שיחת משתמש:Odonian/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Odonian, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש שיחה 07:14, 5 אפר' 2005 (UTC)

שלום אודו, אנא שים לב לשאלתי בשיחה:אנרכיזם. בברכה, דורית 08:57, 5 אפר' 2005 (UTC)

שם המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

אהבתי. אחד הספרים האהובים עלי. נדב 11:07, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה רבה! גם עליי :) Odonian 23:12, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

גם אני קראתי ואהבתי, כל הכבוד על העשיה בויקיפדיה. אתה יכול לעשות ערך גם על ספר ההמשך?האזרח דרור 20:06, 21 אוקטובר 2005 (UTC)

איזה ספר המשך? אם כבר אני מכיר רק סיפור קצר שמתאר את סוף ימיה של אודו בשם the day before the revolution Odonian 05:32, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
מישהו שמבין בפנטזיה פעם אמר לי משהו על ספר המשך, הנחתי שזה מעבר לעלטה או העולם כיער, ובכל מקרה איני מכיר אותם. אולי אני אסתכל קצת בויקי האנגלי לראות מה יש שם. האזרח דרור 18:44, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

כתיבה בוויקי[עריכת קוד מקור]

שלום אודוניאן,
קראתי וערכתי את הערך "החזית לשחרור בעלי החיים" שכתבת היום. ראשית, אני רוצה להודות לך על הערך המעניין. יש לי מספר הערות כלליות בנוגע לכתיבתך:

  1. שימוש בפסיקים - לא צריך לשים פסיק לפני הקישור חיצוני שאתה מביא בגוף הערך, כי הקישור משמש במקרה זה כמראה מקום. מבחינה אידיאלית, עדיף היה לעלותו למעלה, אבל זה לא נחוץ ואף לא מקובל בוויקי.
  2. חלוקה לפרקים - בערך 3 - 4 פסקאות ראשונות מהערך הראשון לא היו תחת כותרת כלשהי. זה לא נוח לעורך ולקורא. החלק הראשון משמש כמבוא ואין לו אכן כותרת, אך הוא לא צריך להיות גדול יותר מפסקה אחת או שתיים. את היתר צריך להכניס תחת כותרת כלשהי
  3. שימוש בקטגוריות - הכנסת את הערך שלך תחת קט' "שמירת הסביבה". זה לא נכון. מכניסים את הערך רק לקטגוריות שיש קשר ישיר בינן לבין הערך. בנוסף, אנא ראה את הערתי בדף שיחה בקשר לקט' זו.
  4. פרק "ראו גם" - הכנסת לשם קישור שהיה כבר בתוך הערך. זה לא מקובל. מכניסים ל"ראו גם" רק קישורים שמסיבה זו או אחרת לא נכנסו לערך או במקרים נדירים אם יש צורך להדגיש משהו מסוים. הסיבה השנייה נדירה מאוד ובדרך כלל מסתפקים בקישור בגוף הערך.
  5. כשהתחלתי לערוך שמתי תבנית "בעבודה" על הערך. זה אומר שמישהו עורך את הערך ועריכתך תגרום בוודאות ל"התנגדשות עריכה". במקרה של התנגשות עריכה, אתה מסתכן בכך שמי שהתחיל לערוך ידרוס את השינוי שלך. הייתי עושה את זה אם השינוי שלך היה גדול ואי אפשר היה לשלבו בקלות, כי כאמור, הודעתי במקום בולט שאני עורך את הערך.
  6. פתחתי קט' קטגוריה:בעלי חיים והאדם על מנת להכניס לשם ערכים עתידיים על קבוצות דומות.

נ.ב. אולי תרצה לעיין בניסויים בבעלי חיים ובדף השיחה המצורף. לצערי, מגיעים מדי פעם קיצוניים שמנסים לטעון שכל פעולה נגד בעלי חיים היא חטא, פשע מוסרי וכו'. לצערי, אין מנוס אלא רק לשחזר ולחסום משתמשים כאלה כי כל דו שיח איתם מתברר כעקר. אני שמח מאוד על הצטרפותך לפרויקט ושמח גם שיש לנו סוף סוף פעיל למען בעלי חיים שלא מנסה לבער את החטאים המקומיים ולתקן את ויקי באש האמת שלו שעלולה לשרוף את הבית לפני שתרפא אותו מתחלואיו.

בידידות, גילגמש שיחה 15:07, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

אהלן גילגמש

קודם כל, קיבלתי את כל ההערות שלך, תודה רבה על ההעשרה.

שנית, עיינתי קצת בדף השיחה של הערך על ניסויים בבעלי חיים, אבל לא הסתכלתי על דף הגרסאות הקודמות כדי לעקוב על טיב השינויים שתומכי הזב"ח (זכויות בעלי חיים) כתבו. בתור אחד שתומך בעמדה נגד ניסויים בעלי חיים, אני עדיין חושב שצריך לשמור על נייטרליות, אבל כן לכתוב את מה שידוע לנו על מה שקורה לחיות במעבדות - בתור ידע כללי ובצורה אובייקטיבית.

בעייתי הוא הנושא של אתרים נייטרים כי..כמו שמישהו כתב שם, ספק אם מישהו יפרסם את העינויים שעוברים בעלי חיים בלי שתהיה לו דעה על הנושא או בלי שהוא יהיה נגד הניסויים. אז כל אתר כזה יכול להחשב כלא נייטרלי.

שלישית, בקשר לדיון שהיה לנו בעניין הערך של האנרכיטסים נגד הגדר. אני מאוד שמח שהיה לנו את הדיאלוג על הפסקה ההיא. אבל אני באמת חושב שמחיקה הראשונה שלך, ראוי היה להוסיף הסבר לדף השיחה במקום למחוק את עם הסבר לא ברור ש 2 מילים "לא רלוונטי". פשוט כשמוחקים משהו שהוא לא בבירור השחתה, ובמיוחד שמוחקים משהו בערך שכתוב בצורה טובה ועניינית - אז רצוי לתת הסבר לפחות של שורה אחת אם לא יותר.
בכל מקרה, אני מאוד מעריך את התרומה שלך לויקיפדיה ומקווה שנמשיך להעשיר את הויקיפדיה ואת עצמנו.

בידידות, אודו Odonian 00:09, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום אודו,
הצדק איתך כמובן. הייתי צריך להסביר מה לא רלוונטי כל כך. התרגלתי לכך שהאנשים מכירים את הכללים, לכן אם מישהו היה חושב שזה כן רלוונטי היה משחזר והיה מתפתח דיון כפי שאכן קרה בפועל. אין לי, כמובן, משהו נגד גיל נעמתי שאפתי רק לגרום לסטדנרטיזציה. לגבי בעלי חיים - אולי תכתוב את מה שידוע לך וזהו זה. אני האמת כן תומך בניסויים, אך אם יש מקרים של התעללות, ניצול לרעה וכו' צריך לציין את זה כמובן. פשוט כשמגיע איזה צדיק, מיד נכנסים למגננה ומנסים לשמור על הקיים פן אותו צדיק יהפוך את הערך ממאמר אינפורמטיבי לפמפלט ניגוח נגד נושא הערך וזה פסול כמובן. פשוט תכתוב את מה שחסר ואני סומך עליך שתכתוב את זה בצורה נייטרלית ואם יהיו בעיות, תמיד אפשר לדבר עליהן בנחת בדף השיחה בלי לחשוש לגורל הערך. גילגמש שיחה 06:27, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום אודו,
לא צריך להתרגש כל כך רק כי מישהו הציע לחסום אותך. לעתים נדירות חוסמים משתמשים באופן מוחלט מעריכה בוויקי (אני יכול לציין לא יותר מ-10 מקרים במשך שנתיים). אתה ללא ספק השמאלן הקיצוני הנייטרלי והנחמד ביותר שהכרתי. אין שום סיבה לחסום אותך. אם יהיו לך בעיות נוספות עם משתמשים אחרים, אל תהסס לפנות אלי. כתובת נוספת היא משתמש:דוד שי שנהנה מעמד ויוקרה בקרבנו. דעתו נחשבת ביותר.
בידידות,
גילגמש שיחה 11:02, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

רק שתדע שנעלבתי. אני לא מספיק נחמד או לא מספיק קיצוני? אם אני אפגין נגד ההתישבות בשייח מוניס, תוך חיוכים בלתי פוסקים לעוברים ושבים, זה יספיק? :-) נדב 15:55, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
לא. תפגין גם למען זכויות בעלי החיים, העצים ושאר המדוכאים. בלי אפליה! אחר כך נשקול את הכנסתך לקט' של השמאלן הקיצוני של ויקי. גילגמש שיחה 15:58, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

בוקר טוב,
לאור הדיון באחד מדפי השיחה שבהן היה ויכוח אם חברי הארגונים שמבצעים "טרור אקולוגי" או לא, אולי תרצה להרחיב בעניין בערך אי אלימות. גילגמש שיחה 05:45, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה, אני לוקח את זה בתור הפרוייקט הבא שלי. אני אשכתב, אוסיף, ואתרגם חלקים נרחבים מהערך בויקיפדיה האנגלית, שם הערך הוא עשיר ומוצלח.Odonian 15:04, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

היי,
ראיתי שאתה מכחיל קישורים בתוך תבנית אנרכיזם. רציתי לחזק אותך בעשיה חשובה זו. גילגמש שיחה 17:11, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה רבה. אם כי יש לציין שזאת עבודה לא קלה לעשות לבד. כרגע אני קצת בהפוגה מהכחלת תבנית אנרכיזם (לאחר שגם שיניתי את כל ערך אנרכיזם עצמו). מה שאני עובד עליו עכשיו זה הערך של "זכויות בעלי חיים". Odonian 18:20, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
"זכויות בעלי חיים"? :-)
לבעל חיים יש זכות אחת בלבד - לשרת את האדם. גילגמש שיחה 18:22, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
(למרות שאני יודע שזה נאמר בחיוך, אני אענה על זה כי בטח יש בזה שמץ רצינות): פעם אמרו אותו דבר על שחורים, אתה יודע. וזאת הייתה דעה רווחת שרוב העולם הסכים עליה - הם נחותים ולכן עליהם לשרת אותנו. Odonian 18:25, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
חח.. אף שאני לא מסכים איתך לגבי זכויות שיש לבעלי חיים ולמעשה אין לי התנגדות לא לשימוש בבשרם למאכל ולא לפרוות או ניסויים כל עוד זה נועד לשרת את האדם ולא נעשה מתוך התעללות, אשמח כרגיל לקרוא את הערך שלך. גילגמש שיחה 18:30, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
אחלה, אז תחכה בסבלנות מספר ימים, תקרא את הערך, ותהפוך גם אתה לפעיל למען זכויות בעלי החיים :) Odonian 18:32, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
חחח... זה יהיה מעניין אם זה יקרה. גילגמש שיחה 18:33, 22 אוקטובר 2005 (UTC)


לרגל יום חופשי קניות המשמש ובא, חשבתי שכדאי לעשות שיפוץ כללי בערך זה. התחלתי ויש שם מלא עבודה. מסקירה של הטענות נגד תרבות הצריכה, דרך פרשויות שונות של המונח, הוספת הוגים להיסטוריה וכו'. . אם יש שם דברים שנראים לא נייטרלים - נא להגיד מה (היות וזה באמצע עריכה בטח יהיו כאלה, אבל זה יעזור אם ידוגשו הנקודות הבעיתיות) , אם יש ידע מאנרכיזם או מתחומים אחרים הנוגעים לערך אתה מוזמן. תודה האזרח דרור 22:36, 22 אוקטובר 2005 (UTC)


מה דעתך על ה"קונצסנוס" המתגבש סביב ערך זה לפיו טרור אינו יכול להתבצע על ידי מדינה, משום שאלימות לשם הפחדה שמדינה מפעילה אינה יכולה לקרא טרור (טיעון מעגלי משהו). לדעתי , אפשר או להתעקש, או לפחות להכניס את הדבר כ"השפקה אנריכסטית על טרור" או משהו בדומה. תודההאזרח דרור 19:06, 23 אוקטובר 2005 (UTC)

הוספתי שם את דעתי בקצרה, פשוט כי אני נורא ממהר. לדעתי צריך לנסות להתעקש. Odonian 20:11, 23 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום,
מה ידוע לך על זה ועל זה? העריכות נכונות? גילגמש שיחה 21:47, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

שניהם נכונים. חיפוש פשוט בגוגל אישר את זה. Odonian 23:46, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

אודוניאן שלום. תהיתי האם היית בהפגנות במקום? אם כן, האם תוכל לעזור לפתח את הערך החשוב הנ"ל? תודה רבה, שה 14:11, 2 נובמבר 2005 (UTC)

כן, אני אפתח אותו בימים הקרובים. Odonian 05:58, 3 נובמבר 2005 (UTC)
מצויין, תודה רבה שה 23:09, 3 נובמבר 2005 (UTC)
עזוב את הערך, הוא איזוטרי לחלוטין. מה קורה עם מיזם האנרכיזם שלך? אני רואה שמרבית הקישורים עדיין אדומים. גילגמש שיחה 23:15, 3 נובמבר 2005 (UTC)
כן, אני עכשיו התחלתי ללמוד, ואני גם חונך בפר"ח, אז כמות השעות הפנויות שלי ירדה באופן חד. אני בכל מקרה מתכוון להמשיך לכתוב כאן, ואני מתעדכן כמעט כל יום במה שקורה פה, אבל קצב הכתיבה יהיה הרבה יותר איטי, אז תאלצו להעזר בסבלנות. בסוף, הדברים יכתבו. Odonian 09:15, 4 נובמבר 2005 (UTC)
רק שתדע גילגמש, אני שוקל למצוא זמן לעשות דבר דומה בערך קומוניזם (כפי שיש בויקי האנגלית). שה 23:32, 3 נובמבר 2005 (UTC)
טוב מאד. גילגמש שיחה 23:43, 3 נובמבר 2005 (UTC)
אני רואה שלמרות עיסוקיך אתה משתדל להרחיב את מיזם האנרכיזם שלך. יישר כוח. דורית 22:44, 26 נובמבר 2005 (UTC)
תודה רבה לך. באמת טוב לדעת שיש מי שמעריך, ויש עוד כאלו שלא רואים בי רק כמישהו שבא לויקיפדיה כדי לקדם את ערכיו האישיים ותו לא. אני גם מאוד מעריך את העבודה שלך על הערך של תרבות הצריכה. בהחלט גרמת לו להיות נהיר יותר ומקיף יותר. אז יישר כוח גם לך. Odonian 23:01, 26 נובמבר 2005 (UTC)
רק שיכתבתי קצת למען האמת, אבל תודה. דורית 08:08, 27 נובמבר 2005 (UTC)
כן, אבל הוא נראה זוועה לפני השכתוב, וזה נראה כאילו היה ממש קשה לשכתב כזה ערך. Odonian 08:31, 27 נובמבר 2005 (UTC)
לא זוועה, רק לא ויקיפדי. והפסקתי באמצע בכל מקרה כי דרור חשב שאני מורידה יותר מדי. אם יש לך ידע בנושא אתה מוזמן להוסיף שם. דורית 12:20, 27 נובמבר 2005 (UTC)

שים לב לכללי שימוש הוגן. דרור 00:06, 17 דצמבר 2005 (UTC)

וביתר פירוט - בערך ברוך גולדשטיין כבר קיימת תמונה אחת המפירה זכויות. די בה לצרכי לימוד ושימוש הוגן. התמונה שהעלת הכוללת תלאי צהוב, יכולה להחליף את התמונה הקיימת בערך - אך אין להשתמש במספר תמונות המפירות זכויות - די באחת. דרור 00:09, 17 דצמבר 2005 (UTC)
אוקיי, אז אם אני אחליף את התמונה הקיימת בערך "ברוך גולדשטיין" בתמונה עם התלאי הצהוב, ואז גם אוסיף מחדש את אותה התמונה לערך "טרור", אז זה יהיה בסדר? Odonian 00:29, 17 דצמבר 2005 (UTC)
לא - במסגרת שימוש הוגן אי אפשר להשתמש בתמונה למטרה שאינה "חינוכית". הערך טרור עוסק בפעולות טרור ואין חובה להראות את התמונה שלו שם. אם כבר אז ה"חובה" היחידה היא להראות את התמונה בערך שלו. אם היתה לך תמונה שאינה מפירה זכויות יוצרים אז לא היתה בעיה - אבל מדובר בהפרה, ולכן הפגיעה צריכה להיות מינימלית. התמונה הנוכחית מספיקה ואין גם ערך נוסף להשתמש בתמונה עם התלאי הצהוב, שהשימוש בה מהווה הפרה "יותר גדולה" בגלל ייחודה. דרור 00:32, 17 דצמבר 2005 (UTC)

הערה לא קשורה[עריכת קוד מקור]

בעקבות התיקון שלך לשמאל רדיקלי בישראל - לא יהיה נכון, לטעמי, להגיד שהאנרכיזם הקלאסי התנגד למהפכה והאמין באי אלימות. האם אתה יכול להגיד את זה על הקומונה? על מכנו? על הרפובליקנים? היו הרבה זרמים, ולדעתי אפילו רוב משמעותי (עד כמה שניתן לקבוע דברים כאלו) שדגלו במהפכה אלימה בתנועה האנרכיסטית הקלאסית (נאמר, זו של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20)

ההערה היא לא קשורה כי אני באמת חושב שעדיף לא להיכנס לזה בהקשר שבו תיקנת :-) נדב 07:30, 2 ינואר 2006 (UTC)

אתה צודק. האנרכיזם הקלאסי ברובו לא התנגד למהפכה, אבל שוב, עקרון מרכזי של האנרכיזם זה התנגדות לכפייה, אז גם כשתומכים במהפכה אלימה, זאת תהיה מהפכה שבאה מלמטה ולא מהפכה סגנון אוקטובר שמייד לאחריה החלו לכפות על כלל האוכלוסייה גזרות שלא באו מהם בכלל. גם צריך לזכור את האנרכיזם הפציפיסטי סטייל טולסטוי, ולעומתו את התקופה הקצרה של "תעמולה על פי המעשה" שבה הייתה תמיכה בפעולות טרור ורצח ראשי ממשלה כפעולות מרהיבות שיהוו השראה לעובדים להתחיל במהפכה - התקופה הייתה קצרה כי מהר מאוד כמעט כל האנרכיסטים התנערו מהטקטיקה הזו והתנגדו לה והיא באה לסיומה בתחילת המאה ה-20.
כיום, כמובן, המצב שונה לגמרי, אבל..לזה כאמור אתה מעדיף לא להכנס כרגע :) (ואגב, זוכר את פטריארכיה?) Odonian 09:11, 3 ינואר 2006 (UTC)
בקיצור, אנרכיזם זה רע, רע, רע! יחי הקפיטליזם. גילגמש שיחה 09:22, 3 ינואר 2006 (UTC)
מה שמזכיר לי שאתמול ראיתי את הסרט "התאגיד". 3 שעות של סרט אבל גלגמש, אתה חייב לראות אותו...סרט מזעזע, מעניין, עשוי טוב..באמת מומלץ לכל תומכי הקפיטליזם והגלובליזציה. אם יוצא לך לראות, ספר לי מה חשבת. Odonian 09:27, 3 ינואר 2006 (UTC)
מה שמו באנגלית? ומי הבמאי? גילגמש שיחה 09:33, 3 ינואר 2006 (UTC)
הבמאים לא מוכרים - ג'ניפר אבוט ומארק אחבר. באנגלית הוא נקרא The Corporation. שכחתי לציין שזה סרט דוקומנטרי סטייל "Bowling for Columbine", אבל לדעתי הרבה יותר מעניין. Odonian 09:45, 3 ינואר 2006 (UTC)

מעלה אדומים היא בראש ובראשונה...[עריכת קוד מקור]

מה היה נושא ה"הצבעה" לגבי מעלה אדומים? למה היא לא מופיעה בשיחת הערך? לא שיש לי טענות כלשהן לגבי הסטטוס שלה כהתנחלות, מקומה יחסית לקו הירוק וכו'... פשוט הניסוח שמגדיר מקום שכ- 27 אלף תושבים רואים בו לכל הפחות 'בית' בתור "התנחלות" נראה לי קצת לא מאוזן. רוב עניינו של המקום הזה כיום הוא לא להיות מוקש פוליטי אלא להיות פרבר ירושלמי, ואכן רוב תושביו הם בני מעמד בינוני שרואים בו פרבר נוח וזול ליד ירושלים.

בצורה כזאת, ניתן להגדיר כל מקום בראש ובראשונה לפי המשמעות שלו במלחמה כזאת או אחרת... אולי סנקט פטרבורג הייתה קודם כל עיקוב בדרך של היטלר לכיבוש מוסקבה ורק אח"כ עיר ענקית ברוסיה?

שוב, לא איכפת לי לכנות את מעלה אדומים "התנחלות", אבל לא בתור המאפיין הראשי שלה. --טוסטי 00:15, 12 ינואר 2006 (UTC)

ההצבעה לא הייתה על מעלה אדומים ספציפית. בהצבעה החליטו שכל יישוב שנמצא מעבר לקו הירוק יוגדר בתור התנחלות. זה לא רלוונטי אם חיים שם 27,000 או 15,000 כמו באריאל. גם תושבי אריאל רואים באריאל בית ולא רואים אותה בתור מוקש פוליטי. הוחלט שההגדרה של המקום תהיה על פי המיקום שלה. אם יהיו הסגות על יישוב כזה או אחר, אפשר לדון בו באופן ספציפי, ואתה אכן מוזמן להעלות את הנושא לדיון בדף השיחה של הערך. Odonian 07:37, 12 ינואר 2006 (UTC)
אם הצבעה כללית החליטה כך, נראה לי מיותר ליצור יוצא דופן עבור מעלה אדומים, כי אני לא דואג ליופי של מעלה אדומים כמו ליופי של ויקיפדיה כולה. אתה יודע אם נשמר ארכיון כלשהו של הדיון סביב ההצבעה? הייתי רוצה לקרוא טיעונים לכאן ולכאן, ואולי בסוף אשתכנע.
בכל מקרה, במצב הנוכחי יש לשנות את ערך התנחלות כי נוצר מצב מצחיק בו מונח משמש כמאפיין ראשי של ערכים אחרים בעוד שהמאפיין עצמו "מקובל בקרב חלק מהציבור הישראלי". --טוסטי 10:08, 12 ינואר 2006 (UTC)
הדיון סביב ההצבעה נמצא כאן. ובקשר לערך התנחלות, יכול מאוד להיות שאתה צודק ולכן אני שוב מציע לך להעלות את העניין בדף השיחה של הערך. Odonian 10:35, 12 ינואר 2006 (UTC)

שלום! ראשית, כל הכבוד על סרבנותךָ! שנית, תהיתי מה דעתך בנושא המצע הרעיוני של תנועת VHEMT, שאולי אינךָ מכיר (google it). HansCastorp 22:04, 25 ינואר 2006 (UTC)

אולי אתה לא יודע, אבל החבר השמאלני הזה שלך אלים! כן! הוא מחק לי דיון שלם שניהלתי עם אחיה! הוקעתי בהצלחה את אחיה בתור שמאלני ויהודי לא אמיתו והוא פשוט מחק לי! גילגמש שיחה 22:21, 25 ינואר 2006 (UTC)

מה דעתי? רעיון אידיוטי. אין תרבות אחת, החל מהשבטים הקדמונים ועד ימינו שלא הולידה ילדים. זה כבר באמת נוגד את הטבע האדם (למרות שאני שונא את המשפט ואת המושג הזה). אנשים שבוחרים לא להביא ילדים לעולם, אז אחלה, זכותם ושיעשו מה שבא להם. אבל צריך להיות מאוד רציונלי בשביל זה ולהדחיק את הרגש, אז זה בחיים לא יתפוס בצורה כוללנית. חוץ מזה, ילדים הם גם הסיכוי שלנו לעולם טוב יותר. חוץ מכל הנ"ל, אין לי שום בעיה איתם ועם אנשים שתומכים בהם. Odonian 22:31, 25 ינואר 2006 (UTC)

רואים שלא קראת אפילו עשירית מהכתוב באתר. HansCastorp 21:34, 27 ינואר 2006 (UTC)
קראתי לפחות עשירית. אבל מזמן, אני כבר לא זוכר מה קראתי. אתה מוזמן לתקן אותי ולספר לי מה הם אומרים על הדברים שאמרתי. בכל מקרה, עדיף להתמקד בלעשות עולם טוב יותר במעשים על פני להתמקד בלעשות עולם טוב יותר על ידי אי-הולדת ילדים. Odonian 22:24, 27 ינואר 2006 (UTC)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום,
נושא ההתנחלויות הוא רגיש בוויקי, לכן לא כדאי לשנות דבר מה לפני שהושגה הסכמה בדף שיחה. זכור גם את תוצאות ההצבעה - היא בפירוש השאירה מקום לחריגים. אני מבקש שלא תשנה את הערך אם קיימת התנגדות בדף שיחה. גילגמש שיחה 08:57, 29 ינואר 2006 (UTC)

אבל גם לא הושגה הסכמה שזאת לא התנחלות. אז מי קובע מה יהיה כתוב ביינתים בערך עצמו? מי שכתב קודם? Odonian 09:07, 29 ינואר 2006 (UTC)
לא משנה מי קובע. פשוט אל תשנה את מה שיש. שינית פעם אחת ודי. צריך לנסות להגיע להסכמה בדף שיחה ולא משנה מה כתוב כרגע בערך. גילגמש שיחה 09:09, 29 ינואר 2006 (UTC)
טוב, קיבלתי. נחכה שנגיע להסכמה. Odonian 09:12, 29 ינואר 2006 (UTC)
אחלה, תודה. גילגמש שיחה 09:18, 29 ינואר 2006 (UTC)

סחה על הסחר ההוגן[עריכת קוד מקור]

בבאמת הגיע הזמן. הידעת שעשרה אחוזים מהקפה הנקנה באנגליה מיוצר בסחר הוגן? אבל רציתי לשאול, האם תוכל להרחיב קצת בערך על אוקספם, ואולי אף לתרגם את הערך מהוויקי האנגלי? Oxfam עידן ד 23:29, 7 פברואר 2006 (UTC)

כן, אני בהחלט מתכוון להרחיב את הערך. אבל אני אעשה את זה רק לאחר סיום תקופת המבחנים שלי (עוד שבוע וחצי). אולי אני אספיק קצת גם לפני. אבל אתה לא חושב שלאוקספם מגיע ערך בנפרד, כמו שיש בויקי האנגלית? Odonian 05:07, 8 פברואר 2006 (UTC)
בהצלחה בבחינות. לגבי אוקספם - לזה התכוונתי. או שתרחיב בערך סחר הוגן על אוקספם (יען כי 2 שורות עד פסקה) או שתתרגם את הערך כולו ותפתח אותו בנפרד. בוודאי שעדיף לפתוח ערך, אבל זה תלוי בך... עידן ד 09:16, 8 פברואר 2006 (UTC)


כמה הערות[עריכת קוד מקור]

  • כל הכבוד על הערכים שאתה מכניס, אני מצטער שאני לא כאן יותר כדי לעזור. אתה כותב יפה ומעניין לקרוא את מה שכתבת.
  • צור קשר בבקשה דרך האימייל של בדידות. יש לי מיזם שיכול להיות לך מעניין (ולא, לא טמון שום רווח בצידו).
  • בקשר לקהילות , אני לא ממש יודע, אבל MST (ברזיל) זה לא תנועה שהיא בחלקה אנרכיסטית, והקומונה הפריסאית? ומה לגבי אתונה (לא אנרכיה אבל דמוקרטיה ישירה)?
  • שמעתי שבנחלת יצחק היתה לפני כמה עשרות שנים ספרייה אנרכיסטית. אתה יודע עוד פרטים , או יכול לציין את זה איפשהו?
  • אתה מכיר את פרוייקט אנאנ?
  • בערך על אנרכיזם, אתה כותב שהבלוק השחור הוא לא הפעילות המרכזית וכו'. אבל הרושם הכללי שלי הוא של אלימות - גם כאשר מוזכרות פעולות ישירות, לדוגמה, אתה מייד הולך ל ALF, ELF (מה עם אנרכיסטים נגד הגדר, או אולי יש כאלו גם בגרינפיס? חושבתי שיש לא מעט אנרכיסטים בתנועות שהחשד נגדן באלימות נמוך יותר) - אולי לעשות בלוק נפרד ל":אלימות ואנרכיזם" בתוך הפיעלות או לייחד לבלקו השחור פסקה, ואז יש מקום להרחיב על פעילויות אחרות של אנרכיסטים קצת יותר בפרוט - לדוגמא לא היו אנרכיסטים בקבוצה הוורודה בפרג? וכו'.

האזרח דרור 19:33, 8 פברואר 2006 (UTC)

  • תודה רבה.
  • אני אצור קשר
  • לא יודע מה זה MST. בקשר לקומונה הפריסאית אני לא יודע מספיק, אבל יכול להיות. אתונה לא הייתה אנרכיסטית. דמוקרטיה ישירה (במיוחד כזו שלא כוללת נשים) אינה אנרכיסטית.
  • לא שמעתי על הספרייה האנרכיסטית הזאת.
  • מכיר בהחלט את פרוייקט אנאנ. הוא גם מפרסם תרגומים של הקבוצה CRIMETHINC, ורציתי לשלוח לשם תרגום שתרגמתי של טקסט מאוד מפורסם של הקבוצה הזאת, אבל לא ענו לי במייל שלהם.
  • לא ממש הבנתי את כוונתך בקשר לבלוק השחור ולאלימות. אשמח את תסביר את עצמך שוב. Odonian 00:13, 12 פברואר 2006 (UTC)
  • המיזם קשור להערה שלך על תרגום של פשעמחשבה.
  • גם לי לא ענו. אני מקווה שיאיר מאוב זעפ בסדר.
  • MST - http://www.bdidut.com/alternative/mst1.htm גם אני לא יודע עליהם הרבה, אבל אני חושב שחלק מזה מנוהל באופן אנרכיסטי.
  • אלימות. תקרא את הפסקאות שהבלוק השחור נזכר בהן. חלק ממה שאנשים קוראים זה לא רק את הטקסט אלא גם את הסבטקטס. בין היתר תלוי כמה אתה כותב ואיך אתה כותב על מה. אם אתה מקדיש 3 פסקאות לנושא כלשהו, ואז פסקה אחת לנושא אחר, וכותב בתוך הפסקה הרביעית שבצעם היא עיקר הפעילות, אז חלק מהאנשים אולי יבינו את זה, אבל הרבה ייתחסו לסבטקסט - כלומר לכמות הפסקאות (ובקריאה מרפרפת אולי בכלל לא ישימו לב לפסקה הרביעית כי אולי יוותרו כבר קודם). כלומר לנפח של הפסקאות ולדגשים בהם יש חשיבות - לדעתי יש מקום להרחיב יותר על פעילות לא אלימה, ואולי לשים במסגרת מיוחדת את הפעילות האלימה\ אלימות נגד רכוש.האזרח דרור 06:50, 12 פברואר 2006 (UTC)
  • שלחתי לך מייל, מחכה לתגובה ממך.
  • קראתי על הMST וזה בהחלט מרתק. אני מניח שאתה מרשה לי להעתיק מהאתר שלך חומר בשביל להוסיף לערך על קהילות אנרכיסטיות, נכון?
  • אני מבין למה אתה מתכוון עכשיו. קשה קצת להרחיב על פעילות לא אלימה, כי אי אפשר להרחיב על כל אינפושופ ומרכז אנרכיסטי שקם בעולם, אבל אני אנסה. אני אנסה לארגן את הקטע הזה מחדש בעתיד הקרוב. תודה על ההערה.
  • יש לי שאלה. יש לך באתר בדידות כתבה ישנה על המשפחות ששולטות בתקשורת הישראלית. אני מאוד אשמח אם תעדכן את הכתבה הזאת, במיוחד לאור המידע שהגיע בימים האחרונים על 18 המשפחות ששולטות במשק. מאוד מעניין אותי לדעת מי שולט היום בתקשורת (עיתונים וטלוויזיה) ובאיזה עוד דברים הם שולטים. Odonian 22:12, 15 פברואר 2006 (UTC)

what you wrote about christiana in denemark is not serious and you are a good one

ראה שיחה:סלון מזל. דוד שי 15:11, 4 מרץ 2006 (UTC)

שלום,
שים לב בבקשה לערך תעשיית הפרווה שסובל מחוסר נייטרליות בוטה. לא רציתי להוסיף תבניות שכתוב על מנת לא להבהיל את הכותב. אודה לך אם תקח על עצמך את חניכתו.

נ.ב. שים לב גם לתרומותיו האחרות. גילגמש שיחה 18:47, 16 מרץ 2006 (UTC)

הצבעתך בהצבעה של השם המפורש[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שנכון לעכשיו הצבעתך בנוגע לשם המפורש היא שלא לקבוע מדיניות כל שהיא. אני מסכים אתך עקרונית אולם נראה לי כי אין חשיבות להצבעה זו ושהיא שקולה לפתק לבן - לא נספר ולא משפיע. מכיוון שכך אני מסב את תשומת לבך לעניין על מנת שתשנה את הצבעתך ותנקוט עמדה בסעיפי ההצבעה השונים (כפי שגם אני עשיתי). בברכה, --אורי 23:24, 6 אפריל 2006 (UTC)

קטגוריה - סביבה[עריכת קוד מקור]

אני מנסה לסדר את הערכים שהיו בטקגוריה שמירת סביבה לפי תתי קטגוריות בקטגוריה סביבה. הערות והשגות? האזרח דרור 18:47, 10 אפריל 2006 (UTC)

זהו אחד הערכים האחרונים שנותרו לכרך 9 בבית השיטה. אם במקרה אתה נכנס לכאן - אשמח מאוד אם תכתוב את הערך. בברכה, אחיה פ. 09:12, 10 יולי 2006 (IDT)

אני מאוד אשתדל לעשות זאת החל מיום שישי הקרוב (אז יש לי את המבחן האחרון שלי הסמסטר). Odonian 22:48, 11 יולי 2006 (IDT)

אנרכיזם רוחני[עריכת קוד מקור]

הפסקה שנמחקה היתה מזעזעת אבל בכל זה יש בה משהו, בחלופה למדינה פסיכוטית יש פרק שלם על רוחניות חילונית לדוגמה. אישית אני חושב שיש הרבה השלמה בין תאוריות בודהיסטיות\ הודיות לבין תאוריות אנרכיסטיות. האזרח דרור 09:11, 10 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

בדיוק רכשתי את הספר הנ"ל לאחרונה. HansCastorp 20:07, 10 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

מכירים?[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך אימייל. אני ממשיך את חופשת הויקיפדיה שלי (נראה שאני לא מצליח לעמוד בה יותר מידי) תומאס שיחה 14:13, 10 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

קיבלת את האימייל? תומאס שיחה 00:42, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

גדנ"ע[עריכת קוד מקור]

ממתי מחוייבים התלמידים לעבור גדנ"ע? ביה"ס שלי לא הציע בכלל לעשות גדנ"ע, לפני 4-5 שנים. בערך גדנ"ע גם כתוב: "בחלק מבתי-הספר בישראל, שיעורי הגדנ"ע הם חלק מתוכנית הלימודים". אם משרד החינוך התרבות והספורט מחייב לעשות גדנ"ע, צריך לציין זאת גם שם, אבל לא מצאתי סימוכין באינטרנט. ‏Yonidebest Ω Talk 07:13, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

נכון, יש בתי ספר בהם בכלל אין דבר כזה שבוע גדנ"ע, וכנראה שבית הספר שלך הוא אחד מהם (לא כתוב בערך שכל בתי הספר בארץ מחוייבים לעשות שבוע גנד"ע). אבל בבית ספר בהם הוא חלק מתכנית הלימודים, התלמידים מחוייבים להשתתף בו. מן הסתם שהם לא יילכו לכלא אם הם יבריזו ממנו, אבל הם כן צפויים לשאת בעונש. אני מכיר כמה וכמה תלמידים בבתי ספר שונים שזה קרה להם, ושחייבו אותם לכך ושאיימו עליהם בעונש וחלק גם שנשאו בעונש. Odonian 10:03, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה
אז אני משחזר את השינוי שלך, כי אין חיוב. ולידיעתך, אח שלי עכשיו בכיתה י"ב, ושנה שעברה לא עשה גדנ"ע על אף שהם כאילו-מחוייבים לעשות זאת. ולא, הוא לא קיבל אף עונש. אי אפשר לכתוב בערך "מחויבים" אם זה לא חובה בכל מדינת ישראל כחלק מהמדיניות של משרד החינוך. מספיק לכתוב שאפשר, וזה מספיק כדי להעביר את מה שהמשפט הזה רוצה להעביר לקוראים. ‏Yonidebest Ω Talk 22:09, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

פורום שמאלנים בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב לך! רציתי להזמין אותך לסלון, אתה מוזמן להזמין עוד חבר'ה... תומאס שיחה 11:43, 7 בנובמבר 2006 (IST)תגובה