Foxtrot (אלבום)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Foxtrot
אלבום אולפן מאת ג'נסיס
יצא לאור 6 באוקטובר 1972
הוקלט אוגוסט 1972
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 51:08
חברת תקליטים כריזמה רקורדס, וירג'ין רקורדס, אטלנטיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דייוויד היצ'קוק
כרונולוגיית אלבומים של ג'נסיס
Nursery Cryme
(1971)
Foxtrot
(1972)
Genesis Live
(1973)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Foxtrot הוא אלבום האולפן הרביעי של להקת ג'נסיס הבריטית משנת 1972, והשני של הרכבה ה"קלאסי" של הלהקה, שכלל את פיטר גבריאל, טוני בנקס, מייק רת'רפורד, פיל קולינס וסטיב האקט.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלבום שישה שירים, והוא מזכיר בסגנונו המוזיקלי את אלבומה הקודם של הלהקה Nursery Cryme.

Foxtrot הוא גם האלבום הראשון של ג'נסיס שנכנס למצעד האלבומים הבריטי במקום ה-12, אך האלבום נכשל להגיע למצעדים בארצות הברית. זה גם לא היה האלבום הראשון של ג'נסיס להגיע למצעדים בעולם: Trespass הגיע למקום ה-1 בבלגיה בשנת 1971, וזמן קצר אחרי הגיע האלבום Nursery Cryme למקום החמישי באיטליה. Foxtrot הגיע גם למקום ה-4 במצעד האיטלקי.

"Watcher of the Skies" ו-"Get 'Em Out by Friday" הופיעו באלבום ההופעה של הלהקה Genesis Live משנת 1973. "Supper's Ready" נוגן באלבום ההופעה Seconds Out משנת 1977 (עם פיל קולינס על השירה וצ'סטר תומפסון על התופים), במארז התקליטורים מ-1998 Genesis Archive 1967–75, ומארז התקליטורים מ-2008 Genesis 1970–1975.

שם האלבום הוא כנראה מחווה למלוטרון (מדגם Mark II) בו השתמש טוני בנקס באותה תקופה, שכלל את הפוקסטרוט כאחד מן מהמקצבים המתוכנתים בו מראש. המילים "the fox on the rocks" ("השועל על הסלע") מתכוונות להדמות שבעטיפת האלבום. המילים הללו נמצאות בחלק "Willow Farm" מ-"Supper's Ready". דמותה האישה עם השמלה האדומה וראש השועל, הפכו לאחת מתחפושותיו הראשונות של פיטר גבריאל.

האלבום כלל שני קטעים מצליחים "Watcher of the Skies" ו-"Supper's Ready" למרות אורכו הלא רגיל (23 דקות). שני שירים אלו הפכו את "Foxtrot" לאחד מארבעת האלבומים הגדולים ביותר של ג'נסיס בתקופתה ה"מתקדמת" ובז'אנר הרוק המתקדם בכלל יחד עם Nursery Cryme, Selling England by the Pound ו-The Lamb Lies Down on Broadway.

עטיפת האלבום צוירה על ידי פול וויטהד ידידו של הסולן פיטר גבריאל אשר צייר את העטיפות של שני האלבומים הקודמים של הלהקה. העטיפה מראה אישה בעלת ראש שועל, בעקבות השיר של ג'ימי הנדריקס, Foxy Lady. השועלה מוזכרת גם בשיר האחרון.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צד א'
מס' שם משך
1. Watcher of the Skies 7:23
2. Time Table 4:45
3. Get 'Em Out by Friday 8:36
4. Can-Utility and the Coastliners 5:44
צד ב'
מס' שם משך
5. Horizons 1:41
6. Supper's Ready 22:58

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]