Assassin's Creed Syndicate

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש: התאגדות
Assassin's Creed Syndicate
כללי
תאריך הוצאה PS4 ו-Xbox One: ‏23 באוקטובר 2015
Microsoft Windows: ‏19 בנובמבר 2015
סוגה משחק הרפתקאות ואקשן מגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח יוביסופט קיובק
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק Anvil עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק סינגל פלייר
פלטפורמות פלייסטיישן 4, Xbox One, Microsoft Windows
המשחק הקודם Assassin's Creed Unity
המשחק הבא Assassin's Creed Origins
דרישות מערכת
מעבד

דרישת מערכת מינימלית: Intel Core i5 2400s או המעבד: AMD FX 6350 @ 3.9

דרישת מערכת מומלצת: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz או המעבד: AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
זיכרון 6 GB
כרטיס מסך

כרטיס מסך מינימלי: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD Radeon R9 270

כרטיס מסך מומלץ: NVIDIA GeForce GTX 760 (4GB) או: GTX 970 (4GB) או: AMD Radeon R9 280X (3GB)
מקום פנוי 50 GB
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Syndicateתרגום חופשי: אמונת המתנקש: התאגדות) הוא משחק וידאו שיצא ב-23 באוקטובר 2015 לפלייסטיישן 4 ול-Xbox One וב-19 בנובמבר 2015 למחשב. זהו המשחק התשיעי בסדרת המשחקים בעלת אותו השם.

המשחק המתרחש בלונדון של שנת 1868, בתקופת המהפכה התעשייתית ועוקב אחרי התאומים ג'ייקוב ואיווי פריי, שהם חלק מהפשע המאורגן של התקופה הוויקטוריאנית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-"Syndicate", מפתחי הסדרה החליטו לעבור שלב אחד קדימה, והגדילו את מפת המשחק, שמתרחשת בלונדון, ב-30% יותר מאשר ממפת המשחק של פריז של קודמו בסדרה. מפת לונדון מורכבת משבעה רבעים: ווסטמינסטר, סטרנד, לונדון סיטי, התמזה, וייטצ'אפל, סות'ראק, ולמבת; דבר זה נעשה על מנת ליצור ניגוד בין האזורים המרובים האלו, אך סגנונות אדריכליים אפשריים ומסוימים יוחדו רק ברבעים מסוימים.

המיקומים וציוני הדרך במשחק מדויקים מבחינה גאוגרפית, אבל המרחק ביניהם הותאם על מנת שהשחקן יוכל לטפס עליהם בפארקור. אף על פי שלונדון היא העיר העיקרית בה מתרחש המשחק, במהלך העלילה ניתן לראות את התאומים ג'ייקוב ואיווי מבקרים במקומות מחוץ לה.

שיפור נוסף ומשמעותי המבדיל בין "Unity" ל-"Syndicate" הוא השינויים האדריכליים הדרסטיים, שכוללים בניינים גבוהים ורבי קומות. שינויים אלו היו בתוקף עד להוספת רובה משגר החבל לארסנל של התאומים המתנקשים, שנועד להקל על הניווט בעיר.

תחבורה ופעילויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן המגלם את איווי בזמן שהיא רוכבת על הכרכרה

השיפור המשמעותי ביותר של המשחק בתחום הניווט בעיר, היה בהוספת האפשרות של השחקן להשתלט על כרכרות המסתובבות ברחבי לונדון, ועל ידי כך, לתרום להתניידותו המהירה ממקום למקום. במשחק מופיעים גם רכבות, אם כי הם משמשים בעיקר על מנת לנסוע מעיר לעיר, והתאומים המתנקשים מחזיקים בקרון רכבת נטוש שנוסע ברחבי העיר כמקום מחבוא.

על מנת לשחרר את הרבעים של לונדון, על השחקן להצטרף לפעילויות שונות ומגוונות, כגון ציד ראשים, חיסולי טמפלרים ותקיפת המפקדות שלהם ושחרור ילדים ממפעלים. לאחר ששליטתם של הטמפלרים על האזור נחלש, מתחילה מלחמת כנופיות בין כנופיית "העורבים" בראשותו של ג'יקוב פריי לבין כנופיותיהם של הטמפלרים, ומלחמה זו מגיעה לשיאה, כאשר כנופיית "העורבים" משתלטת לחלוטין על הרובע.

מצב חטיפה, בו השחקן חוטף טמפלר כקלף מיקוח, מוצג במשחק בשני אופנים: הראשון מאפשר לכל אויב שלא מודע לג'ייקוב/איווי, להיחטף ולשמש בידיהם כקלף מיקוח, דבר המאפשר גישה לאזורים מוגבלים. במהלך חטיפה, תופיע סביב השחקן טבעת שתסמל מתי האויבים שקרובים לשחקן פיזית, יכולים לפעול לפני שיגלו את התחבולה. לפעמים, הקורבן ינסה לברוח, והשחקן יצטרך לפעול מהר על מנת שהקורבן לא יצליח בכך. במצב השני, השחקן יכול לרצוח את החטוף שלו או להילחם בו. במשימות שונות, השחקן יוכל לשים את החטוף שלו תחת השגחתו בכרכרה.

הדמויות, התאמה אישית וכלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מקודמיו בסדרה, המשחק מאפשר לשחקן לגלם שתי דמויות: התאומים ג'ייקוב ואיווי פריי. לתאומים פריי יש סקילים כמעט זהים, שככל שהשחקן ישדרג אותם הוא יעלה בדרגות ויוכל להתמודד מול אויבים חזקים יותר. מכיוון שעל השחקן הפעם לשחק שתי דמויות ולא אחת, מפתחי המשחק נתנו לכל תאום סגנון שונה ואישיות משלו (ג'ייקוב הוא פזיז, תוקפני ואלים יותר בזמן שאיווי היא מתוחכמת ומשתמשת באינטליגנציה ובאסטרטגיות שונות על מנת לתקוף. זה גם בא לידי ביטוי בסקילים שניתן לרכוש, כי ישנם סקילים המיעודים רק לאיווי או כאלה שמיעודים רק לג'ייקוב; לדוגמה: לאיווי יש סקיל שהוא אקסקלוסיבי לה למשל להחזיק פי 2 יותר סכינים מג'ייקוב, וכשתזרוק אותם, היא תכוון לראש. לעומת זאת, לג'ייקוב יש סקיל אקסקלוסיבי המיועד רק לו; לדוגמה: כאשר ג'ייקוב מתחמק מיריית אקדח הוא יירה עם האקדח שלו ישר לראשו של האויב). לשחקן יהיה האפשרות להחליף כרצונו בין התאומים בין המשימות, אך עם זאת, כל משימה בפני עצמה מיוחדת לתאום ספציפי, כך שהשחקן יגלם את ג'ייקוב ב-75% מהמשחק, ואת איווי ב-25% מהמשחק.

בתחילת המשחק, השחקן מתחיל את המשחק עם הלהב הנסתר של המתנקש, פצצות עשן וסכינים. לסכינים יש תכונה חדשה, המאפשרת לשחקן להפעיל באמצעותם מלכודות בסביבה, למשל חביות התלויות מעל הקרקע. ככל שהמשחק מתקדם, השחקן מרוויח מגוון רחב של ציוד ונשק העומד לרשותו כגון משגר חבל המאפשר לשחקן להתנייד במהירות על הגגות, חצי הזיה וכלי נשק כגון אקדחי דרינג'ר, אקדחים חצי אוטומטיים, אגרופנים, חרבות נסתרות במקלות וסכיני קוקרי. השחקן יכול לצייד את התאום איתו הוא משחק כל פעם רק בנשק אחד. בשל התקנות המחמירות של עידן המהפכה התעשייתית על נשיאת נשק, התאומים מסתירים את נשקם כאשר הם אינם משתמשים בו.

ג'ייקוב, שהוא התאום הפזיז יותר, מתחיל את המשחק עם אגרופנים. בניגוד אליו, איווי, שהיא יותר מתוחכמת מאחיה וממוקדת יותר על התגנבות, מתחילה את המשחק עם חרב נסתר במקל. שני התאומים רשאים להשתמש באותם כלי הנשק בארסנל שלהם, אך לכל אחד מהם יש פריטי לבוש משלהם; הגלימות של איווי והחגורות של ג'ייקוב מספקים בונוסי ביטחון והתגנבות, אבל הגלימות של איווי נותנות בונוס גדול להתגנבות בזמן שהחגורות של ג'ייקוב מספקות הגנה חזקה יותר. פריטים אלו נלבשים בנוסף לתלבושות שלהם.

לחימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל התרחשות העלילה בעידן המהפכה התעשייתית, בה לא היו כלי נשק גלויים, רוב הלחימה מתבצעת באמצעות מכות, אם כי ישנם כלי נשק נסתרים כגון פגיוני קוקרי, חרבות נסתרות במקלות הליכה ואגרופנים. מכניקת הלחימה ב"Syndicate" דומה לשל "Unity", אך הפעם השינוי הוא בקצב המכות, שנעשה מהיר יותר. בנוסף, מצב שרשרת ההריגה, בה השחקן הורג את הטמפלרים זה אחר זה, חזר מ-"Rogue". דבר זה מאפשר לשחקן לחדור את הגנתם של טמפלרים רבים, וככל שהשחקן יכה יותר את הטמפלרים במצב שרשרת ההריגה, מצב זה יגרום למצב בו השחקן יהרוג מהר יותר ובתועלתיות רבה יותר אויבים מרובים.

אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לקודמו בסדרה, "Syndicate", "Unity" אינו כולל מצב קו-אופ משותף ועל השחקן להשלים לבדו את המשחק כשחקן יחיד.

בניגוד למרבית המשחקים הקודמים בסדרה, שנמשכו כעשר שנים, עלילת המשחק הנוכחי הראשית מתרחש במהלך רק שנה אחת, 1868.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלכה ויקטוריה
צ'ארלס דרווין
צ'ארלס דיקנס
במשחק, מוצג אלכסנדר גרהם בל הצעיר
בתמונה, בל עם אשתו ובנותיו
קרל מרקס
ארתור קונאן דויל
במשחק, קונאן דויל מופיע בנערותו
פלורנס נייטינגייל
וינסטון צ'רצ'יל
דיליפ סינג

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1868, בסוף המהפכה התעשייתית, אחוות המתנקשים בלונדון הוויקטוריאנית נעלמו. המתנקשים התאומים ג'ייקוב ואיווי פריי עוזבים את קרוידון ונוסעים ללונדון; שם הם מגלים שהעיר נשלטת בידי הטמפלרים. מכיוון שגודלו כמתנקשים, ג'ייקוב ואיווי שואפים לקחת בחזרה את העיר משליטת הטמפלרים על ידי הסתננות לעולם התחתון של לונדון; בעודם מקבלים עזרה מהדמויות הבולטות של עידן המהפכה התעשייתית, כגון: הסופרים צ'ארלס דיקנס וארתור קונאן דויל, הביולוג צ'ארלס דרווין, הממציא אלכסנדר גרהם בל, הפילוסוף קרל מרקס, האחות פלורנס נייטינגייל, דיליפ סינג (המהראג'ה האחרון של האימפריה הסיקית), סמל פרדריק אברליין (שידוע בחקירת ג'ק המרטש), והמלכה ויקטוריה. בנוסף, נכדתו של ג'ייקוב, לידיה פריי, מופיעה בקטע קצר ממלחמת העולם הראשונה, בו היא מסייעת לווינסטון צ'רצ'יל בהגנה על לונדון מפני הפצצות של הקיסרות הגרמנית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהווה, אותו שחקן אנונימי מהמשחק הקודם (Assassin's Creed Unity) מתחבר ל-Helix, שם בישופ, מאחוות המתנקשים, יוצרת איתו קשר ומטילה עליו את המשימה להתחבר לרצפי ה-DNA של התאומים המתנקשים, ג'ייקוב ואיווי פריי, על מנת למצוא את פיסת העדן החבויה בלונדון. בינתיים, רבקה קריין ושון הייסטינגס מסתננים ל"אבסטרגו", בניגוד להנחיות שקיבלו, ומרגלים אחר פגישה חשאית של הטמפלרים במטרה להשיג מידע חדש עליהם.

בשנת 1868, הנרי גרין מתנקש הודי שנולד בשם ג'יידיפ מיר, והוא דור שני לאחוות המתנקשים ההודית (שכן אביו הוא המתנקש ארב'אז מיר), שולח מכתב לתאומים; במכתב הוא מבקש מהם לבוא ללונדון על מנת לסייע לו. מחוץ ללונדון, התאומים פריי מתחילים את עבודתם, כשג'ייקוב מתנקש במנהל מפעל מושחת בשם רופרט פריס, ואיווי מסתננת למעבדה הנמצאת בבעלותו וניהולו של דייוויד ברוסטר וטמפלרית בכירה בשם לוסי ת'ורן. לאחר שמסתננת אל תוך המעבדה, איווי מוצאת את ברוסטר עושה ניסויים על פיסת עדן שהטמפלרים מצאו, ומתנקשת בו, אך לא לפני שהוא מספר לאיווי כי קרופרוד סטאריק, טמפלר בכיר המעוניין להשתלט על בריטניה, ודרכה על העולם, יודע על פיסת עדן שנייה ויותר עוצמתית הנמצאת בלונדון. כשמשימותיהם מצליחות, התאומים פריי מחליטים לסרב לפקודה מן האחווה ושמים פעמיהם אל לונדון. בהווה, רבקה ושון מרגלים אחר פגישה בין הטמפלרים הבכירים איזבל ארדן ואלבארו גרמטיקה. רבקה ושון מנסים ללכוד את איזבל, אך זו האחרונה ציפתה את המארב, וחושפת כי מנהיגי הצוות "סיגמא" והטמפלרים הבכירים, ג'והני אוטסו ברג וויולט דה קוסטה הגיעו למקום על מנת ליירט את השניים. אף על פי כן, השניים מצליחים לברוח כאשר בישוף מפוצצת חומר נפץ שהוטמן בחדר מראש.

בעבר, לאחר שבאו ללונדון, גרין חושף את עצמו כמכר ותיק של אביהם של השניים, ומסביר להם כי השלוחה הלונדונית של אחוות המתנקשים נפלה והותירה את העיר לחסדי טמפלר בכיר בשם קרופורד סטאריק, ששולט הן במהפכה התעשייתית והן בעולם התחתון הלונדוני. סטאריק מתכנן לנצל את השפעתו ואת עושרו על מנת להשתלט על בריטניה, ובאמצעות נכסיה, לשלוט גם על רחבי העולם. לאחר מכן, התאומים מציעים רעיונות שונים כיצד לשחרר את לונדון מציפורני הטמפלרים; ג'ייקוב דוגל ברעיון לקחת את המאבק ישר אל הטמפלרים, בעוד שאיווי משוכנעת שעליהם למצוא קודם כל את פיסת העדן החבויה בלונדון. למרות דעותיהם השונות, שניהם מסכימים שעליהם להתחיל לשחרר את הרבעים השונים של לונדון על ידי הבסת כנופיות שבשליטת הטמפלרים, חיבול בעסקיהם שבשליטת הטמפלרים, ורציחת טמפלרים בכירים. בזמן שהתאומים משחררים את רבעיה השונים של לונדון, הם מתחילים לקבץ סביבם כנופיה הנקראת "העורבים". לאורך הדרך, התאומים מגייסים את עזרתם של אנשים שונים, כולל צ'ארלס דיקנס, פרדריק אברליין, אלכסנדר גרהם בל, פלורנס נייטינגייל ואדוארד הודסון ביילי.

ג'ייקוב מחליט לחקור את "סירופ ההרגעה" המסתורי והממכר שסטאריק הספיק להפיץ בכל רחבי לונדון ולהרעיל את העם. ג'ייקוב פוגש בצ'ארלס דרווין, שגם הוא חוקר את הסירופ המסתורי. יחד, הם הורסים את המפעל לייצור הסירופ וחוקרים את ריצ'רד אוון, שמספר להם כי ג'ון אליוטסון אחראי לייצור הסירופ. ג'ייקוב ודרווין מפנים פעמיהם אל המוסד לחולי הנפש הנמצא בלמבת', שם, ג'ייקוב מתנקש באליוטסון. לאחר מכן, ג'ייקוב מחליט לסייע לפרל אתאווי, אחת ממתחרותיו של סטאריק בעסקי האומניבוס. ג'ייקוב מחבל בחברת האומניבוס של סטאריק ומתנקש במנהל החברה, מלקולם מילנר שמזהיר אותו כי סטאריק ואתאווי הם בני דודים וכי אתאווי היא טמפלרית. בתגובה, ג'ייקוב מתנקש באתאווי. אז, ג'ייקוב לומד על תוכניתו של בנקאי טמפלר בשם פיליפ טופני לשדוד את הבנק המרכזי של אנגליה ולגנוב מלאי הזהב שלה. בסיועו של אברליין, ג'ייקוב פורץ לבנק ומתנקש בטופני. לאחר מכן, ג'ייקוב פונה לפרלמנט למנוע את מזימתם של הטמפלרים לרצוח את ראש ממשלת בריטניה בנג'מין דיזראלי, אשר תומך להעביר את הצעת החוק למיגור העולם התחתון, ולאחר מכן, ג'ייקוב מתנקש במוח שמאוחרי המזימה, רוזן קרדיגן.

לאחר אירועים אלו, ג'ייקוב נפגש עם מקסוול רוט', מנהיג אחת הכנופיות שבשליטת הטמפלרים. רוט' מציע לג'ייקוב לבגוד בטמפלרים ולכרות ברית עם "העורבים", וג'ייקוב מקבל את ההצעה. לאחר שהוא מסייע לרוט' בכמה משימות נגד סטאריק, ג'ייקוב מפרק את הברית לאחר שהוא מגלה שהוא רומה על ידי רוט' לפוצץ בניין מלא בילדים. ג'ייקוב מסתנן אל "תיאטרון אלהמברה" שם נמצא מפקדתו של רוט', והוא מתנקש בו.

בינתיים, איווי מחפשת אחר פיסת עדן החבויה, ומצליחה לגנוב מת'ורן ספר עתיק. בעודה מנתחת את הספר, איווי מגלה שפיסות עדן מסוגלות לרפא כל פגיעה, לרבות זקנה, ולהפוך את הלובש אותן לבן אלמוות. בעזרת הנרי, איווי עוקבת אחר שובל הרמזים אל אחוזתו של אדוארד קנווי, שם היא מוצאת מפה המפרטת את מיקומם של כל הכספות שבבעלות אחוות המתנקשים המוסתרים בלונדון. חיפושיה מובילים אותה דרך ציוני דרך מפורסמים כגון האנדרטה לשריפה הגדולה של לונדון וקתדרלת סנט פול, שם היא מוצאת את המפתח הדרוש על מנת לגשת לכספת של פיסות העדן, אך לאחר מאבק עם ת'ורן, ת'ורן מצליחה לגנוב את המפתח ולהימלט. או אז, איווי עוקבת אחריה אל מצודת לונדון, שם היא מאמינה כי הכספת נמצאת ומתנקשת בת'ורן. לפני מותה, ת'ורן חושפת בפני איווי כי הפיסות אינן מוחבאות במצודה, וטוענת כי למתנקשים אין מושג על כוחם האמיתי של הפיסות. הנרי מאמין הכספת האמיתית מוסתרת בארמון בקינגהאם, אך איווי מחליטה לגייס לעזרתה את המהראג'ה דיליפ סינג דיליפ על מנת למצוא את שרטוטים של הבניין. הטמפלרים מצליחים לתפוס את השרטוטים ראשונים. בנוסף לחיפושים אחר פיסת העדן, איווי גם עוזרת לתקן את ההשלכות ההרסניות והבלתי נמנעות שהותירו אחריהם החיסולים של ג'ייקוב, כגון מחסור בחומרי רפואה וגרימת אינפלציה.

לאחר שכל עוזריו מתים, סטאריק מחליט לרדוף אחרי פיסת העדן באופן אישי. במהלך כל החלק האחרון של המשחק, הדעות השונות של התאומים מגיעים לנקודת רתיחה כשג'ייקוב ואיווי נכנסים לוויכוח שנסוב על פזיזותו של ג'ייקוב ועל חוסר המעש לכאורה של איווי. הנרי מזהיר את התאומים כי סטאריק מתכנן לפרוץ לארמון בקינגהאם, לגנוב את פיסת העדן, ולהרוג את כל מנהיגי בריטניה. התאומים פריי מסכימים לעבוד יחד כדי לעצור את סטאריק לפני שיעזבו כל אחד לדרכו. התאומים חודרים אל הארמון, שם הם פוגשים במלכה ויקטוריה ובסטאריק עצמו. סטאריק נועל את התאומים בכספת ומשיג את פיסת העדן לעצמו, דבר המעניק לו כוח והחלמה על אנושית מפצעים. בעבודה משותפת, התאומים פריי וגרין מצליחים להביס ולהרוג את סטאריק. אחרי הקרב, ג'ייקוב ואיווי מחזירים את פיסת העדן לכספת, מיישבים את חילוקי הדעות ביניהם, ומסכימים להמשיך לעבוד יחד. לאות הוקרה על מעשיהם, המלכה ויקטוריה מעניקה לתאומים ולגרין תואר אבירות.

בהווה, כאשר המיקום של פיסת העדן מתגלה ומאושר, שון, רבקה, ומתנקשת רוסייה בשם גלינה וורונינה ממהרים אל הכספת. לרוע מזלם, אוטסו ברג, ויולט דה קוסטה ואיזבל ארדנט מגיעים למקום, שם קרב מתפתח. במהלך הקרב, ברג מאבד את הכרת על ידי גלינה, רבקה נורית ונפצעה על ידי ויולט, ואיזבל נהרגת על ידי שון, בזמן שוויולט נמלטת עם פיסת העדן. במהלך פריצה למחשב של איזבל, המתנקשים מגלים כי הטמפלרים מתכננים להשתמש בפיסת העדן על מנת לבנות "מבשר חיים" מחדש. בנוסף, במהלך הפריצה מתגלה הקלטה המראה כי ג'ונו הפעילה מניפולציות על עובדים חשאיים מסוימים בתוך "אבסטרגו", העובדים מאחורי הקלעים, על מנת לטרפד את החברה, וכי יש לה תוכניות משלה לכל פיסות העדן שהתגלו במהלך סדרת המשחקים. ג'ונו יוזמת מגע עם השחקן דרך הסימולציה, דבר המוביל אותו לתוך מקטע זיכרון חדש, הפעם של לידיה פריי - נכדתו של ג'ייקוב - הנמצאת בלונדון שסועת הקרבות במלחמת העולם הראשונה.

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפשעים הנוראיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התאומים פריי מתיידדים עם סופר בשם הנרי ריימונד, שכתב את הספר פני דרידפול, ועם מעריצו, ארתור קונאן דויל הצעיר. ביחד, הקבוצה חוברת על מנת לחקור סדרה של רציחות מזעזעות ברחבי לונדון. בעודם חוקרים את הרציחות, הקבוצה מבקרת בזירות הפשע, אוספת ראיות, מראיינת עדים וחשודים, ובסופו של דבר פותרת את הפשעים על ידי האשמת העבריינים האמיתיים.

בסופו של דבר, התאומים נקראים אל ארמון בקינגהאם על ידי המלכה ויקטוריה, על מנת לפתור את הרצח של אחד משומריה. בעוד התאומים חוקרים את המקרה, מתברר להם שריימונד הוא זה אשר התחזה לשומר וזייף את מותו, על מנת לגנוב את השרביט של המלכה על ידי חדירה פנימה לארמון וגילוי הקוד של הכספת שמכילה את השרביט. בנוסף, התאומים מגלים כי ריימונד השאיר שורה של רמזי שווא המצביעים על איום פיצוץ הארמון על מנת לחפות על בריחתו. עם זאת, דויל כבר חשף את תוכניתו ויצא לעצור בעדו, אך נכשל והוחזק כבן ערובה על גג הארמון. אחד מהתאומים מצליח להסיח את דעתו של ריימונד בזמן שהשני מתגנב והורג אותו, ומציל את דויל ואת השרביט. בעקבות האירועים, התאומים מעודדים את דויל להתנסות בכתיבת ספרות בלשית.

המהראג'ה האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שיחה עם דיליפ סינג, שסבבה סביב חוסר יכולתו להתחייב לעמו, הנרי גרין מחליט לגייס את עזרתם של התאומים פריי בשכנוע המהראג'ה להשיב את שלטונו. התאומים מצליחים לשחזר מכתבים של סינג לאמו, אשר יורטו על ידי החברה ההודית-בריטית (B.I.C) על מנת לעצור את התכתובתם. שחזור המכתבים מצליח לשכנע סוף סוף את סינג שהוא צריך לפעול.

סינג מצווה על התאומים לאתר ולהציל את זהב פנג'אבי הגנוב, לפני שיסיימו את הסדרת המשלוחים בחזרה להודו. לאחר מכן, סינג מציע להשיג את יהלום קוהינור, יהלום אשר נמצא ברשותה של המלכה ויקטוריה. התאומים משיגים את היהלום על ידי חדירה לאירוע חגיגי שנערך במקום; אולם הנרי מגלה כי היהלום מזויף, ויהלום קוהינור האמיתי למעשה בטוח בידיהם של המתנקשים הבריטיים, בזכות ארב'אז מיר, אביו של הנרי; שמסר את היהלום לאית'ן פריי, אביהם של התאומים פריי.

התאומים חודרים אל מפעלם של "B.I.C" ושמים קץ להפקת הנשק הביולוגי. תוך כדי כך, הם גם מגלים כי ברינליי אלסוורת', חברו הקרוב של סינג, הוא זה שלמעשה עומד מאחורי המזימות נגד המהראג'ה. סינג מארגן פגישה, שם הוא מתעמת מול אלסוורת'. בעזרתה של איווי, אלסוורת' מוכנע, אך כשאיווי ניגשת להרוג אותו, סינג מבקש ממנה לרחם עליו. לאחר האירועים, סינג מודה לתאומים על עזרתם לפני שדרכיו עימם נפרדות, והוא ממשיך להילחם על המורשת שלו.

ג'ק המרטש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל בשנת 1888, 20 שנים לאחר העלילה הראשית. ג'ייקוב פריי נפגש עם מר ויברסברוק, שמוזהר שלא לפרסם את מכתביו של ג'ק, שמעוניין להפיץ פחד בלונדון. לאחר מכן, ג'ייקוב מקבל מידע על עוד רצח שהתרחש ויוצא לחקור אותו. ג'ייקוב עוקב אחרי המרטש, וזה האחרון עוקב אחריו בחזרה. כשהמרטש מתחיל לרדוף את ג'ייקוב, הוא מגלה לו שהוא מכיר אותו באופן אישי, וכן הוא בעל יכולות של מתנקשים. לאחר שנמלט, ג'ייקוב מגיע לדירתו, אבל המרטש מגיע ומתקיף שוב; הורג לכאורה את ג'ייקוב.

בעקבות התקרית, איווי פריי חוזרת מהודו, לאחר שקיבלה הזמנה מג'ייקוב זמן קצר לפני כן, שם היא מתקבלת על ידי מפקח המשטרה, פרדריק אברליין, שמודיע לה כי ג'ייקוב נעדר ונחשב מת. בנוסף, פרדריק אומר לה שהיא עלולה להיות המתנקשת האחרונה בלונדון, והיחידה שמסוגלת לעצור את המרטש. לאחר מציאת דירתו של ג'ייקוב, איווי לוקחת כלי נשק מהאחווה ההודית ומסיקה כי המרטש הוא למעשה זה שהתנקש בג'ייקוב. לאחר מכן, איווי הורגת את סגניו של המרטש שלקחו על עצמם את פשעיו ומשחררת מספר אסירים שהוא מחזיק כבני ערובה. כל אותו הזמן, המרטש עוקב אחר איווי.

ככל שמקרי רצח רבים מתגלים, המפקח אברליין מתחיל ללחוץ על איווי למצוא את המרטש במהירות; לאחר הרציחה הסופית של המרטש, המפקח אברליין מאיים להטיל על איווי את האשמה, אלא אם היא תמצא את המרטש האמיתי, ואיווי נודרת לעצור את המרטש או למות בניסיון. איווי שבה ובוחנת את כל זירות הפשע הישנות שלו ומוצאת רמזים נסתרים שמובילים אליו, ובנוסף לזאת, לומדת שכל הנשים שהוא הרג היו מתנקשות. מאוחר יותר, איווי מוצאת הודעה שהמרטש הותיר אחריו. בהודעה, המרטש מגלה כי הוא לא סלח לג'ייקוב על כך שלא הגן על אמו, שנהרגה על ידי אנשיו של סטאריק. איווי מסיקה כי המרטש מחכה לה במוסד לחולי הנפש אשר נמצא בלמבת', שם הוא נכלא לפני שג'ייקוב גייס אותו לשורות האחווה. בינתיים, המרטש חוזר אל המוסד ורוצח את הרופאים שעינו אותו. איווי מגיעה זמן קצר לאחר מכן, והורגת את המרטש בקרב. לאחר מכן, היא מוצאת את ג'ייקוב, הכלוא אך עדיין חי. לאחר שהמרטש נהרג על ידי איווי, המפקח אברליין מסכים לחפות על זהותו של המרטש כמתנקש, על מנת להגן על אחוות המתנקשים הלונדונית.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

"יוביסופט קוויבק" פיתחו את "Syndicate", בשיתוף עם שמונה אולפנים אחרים ממונטריאול, סינגפור, אנסי, מונפלייה, צ'נגדו, שנחאי, קייב ורפלקשיינס. צוותים מבית "יוביסופט סופיה" מברצלונה וטורונטו גם הם היו מעורבים בהשלמת המשחק.

לאחר שהפכו למותג בזכות תרומתם למשחקים קודמים של Assassin's Creed, "יוביסופט קוויבק" דיווחו כי הם עובדים על פיתוח המשחק הבא בסדרה במשך המון זמן, וכי הם משתפים פעולה באופן הדוק עם "יוביסופט מונטריאול", שתרמו משמעותית למשחק כולל הפקת ציוני הדרך של לונדון, יצירת קהל "חיי ונושם" ושיפור ההחלקות של הפארקור.

"יוביסופט סינגפור", שהובילו את המשחקיות של Assassin's Creed III, התמקדו בפיתוח המשימות לאורך נהר התמזה. "יוביסופט אנסי" היו אחראים על פיתוח בסיס הפעולות של התאומים פריי וכנופיית "העורבים", ששוכן בתוך קרון רכבת דינמי שנע לאורך כל לונדון, שם יש לשחקן אפשרות לקבל על עצמו משימות צד, שאם יצלח אותן, הוא יוכל לבסס את הכנופיה שלו היטב ולחזק אותה.

אחד מהרבעים של המשחק, וייטצ'אפל, פותח על ידי "יוביסופט מונפלייה", שעבדו גם על משימות צד הקשורות לדמויות היסטוריות (כגון: אלכסנדר גרהם בל, צ'ארלס דיקנס וצ'ארלס דרווין) בחלקים ספציפיים בתוך המשימות העיקריות. "יוביסופט רפלקשיינס", שנודעו בפיתוח משחקי מרוצים, עבדו על יצירת הכרכרות בהן ניתן לנוע בעולם החופשי ועל פעילויות צדדיות שכוללות מרוץ כרכרות.

"יוביסופט צ'נגדו" עבדו על פיתוח המגוון הרחב של הסירות, הנכסים בסביבה והאנימציות של הקהל, בעוד ש"יוביסופט שנחאי" טיפלו בארכיטקטורה ואופיים של הנכסים. "יוביסופט קייב" עבדו על הבאת המשחק לגרסת ה-PC, מה שעשו עם קודמיו בסדרה.

הפסקול הארוך, שאורכו כ-3 שעות והולחן על ידי אוסטין וינטורי, נועד "לעורר את התעוזה והסרקזם" של שני הגיבורים של המשחק.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול של המשחק הולחן על ידי המלחין האמריקאי אוסטין וינטורי. השירים הליריים במשחק, המכונים "בלדות רצח", חוברו על ידי וינטורי ולהקה אוסטרלית בשם "טריפוד". הפסקול שוחרר בגרסת MP3 באמזון וב-iTunes ב-23 באוקטובר 2015.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קיבל ביקורות חיוביות. האתרים "GameRankings" ו-"Metacritic" (כל אחד בהתאמה) נתנו לגרסת Xbox one של המשחק את הציון 82.27% בהתבסס על 22 ביקורות ו-78/100 בהתבסס על 22 ביקורות, ולגרסת הפלייסטיישן 4, את הציון 77.80% 4 בהתבסס על 56 ביקורות ו-76/100 בהתבסס על 86 ביקורות ולגרסת ה-PCאת הציון % 70.20 בהתבסס על 5 ביקורות ו-74/100 בהתבסס על 14 ביקורות.

הכתבת אלקסה קוריאי מ-"GameSpot" שיבחה את המשחקיות של מערכת הלחימה החדשה של "Syndicate", את היופי של מפת לונדון ואת התוספת של משגר החבל, וקראה למשחק "תשואת ניצחון עבור הזיכיון". דניאל קרופה מ-"IGN" העניק למשחק את הציון 8.2/10, ושיבח את העיצוב של העיר ואת העלילה הקלילה כנקודות גבוהות עבור המשחק, אך מתח ביקורת על הלחימה החוזרת, אף על פי שטען שהלחימה של המשחק הנוכחי עדיין יותר טובה מאשר של "Unity". ברט מקדונסקי מ-"Destructoid" העניק למשחק את הציון 7.5/10, ושיבח את הייחודיות של משימות ההתנקשות של המשחק. עם זאת, הוא גם ביקר את מכניקת הלחימה בזמן נהיגה בכרכרה. כריסטופר ליווינגסטון העניק למשחק את הציון 66/100, ושיבח את הדמויות ואת המשימות העיקריות, אך ציין כי משימות הצד חוזרות אחת על השנייה ולא מהנות, ועוד ציין כי "החידוש מסתיים שעות לפני שהמשחק עצמו מסתיים".

בדצמבר 2015, "Game Informer" דירג את המשחק כמשחק הטוב ביותר הרביעי בסדרת "Assassin's Creed" עד כה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Syndicate בוויקישיתוף