיה מפעיל למופת. גילגמש שיחה
גם אני תומך במינוי הזה. עם זאת - מתניה, עליך להקפיד בנושא זכויות יוצרים בתמונות ולא להיות תמים. ראה הסיפור עם אתר Israeli Weapons. ערןב 12:06, 19 מאי 2005 (UTC)
מצרף את תמיכתי בברכה Shayakir 12:26, 19 מאי 2005 (UTC)

בעיה בקישורים לבית הספרים הלאומי[עריכת קוד מקור]

שלום קיימת בעיה כללית בקישורים. הם לא פועלים או שמקושרים משום מה לרשימת בפרים אחרת מן המבוקשת. בברכה

טענה זו כבר הושמעה בעבר, וכנראה שהיא נכונה. כרגע האתר של בית הספרים הלאומי נפל כליל. כשיתאושש אוודא את נכונות הטענה ואבקש להסיר קישורים פגומים אלה. דוד שי 20:26, 19 מאי 2005 (UTC)

שלום דוד תודה על ההערה, זה עתה ניסיתי את הקישורים לבית הספרים שהובאו כדוגמה במזנון וכולם עובדים! למעט הדף של פניה ברגשטיין. אם אתה יודע על נפילה שם אז בודאי אין מה להיחפז ולסלק אותם. יש משהו מאד מכובד ואובייקטיבי בקישורים לספרייה הלאומית דווקא. כאילו הויקיפדיה היא חופשית ולא אקדמית, אבל הקישורים הם הכי רציניים שיש.Alosha38 06:33, 20 מאי 2005 (UTC)

כן יש בעיה, מגיעים לדף הכללי של הקטלוג ולא לדף האישי של הסופר. אולי זו בעיה טכנית שלהם? Alosha38 12:49, 21 מאי 2005 (UTC)
היום יש בעיה טכנית חמורה מתמיד (ראה דברי בויקיפדיה:מזנון#קישורים לבית הספרים הלאומי, אך אני חושש שגם מחר, לאחר פתרונה של בעיה טכנית זו, נישאר עם הבעיה שאיתה החל הדיון במזנון. זה פגם בתוכנת "אלף", ואני מקווה שאם יתוקן בבוא העת, נוכל לתת מחדש קישורים. אנסה לפנות לחברת "אלף" בעניין זה. דוד שי 13:09, 21 מאי 2005 (UTC)

שוב שלום דוד, דיווח מהבוקר: כל ההפניות לבית הספרים עובדות! ניסיתי כעשר הפניות כולן עבדו. מסקנה אפשרית: יש להם ימים טובים ורעים. ימי וסת, אם יסולח לי הביטוי. אם תוכל לייצב אותם, מברוק!Alosha38 05:42, 22 מאי 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
אנא ראה את הערתי בשיחה:פילבוקס. גילגמש שיחה 22:12, 19 מאי 2005 (UTC)

שלום דוד,
האם אתה מכיר את הבחור הזה - עזמוות או שמישהו החליט להמציא לנו אישיות? חיפשתי בגוגל והוא לא מכיר אותו. חיפשתי גם באתר הסתדרות המורים לגבי מייסדיה, אך לא מצאתי שם את המידע הזה. תודה. גילגמש שיחה 07:40, 20 מאי 2005 (UTC)

הנושא טופל על ידי עמית. בברכה, דורית 08:29, 20 מאי 2005 (UTC)

פיצול הערך יהדות קראית לערך על ההיסטוריה (הקראים במהלך הדורות) ולערך על העקרונות והמנהגים (יהדות קראית) כדאי לדעתי ומסתבר שגם לדעת נריה. אבל אין לי כוונה להסכים לכתיבת תקציר בערך על היהדות הקראית שיעסוק בתולדותיה בנוסף לערך העצמאי המוקדש לכך. משום שאז תיפתח כל מלחמת העריכה שם מחדש. וכבר נריה מיהר לנסות ולהשמיט את התנועה הלאומית הקראית ואת מלחמת העולם השניה מהתקציר ולהכניס לשם בדיה לפיה שורשי הקראים בתקופה החשמונאית. במקום תקציר אני ממליץ על הכנת תבנית ניווט שתשלב את שני הערכים בדומה למה שיש, להבדיל אלף הבדלות, בערך על היטלר.

בהזדמנות זו אספר לך מעשיה לשבת, משל הייתי בן הטבע. זו אגדה יהודית מפורסמת למדי. בתקופת הגאון מוילנה שרר ויכוח בין הרבניים והקראים באירופה. המלך הסכים, לבקשת הקראים, לערוך עימות פומבי בין הזרמים. הגאון מוילנה, הדמות המרכזית ביהדות של אותה תקופה, שלח כנציגו יהודי תלמיד חכם ממולח.
היהודי הגיע לארמון ונכנס בחשש לאולם המלך. באמצע הילוכו הוא הבין שלא הסיר את נעליו, ואין להופיע בפני המלך עם נעליים. הוא השיל מהר את נעליו ונטלן עם הידיים. הנציג הקראי הבחין בכך ומיהר להתלונן בפני המלך על הופעתו הבזויה של היהודי שמסתובב עם נעליו בידיו באולם המלכותי. פנה המלך ליהודי בתימהון ושאלו מה אכן פשר הדבר. השיב לו היהודי:"מהסס אני להשאיר את נעליי בלי השגחה שכן מסורת בידינו שהקראים הם גנבי נעליים. כשהקדוש ברוך הוא הורה למשה 'של נעליך מעל רגליך' הוריד משה את נעליו מעליו וכשביקש לנעול אותן שוב גילה שהקראים העלימו אותן". קרא הנציג הקראי בזעם:"שקרן! הדבר לא ייתכן! בזמן משה רבנו לא היו קראים. הקראים החלו דרכם בזמן ענן". צחק המלך:"אם אתה עצמך מודה שהקראות היא המצאה חדשה, על מה בכלל מבזבז אתה את זמני בוויכוח". התכרכמו פני הקראי והוא עזב את המקום בבושת פנים. שש"ז 14:14, 20 מאי 2005 (UTC)

מנהגנו לשים תקציר, ואני מקווה שלאחר מלחמה או שתיים יתייצב הערך. הורדתי את המשפט שאתה מכנה בדיה, ובעיני הוא לפחות השערה שאין מקומה בתקציר (וגם במאמר מפורט ראוי להביא לה ראיות). תבנית ניווט נחוצה כאן, כפי שהיא קיימת בהיסטוריה של הונגריה. לגבי השמטות מהתקציר: כעיקרון התקציר, כשמו, צריך להיות קצר, ולכן יש להחליט מה להשמיט ומה להשאיר. אם לדעתך חסר פרט מהותי בתקציר, נסה לקיים על כך שיחה בדף השיחה של הערך. דוד שי 14:48, 20 מאי 2005 (UTC)

מחיקת תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום דוד שי,
אולי תרצה להגיב לחן רז שחשב שמחקת לו את התמונה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/Faluntortures.jpg. גילגמש שיחה 11:00, 21 מאי 2005 (UTC)

מה אתה מציע לעשות עם יתר התרומות של איילי? בעקבות בדיקתך ערכתי בדיקה של ערכים נוספים שהוא כתב. לא מצאתי מקור דרך גוגל, אך לדעתי כולן חשודות בהעתקה. אני הייתי מציע למחוק. גילגמש שיחה 11:35, 21 מאי 2005 (UTC)

אני מניח שהדבר נעשה מרצון טוב, וללא הבנה בזכויות יוצרים, ולכן פניתי אליו שיסיר בעצמו את תרומותיו הפגומות. נחכה ימים מעטים לראות מה קורה. דוד שי 11:51, 21 מאי 2005 (UTC)

מה דעתך על המאמר הזה - שלומי נבון? ראה את הערותי בדף השיחה. גילגמש שיחה 13:19, 21 מאי 2005 (UTC)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

האם תמונות מעיתונים מוגנות? ראה יוסי בן-חנן--עמית 17:24, 21 מאי 2005 (UTC)

בוודאי שתמונות מעיתונים מוגנות. האם התמונה הזו היא בגדר שימוש הוגן? ספק רב בלבי. האם התמונה הזו הולאמה והיא נכס של כל עם ישראל? הלוואי, אחריה כבר לא היו תמונות משמחות כאלה. לסיכום: צריך עורך דין. דוד שי 17:30, 21 מאי 2005 (UTC)

להבדיל בין שמחה לעצב, ערוץ 1 עשה בעבר שימוש בתמונה מפורסמת של אסון מעלות ונאלץ לשלם על הפרת זכויות יוצרים. שן שש זעם

מצאתי כאן דוגמה משעשעת למדי שאפשר להוסיף לדף הנדון. הסתכל מהו השם שבו נולד הרבי המרקד. אמיתי 17:26, 21 מאי 2005 (UTC)

אכן משעשע, אבל כבר יש לא מעט דוגמאות בויקיפדיה:אמינות. מזכיר לי את הבדיחה הבאה:
סבתא יהודייה יוצאת לטיול עם שני נכדיה. פוגשת אותה חברה ושואלת: נו, בני כמה הנכדים? עונה הסבתא: הרופא בן שלוש והעורך דין בן חמש. דוד שי 17:36, 21 מאי 2005 (UTC)