שיחת משתמש:Tshuva/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Tshuva בנושא MeMover

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ראה נא הסתייגותי מהקטגוריה בשיחת קטגוריה:חברות בשווי שוק מעל 100 מיליארד דולר. מחר חודש טוב, ‏DGtal14:30, 29 במאי 2014 (IDT)

שבוע טוב, עיין שם.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:25, 1 ביוני 2014 (IDT)

טופ גאן[עריכת קוד מקור]

העברת את הערך על האקדמיה הצבאית לדף משנה והפכת את הערך לדף פירושונים אך לא טיפלת בכל הקישורים מיוחד:דפים המקושרים לכאן/טופ גאן אנא השלם את המלאכה וטפל בכל הקישורים כמתבקש. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:11, 1 ביוני 2014 (IDT)

טופל
בברכה, Tshuva - שיחה 16:23, 1 ביוני 2014 (IDT)
תודה רבה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:30, 1 ביוני 2014 (IDT)

יחסי אישות (הלכה)[עריכת קוד מקור]

מאז הדיון האחרון (בו הבעת את דעתך) בעניין הערך הנ"ל, שיפרתי מספר דברים מהותיים. בין הדברים ששיפרתי: פתיח הערך והגדרה מדוייקת יותר במה הערך עוסק. חלוקה טובה יותר לפרקים. פרק (שנקרא "ביקורת והיבטים שונים") שעוסק במחקר אקדמי/מדעי והתייחסות לזרמים נוספים ביהדות. בנוסף, מספר עורכים עזרו לי בניסוח פחות "תורני" ויותר "מודרני". ברצוני להציע את הערך שוב כמומלץ, לכן אשמח לקבל את חוות דעתך בעניין. יוסי2 - שיחה 18:38, 5 ביוני 2014 (IDT)

יוסי2 - אעיין (בלי נדר).
מה שכן כדאי לדעת דבר אחד חשוב: יחסי אישות זה לא יחסי מין.
  • יחסי אישות זה כנוי ליחסים אלו באופן המותר מבחינה הלכתית
  • ואילו יחסים אלו האסורים מבחינה הלכתית נקראים זנות או זנות בעלמא
    בברכה, Tshuva - שיחה 09:55, 8 ביוני 2014 (IDT)
זה נכון לגבי רוב המקרים, וגם אני חושב כמוך (לפחות ברוב המקרים), אבל בעניין הזה אני כפוף להגדרת המילון - וכל המילונים אינם מגדירים זאת כך, אלא "יחסי מין" בלבד. אחת הדוגמאות שהמילונים מציינים היא פסיקה הלכתית ש"אדם קיים יחסי אישות עם אישה נשואה מחוץ לנישואין..." וכדומה. בברכה. יוסי2 - שיחה 15:34, 11 ביוני 2014 (IDT)
הי יוסי, אני לא סובר כך מדעתי, אלא כך ההגדרה ההלכתית והיא חד משמעית (לכל הדעות). ומשום שהערך הוא "יחסי אישות (הלכה)" מן הראוי שייצג את ההלכה.
הלא כן?
בברכה, Tshuva - שיחה 15:59, 11 ביוני 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


אגב אם כבר, ישנן מילים רבות שמשמעותן בלשון הקודש שונה מהמשמעות ה"מחודשת" שקיבלו בעברית המשובשת שאנו דוברים בימים טרופים אלו.
האקדמיה ללשון אימצה את מרבית המצאותיו של אליעזר בן יהודה גם במקרים שמשמעותן שונה מהעברית המקורית.
לדוגמא: שוליים היא מילה שמשמעה בלשון הקודש תחתית ואילו בעברית המשובשת של היום משמעה צדדים או שפה.
מה נעשה ... בברכה, Tshuva - שיחה 16:22, 11 ביוני 2014 (IDT)

מה אתה מתכוון "הגדרה הלכתית"? יש איזה מילון ל"הגדרות הלכתיות"? מי קובע בדיוק מה ההגדרה המדוייקת? המונח עצמו הוא די חדש, וכפי שכבר כתבתי, שהמילונים מציינים פסיקה הלכתית כראיה להגדרתם. אדרבה, אני אשמח מאוד אם תמצא לי מקור מוסמך ל"הגדרה ההלכתית" שאתה מדבר אליה. היה לא המוטן ויכוחים בדף השיחה, בהם אני טענתי את מה שאתה טוען, אך לא הצלחתי להביא לכך סימוכין או מקור מוסמך, זו רק היתה דעתי האישית והרושם שאני קיבלתי מספרי ההלכה. אך זה לא ברור כל כך. בברכה. יוסי2 - שיחה 14:32, 15 ביוני 2014 (IDT)
הי יוסי, המושג בשימוש בגמרא, וכן בשימוש נרחב בכל ספרות הראשונים, כולל מפרשי הגמרא, רש"י, תוספות, רע"ב וכן עמודי ההלכה כגון הרמב"ם והטור וכו'. לא הייתי קורא לזה חדש. ועל כל פנים אין לי אלא ללמוד מהם ולמה לנו להמציא הגדרה חדשה? בכל הספרות ההלכתית על היום המושג בשימוש הנ"ל.

עיין לדוגמא תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף ג', עמוד א':
"אישות דעל ידי קידושין משמע, וגלי רחמנא בבת בתו ובת בנו מאנוסתו בהאי קרא ערות בת בנך או בת בתך והכא לשון אישות לא כתיב"
בברכה, Tshuva - שיחה 14:51, 15 ביוני 2014 (IDT)
שלחתי מייל. הציטוט שהבאת הוא מרש"י, ולא מהגמרא. בנוסף מדובר במונח "יחסי אישות" כתחליף למונח "יחסי מין" (ולא במילה "אישות" לבד. ראה רמב"ם הלכות אישות). רש"י לא מדבר על היחסים עצמם אלא על האישות - כקשר של נישואין. אני מרגיש שאני חוזר על דיון שנדוש רבות בדף השיחה. אשמח אם תיצור איתי קשר טלפוני (שלחתי במייל). הכתיבה בדפי השיחה קשה עלי (גם מחינת ניסוח וגם מבחינת זמן). יוסי2 - שיחה 15:03, 15 ביוני 2014 (IDT)
עיין רש"י על יבמות כג, א:
"... אין אישות בה לאביך, דהא לא תפסי בה קידושין ..."
עיין גם תוספות:
"פנוי הבא על פנויה שלא לשם אישות (כלומר ביאה ללא קידושין) עשאה זונה..."
בברכה, Tshuva - שיחה 15:05, 15 ביוני 2014 (IDT)
גם כאן, לא מדובר על יחסי מין. אני מחפש "יחסי אישות". בברכה. יוסי2 - שיחה 15:36, 15 ביוני 2014 (IDT)
המילה יחסי אינה קשורה ועדיף לדעתי להשמיט אותה משם הערך. אולי היא מקור הטעות הנפוצה ...
בברכה, Tshuva - שיחה 15:39, 15 ביוני 2014 (IDT)
הערך אינו עוסק באישות (נישואין) על פי ההלכה (נושא כללי), אלא הערך עוסק ביחסי מין (נושא פרטי מתוך חיובי הנישואין) על פי ההלכה. להמחיש לך מה משמעות המילה "אישות", ראה תבנית:חיי אישות ביהדות. יוסי2 - שיחה 15:47, 15 ביוני 2014 (IDT)
אם כך כל הערך מיותר ומטעה
ההלכה מתירה יחסים מסוג אישות, כל השאר זה לא על פי ההלכה.
בערך כרגע כתוב לדוגמא שיחסי אישות זה (בין השאר) יחסי מין משפטיים - לכל אדם דתי ברור כי משפט שכזה נכתב ע"י אדם שאין לו שמץ ביהדות.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:04, 15 ביוני 2014 (IDT)
לא נראה לי שהבנת נכון את ההקשר המשפטי. יוסי2 - שיחה 17:28, 15 ביוני 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אגלה לך את הגישה שלי בעניין הנ"ל -
אני לא נכנס לעריכת ערכים כאלו כמעט מפני שערכים יהודיים לפעמים כאן מוצגים באופן חילוני מובהק והדבר לא רק מחטיא את המטרה אלא גם יוצא מעוות ומטעה
ובנוסף אין בד"כ סיכוי להשיב הדברים על כנם מפאת התנגדות ויקיפדים שמעוניינים להציג את היהדות באופן נלוז וירוד.
אין לי עניין להלחם מלחמות דון קישוט
בברכה, Tshuva - שיחה 16:08, 15 ביוני 2014 (IDT)

אוקיי, זכותך לא לא לגעת בערכים אלו. אבל אח"כ זה לא יהיה הוגן מצידך להתנגד לערך כשאני מציג אותו כמומלץ, אם אין בכוונתך לדון איתי על תוכנו וסגננו של הערך. כרגע הערך כתוב בצורה טובה, שלא רק שאינו מציג את היהדות בצורה "נלוזה וירודה", אלא מציג את היהדות בתפארתה. בכל אופן, אני חושב, שנוכל להגיע להבנה הדדית, בקלות ובמהירות, בשיחת טלפון קצרה. כך גם קרה לי עם כמה משתמשים, שהדיון בדף השיחה הגיע לשום מקום, ושיחת הטלפון הבהירה הכל לשני הצדדים. בגדול אומר, שהערך עוסק בצורת קיום יחסי מין לפי ההלכה. הערך לא נכנס לנושא - עם מי לקיים יחסים - לזה יש את הערך מיניות ביהדות. בברכה. יוסי2 - שיחה 17:28, 15 ביוני 2014 (IDT)
אני מוכן בהחלט לדון עם כל אחד על כל דבר, בתנאי שישנה הקשבה. אם אינני עורך ערך כזה או אחר אין במעשה זה משום ויתור על זכות ההצבעה בכל נושא שהוא, כולל מומלצות או לא של הערך.
על כל פנים, תכלס: אישות ביהדות זה מושג לתיאור יחסים בינו לבינה המותרים הלכתית (ראה קצת מקורות שהבאתי לעיל ואם תרצה אפשר להוסיף כהנה וכהנה), שאר היחסים מהסוג הנ"ל נקראים בספרות היהודית "זנות" (כי זה מה שהם בעצם).
הערך כרגע לא מציין זאת וכדאי לשנותו כדי שיציג את המידע הרלוונטי.
מיניות ביהדות גם הוא ערך חילוני מובהק ואינו קשור לזוית היהודית.
בברכה, Tshuva - שיחה 17:40, 15 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מבין למה אתה חוזר למילה "אישות" לבד, כשקוראים לערך "יחסי אישות" (וא"א לקרוא לערך רק "אישות" כי אישות לבד זה לא יחסים אלא מכלול הנישואין כולל מזונות וכו'), ולגבי יחסי אישות, כתבתי בתחילת הדיון שיש הרבה פסקי הלכה מאוחרים שכתוב בהם במפורש: "אדם קיים יחסי אישות עם אישה נשואה מחוץ לנישואין..." . כלומר, ההתייחסות היא לא רק ליחסים מותרים, אלא גם ליחסים אסורים. בברכה. יוסי2 - שיחה 17:54, 15 ביוני 2014 (IDT)
אישות זה ממש לא "מכלול הנישואין כולל מזונות וכו'" בספרות ההלכתית. יחסי אישות זה לא מושג הלכתי כפי ששם הערך מציע.
בברכה, Tshuva - שיחה 17:56, 15 ביוני 2014 (IDT)
אתה מוזמן לפתוח רמב"ם בהלכות אישות, רוב ההלכות שם אינן מתייחסות ליחסי מין. יש שם הלכות קידושין, הלכות כתובה, שאר (מזונות) כסות (בגדים) ועונה (יחסי מין). בנוסף, ראה בגמרא הרבה. למשל (יבמות סא עמוד ב), ר' אליעזר אומר פנוי הבא על הפנויה שלא לשם אישות עשאה זונה". מפורש שאישות זה לא יחסי מין, אלא המשמעות הכוללת של זוג נשוי.
אתה כותב יחסי אישות זה לא מושג הלכתי, אז מה זה כן לדעתך, מושג חילוני? הערך מסתמך על כך שהמונח "יחסי אישות" מופיע לראשונה בספר תורני של הרש"ר הירש, כתחליף למונח "יחסי מין". את זה כתבתי בערך בפרק "אטימולוגיה". באופן כללי, תודה לך שאתה מוכן לדון אותי בנושא, למרות שאתה מעדיף לא לערוך ערכים מהסוג הזה (כפי שכתבת למעלה). בתודה. יוסי2 - שיחה 18:34, 15 ביוני 2014 (IDT)
"שלא לשם אישות" היינו ביאה לשם זנות, בדיוק כמו שהסברתי לעיל, וההיפך ממה שאתה סובר.
בברכה, Tshuva - שיחה 09:28, 16 ביוני 2014 (IDT)
להלן ציטוט מתוך הערך "אישות" במילון רב מילים: "מכלול היחסים שבין איש לאשתו הנגזרים מקשר הנישואין שביניהם (משמש בעיקר כמילה שנייה בצירופי סמיכות כגון 'דיני אישות', 'יחסי אישות' ועוד)." לפי מילון סנופי: "מערכת היחסים בין בני זוג נשואים". יוסי2 - שיחה 18:41, 15 ביוני 2014 (IDT)
הגדרת מילונים חילוניים למושגים הלכתיים, בדיוק כפי שהסברתי לעיל, חוטאים ומחטיאים את המטרה ואת המשמעות המקורית.
הלכות אישות ברמב"ם מפני שמבואר במסכת קידושין שמטרת הקידושין היא אישות, היא התכלית, קיום הדור והמצווה כהלכתה
אני חושב שיש לך מספיק ידע ומקורות, לא נהיר לי שאתה רוצה דיון ענייני, תעשה מה שנראה לך וזהו. אישות היא חד משמעית בינו לבינה באופן המותר הלכתית, כך סוברים כל הפוסקים וספרות ההלכה, סמ"ג, שלחן ערוך, בה"ג רמב"ם טור ריף וכו', וכך ימשיכו ללמוד בישיבה גם כאשר ויקיפדיה תטען אחרת.
בברכה, Tshuva - שיחה 09:28, 16 ביוני 2014 (IDT)
זה שהמילון נכתב ע"י אדם חילוני, זה עדיין לא אומר שהוא לא בדק את זה במקורות שלנו. שים לב, שעד עכשיו אני הבאתי מקורות מוסמכים (מילונים) ואתה הבאת רק את דעתך האישית. אני לא מבין למה אתה חושב שאני לא רוצה דיון ענייני. אם אנחנו מתקשים להבין אחד את השני, אשמח מאוד אם תצרף לשיחה כל מי שמקובל עליך, כדי שינסה לראות עם מי הצדק. מה דעתך?
בכל זאת, אנסה להביא ראיות יותר חזקות: קידושין דף ד: "מה לאמה העבריה שאין קנינה לשום אישות תאמר בזו שקנינה לשום אישות" האם גם תאמר שהוא קונה אותה רק ליחסי מין? יבמות צח: "ובא מעשה לפני חכמים ואמרו אין אישות לגר" האם הכוונה שאין יחסי מין מותרים לגר? או שאין בו את מכלול משמעות הנישואין של יהודי?. יבמות נב: "אימתי בזמן שקדשה לשום אישות אבל קדשה לשום יבמות" הרי גם לשום אישות וגם לשום יבמות יש יחסי מין, אז מה ההבדל? קידושין מה: "אילימא דקדשה אביה מי מצי מזבין לה הא אין אדם מוכר את בתו לשפחות אחר אישות " הוא רק "קידש" את בתו ועדיין לא נישאו וכבר זה מכונה בהמשך "אישות".
בנוסף מצאתי בספר (שנכתב ע"י אדם דתי) "מילון שימושי לתלמוד למדרש ולתרגום", ש"אישות" פירושו "נישואין". יוסי2 - שיחה 16:04, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני לא בטוח מה אתה מנסה לטעון. אך נא שים לב, כל הדוגמאות שהבאת תומכות בדיוק במה שאמרתי לעיל.
לדוגמא, אישות לא שייך באמה העבריה מפני שהיחסים שבינו לבינה אסורים בהלכה.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:27, 17 ביוני 2014 (IDT)
לא הבנתי אותך. אני מדגיש את זה שכתוב כך: קנינה לשום אישות (לא באמה עבריה) - לפי דבריך יוצא שכתוב כאן שאדם קונה (מקדש) אישה רק בשביל יחסי מין, שאם לא כן היה צריך להיות כתוב "קנינה לשם נישואין" - שהרי אדם מקדש אישה לא רק בשביל יחסי מין אלא בשביל כל המשמעות הכוללת של הנישואין (חיים משותפים; כתובה, מזונות, כסות, דירה, פדיון, קבורה, ועוד). יוסי2 - שיחה 09:55, 18 ביוני 2014 (IDT)

בשורה התחתונה, הויכוח שלנו הוא רק לגבי ניסוח משפט הפתיחה בערך. האם להוסיף את המילים "יחסי אישות זה כנוי ליחסים אלו באופן המותר מבחינה הלכתית", או לא. בא נהיה מעשיים יותר. מה לגבי אדם שמקיים (עם אשתו הנשואה לו כדת וכדין) יחסים באור או ללא כיסוי וכדו', האם זה נכלל ב"יחסי אישות" או שזה "זנות". הרי גם לפי דעתך, הערך חייב להתייחס לנושאים אלו, ואם כן הפתיח בערך לא יהיה נכון - כי יחסים אלו אינם מותרים מבחינה הלכתית.

האם אתה מסכים שהמונח "יחסי אישות" פירושו יחסי מין ביהדות (אלא שאתה טוען שגם המילה אישות פירושה יחסי מין). האם לדעתך צריך להחליף את כל המקומות בערך שכתוב "יחסי אישות" ולכתוב "אישות"? זה נראה לי ניסוח לא נכון לכתוב "אדם קיים עם אשתו אישות". לא מצאתי אף אחד שכותב כך. אגב, הרש"ר הירש היה רב ידוע והוא כינה יחסי מין במונח "יחסי אישות", גם יחסים אסורים. למשל, כך כתב בספר חורב (עמוד 199): "ואפילו יחסי אישות, כאשר אחד מבני הזוג אבל, אסורים" (ישנם עוד דוגמאות משאר ספריו). על מנת להבין אותך יותר, אשמח אם תכתוב לי מה הם תיקונים המעשיים שאתה מציע לערך. יוסי2 - שיחה 09:55, 18 ביוני 2014 (IDT)

יוסי, אישות (אם תרצה יחסי אישות) זה יחסים המותרים הלכתית כמו בין איש לאשתו. זה בכלל לא רק לשנות את הפסקה הראשונה.
אישות זה בכלל רלוונטי כאשר ישנה אשה שמותרת לו, אך גם היא אסורה לו לפעמים כמו בתקופת נידותה. זה ההסבר לדבריו של הרש"ר שהבאת. יחסים אסורים עם אתה מותרת. וכן באופנים שאינם מומלצים לקיום תשמיש ועוד.
אם אתה מחפש רק שנוי קוסמטי כדי שזה יהיה הלכתי, אתה טועה ביג טיים.
בברכה, Tshuva - שיחה 10:35, 18 ביוני 2014 (IDT)
ובכן, לא כתבת לי מה הם תיקונים המעשיים שאתה מציע. אני מבין שלגבי המשפט הראשון אתה מסכים שלא צריך לשנות אותו, כי אם יהיה כתוב "מותרים", זה ישמע כאילו זה לא כולל נידה וכדומה. אשמח אם תהיה ספציפי ותציין מה בדיוק צריך לתקן. אני שמח שהגענו לדעה אחת ושנינו מסכימים שמדובר על יחסים עם אשתו שמותרת לו (באופן כללי). בברכה. יוסי2 - שיחה 11:21, 18 ביוני 2014 (IDT)

שחזור עמוק[עריכת קוד מקור]

היי תשובה, ראיתי שאתה מעוניין לבצע שחזור לאחור של כמה גירסאות והפונקציה "ביטול" לא מספקת אותך. ישנה אפשרות פשוטה לכך, היכנס לגירסה האחרונה שמוצאת חן בעיניך, פתח אותה כאילו בכוונתך לערוך, ואז תשמור. המערכת תזהיר אותך שזו לא הגירסה האחרונה של הערך. התעלם ושמור. כך יבוטלו כל העריכות שמאותו מצב ואילך. גם מי שיש לו הרשאת ניטור זקוק לעתים להשתמש ב"טריק" הזה, למשל כאשר רוצים לשחזר עריכות של יותר ממשתמש אחד. . יום נפלא. ביקורת - שיחה 15:39, 11 ביוני 2014 (IDT)

הי ביקורת, תודה.
כן כך עשיתי, אלא שראיתי שזה לא כותב את התקציר "שוחזר לגרסא ___ של ___ " כמו אצל משתמשים אחרים אז חשבתי שאני לא עושה משהו נכון.
בברכה, Tshuva - שיחה 15:57, 11 ביוני 2014 (IDT)
הבנתי. בסדר גמור. בהצלחה רבה. אגב, ראיתי שאתה זה שהסרת את תבנית האקטואליה ששמתי במחוז ננוה. אתה מודע לכך שיש שם קרבות החל מאתמול אחה"צ? קרבות עזים עם מעורבות בינלאומית תאורטית. בימים הקרובים, סביר להניח שנוצף, זעיר פה זעיר שם, בעדכונים שחלקם, אפשר ויזדחלו לערך ההוא. הנחתי את התבנית בערכים רלוונטיים נוספים. ביקורת - שיחה 16:11, 11 ביוני 2014 (IDT)
כן אני בעניינים, סברתי היא שהבלאגן יהיה בערכים אחרים (יותר פוליטיים ממחוז, אלא אם יהיו שנויי גבולות ומחלוקות בנושא זה, ולדעתי אנחנו עדיין לא שם) בכל מקרה אם אתה מנסיון סובר אחרת אז תחזיר אותה.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:32, 11 ביוני 2014 (IDT)
אין הרבה נזק מהתבנית (בשונה מערך כמו סוריה שהוא ערך מרכזי) בערך כזה, והרווח שבהצבתה במקרה שמישהו כן יציץ שם מצדיק, לטעמי, את הצבתה. היה ויעבור שבוע ולא יקרה כלום, נסיר אותה. יום טוב. ביקורת - שיחה 16:48, 11 ביוני 2014 (IDT)
No problemo
בברכה, Tshuva - שיחה 09:27, 12 ביוני 2014 (IDT)

אבו בכר אל-בגדאדי[עריכת קוד מקור]

היי,
ברכות על הערך, ראיתי אותו רק עכשיו. שים לב שהשמות "ארגון המדינה האסלאמית בעיראק ובלבנט" ו"ארגון המדינה האסלאמית בעיראק ובשאם" הם זהים – מדובר בשתי ורסיות של אותו השם, שבאחד א-שאם (אלשאם) מתורגם בתור "לבנט" ובאחר - בתור "א-שאם" (תרגום אחר של אלשאם: סוריה רבתי). יש איפוא צורך לתקן משהו בערך. בינתיים לא תיקנתי, כי נדמה לי שיש נואנסים קטנים שלא הועברו. מציע לך לבדוק את הנקודה. אלדדשיחה 00:46, 18 ביוני 2014 (IDT)

הי, אלדד. תודה.
זה די משתנה כל הזמן, בהתחלה היו פלג באל קאעידה, אח"כ רצו מדינה, אח"כ רצו יותר גדולה, בלבנט (ISIL), אח"כ שאם (ISIS). יתכן שבקרוב הם ירצו ISME (בכל המידל איסט)...
בברכה, Tshuva - שיחה 09:29, 18 ביוני 2014 (IDT)
מעניין. טוב, אם אתה אומר :) זה קצת שונה ממה שהכרתי. באשר ל-ISIL או ISIS, חשבתי שמדובר בשניהם באותו שם, רק עם תרגום אנגלי שונה. לדעתך – לא? אלדדשיחה 09:50, 18 ביוני 2014 (IDT)
בעיקרון זה די כן די אותו הדבר, שאם פירושו משהו כמו "סוריה הגדולה". כמה גדולה התכוונו?
בברכה, Tshuva - שיחה 10:07, 18 ביוני 2014 (IDT)
במונח "סוריה הגדולה" הכוונה למכלול של טריטוריות, הכוללות לא רק את סוריה, אלא גם מדינות שכנות. המונח הוא תרגום (למיטב ידיעתי) של חוקרים מערביים למושג "אלשאם" (קרי, אש-שאם), שמצד אחד יכול לומר "סוריה", ומצד שני - חבלי ארץ הכוללים את מה שאנחנו מכירים כיום כ"לבנט". לכן, כפי שכתבתי כאן ובמקומות אחרים, המונחים Al-Sham או Levant שניהם עשויים להתייחס באנגלית לאותו דבר, אלא שכל אחד מהם יוצא מאסכולה תרגומית שונה. כפי שהסברתי, "סוריה הגדולה" עשוי להיות גם "סוריה רבתי" (בתרגום לעברית), והכוונה גם ללבנון ועוד. אלדדשיחה 10:27, 18 ביוני 2014 (IDT)
מסתבר שכבר כמה שנים יש לנו את הערך "סוריה הגדולה", ויש גם לבנט והם לא חופפים.
בברכה, Tshuva - שיחה 10:51, 18 ביוני 2014 (IDT)
יפה. למדנו משהו. אלדדשיחה 10:53, 18 ביוני 2014 (IDT)

מוסטפא ברזאני[עריכת קוד מקור]

היה נחוץ שם תיקון חלקי... בורה בורה - שיחה 12:21, 29 ביוני 2014 (IDT)

אני יודע, החלק השני נכנס כי ערכתי גרסא קודמת בטעות,
ולכן הודתי לך עליו.
בברכה, Tshuva - שיחה 12:41, 29 ביוני 2014 (IDT)

מפגש[עריכת קוד מקור]

היי תשובה,

רוצה לבוא מחר לפארק? אנחנו דואגים שכל המזון יהיה כשר. תפגוש את כולם, יהיה כיף. גילגמש שיחה 17:02, 3 ביולי 2014 (IDT)

מה יש?
בברכה, Tshuva - שיחה 17:05, 3 ביולי 2014 (IDT)
לא הבנתי את השאלה. מה זאת אומרת מה יש...? גילגמש שיחה 17:06, 3 ביולי 2014 (IDT)
מפגש ויקי?
(אני שייך לתת-משפחה מקבוצת הרחפניים)
בברכה, Tshuva - שיחה 17:08, 3 ביולי 2014 (IDT)
כן, מפגש ויקי. יש הודעת מערכת. גילגמש שיחה 17:17, 3 ביולי 2014 (IDT)
Yeah I see it now ...
Doh!
תודה על ההודעה! Perhaps next time
בברכה, Tshuva - שיחה 17:19, 3 ביולי 2014 (IDT)
למה Next time? מה לגבי This time? גילגמש שיחה 17:20, 3 ביולי 2014 (IDT)
שאתן לך את הטלפון של אשתי?
;)
בברכה, Tshuva - שיחה 17:23, 3 ביולי 2014 (IDT)
בוא ביחד איתה. רבים באים עם בני זוג ובנות זוג. אני אפילו דואג שכל הבשר יהיה כשר למהדרין. גילגמש שיחה 17:26, 3 ביולי 2014 (IDT)
בערב שבת אנחנו בד"כ עמוק בהכנות לשבת בישולים, אפיה, מדיטציה וכו', אם רוצים לפנות אנחנו מכינים מה שאפשר בחמישי.
שוב, תודה לך.
אגב, מדוע אכפת לך ממני?
בברכה, Tshuva - שיחה 17:37, 3 ביולי 2014 (IDT)
כי אני חושב, שכמו שכתבתי לך כבר לפני זמן לא רב, למדת להכיר את ויקיפדיה. את מעלותיה ואת חולשותיה. אני חושב שאיכות העריכה שלך השתפרה בכל מובן. עדיין לא כתבת ערכים מומלצים, אך זה בסדר. לא כולם צריכים לכתוב משהו כזה, גם עבודת תחזוקה שוטפת היא חשובה וראיתי שאתה עוסק בכך לא מעט. בעשייה זו הפכת לחבר מכובד בעיני בקהילת הכותבים. כתבתי לך פעם במענה לאחת השאלות שלך מדוע תמכתי בדעתו של משתמש מסוים בניגוד לדעתך ואמרתי לך כי אותו משתמש מכובד בעיני ואני סומך על בדיקתו. אתה באותו הזמן היית משתמש חדש שתויג כבעייתי ואף זכית לחסימות אחדות. עם הזמן ראיתי שאתה משתדל ומנסה ללמוד. ראיתי שאתה שואל שאלות ולא פועל כמו בעבר. מבחינתי, זה מחק את ההתחלה הבעייתית שלך. אין לי הרי משהו אישי נגדך לכן מהרגע שתיקנת או לכל הפחות ניסית לתקן את מה שהיה צריך לתקן אז מבחינתי אתה בהחלט עונה על ההגדרה של המשתמש התורם והמכובד. לכן, אשמח באופן אישי אם תבוא למפגש שלנו. שלנו כי גם אתה חלק מהשלנו הזה. אם קשה לך להגיע אז אפשר באמת לדחות לפעם אחרת, אם כי לא בכל מפגש אני מארגן את הבשר :) גילגמש שיחה 17:45, 3 ביולי 2014 (IDT)
TIP: בכל מה שקשור להלכה, יש אתר אחד טוב - [www.din.org.il/ דין נקודה אורג נקודה אי אל] (יש מספר אתרים נוספים אך לא ראיתי עוד אחד שנותן תשובות שאינן "דתי לייטס").
אתה יכול לשאול שאלות כמו "שלו' אני רוצה לארח דתיים לעל האש, מה צריך להקפיד? יש לי מנגל כזה וכזה וכו' וכו'" הם נותנים תשובות בדרך כלל גם עם מקורות ואם תרצה ירחיבו בנושא עדות ומנהגים.
בהתחלה השתמשתי בהם המון.
בברכה, Tshuva - שיחה 18:11, 3 ביולי 2014 (IDT)
אני לא לוקח על עצמי החלטות כאלה. בכל ענייני כשרות קיבלתי ייעוץ צמוד מהמשתמשים הדתיים שלנו. גילגמש שיחה 18:13, 3 ביולי 2014 (IDT)
זה להשכלה אישית אם מעניין אותך שכולם ירגישו נח וגם למקרים עתידיים אם אי פעם תצטרך להיות לפחות פוליטיקלי קורקט. אגב ראיתי את הייעוץ הכשרותי, ועקב רמתו במיוחד, ואין מה להאריך בזה.
בברכה, Tshuva - שיחה 18:19, 3 ביולי 2014 (IDT)

הערה קטנונית[עריכת קוד מקור]

קראתי את הפסוק בתבנית בראש הדף. זה נראה לי קצת תלוש לצטט את ה"אם" בלי ה"אז". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:07, 23 ביולי 2014 (IDT)

שם ה' ...
עיין שם.
בברכה, Tshuva - שיחה 19:13, 23 ביולי 2014 (IDT)
לקדוש ה' זה בלי שם ה'? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:21, 23 ביולי 2014 (IDT)
מה שנכון נכון!
אבל עם הפסוק הבא זה קצת ארוך מדי.
יש לך הצעה חלופית?
בברכה, Tshuva - שיחה 19:22, 23 ביולי 2014 (IDT)
להוסיף "אז תתענג על ה'..." ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:23, 23 ביולי 2014 (IDT)
  Done
בברכה, Tshuva - שיחה 08:52, 24 ביולי 2014 (IDT)

ליילת אל קאדר[עריכת קוד מקור]

תודה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:06, 27 ביולי 2014 (IDT)

סגנון כתיבה[עריכת קוד מקור]

היי תשובה,

כתבת: "תאגיד התקשורת צ'יינה מובייל (באנגלית: China Mobile Communications Corporation , בסינית מפושטת: 中国移动通信集团公司) הוא תאגיד טלקומוניקציה" זה ניסוח לקוי כי אתה מסביר את המושג על ידי המושג עצמו: "תאגיד תקשורת הוא תאגיד טלקומוניקציה". הביטוי הראשון "תאגיד תקשורת" הוא מיותר. מספיק שציינת "X הוא Y" במקרה הזה: "צ'יינה מובייל הוא תאגיד...". לא צריך "Y הוא X שהוא Y". גילגמש שיחה 12:39, 13 באוגוסט 2014 (IDT)

גילגמש, זה נכון ולא נכון - השם המלא המתורגם של החברה הוא "תאגיד התקשורת צ'יינה מובייל".
בכל מקרה כיוון שתכלס שקוראים רבים יטעו לחשוב כמוך (כי השם שכולם משתמשים הוא "צ'יינה מובייל") אני מקבל ומוריד את התחילית.
בברכה, Tshuva - שיחה 12:42, 13 באוגוסט 2014 (IDT)

ויקיפדים המבצעים עריכות של שמאל רדיקלי[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראיתי את החלק הזה בפרופיל שלך ואני מבקש שתמחק את הפרק הזה. הדברים אינם ראויים ולא צריך לקטלג ויקיפדים בצורה כזאת, במיוחד לא צריך לעשות את זה כשמדובר בחברי קהילה מכובדים. גילגמש שיחה 18:39, 13 באוגוסט 2014 (IDT)

מצטרף, לבקשה/דרישה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:44, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
אני גם מציע שתקרא את הערך שמאל רדיקלי, לפי הרשימה אני לא בטוח שאתה יודע מה זה. יואב נכטיילרשיחה 20:05, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
אין כאן קיטלוג אלא שמירת רשימה של ויקיפדים שביצעו עריכות מסוימות שמחשידות אותי בהטיה פוליטית
שימו לב שלא קיטלגתי את האנשים כבעייתיים אלא קיטלגתי אותם להתייחסות עתידית מכיוון שביצעו עריכות כאלו בעבר.
עקב ההערות אשנה את הכותרת של הפסקא כדי לעדן
בברכה, Tshuva - שיחה 08:45, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
הורדתי את הביטוי הישיר לבקשת הקהל.
בברכה, Tshuva - שיחה 08:48, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
מה שעשית לא תיקן את המצב. יש פה פגיעה חמורה בכללי התנהגות בין חברי הקהילה כפי שאני רואה את המצב. גילגמש שיחה 09:12, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
למה יש פגיעה לדעתך? האם איני רשאי לסבור שויקיפד כזה או אחר מוטה פוליטית?
כמדומני אין כמעט מי שלא מחזיק בדעות אלו
וגם איני רואה פסול בדעות אלו.
ישנם ויכוחים והאשמות על הטיה פוליטית מדי יום ביומו.
בברכה, Tshuva - שיחה 09:26, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
קטלוג הוא דבר רע ובזוי ואני מתנגד לכל קטלוג של ויקיפדים ולא חשוב איזה. ויקיפד שרוצה להצהיר על עמדותיו הפוליטיות, דתיות, האתניות ואחרות יעשה את זה בעצמו באופן שיבחר. קטלוג על ידי אחרים הוא פסול ביותר. יש בו פגיעה מהותית במרקם החיים הוויקיפדי והדבר בלתי נסבל עבורי. גילגמש שיחה 09:27, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
זו פשוט רשימה בדף הפרטי שלי כדי שאוכל להעיף מבט מדי פעם על עריכותיהם ולבדוק האם טעונות עריכה ושיפור כדי לעמוד בסטנדרטים של ויקיפדיה.
זו מטרה טובה ואין בה פסול ויתרה מכך, ברור שאם ויקיפד לא יבצע עריכות פסולות הוא ירד מהרשימה.
בברכה, Tshuva - שיחה 09:30, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
זה מאוד לא מקובל ולא יכול להשאר. צריך להוריד את זה ולמחוק את הגרסאות הקודמות של הדף. אני משאיר לך להרהר זמן מה בסוגיה זו, אבל אני אומר לך מראש - דבר כזה לא ישאר ללא מענה. גילגמש שיחה 09:34, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
לדעתי כדאי להעלות את הנושא בהכללה לדיון ציבורי יותר ולהחליט החלטות על נהלים ויקיפדיים ולכתוב אותם בצורה רשמית.
אני לא סובר כמוך בעניין הנ"ל. אני מבין מה אתה אומר ואת הסיבה לכך אך מצד שני אתה כאילו קובר את הראש בחול ומתעלם מהבעיה העצומה של הטיה פוליטית בויקיפדיה. היא אולי הבעיה הקשה ביותר בויקיפדיה. לדוגמא בויקיפדיה האנגלית ישראל כבר הפסידה בענק. שם המצב כל כך חמור שאני לא יכול למחוק אפילו שקרים מוכחים המפורסמים כנגד ישראל.
בברכה, Tshuva - שיחה 09:38, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
הבט, אם הרשימה הזאת חשובה לך, ומסייעת לך בעבודתך, שים אותה בקובץ וורד במחשב שלך. עליך להסיר את הרשימה מיידית, וזאת לא בקשה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 10:08, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
ברכות אריאל פ. (slav4), לאור ההתנגדות העזה (הגם שאינה מוסברת עד עתה) אסיר את הרשימה.
אך האם אפשר לבקש שזה יעשה בצורה מסודרת ורשמית - היינו להגדיר ש"אסור לטעון על משתמש מסוים שהוא מוטה פוליטית"
הרי ודאי שאינך מתכוון שהאיסור יחול רק עלי...
בברכה, Tshuva - שיחה 10:12, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
ראשית תודה על הסרת הרשימה.
מותר לך, בשעת דיון, לטעון על משתמש שהוא מוטה פוליטית (כולנו מוטים, במידה זאת או אחרת). הדבר צריך להיות מלווה בהסבר, בנחת, ולא כהטחת עלבון. יצירת רשימה מקטלגת, של שמות חברי קהילה, עם כותרת בדף שיחתך, אסורה, ולא תתקבל בהבנה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 10:26, 14 באוגוסט 2014 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אין לי כוונה כלל להעליב אלא לצור רשימה להתייחסות עתידית
לא הסברת מה הבעיה בזה.
אם הבעיה היא העלבה אז נא סייע עם נסוח לא מעליב.
אני יכול לכתוב שאלו "ויקיפדים שביצעו לדעתי עריכות שגויות מבחינה אובייקטיבית פוליטית"
האם זה כן מקובל? ואם לא הבה נגדירה קצת קריטריונים לנושא
בברכה, Tshuva - שיחה 10:32, 14 באוגוסט 2014 (IDT)

הקטלוג הוא הבעייתי. למשתמשים רבים תחומי כתיבה רבים מאוד ולא נכון לקטלג אותם באופן קטגורי כמו שעשית, במיוחד שרבים מאלה שהצגת הציגו עמדות שונות ולא דוגמטיות במהלך השנים. גילגמש שיחה 10:44, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
רק עכשיו גיליתי את עצמי מככב ברשימת הקיצונים השמאליים שיצר תשובה. תשובה, בנוסף לכך שרשימתך וקטלוגך שגויים לחלוטין, זכותך לקטלג אחרים ולפרסם רשימה כזאת דומה לזכותי לעשות רשימה של ויקיפדים בעלי הבנה לקויה המרבים לכתוב שטויות ולהציב אותך שם - אני חושב שאתה ראוי לכך. ליש - שיחה 11:14, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
ליש, אני ציינתי שביצעת עריכות עם הטיה פוליטית דבר שנטען לא פעם במרחב הויקיפדי.
אם אתה סובר שאינך שמאל רדיקלי אשמח (באמת!) לעיין בעריכות המראות אחרת ולחשוב גם אחרת עליך. אין לי שום עניין לעשות שגיאות אלא להעמיד דברים על דיוקם.
בברכה, Tshuva - שיחה 11:26, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
תשובה, מותר לאדם לקטלג את עצמו, אסור לקטלג אחרים. אני לא צריך להראות/להוכיח לך שום דבר. לך תקרא מקארתיזם ותחזור לבקש סליחה מכל מי שהופיע ברשימתך ללא רשותם. ליש - שיחה 11:31, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
אתה עושה זאת באופן קבוע וכן כל המופיעים בדיון זה, ולדעתי זה בסדר שאתם עושים זאת. מקטלגים אדם על פי מעשיו. מי שמבצע עריכות מוטות לכוון מסוים יקבל התייחסות של כזה בתודעת שאר העורכים.
אין לך ודאי שום הכרח להראות לי דבר אלא שאם תרצה אתה מוזמן.
בברכה, Tshuva - שיחה 11:37, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
תשובה, אנסה להבהיר לך כמה סוגיות ואקווה שלא בזבזתי את זמני. ראשית, כדי לקבוע שמישהו ביצע הטיות לכיוון השמאל הקיצוני צריך לקבוע מהו שמאל קיצוני - יש אנשים שעבורם שמאל קיצוני זה כל מי ששמאלה מבנט ויש מי שגם בנט שמאל קיצוני עבורו, אז מי יקבע? ואם קבענו איפה מתחיל השמאל הקיצוני וזה לא דבר קל לקביעה, מי יקבע איזה עריכה מטה לכיוון זה? צריך לשם כך מישהו ניטרלי, לא מהשמאל ולא מהימין, אתה? מסופקני... ועכשיו נחזור למה שאמרת: "אתה עושה זאת באופן קבוע" - מה? מה אני עושה באופן קבוע? אתה קבעת שאני עושה זאת באופן קבוע ולא טרחת להסביר מה ולהביא אפילו דוגמה אחת להמחשת דבריך... במהלך שנותי בוויקיפדיה כבר היו מי שהחשידו אותי בהיותי שמאל קיצוני (אתה) ומי שהחשיד אותי כימין קיצוני ואפילו כחסיד של כהנא. אתה, על פי התנהלותך ודבריך ובדומה למי שהחשיד אותי כשייך לימין הקיצוני, חסר את ההשכלה ואת עומק המחשבה הדרושים לעמוד על קנקנם של אנשים אחרים ושיפוט פשטני, לא מעמיק, תמיד יעשה עוול. בזה סיימתי את דברי בנושא. ליש - שיחה 12:58, 14 באוגוסט 2014 (IDT)
ליש, ברכה והצלחה וכל טוב לך ולכל משפחתך.
Tshuva - שיחה 15:00, 14 באוגוסט 2014 (IDT)

"פיזיקה תאורטית"[עריכת קוד מקור]

הצבת (זה היה אתה, אם אני לא טועה) על הערך "פיזיקה תאורטית" תבנית "בעבודה" ולא ערכת אותו כבר חודשים, האם לכוונתך לערוך אותו בקרוב?, אם לא לכאורה כדי שתסיר את התבנית "בעבודה"... בברכה,Uhbcrd451 - שיחה 15:59, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

הי Uhbcrd451 ,צודק! תודה.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:03, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

מועדון התנ"ך[עריכת קוד מקור]

היי תשובה. בזמנו תרמת לערכים מקראיים, אולי תרצה להצטרף למועדון התנ"ך? ‏nevuer‏ • שיחה 22:48, 27 באוגוסט 2014 (IDT)

I'll give it a look, thanks
בברכה, Tshuva - שיחה 08:28, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

שלום ידידי[עריכת קוד מקור]

נא ראה שיחה:אמנון יצחק. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:20, 2 בספטמבר 2014 (IDT)

וברכה גם לך :)
אין לי אפשרות כרגע להתמודד עם הבריונים השכונתיים...
בברכה, Tshuva - שיחה 15:30, 2 בספטמבר 2014 (IDT)
הבריון השכונתי ביקש למסור לך שתרד למטה. נרו יאירשיחה • ט"ו באלול ה'תשע"ד • 00:59, 10 בספטמבר 2014 (IDT)
ראה לעיל
בברכה, Tshuva - שיחה 08:56, 10 בספטמבר 2014 (IDT)
וגם להלן. נרו יאירשיחה • ט"ו באלול ה'תשע"ד • 19:14, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום Tshuva/ארכיון2,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים RINEX, Nios II, וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 09:30, 24 בספטמבר 2014 (IDT)

הסרת קטגוריה:עשירים מופלגים[עריכת קוד מקור]

לא ראיתי שקיימת דיון על ההסרה ההמונית הזו! שחזר עצמך ופתח דיון בבקשה. בורה בורה - שיחה 17:54, 29 בספטמבר 2014 (IDT)

זו לא הסרה, אלא דיוק ע"י קיטלוג סטנדרטי לתת קטגוריה שקיימת כבר הרבה זמן.
אם אתב רוצה למחוק אותה, פתח דיון על כך בקטגוריה
בברכה, Tshuva - שיחה 17:56, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
זו כן הסרה ובניגוד לאמור בשיחת קטגוריה:עשירים מופלגים. קטגוריה זו קדמה לה, וחובת הדיון היא עליך, לא עלי! אם תקרא את הדיון תבין כי עשיר מופלג אינו בהכרח מיליארדר. בורה בורה - שיחה 18:06, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
אתה טועה - בקטגוריה מצויין בפירוש ”קטגוריה זו כוללת אישים שעושרם עולה על מיליארד דולר”
בברכה, Tshuva - שיחה 18:07, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
משתמש:דוד שי אתה פתחת את הקטגוריה הזו. אתה מסכים עם ההסרה ההמונית הזו ממנה, גם אם קוראים לזה "דיוק"? בורה בורה - שיחה 18:33, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
אם הבנתי נכון, לא מדובר בהסרה, אלא בהעברה לתת-קטגוריה, אינני רואה בעיה בכך. המשכתי בדרך זו. דוד שי - שיחה 19:32, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
גם אני לא רואה בעיה בפיצול הקטגוריה הנ"ל. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:35, 29 בספטמבר 2014 (IDT)

969 (תנועה)[עריכת קוד מקור]

שלום Tshuva,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "969 (תנועה)" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 06:56, 24 באוקטובר 2014 (IDT)

קובץ:NOSQL vs RDBMS.png[עריכת קוד מקור]

היי, יש שתי בעיות עם הקובץ הנ"ל:

  • בעיית רישיון - אם יצרת את האיור בעצמך, הוא צריך להיות משוחרר תחת רישיון חופשי כלשהו (ראה ויקיפדיה:רשימת תבניות/תמונות). אם לא יצרת את האיור בעצמך (והוא לא משוחרר ברישיון חופשי), אז אסור להשתמש בו בשימוש הוגן שכן ניתן ליצור איור כזה ברישיון חופשי
  • בעיה תוכנית - זה לא לגמרי נכון ש NoSQL יעיל יותר ושל RDBMS יש יותר תכונות.

ערן - שיחה 00:09, 27 באוקטובר 2014 (IST)

הי ערן, תודה על ההתייחסות,
לגבי הרשיון - אכן יצרתי בעצמי כפי שכתוב (אמנם הדיאגרמה מפורסמת בוריאציות רבות של גרפיקה) לא ידעתי איזה רשיון לתת לו.
לגבי הנכונות - בגדול אתה כמובן טועה (הרי אם לא היה היתרון בביצועים לא היה מתפתח התחום מלכתחילה וודאי שגוגל לא היתה משתמשת בו עבור BigTable וכו'). אך לא בא לי לריב על כך וגם אין לי בעיה שאתה חותך בבשר החי כאן זה לא משנה את התמונה הכוללת.
:בברכה, Tshuva - שיחה 10:49, 27 באוקטובר 2014 (IST)

MeMover[עריכת קוד מקור]

שלום Tshuva,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "MeMover" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 15:16, 7 בנובמבר 2014 (IST)

V
בברכה, Tshuva - שיחה 08:57, 9 בנובמבר 2014 (IST)