God of War: Ragnarök

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל המלחמה: ראגנארוק
God of War: Ragnarök
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 9 בנובמבר 2022
סוגה משחק פעולה ממוחשב
פיתוח SIE Santa Monica Studio
הוצאה לאור Sony Interactive Entertainment
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה God of War
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות פלייסטיישן 5
דרישות מערכת
בקרים ג'ויסטיק
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

God of War: Ragnarökתרגום חופשי לעברית: אל המלחמה: ראגנארוק) הוא משחק הרפתקאות-פעולה שמפותח על ידי "Santa Monica Studio" ומופץ על ידי חברת "Sony Interactive Entertainment". המשחק יצא לשוק ב-9 בנובמבר 2022 עבור פלייסטיישן 4 ופלייסטיישן 5,[1] והוא פרקו התשיעי של סדרת "God of War", מבחינה כרונולוגית, והמשך למשחק "God of War" משנת 2018. כמו קודמו, המשחק מבוסס באופן רופף על המיתולוגיה הנורדית, מתרחש בסקנדינביה העתיקה ומתמקד באל המלחמה היווני לשעבר קרייטוס ובבנו הצעיר אטריוס בעוד השניים מוצאים את עצמך בקונפליקט עם האלים. המשחק מתבסס על אירועי ראגנארוק, סדרת אירועים המביאים לאחרית הימים במיתולוגיה הנורדית.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים לאחר מותו של האל בלדור, הפימבולווינטר–החורף הארוך שמודיע על בואה של מלחמת אחרית הימים, ראגנארוק–מתקרב לסיומו. קרייטוס ואטריוס חוזרים הביתה ממסע ציד ונתקלים במארב של פריה, שעדיין מבקשת לנקום את מות בנה. לאחר קרב קצר השניים מצליחים להימנע מההתקלות וחוזרים לביתם. בבית, מוצאים השניים את הזאב של אטריוס, פנריר, ברגעיו האחרונים, אטריוס בלב כואב משחרר את נשמתו של אטריוס בידיעה שאם יישאר במצבו לא ישרוד את הפימבולווינטר. לאחר מכן אטריוס אומר לקרייטוס שהוא צריך קצת זמן לעכל את המוות של פנריר, ובינתיים קרייטוס הולך לישון, וחולם על אשתו פיה, בינתיים צערו של אטריוס הופך אותו לדוב באמצעות קסם ענקים בו הוא עדיין לא שולט.לאחר מכן אביו יוצא לחפש אותו, ומוצא אותו בתור דוב. ולאחר קרב עם אביו, אטריוס המותש חוזר לצורתו האנושית. זמן קצר לאחר מכן, חלומו של אטריוס, שהיה בסוף המשחק הקודם מתגשם, ותור מופיע במפתן ביתם ואליו מצטרף אודין, שכועס על כך שקרייטוס הרג את בולדר, ומציע לסיים את הקונפליקט שלהם עם קרייטוס ,אם אטריוס ינטוש את החיפוש הסודי שלו אחר טיר, אל המלחמה שנעלם. קרייטוס מסרב להצעה, ולכן תור נלחם נגד קרייטוס בשטחים הקפואים של מידגארד, ובינתיים בבקתה, אודין מספר לאטריוס שהוא מצא דרך חדשה למנוע את ראגנארוק ומציע לו לבקר באסגארד כדי לסייע לו, הצעה אליה אטריוס מסרב. בעזרת האחים הגמדים, ברוק וסינדרי; קרייטוס, אטריוס ומימיר מוצאים מקלט בביתו של סינדרי על ענפי עץ העולם, יגדרסיל, בממלכה שבין הממלכות.

כשקרייטוס דורש הסבר לתקרית, אטריוס מודה שהוא וסינדרי חקרו בחשאי את מקדשי הענקים הפזורים ברחבי מידגארד בחיפוש אחר רמזים על מקום הימצאו של טיר. אטריוס לוקח את אביו לראות את הנבואה, בתוך דלת סודית שנמצאת על אחת הציורים במיגארד.על פי הנבואה הענקים משחררים את סקול והוטי, (הזאבים שרודפים אחרי השמש והירח) שאודין כלא כדי למנוע את ראגנרוק ולאחר מכן בנבואה, טיר עתיד להוביל את צבאות הממלכות בראגנארוק. קרייטוס כועס על חוסר הצייתנות של בנו, אך בעצת מימיר מסכים לסייע לו, והשניים יוצאים לחפש את טיר בממלכת הגמדים, סווארטאלפהיים. הם מחלצים את טיר, הפציסיפט מאחת המכרות. לאחר שהגיעו לביתם, אטריוס מחליט להתגנב למקום הימצאה של פריה, על מנת ללמוד ממנה עוד על "לוקי", סינדרי מצליח לשגנע את אטריוס לנסות לדבר עם יורמנגנדור(נחש האגם) לגבי מידע, ואטריוס מתגנב יחד עם סינדרי למיגארד, ושם אטריוס פונה ליורמוגנדור, ויורמנגנדור אומר לו בשפתו "איירון ווד", אטריוס מוותר והולך לפריה, שם הוא מספר לה את כל מה שעברו, ועל הנבואה ושחרורו של טיר, ולאחר ויכוח פריה מסלקת אותו, ואטריוס חוזר לביתו. הקבוצה מחליטה לנסוע לאלפהיים, שם הם מבקרים במקדש של גרואה כדי להבין טוב יותר את נבואת ראגנארוק. באלפהיים הם מגלים שגרואה הסתירה את הנבואה האמיתית, שבה רק אסגארד מושמדת אבל כל שאר הממלכות שורדות תחת מנהיג חדש.

קרייטוס מתווכח עם אטריוס, שמאמין שהוא עתיד להיות המנהיג המנובא- השניים מתווכחים, ולאחר מכן אטריוס הולך בזעם לחדרו ואז בעוד התפרצות של קסם ענקים, אטריוס מוצא את עצמו בממלכת הענקים יוטונהיים, שם הוא פוגש את הענקית אנגרבודה. אנגרבודה מספרת לאטריוס על עתידו המנובא: הוא עתיד להצטרף לאודין ולצפות במותו של אביו במהלך ראגנארוק. אטריוס גם לומד שהענקים העבירו את נשמתם לגולות רוחניות כדי להתחמק מזעמו של אודין, לאחר מכן הם רואים זאב נגרר על ידי דמות גדולה, אנגרבודה מסבירה לאטריוס שזוהי סבתה, ושמאז שהוריה כבר לא בחיים, היא לוקחת בעלי חיים וגונבת להם את נשמתם. לאחר מכן הם מחליטים להגיע לביתה כדי לעזור לזאב, ובמהלך החיפוש שלהם שם, הוא מחייה את אחת מנשמות הענקים בגופו של נחש. לאחר מכן ארטיוס ואנגרבודה נלחמים בסבתה, ולבסוף משחררים את הנשמות שכלאה.

אטריוס חוזר למידגארד, שם קרייטוס הזועם מודיע לו בכעס שהוא נעדר כבר יומיים, אבל הריב נקטע על ידי מתקפה נוספת של פריה. קרייטוס מצליח להפסיק את הקרב כשהוא מציע לעזור לפריה לשבור את הקללה שקושרת אותה למידגארד – פריה מצליחה לעקוף אותה זמנית על ידי הפיכה לנץ. הם יוצאים לממלכת וונאהיים, שם פרייר–אחיה של פריה–מוביל מחתרת כנגד הכוחות הכובשים של אסגארד. קרייטוס מספר לפריה על נסיבות מות משפחתו הראשונה ביוון ועל חוסר הטעם שבנקמה. אחרי שהם שוברים את הקללה, השניים מתפייסים.

עם שובם לבית של סינדרי, קרייטוס ואטריוס חווים ויכוח נוסף בנוגע להתנהגותו המרדנית. אטריוס הנסער בורח מהבית לאסגארד כדי למצוא דרך למנוע את ראגנארוק ובכך למנוע את מותו של אביו. באסגארד, לאטריוס יש מפגש עוין עם היימדאל, שומר אסגארד השחצן, שמופסק על ידי תור ואודין. אודין חושף את התוכנית שלו למניעת ראגנארוק: במקום בו הוא הרג את יימיר וברא את העולם נפער קרע במציאות, שם מסתתר ידע אינסופי. הוא מבקש את מבקש את עזרתו של אטריוס בהרכבת מסכה עתיקה שאיתה ניתן להסתכל לתוך הקרע. מכיוון שלא ניתן להסתכל בקרע ללא המסכה (אודין מסביר לו שכך בעצם הוא איבד את העין שלו) בינתיים בבית, קרייטוס המודאג מבקר אצל הנורנות כדי לשאול על מקום הימצאו של אטריוס; הנורנות חושפות שאטריוס באסגארד ושהיימדאל זומם לרצוח אותו שם. קרייטוס וברוק מחשלים את טבעת הדראופניר לחנית חזקה, המסוגלת לעקוף את יכולותיו של היימדל ולפגוע בו.

תוך כדי חיפוש אחר חלקי מסכה בהלהיים עם בתו של תור, ת'רוד, אטריוס משחרר בטעות את הזאב הענק גארם, שמתחיל לזרוע הרס ברחבי הממלכות. אטריוס מתאחד עם קרייטוס ושניהם מנסים לעצור את גארם. במהלך הקרב, אטריוס מבין שהוא קשר בטעות את נשמתו של פנריר בסכינו ומחייה את פנריר מחדש בגופתו של גארם. כעת, מפויסים, קרייטוס ואטריוס חוזרים למקלט, שם אטריוס חולק את הידע שלו על המסכה של אודין עם שאר חברי הקבוצה, אך הדיון נקטע שנודע להם שפרייר נתפס על ידי חיילי אסגארד. קרייטוס, אטריוס, מימיר ופריה חוזרים לוונהיים כדי לחלץ את פרייר, ובמהלך החילוץ קרייטוס הורג את היימדאל ולוקח ממנו את היאלארהורן, השופר המודיע על תחילת ראגנארוק.

בזמן שפרייר מתאושש, קרייטוס מאפשר באי רצון לאטריוס לחזור לאסגארד ולסיים להרכיב מחדש את המסכה על מנת לגנוב אותה מאודין. לאחר מסע חקירה בניפלהיים ביחד עם תור, אטריוס משלים את המסכה ונמלט אליה חזרה אל המקלט. אטריוס נותן את המסכה לטיר, שלפתע מודיע שיוביל את הצבאות לראגנארוק באמצעות דרך סודית לאסגארד. ברוק חושד בשינוי ההתנהגות הפתאומית של טיר, ודורש ממנו את המסכה. טיר דוקר את ברוק למוות וחושף שהוא למעשה היה אודין בתחפושת, אך רגע לפני שהוא מצליח לברוח קרייטוס חוטף ממנו את המסכה. סינדרי האבל מאשים את אטריוס במותו של ברוק ונוטש את הקבוצה. קרייטוס ואטריוס מבינים שראגנארוק עומד להתחיל ומגיעים למוספלהיים כדי לגייס את ענק האש סורטור שעתיד להשמיד את אסגארד.

בהנהגתו של קרייטוס, הכוחות המאוחדים של הממלכות האחרות מתאספים במידגארד; קרייטוס משמיע את היאלארהורן שפותחת את הדרך לאסגארד, והקרב מתחיל. הקרב מתחיל בחיסרון משעותי לכוחותיו של קרייטוס, אבל המצב מתהפך כשאנגרבודה מגיעה עם פנריר; והנחש שאטריוס הציל ביוטונהיים, שגדל והפך לנחש העצום יורמונגנדר. ת'רוד ואמה סיף נוטשות את צידו של אודין לאחר שמגלות שאודין השתמש בפליטים ממידגארד כמגנים אנושיים. תור שולח את יורמונגנדר אחרוה בזמן באמצעות הפטיש מיולניר ונלחם שוב כנגד קרייטוס. כשקרייטוס משכנע את תור לעבור צד, אודין נועץ את חניתו בחזהו של תור והורג אותו. אודין נלחם נגד קרייטוס, אטריוס, פריה ומימיר, והקבוצה גוברת ומביסה אותו; אטריוס מנפץ את המסכה ולוכד את נשמתו של אודין בגולה רוחנית אותה סינדרי הזועם משמיד. בזמן שסורטור המפלצתי הורס את אסגארד, פרייר מקריב את עצמו כדי להבטיח שכולם יימלטו מאסגארד.

לאחר הקרב, אטריוס מתאחד עם אנגרבודה במידגארד, שמראה לו ולקרייטוס ציור קיר שלפיו אמו של אטריוס ואשת אביו בגדה בענקים והשמידה בכוונה את נבואתם כדי שיוכלו לקבוע את גורלם בעצמם. אטריוס מחליט להצטרף לאנגרבודה במסעה למצוא ענקים נוספים ונפרד מאביו. קרייטוס מגלה ציור קיר נוסף המתאר אותו בתור המנהיג החדש של הממלכות. מלא תקווה לגבי עתידו, קרייטוס מגייס את פריה ומימיר כדי לעזור לבנות מחדש את הממלכות ולהחזיר את השלום.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עתידו של סדרת המשחקים "God of War" נרמז בסיומו של המשחק "God of War", במהלכו מימיר חשף בפנייאלארהורןמעשיו שינו את שעריההדממו את בואפתוח הפיףףףבולווינטר בן השלוש שנים ולאחריו של הראגנארוק. למשחק ישנו גם סיום סודי במהלכו אטריוס, בנו של קרייטוס, חוזה שתור יגיע בסוף הפימבולווינטר במטרה להתעמת איתם. על אף הוא לא הכריז רשמית על משחק המשך באותה התקופה, במאי המשחק, קורי ברלוג, אישר שהמשחק "God of War" לא יהיה סיפורו האחרון של קרייטוס,[2] ומאוחר יותר, נחשף כי משחקים עתידיים בסדרה ימשיכו להתבסס על המיתולוגיה הנורדית ולכלול את דמותו של אטריוס.[3] באפריל 2019, נחשף טיזר למשחק עתידי בצורת רקע דינמי לפלייסטיישן 4; בצד הסירה של קרייטוס ואטראוס הופיעו רונות שתורגמו ל"ראגנארוק מגיע".[4] במהלך אירוע הראווה שנערך לכבוד הפלייסטיישן 5 ב-16 בספטמבר 2020, הוכרז רשמית משחק "God of War" חדש, עם תאריך יציאה לשוק שתוכנן לשנת 2021 באופן אקסקלוסיבי עבור פלייסטיישן 5.[5][6] הטיזר טריילר הקצר לא חשף רשמית את שם המשחק, אך בדיוק כמו הרונים מהרקע הדינמי, הטריילר הצהיר כי "ראגנארוק מגיע". הטיזר טריילר הניע מספר מקורות להניח ששם המשחק הוא "God of War: Ragnarök", אם כי מידע זה לא אושר רשמית על ידי סוני. מהסלוגן של המשחק נרמז כי המשחק יהווה את תחילתו של אירוע הראגנארוק ביקום "God of War", שבמיתולוגיה הנורדית הוא סדרת אירועים המביאים לאחרית הימים ולמותם של האלים הנורדיים.[7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "God of War Ragnarök launches November 9, new CG trailer revealed". PlayStation.Blog. July 6, 2022. Retrieved July 6, 2022.
  2. ^ Paget, Mat (June 21, 2016). "God of War PS4 Doesn't Include Multiplayer, Won't Be Kratos's Last Game". GameSpot. CBS Interactive. Retrieved June 21, 2016.
  3. ^ Stead, Chris (April 8, 2018). "Sony confirms God of War 5 will also be set in Norse mythology". Finder. Retrieved April 9, 2018.
  4. ^ Avard, Alex (April 16, 2019). ""Ragnarok is coming": New God of War PS4 theme might be secretly teasing a sequel". GamesRadar+. Future US. Retrieved September 20, 2020.
  5. ^ Ryan, Jim (September 16, 2020). "PlayStation 5 launches in November, starting at $399 for PS5 Digital Edition and $499 for PS5 with Ultra HD Blu-Ray Disc Drive". PlayStation.Blog. Sony Interactive Entertainment. Retrieved September 20, 2020.
  6. ^ Kim, Matt T. M. (September 16, 2020). "God of War Ragnarok Announced for PS5". IGN. Ziff Davis. Retrieved September 16, 2020.
  7. ^ Watts, Steve (September 16, 2020). "God Of War 2: Ragnarok Announced At PS5 Event". GameSpot. CBS Interactive. Retrieved September 16, 2020.
  8. ^ Sheridan, Connor; Weber, Rachel (September 16, 2020). "God of War 2 is official, and it's called God of War: Ragnarok". GamesRadar+. Future US. Retrieved September 16, 2020.