No Small Parts

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תפקידים קטנים
No Small Parts
פרק מ"מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים"
היו.אס.אס. טיטאן תוקפת את ספינת הפאקלדים ברגע השיא של הפרק
היו.אס.אס. טיטאן תוקפת את ספינת הפאקלדים ברגע השיא של הפרק
מספר פרק 10
מספר עונה 1
קוד הפקה LD-1010
תאריך שידור מקורי 8 באוקטובר 2020
אורך 28 דקות
שפה אנגלית
תסריט מייק מקמהן
הפקה כריס פריונסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ברי ג' קלי
כוכבים אורחים ג'ונתן פרייקס
מרינה סירטיס
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

No Small Partsעברית: אין תפקידים קטנים) הוא הפרק העשירי והאחרון בעונתה הראשונה של סדרת הטלוויזיה הבדיונית האמריקאית "מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים". הפרק נכתב על ידי יוצר הסדרה, מייק מקמהן, ובוים על ידי ברי ג' קלי. הפרק שודר לראשונה בארצות הברית ב-8 באוקטובר 2020 בשירות הסטרימינג CBS All Access.

שם הפרק הוא חלק מציטוט המיוחס לקונסטנטין סטניסלבסקי, לפיו "אין בנמצא תפקידים קטנים; ישנם רק שחקנים קטנים".

הפרק היה מועמד לפרס אמי.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בשנת 2380. זירת ההתרחשות המרכזית היא ספינת החלל סריטוס (USS Cerritos NCC-75567), ספינה מדגם "קליפורניה", שמשימתה העיקרית היא יצירת מפגשים שניים עם תרבויות שהפדרציה כבר יצרה איתן קשר, במטרה לחתום על ההסכמים, להעמיק קשרי מסחר, לגלות את המסעדות הטובות וכן הלאה. העלילה מתמקדת בצוות הסיפונים התחתונים, קצינים זוטרים שממלאים תפקידים שוליים בחללית.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
טואוני ניוסם סג"ם בקט מארינר
ג'ק קווייד סג"ם בראד בוימלר
זכר בתאני
נואל וולס סג"ם ד'וואנה טנדי
יוג'ין קורדרו סג"ם סאם רות'רפרד
דון לואיס קפטן קרול פרימן
ג'רי אוקונל קומנדר ג'ק ראנסום
פרד טטצ'יורה לוטננט שאקסס
המחשב לנדרו
סטיב לוי
גיליאן ויגמן ד"ר ט'אנה
דייטון
ג'ונתן פרייקס קפטן ויליאם רייקר בפרק זה הפך פרייקס לשחקן הקבוע היחיד בזיכיון שהופיע בשש סדרות, כולל הופעתו כטום רייקר ב"חלל עמוק 9"
מרינה סירטיס קומנדר דיאנה טרוי
פול שיר לוטננט קומנדר אנדי בילאפס
ג'ק מקברייר באדג'י
קת'ר דונהיו סג"ם פינאט האמפר
ריץ' פולקו ג'קאבוג הקפטן הפאקלדי

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסריטוס מבקרת בכוכב בטא III, כ-120 שנה לאחר ביקורם של צוות האנטרפרייז המקורית (NCC-1701) על הכוכב (בפרק "The Return of the Archons" ב"סדרה המקורית") ומגלים שתושביו חזרו לסגוד ללנדרו, המחשב שגרם לתושבים לרצוח זה את זה בפסטיבל שנקרא "השעה האדומה" ומנע מהם יצירתיות. קפטן פרימן נוזפת בתושבים וחוזרת לספינה, אך מגלה שבוימלר ומארינר עדיין על הקרקע, מחלקים לתושבים אביזרי יצירה. בוימלר מספר למארינר שהוא ער לכך שהיא בתה של הקפטן, למורת רוחה של מארינר. שיחתם מועברת בשידור חי לספינה, ומהר מאוד מתפשטת העובדה בקרב הצוות כולו, מה שמביא לכך שכל הצוות, כולל הסגל הבכיר, מתחיל להתחנף למארינר. לצוות מצטרפת סג"ם פינאט האמפר, אקסוקומפית שהחליטה להצטרף לצי הכוכבים ולשרת בצוות הרפואי, תחת פיקוחה של טנדי.

בינתיים מותקפת הסולבנג, ספינת "קליפורניה" חדשה בפיקודה של קפטן דייטון (יריבתה של קפטן פרימן שאיבדה את ספינתה הקודמת, הרובידו, במהלך אירועי הפרק השביעי) על ידי ספינה לא ידועה. הסריטוס נזעקת לעזרתה ומגלה שהסולבנג הושמדה וכל אנשיה נהרגו. הספינה הזרה מתקיפה את הסריטוס ומתברר שמדובר בספינה של הפקלדים, גזע שנחשב טיפש ונלעג, אך השיג טכנולוגיות רבות, לרבות מערכות נשק מתקדמות, מספינות שאותן הטמיע. ספינת הפקלד מצליחה ללכוד את הסריטוס ומתחילה לפרק אותה לחלקיה, וקפטן פרימן מחליטה לבקש ממארינר למצוא תוכנית מטורפת ובלתי סבירה להציל את הספינה. מארינר נענית לאתגר ומבקשת מראת'רפרד ליצור וירוס מחשב שיחסל את ספינת הפקלד. ראת'רפרד מעלה מחדש את באדג'י, סימולציית ההולודק מהפרק השישי, ומבקש ממנו לתכנן וירוס מתאים. באדג'י מבצע זאת מיד אך על מנת להתקין את הווירוס על אחד מאנשי הצוות להגיע פיזית לספינת הפקלד. פינאט האמפר מסרבת למשימה, באומרה שהצטרפה לצי הכוכבים רק על מנת לעצבן את אביה, ולא על מנת לסכן את עצמה, ואז עורקת. ראת'רפרד מתנדב לעשות זאת ושאקסס מתלווה אליו.

על ספינת הפקלד מתברר שבאדג'י לא יפעיל את הווירוס עד למותו של ראת'רפרד, נקמה על אירועי הפרק השישי בסדרה. שאקסס תולש את השתל הסייבורגי של ראת'רפרד ושולח אותו, חסר הכרה, אל הסריטוס. ספינת הפקלד מתפוצצת, תוך שהיא הורגת גם את שאקסס שהקריב את חייו על מנת להציל את הספינה. עוד בטרם מצליח צוות הספינה להתאושש מגיעות שלוש ספינות פקלד נוספות. קפטן פרימן נפצעת קשה בהתקפה ומטופלת על ידי ד"ר ט'אנה, בעוד מארינר תופסת פיקוד על הספינה. רגע לפני שמארינר מורה לצוות להתפנות מגיעה הטיטאן תחת פיקודו של ויליאם רייקר ומניסה את ספינות הפקלד.

בסיום הפרק נערכת לווייתו של שאקסס, הסריטוס עוברת תיקונים, קפטן פרימן מחליטה להיעזר יותר ביכולותיה של מארינר למצוא פתרונות יצירתיים ולא מקובלים ובוימלר מחליט לקבל קידום ולעבור לספינתו של רייקר, הטיטאן, בדרגת לוטננט.

סצנת הסיום מראה את פינאט האמפר מרחפת בחלל, חסרת אונים, וקוראת לעזרה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק זכה לביקורות חיוביות למדי, הן בהתייחס לעונה עצמה, הן בהתייחס לזיכיון והן בהתייחס לאיכותו הכללית.

לפרק ציון 8.7 באתר האינטרנט IMDb.[1] ציון זה הוא הגבוה ביותר מבין פרקי העונה.

ריאן בריט מהאתר Den of Geek נתן לפרק ציון של ארבעה מתוך חמישה כוכבים וציין שמדובר בפרק סיום העונה הטוב ביותר מאז "The Best of Both Worlds", ושהפרק יוצר תחושה כאילו "הסדרה הייתה תמיד חלק מהזיכיון".[2]

אלכס פרי מהאתר TrekCore ציין שמדובר היה בעונה חזקה, מהטובות שהיו בזיכיון עד כה, וכי פרק הסיום קורץ לכל תשעת הפרקים הראשונים של העונה, מקדם את העלילה, את הדמויות ואת היחסים ביניהן לשלב הבא. הוא הוסיף שהפרק נותן לצופים גם צחוקים, גם רגשות וגם הפתעות.[3]

קייל הדיניאק מהאתר TrekNews ציין שהפרק מסכם בצורה מושלמת את עונת הפתיחה המצוינת של הסדרה, משאיר את הצופים מסופקים, ובכל זאת עם ציפייה לעוד ומציין לחיוב את סצנת השיא של הפרק בה מופיעה הטיטאן בפיקודו של ויל רייקר.[4]

סוואפנה קרישנה מהאתר Vulture ציינה שמדובר בפרק סיום מצחיק, רגיש ומספק, שיוצר ציפייה לקראת העונה השנייה של הסדרה. היא ציינה שהפרק נותן תחושה של חזרה לאחור, באופן חיובי.[5]

די. ג'יי. ריברה מהאתר Winter is Coming נתן לפרק ציון A+ וכתב שמדובר בפרק סיום חזק לעונה חזקה, וכי הפרק מעגן את הסדרה לא רק כסדרת אנימציה טרקית טובה, אלא כסדרת טרק טובה באופן כללי. הוא מציין שגם עלילות המשנה בכיכובם של טנדי ופינאט האמפר מחד וראת'רפרד מאידך כתובות מצוין.[6]

אנתוני פסקל מהאתר TrekMovie ציין שהפרק מביא אל המסך הרבה אקשן, התפתחות משמעותית של דמויות, הפתעות גדולות וצחוקים לאורך כל הדרך. הוא מגדיר את הפרק כדובדבן על עונה נהדרת, ומציין שמדובר באחת העונות הראשונות החזקות ביותר בזיכיון כולו.[7]

ספנסר בקולי מהאתר Bounding Into Comics נתן לפרק ציון של 7.5, וציין שהפרק הרגיז אותו מכיוון שהוא הציג דוגמה לאופן שבו הסדרה יכולה הייתה להיכתב, כשהרפרנסים השונים לסדרות קודמות מוצגים באופן טבעי ולא כאילו הוכנסו לתסריט בכוח. הוא מציין שאלמלא הצורך להצחיק הפרק יכול היה להיות מושלם. הוא הוסיף שלדעתו הביקורת העיקרית על הפרק היא העובדה שהוא נדחס לתוך פרק אחד של כ-20 דקות בעוד שהפוטנציאל הסיפורי של הפרק יכול היה להתממש לעונה שלמה.[8]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה מקורות
2021 פרס אמי עריכת קול בסדרת קומדיה/דרמה/אנימציה (חצי שעה) ג'יימס לוקרו, ג'יימס סינגלטון, ג'ף הלברט, מייקל בריט, אמבר פאנק (עבור הפרק "No Small Parts") מועמדות [9]

ביצי פסחא ואזכורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקי הסדרה מלאים ביצי פסחא הנוגעות בעיקר לזיכיון מסע בין כוכבים, אך גם לתרבות הפופולרית בכלל. בפרק זה הופיעו ביצי הפסחא הבאות:

  • סצנת הפתיחה של הפרק מתייחסת לביקור של האנטרפרייז מהסדרה המקורית (NCC-1701) בכוכב בטא III בפרק "The Return of the Archons" מהסדרה המקורית. בתחילת הפרק מוצגת תמונה של ג'יימס קירק וספוק. מראם של השניים בתמונה לקוח מ"מסע בין כוכבים: הסדרה המצוירת".
  • עם חזרתם מבטא III מציין ראנסום בפני פרימן כי מוזר לחזור לכוכבים שבהם הפדרציה ביקרה ב"תקופת TOS", ומסביר כי כך הוא מכנה את שנות השישים של המאה ה-23, ראשי תיבות של "המדענים הזקנים הללו" (These Old Scientists). TOS הוא הקיצור הרשמי של "הסדרה המקורית" (The Original Series), שמתרחשת בשנות השישים של המאה ה-23.
  • בין החפצים המוחרמים שמארינר מסתירה בתאי האחסון ניתן לראות את בילאפס מרים את "קסדת ספוק" ששווקה על ידי חברת הצעצועים "רמקו" בשנת 1976 כחלק מליין צעצועי "מסע בין כוכבים" שלה וזוכה עד היום לביקורות ולעג מאחר שעד לפרק זה לא הופיעה מעולם בסדרה.[10]
  • ספינת החלל יו.אס.אס. טיטאן מופיעה בפרק זה לראשונה במסגרת הקאנון של מסע בין כוכבים. עיצובה של הספינה הופיע לראשונה כבר ב-2007 על כריכת הספר "Sword of Damocles", אך עיצוב זה לא נחשב כחלק מהקאנון עד לפרק זה.
  • בסיום הפרק מציין רייקר כי איחר לתורנות על הגשר מכיוון שהיה בהולודק וצפה בצוות של האנטרפרייז הראשונה (NX-01). אזכור זה מתייחס לפרק הסיום של הסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", "These Are the Voyages...", שעלילתו מתרחשת למעשה בהדמיית הולודק בה צופים רייקר וטרוי בצוות ה-NX-01. בנוסף, מציין רייקר כי "הייתה להם דרך ארוכה להגיע משם לכאן" ("Those guys had a long road getting from there to here"). אמירה זו היא פרפרזה על המשפט הפותח את השיר "Faith of the Heart" (במקור של רוד סטיוארט) ששימש כשיר הפתיחה של הסדרה.
  • סג"ם סטיב לוי מציין שהקרב בוולף 359 היה עבודה פנימית, שהמשתנים אינם אמיתיים, ושמלחמת הדומיניון לא התרחשה במציאות. עמדות אלה כפי שמוצגות על ידיו לגבי אירועים שנצפו בקאנון בסדרות "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" מזכירות תיאוריות קונספירציה שונות במציאות העכשווית, כגון תאוריות הקשר על פיגועי 11 בספטמבר.
  • כשהטיטאן תוקפת את ספינת הפאקלדים, נשמעת נעימת הנושא של "מסע בין כוכבים: הסרט", ששימשה גם כנעימת הפתיחה של "הדור הבא".
  • הופעתה של סג"ם פינאט האמפר היא הפעם הראשונה בה מתגלה שהאקסוקומפים, שהוצגו עד אז פעם אחת ויחידה, בפרק "The Quality of Life" בסדרה "הדור הבא", הוכרו ברבים כגזע תבוני, פיתחו יכולות תקשורת ושפה, ומשרתים בצי הכוכבים.
  • מארינר מאיימת שתגיש את בוימלר כמאכל לארמוס. ארמוס הוא החייזר שהרג את טאשה יאר בפרק "Skin of Evil" ב"הדור הבא".
  • כשבוימלר אוחז בחרב, הוא עושה זאת באותו האופן שבו עשה זאת היקארו סולו בפרק "The Naked Time" בסדרה המקורית. מדובר בסגירת מעגל לאחר שבפרק הפתיחה של הסדרה, "Second Contact", הציעה מארינר שבוימלר יהיה "איש החרבות החדש".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "No Small Parts", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  2. ^ Ryan Brittת Star Trek: Lower Decks Episode 10 Review: No Small Parts, October 8, 2020, Den of Geek
  3. ^ Alex Perry, STAR TREK: LOWER DECKS Review: “No Small Parts”, October 8, 2020, TrekCore
  4. ^ Kyle Hadyniak, [REVIEW STAR TREK: LOWER DECKS First Season Finale “No Small Parts”], October 8, 2020, TrekNews
  5. ^ Swapna Krishna, Star Trek: Lower Decks Season Finale Recap: To Boldly Go, October 8, 2020, Vulture
  6. ^ D.J. Rivera, Star Trek: Lower Decks review, Episode 10: “No Small Parts”, October 8, 2020, Winter is Coming
  7. ^ Anthony Pascle, Review: ‘Star Trek: Lower Decks’ Blasts Through The Pasts In Season Finale “No Small Parts”, October 8, 2020, TrekMovie
  8. ^ Spencer Baculi, Review: Star Trek: Lower Decks Episode 10 – No Small Parts – A Glimpse At What Could Have Been ,October 13, 2020, Bounding Into Comics
  9. ^ Kyle Hadyniak, Star Trek: Discovery, Lower Decks Receive Five Emmy Nominations, July 14, 2021, Trek News
  10. ^ 10 classic 'Star Trek' toys that had absolutely nothing to do with the show, January 31, 2018, MeTV