Four tet

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Four tet
לידה ספטמבר 1977 (בן 46)
פאטני, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kieran Miles David Hebden עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Four Tet עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר אליוט עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אלקטרוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Output Recordings, טקסט רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.fourtet.net
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הבדן ב-2008

קִיאֶרֶן הֶבּדֶןאנגלית: Kieran Hebden; נולד ב-1978), הידוע בעיקר בשם הבמה פוֹר טֶט (Four Tet), הוא מוזיקאי פוסט-רוק ואלקטרוני אנגלי. הבדן צמח בראשונה כחבר בלהקה Fridge לפני שביסס עצמו כאומן סולו.

במקור, לטובת גישה אבסטרקטית יותר, הבדן נמנע מלעצב את המוזיקה שלו לכדי פורמט של שיר פופ טיפוסי – הסאונד והמלודיות משלבים אלמנטים של היפ הופ, אלקטרוניקה, טכנו, ג׳אז, גריים ומוזיקת פולק. היצירות החדשות שלו מושפעות עמוקות ממוזיקת האוס.

הבדן גם מיקסס טרקים של אומנים כמו Aphex Twin, CHVRCHES, Coldplay, Ellie Goulding, Explosions in the Sky, Super Furry Animals, Radiohead, Manic Street Preachers, Sia ו-Black Sabbath. בנוסף, הוא הפיק שני אלבומים להרכב הפסיכדליה האלתורי Sunburned Hand of Man. העבודות האחרונות של הבדן כוללות מספר יצירות אלתוריות עם מתופף הג׳אז Steve Reid כמו גם שיתופי פעולה עם Burial ועם Thom Yorke.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיארן הבדן נולד בלונדון לאם דרום-אפריקאית והודית, ולאב מרצה סוציולוגיה בריטי. הוא פקד את Elliott School שב-Putney, שם הקים את הלהקה Fridge עם חבריו לכיתה Adem Ilhan ו-Sam Jeffers. הלהקה חתמה על חוזה הקלטות כשהבדן היה בן 15, והוציאה את אלבום הבכורה שלה Ceefax עם חברת התקליטים של Output Recordings במרץ 1997.

עבודת הסולו הראשונה של הבדן הייתה הסינגל ״Double Density״ משנת 1997, ששוחרר גם הוא ב-Output Recordings תחת שם הבמה 4T Recordings. הוא החל לשחרר חומרים כ-Four Tet ב-1998 עם הסינגל ״Thirtysixtwentyfive״ (36 דקות, 25 שניות). מאוחר יותר באותה שנה, הוא הוציא לאור סינגל נוסף, ״Misnomer״ בעל השפעות הג׳אז. אלבום הבכורה של Four Tet מ-1999 Dialogue, גם הוא עם Output Recordings, שילב תיפוף היפ הופ עם סימפולי ג׳אז דיסוננטי. בהמשך יצאה היצירה האחרונה של Four Tet תחת Output Recording, סינגל A-side ״Glasshead/Calamine".

בסוף 1999, Warp Records שחררו את Warp 10 + 3: Remixes, אוסף של רמיקסים לציון עשר שנים ל-Warp. הבדן תרם את מה שנחשב לנקודת הפריצה שלו, רמיקס לרצועה הראשונה של Selected Ambient Works Vol. II של Aphex Twin.

ב-2001, Pause, אלבומו השני של Four Tet, שוחרר תחת Domino Records. באלבום זה הבדן השתמש יותר במוזיקת פולק ובסימפולים אלקטרוניים, מה שבמהרה נטבע כ-״folktronica״ על ידי התקשורת במטרה לתייג את הסגנון (לעיתים קרובות הוא משויך גם לאומנים כמו Isan ו-Gravehurst). במאי 2003 Rounds שוחרר. שלושה סינגלים שוחררו מהאלבום: ״She Moves She״, ״As Serious as Your Life״ ו-״My Angel Rocks Back and Forth״. הסינגל האחרון שוחרר כ-EP שכלל רמיקסים של צמד האלקטרוניקה Icarus ושל Isambard Khroustaliov לצד רצועות נוספות של הבדן ״I've Got Viking in Me״ ו-"All the Chimers״.

בתחילת 2003, Four Tet פתח עבור Radiohead בסיבוב ההופעות האירופאי שלהם. רמיקס של השיר ״Scatterbrain״ מ-Hail to the Thief, אלבום האולפן השישי של Radiohead יצא בנובמבר 2003 בתור B-side לסינגל ״5 = 2 + 2״, ומאוחר יותר נכלל ב-EP שלהם מ-2004 COM LAG. בנוסף, הבדן היה בין האנשים שהודו ל-Radiohead בספרון שצורף למהדורה המיוחדת של אלבומם In Rainbows מ-2007.

אלבום לייב, Live in Copenhagen 30th March 2004, יצא באפריל 2004 במהדורה מוגבלת שהייתה זמינה באופן בלעדי באתר האינטרנט של Domino Records.

במרץ ובאפריל 2005, Four Tet העלה שתי הופעות של מוזיקה אלתורית בשיתוף עם מתופף הג׳אז Steve Reid בפריז ובלונדון. הוא גם הופיע באלבום Spirit Walk של ההרכב של Steve Reid ב-2005. שיתוף פעולה זה הורחב לכדי סדרה של סיבובי הופעות בינלאומיים, לצד שחרור של שני אלבומים, The Exchange Session Vol.1 ו-The Exchange Session Vol.2 במהלך 2005 ו-2006.

אלבום האולפן הרביעי שלו, Everything Ecstatic, יצא ב-Domino ב-23 במאי 2005. הווידאו של הסינגל הראשון, ״Smile Around the Face״, מציג את Mark Heap. ב-7 בנובמבר 2005, Domino הוציאו גרסת DVD של Everything Ecstatic שהציגה קליפ וידאו עבור כל רצועה באלבום, בנוסף ל-CD עם חומרים חדשים, Everything Ecstatic Part 2, שמאוחר יותר היה זמין ב-EP.

הבדן, תחת השם Four Tet, מיקסס טרקים למגוון רחב של אומנים כגון Tegan and Sara, Madvillain, Andrew Bird, Bloc Party, Super Furry Animals, Beth Orton, Badly Drawn Boy, CYNE, The Notwist, Boom Bip, Battles, Kings of Convenience, Lars Horntveth, Bonobo, The xx, Thom Yorke ו-Radiohead. ב-25 בספטמבר 2006, Domino Records שחררו את Remixes, אוסף כפול של רמיקסים של Four Tet. אלבום EP חדש Ringer יצא ב-21 באפריל 2008.

בשנת 2008, הבדן שיתף פעולה עם המלחין David Arnold כדי לכתוב את ״Crawl, End Crawl״, השיר של כתוביות הסיום של הסרט ״קוונטום של נחמה״.

בשנת 2009, הבדן עבד על שיתוף פעולה סודי עם מי שהיה חברו לספסל הלימודים Burial. הסינגל שוחרר עם עטיפה שחורה חלקה ללא הערות אלבום או פרטים על התקליט, פרט לשמות האומנים ולשמות הטרקים: ״Moth״ ו-״Wolf Cub״. הסינגל זכה לשבחים מהמבקרים.

בנובמבר 2009, פרטים על אודות האלבום החמישי של Four Tet השתחררו. האלבום, There Is Love in You, יצא ב-25 בינואר 2010. לאלבום קדמה מהדורה מוגבלת של הסינגל ״Love Cry״.

בשנת 2011, הבדן הוציא סינגל משותף עם Burial ועם Thom Yorke שנקרא "Ego/Mirror״. הוא החל לשחרר מוזיקה תחת השם הבדוי Percussions. הוא נבחר על ידי Caribou להופיע בפסטיבל ATP Nightmare Before Christmas שהם אצרו במשותף בדצמבר 2011 ב-Minehead שבאנגליה.

בשנת 2012 הבדן שיתף פעולה עם Burial פעם נוספת בטרק Nova.

Pink, אלבומו השישי של Four Tet שהכיל שמונה רצועות, שש מהן שכבר שוחררו בעבר כסינגלים, שוחרר ב-20 באוגוסט 2012 דרך Text Records, חברת התקליטים של הבדן עצמו. הבדן עקב אחרי Pink עם 0181 ב-15 בינואר 2013. 0181 הוא אוסף של חומרים שלא שוחררו מהשנים 1997–2001.

הבדן שחרר את אלבומו השביעי, Beautiful Rewind, באוקטובר 2013, ואת אלבומו השמיני Morning/Evening ביולי 2015.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Four tet בוויקישיתוף