Girls Aloud

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Girls Aloud
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון, אנגליה
תקופת הפעילות 2012–2013 • 2002 – 2009
סוגה פופ
חברת תקליטים Polydor, Fascination
www.girlsaloud.co.uk
פרופיל ב-IMDb
חברים
שריל קול
נדין קויל
שרה הרדינג
ניקולה רוברטס
קימברלי וולש
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Girls Aloud היא להקת בנות בריטית שנוצרה בתוכנית המציאות "Popstars: The Rivals" בשנת 2002. הלהקה, שחברותיה הן שריל קול, נדין קויל, שרה הרדינג, ניקולה רוברטס וקימברלי וולש, הפכה לאחת מלהקות הבריטיות המצליחות ביותר בעשור, כולל שבירת שיא בשל הכנסת 20 סינגלים ברצף לעשרת המובילים במצעדי הפזמונים הבריטיים. הלהקה מכרה יותר מארבעה מיליון עותקים מאלבומיה, ועל-פי גינס, זוהי להקת הבנות המצליחה ביותר שנוצרה מתוכנית מציאות. ללהקה מספר הישגים כגון להקת הבנות הכי מצליחה בעשור, להקת הבנות בעלת מספר הסינגלים הרב ביותר בטופ 10 - 21 שירים. בבריטניה מכרה להקה יותר מ-4.3 מיליון סינגלים, ו-4 מיליון אלבומים כאשר האוסף האחרון "עשר" מכר רק 156,000. בארצות הברית הלהקה אינה מוכרת אך מכרה 80,000 שירים וכ-8000 אלבומים דרך הורדות חוקיות.

ב-20 במרץ 2013, הכריזו בנות הלהקה על הפירוקה באופן רשמי דרך הטוויטר.

הקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יסודה של הלהקה נוצר בשיתוף עם הקהל הבריטי בתוכנית הטלוויזיה ITV1- "כוכבי פופ – התחרות (או המתחרים)" (Popstars: The Rivals). "Girls Aloud" הן התוצאה של מבחני מיון אשר נמשכו מעל לחצי שנה, בהם נבחנו יותר מ-10,000 בנות מכל רחבי בריטניה. במהלך התוכנית, כאשר נותרו עשר המועמדות האחרונות, הקהל הבריטי בחר את חמש הזוכות.

רעיון הבסיס של תוכנית הטלוויזיה "כוכבי פופ - התחרות", היה הקמת שתי להקות – להקת בנים ולהקת בנות, אשר יתחרו על המקום הראשון במצעד הלהיטים הבריטי שנערך בחג המולד. ניהול להקת הבנות יועד ללואיס וולש, בזמן שפיט ווטרמן (סטפס) יהיה מנהלה של להקת הבנים (One True Voice). בהתחשב בשוק הצרכנים של להיט חג המולד הזוכה - ילדות המתאהבות בחברי להקות בנים, ניתנו להם סיכויים גבוהים לזכייה. One True Voice הוציאו לאור סינגל בכורה, ביצוע מחודש לשירם של ה"בי ג'יז" – "Sacred Trust", בעודם ממשיכים את המסורת של כוכבי-פופ מתוכניות מציאות, המוציאים תחת ידם גרסאות כיסוי של אמנים מוכרים.

אולם בלהקת "Girls Aloud", הרעיון היה שונה. לאחר שלואיס וולש וחברת התקליטים "Polydor Records" פגשו את עשר המועמדות הסופיות, עלה הרעיון שהסינגל, אותו תשחרר להקת הבנות המנצחות, יהיה "קסנומניה" – שיר אשר ישמע כתערובת המורכבת מהשירים המוצלחים של השנה האחרונה, בתוספת של סינטיסייזרים של שנות השמונים, וליינים של תופים וגיטרות בס. בשביל להיות "בטוחים", נערכה גם הקלטה של המנון חג המולד "Stay Another Day", אך בסופו של דבר השיר לא שוחרר כסינגל, אלא רק תוספת לסינגל הבכורה "Sound of the Underground". שיר הבכורה הוערך ונתמך על ידי העורכים המוזיקליים של תחנות הרדיו, אשר העדיפו את הצליל של "Girls Aloud" על פני "One True Voice". לבסוף, הלהקה הוכרזה כזוכה בלהיט מספר אחת במצעד חג המולד במהלך שידור של התוכנית "כוכבי פופ - התחרות".

הסינגל החזיק במקום הראשון ארבעה שבועות רצופים, בעודו נמכר בכ-300,000 עותקים במהלך השבוע הראשון בלבד, ונעשה לאחד מחמשת הסינגלים הנמכרים ביותר של שנת 2003. בזמן ששהו במקום הראשון, One True Voice כבר צנחו מעשרת הגדולים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2004–2002: Sound of the Underground[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה בזמן הופעה בשנת 2005

לאחר ההצלחה הגדולה לה זכה הסינגל "Sound of the Underground", החלה הלהקה בהקלטות לקראת אלבום הבכורה שלהן.

במאי 2003, לפני יציאת אלבומן הראשון, יצא הסינגל השני של הלהקה, "No Good Advice". השיר אשר המשיך את הקו האנרגטי של קודמו, הצליח להתברג אל המקום השני במצעד הלהיטים הבריטי, וגרם לסקרנות לעבר אלבומן של הבנות.

ב-26 במאי 2003, יצא לאור האלבום "Sound of the Underground". האלבום נכנס אל המקום השני במצעד המכירות, בשל מכירות של 37,077 עותקים. האלבום, אשר זכה לביקורות טובות מצד המבקרים, הכיל שירים אשר נכתבו על ידי בריאן מקפדן, חבר להקת וסטלייף לשעבר ועדל ליץ', חברת "B*Witched" לשעבר. הסינגל השלישי "Life Got Cold" יצא באוגוסט 2003, ונכנס אל המקום השלישי במצעד הלהיטים הבריטי.

בנובמבר 2003 הקליטה הלהקה חידוש לשיר "Jump" של להקת ה"Pointer Sisters", והשיר נכנס אל פסקול הסרט "אהבה זה כל הסיפור". השיר יצא כסינגל ונכנס למקום השני במצעד הלהיטים, ועזר למכירות אלבומן, אשר קיבל מעמד פלטינה לאחר ששוחרר מחדש בדצמבר 2003. הגרסה המחודשת של האלבום כללה עטיפה חדשה ושלושה שירים חדשים: "Jump" כסינגל המקדם את המהדורה החדשה, "You Freak Me Out" אשר הופיע בפסקול הסרט "שישי הפוך", וחידוש ל"Girls on Film" של להקת דוראן דוראן.

האלבום "Sound of the Underground" מכר סך-הכל 330,000 עותקים, ונחשב לאלבום הכי פחות מצליח של הלהקה.

2005–2004: What Will the Neighbours Say?[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הפסקה קצרה, חזרו הבנות עם סינגל חדש, "The Show" ביוני 2004, והודיעו על אלבום שני אשר יצא בקרוב. הסינגל הראה מראה חדש של הבנות, וכל המופעים לקידום הסינגל לוו בחמישה כיסאות עם שמות חברות הלהקה, כיסאות אלו הופיעו גם על עטיפת הסינגל. הסינגל נכנס למקום השני במצעד הלהיטים הבריטי וזכה להצלחה גדולה ברחבי אירופה. הסינגל הבא, "Love Machine" יצא בספטמבר של אותה שנה וגם הוא נכנס למקום השני במצעד.

בנובמבר 2004, רגע לפני שחרור האלבום, יצא הסינגל "I'll Stand by You", חידוש ללהיט של להקת "The Pretenders". הסינגל נכנס לפסגת מצעד הלהיטים הבריטי ונשאר שם למשך שבועיים, וכל הכנסות הסינגל, אשר נמכר ב-180,000 עותקים, נתרמו למטרות צדקה.

האלבום "What Will the Neighbours Say?" יצא ב-29 בנובמבר 2004 ונכנס למקום השישי במצעד המכירות הבריטי. לאור ההצלחה הרבה של האלבום והסינגלים שיצאו מתוכו, הודיעו הבנות על תחילת סיבוב הופעות ברחבי אירופה, אשר החל במאי 2005 ונקרא "Will the Neighbours Say? Live". האלבום מכר יותר מ-400,000 עותקים בחודש הראשון ליציאתו והגיע למעמד פלטינה, וזכה להצלחה גדולה יותר משל אלבומן הראשון.

הסינגל האחרון, "Wake Me Up", יצא בפברואר 2005. הסינגל רק למקום הרביעי והפך לסינגל הראשון אשר לא מצליח להיכנס לשלושת המובילים, אמנם היה לסינגל השמיני של הלהקה המצליח להגיע לחמשת המובילים במצעד הלהיטים.

2006–2005: Chemistry[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיימו את סיבוב ההופעות של אלבומן השני, החלו הבנות לעבוד על אלבומן הבא, השלישי במספר. הסינגל הראשון מתוך האלבום אשר נקרא "Chemistry" יצא באוגוסט 2005 ונקרא "Long Hot Summer". הסינגל אמנם נכנס למקום השביעי במצעד הלהיטים הבריטי ונחשב לכישלון, אך המשיך את השיא של הכנסת כל הסינגלים שלהן לעשרת המובילים. הסינגל הבא, "Biology", החזיר את הבנות למקום הרביעי במצעד הלהיטים הבריטי.

האלבום "Chemistry" יצא לאור ב-5 בדצמבר 2005. האלבום הכיל את השיר "Watch Me Go", אותו כתב ג'יי סי שזיי, חבר להקת אן סינק לשעבר. האלבום הגיע רק למקום 11 במצעד המכירות הבריטי והיה למיקום הכי נמוך של אלבום של הלהקה, למרות שהביקורות שיבחו את האלבום. האלבום מכר בסך-הכל 350,000 עותקים בבריטניה והגיע למעמד פלטינה. הסינגל הבא, חידוש לשירה של דיסי לי, "See the Day" יצא בשבוע של חג המולד ומוקם במקום התשיעי במצעדי המכירות.

ביוני 2005 הוציאו הבנות את הDVD הראשון שלהן אשר נקרא "Girls on Film", וכלל הופעות טלוויזיוניות ואת שמונת הקליפים של הלהקה.

הלהקה נסעה לאוסטרליה וניו זילנד על מנת לקדם את אלבומן "Chemistry" והוציאו את הסינגל "Biology" באוסטרליה, אשר נכנס למקום ה-26 במצעד הלהיטים האוסטרלי.

"Whole Lotta History" היה לסינגל הרביעי והאחרון מ"Chemistry". הסינגל, אשר יצא במרץ 2006, היה לסינגל הראשון אשר נכנס למצעד הלהיטים בשל הורדות דיגיטליות רבות בלבד. בעקבות ההורדות הרבות, הסינגל השיג את המקום השישי במצעד הבריטי. הקליפ לסינגל צולם בפריז.

סיבוב ההופעות השני של הלהקה החל במאי 2006 ונקרא "Chemistry Tour". הבנות הופיעו ברחבי במות ענק בבריטניה, והופיעו בסך-הכל לעיני 100,000 אנשים. באותו חודש, הלהקה עברה לחברת-בת של חברת ההקלטות שלה, החברה החדשה נקראה "Fascination Records".

2007–2006: The Sound of Girls Aloud[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2006 הודיעה הלהקה באתר הרשמי שלהן כי ישחררו אוסף להיטים של כל הסינגלים ושירים חדשים נוספים. האוסף המדובר יצא לאור ב-30 באוקטובר 2006, והגיע לפסגת מצעד המכירות הבריטי. האוסף שוחרר גם במהדורה מוחדשת הכוללת דיסק בונוס המכיל שירים בביצוע חי, ושני שירים חדשים: "Singapore" וחידוש לשירה של בלונדי, "Hanging on the Telephone". מאז יציאתו, מכר האלבום יותר מ-850,000 עותקים בבריטניה וקיבל מעמד פלטינה כפולה. כמו כן, זהו האלבום הנמכר והמצליח ביותר של הלהקה עד היום.

הסינגל שיצא לקידום אלבום האוסף היה "Something Kinda Ooooh", שיר חדש אשר יצא באוקטובר 2006. הסינגל זכה להצלחה גדולה בבריטניה וכבש את פסגת מצעד הלהיטים הבריטי. הסינגל השני והאחרון, חידוש לשירה של הזמרת טיפאני, "I Think We're Alone Now" והגיע למקום הרביעי במצעד הלהיטים, והפך לסינגל ה-14 אשר הלהקה מצליחה להכניס לעשרת המובילים ולסינגל ה-11 הנכנס לחמשת המובילים, יותר מכל להקת בנות בהיסטוריה הבריטית. השיר היה גם לשיר הנושא של הסרט "יצאת גבר".

במרץ 2007 הוציאה הלהקה חידוש ללהיט של להקת אירוסמית', "Walk This Way", בשיתוף להקת הבנות הבריטית שוגאבייבז. הסינגל נכנס לפסגת מצעד הלהיטים הבריטי, ומכר יותר מ-100,000 עותקים, כאשר כל הכנסותיו נתרמו לצדקה. במאי של אותה שנה, יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות הבא שלה, "The Sound of Girls Aloud: The Greatest Hits Tour". הלהקה הופיעה בבמות ענק ברחבי בריטניה ואירלנד, ויותר מ-150,000 חזו בהופעה.

2007-2008: Tangled Up[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה בזמן הופעה בשנת 2008

ביולי 2007 הודיעה הלהקה על יציאת אלבום חדש לקראת סוף השנה, כאשר הסינגל הראשון יהיה "Sexy! No No No...". באוגוסט יצא הסינגל ונכנס למקום החמישי במצעד הלהיטים הבריטי. הסינגל זכה להצלחה גם ביוון, סלובניה ופולין.

האלבום הרביעי של הלהקה יצא לאור ב-19 בנובמבר 2007, ויקרא "Tangled Up". הסינגל השני שהשתחרר היה "Call the Shots". הסינגל השלישי שיצא בחודש מרץ הוא "cant speak french" שהגיע רק למקום ה-9 במצעד הבריטי.

2008-2009: Out of Control[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 בנובמבר 2008 יצא האלבום החמישי של הלהקה שנקרא "Out of Control". הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "The Promise" והגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. הסינגל השני היה "The Loving Kind". הסינגל השלישי שיצא מהאלבום יצא לאור ב-27 באפריל 2009 ונקרא "Untouchable".האלבום זכה להצלחה עצומה בבריטניה, הגיע למקום הראשון וכן הגיע למעמד פלטינה כפולה על מכירות של למעלה מ-600,000 עותקים.

האלבום הוא האלבום השני המצליח ביותר מבחינה מסחרית של הלהקה אחרי אלבום האוסף "The Sound of Girls Aloud".

2012-2013: אלבום אוסף Ten ופירוק הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחברות הלהקה פנו כל אחת לדרכה (חלקן שחררו אלבומי סולו משלהן) הן צפויות לחזור עם אלבום חדש. ב-15 באוקטובר 2012 פורסם במשתמש ה-YouTube הרשמי של הלהקה סרטון קצר של החמישייה הולכת בקצב מתואם שברקע מתנגנת מוזיקת דאנס. הסרטון לווה בכותרת "...Coming Friday October 19th". עם הסרטון, באתר האינטרנט הרשמי של הלהקה הופיעה ספירה לאחור. ב-16 באוקטובר 2012 פורסם באותו משתמש סרטון אודיו של השיר והסינגל החדש Something New. ב-19 באוקטובר 2012 (אותו היום בו הספירה לאחור באתר הרשמי נגמרה) פורסם הקליפ לשיר, והבנות הכריזו שאלבום הקאמבק שלהן ישוחרר ב-26 בנובמבר 2012, והוא יקרא "Ten" (בעברית: עשר).

ב-20 במרץ 2013 בסוף ההופעה האחרונה בליברפול הודיעו חברות הלהקה דרך טוויטר כי הן מתפרקות וכי "הגיעו לסוף הדרך".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן

  • 2003: Sound of the Underground
  • 2004: What Will the Neighbours Say?
  • 2005: Chemistry
  • 2007: Tangled Up
  • 2008: Out of Control

אלבומי אוסף

  • 2006: The Sound of Girls Aloud: The Greatest Hits
  • 2008: Girls A Live
  • 2009: Out of Control: Live from the O2
  • 2009: Singles Box Set'
  • 2012: Ten

אלבומי רמיקס

  • 2007: Mixed Up

אלבומי DVD

  • 2002: Popstars: The Rivals
  • 2005: Girls on Film
  • 2005: What Will the Neighbours Say? Live in Concert
  • 2006: Girls Aloud: Off the Record
  • 2006: Girls Aloud: The Greatest Hits Live from Wembley Arena
  • 2007: Get Girls Aloud's Style
  • 2008: Ghosthunting With... Girls Aloud
  • 2008: Tangled Up: Live from The O2 2008
  • 2009: Out of Control Live from The O2 2009
  • 2012: Ten: The Videos
  • 2013: Ten: The Hits Tour

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירות