Resistance: Fall of Man

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Resistance: Fall of Man
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה

11 בנובמבר 2006 ביפן 14 בנובמבר 2006 בארצות הברית

23 במרץ 2007 באירופה
סוגה משחק יריות בגוף ראשון
פיתוח Insomniac Games
הוצאה לאור SCEA
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Resistance
דרישות תוכנה
מנוע משחק Insomniac Engine v.1.0
מצבי משחק

שחקן יחיד משחק רב-משתתפים משחק רשת

משחק רשת רב-משתתפים
פלטפורמות פלייסטיישן 3
מדיה Blu-Ray Disc
המשחק הבא Resistance 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.resistancefallofman.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Resistance: Fall of Man הוא המשחק הראשון בסדרת משחקי ירי בגוף ראשון שיצא עבור קונסולת הפלייסטיישן 3. זהו משחק מדע בדיוני, שפותח על ידי חברת המשחקים Insomniac Games. עלילת המשחק מתרחשת בציר זמן חלופי בשנת 1951, בו השחקן מגלם את דמותו של חייל אמריקאי בשם נתן הייל (Nathan Hale) הנשלח יחד עם כוחות ההתנגדות האמריקאים אל הממלכה המאוחדת על-מנת לנסות לדחוק משם פולשים חייזרים מסתוריים.

המשחק הופץ באמצעות קונסולת פלייסטיישן 3 בלבד. הוא הופץ לראשונה ב-11 בנובמבר 2006 ביפן ולאחר מכן ב-14 בנובמבר 2006 בארצות הברית וב-23 במרץ 2007 באירופה. המשחק זכה במספר פרסים והיה למשחק הפלייסטיישן 3 הראשון שמכר מעל מיליון עותקים.

המשחק עורר מאבק בין חברת סוני ו-Insomniac Games לבין הכנסייה האנגליקנית, שטענה שהמשחק עושה שימוש בצילומים פנימיים לא חוקיים של קתדרלת מנצ'סטר ומעודד אלימות בתוך הקתדרלה, מאחר ואחד הקרבות הקשים ביותר במשחק מתרחש בקתדרלה וסביבתה.

סיפור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיסטוריה החלופית של עולם המשחק, לאחר מלחמת העולם הראשונה העולם הגיע למצב של שלום עולמי ושיתופי פעולה בין-לאומיים רבים, שמנעו את השפל הגדול, את עלייתה לשלטון של המפלגה הנאצית בגרמניה וכך גם את פריצתה של מלחמת העולם השנייה.

הסיפור מתחיל כאשר מזוהה מוקד רעש באזור סיביר, בהתאמה בזמן ובמיקום לאירוע טונגוסקה. בנוסף מדווחים מספר פיצוצים ביולוגים בלתי מוסברים. התקשורת של האימפריה הרוסית ממדרת את שאר העולם מהנעשה ונבנית חומה בין האימפריה הרוסית לאירופה. החומה חוצה ערים וכפרים בין רוסיה למזרח אירופה. בזמן לא מוגדר בשנות השלושים של המאה ה-20 , תוך לילה בודד נהרסים כפרים וערים. תחילה העולם חושב שמדובר בנשק רוסי סודי שיצא מכלל שליטה, אבל זה לא מסביר את הקור המוזר שמתחיל לשרור באזור רוסיה. תושבים באירופה שמנסים להאזין לרדיו הרוסי נתקלים בהודעה מסתורית שאומרת: "אחווה, כוח, ואומץ... כולם בפני לילה כועס".

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות השלושים חיידק חייזרי ממקור לא מזוהה בשם כימרה מכה ברוסיה, כל מי שנפגע ממנו הופך לאחד מבני הגזע החייזרי. בשנת 1949 גזע הכימרה מתחיל להתפשט גם באירופה, ומשתלט עליה תוך מספר שבועות. באוקטובר 1950 גם בריטניה נכבשת על ידיהם. ביולי 1951 נשלח כוח התנגדות הכולל 5,000 חיילים אמריקניים אל בריטניה, על-מנת לשחרר את בריטניה ולקבל נשק מיוחד שאמור לשמש נגד הכימרה. זמן קצר לאחר שהכוחות האמריקניים נוחתים ביורק הם מותקפים על ידי טפילים קטנים שמדביקים אותם בווירוס הכימרה ומכניסים אותם לתרדמת (קומה). היחיד שמתעורר מהתרדמת הוא חייל בשם נתן הייל. עקב המתקפה חל אצלו שינוי בהתנהגות צבע האישונים אשר מתחלף אחת לזמן לצהוב. בנוסף, הייל בעל מד חיים גבוה יותר והתאוששות מהירה יותר מאדם רגיל - מד החיים שלו עולה 25% מעל אדם רגיל תוך פרק זמן קצר אם אינו נפגע.

בהמשך נשלחים כלי רכב מעופפים שאוספים את כל החיילים שנדבקו מהטפילים ומעבירים אותם אל גרימסבי, שם הם מוכנסים לפקעות בהן תהליך ההפיכה לכימרה מהיר יותר. בגרימסבי הייל מחליט להמשיך במשימתו ופוגש מספר חיילים בריטיים, ביניהם את קפטן רייצ'ל פארקר (הקריינית של המעברונים במשחק) ועוזר לה לצאת. לאחר-מכן הייל והכוחות הבריטיים לוקחים את הנשק הסודי אל מפקדה של כוחות ההתנגדות. שזמן קצר לאחר-מכן המפקדה מותקפת על ידי הכימרה. במפקדה הייל מגלה שהנשק הסודי הוא למעשה סוג של כימרה שמכונה בשם "מלאך" על ידי הכוחות הבריטיים. לטענתם, המלאך הוא יצור הכימרה החזק ביותר ולו יכולת שליטה בשאר הכימרות באמצעות טלפתיה. הייל פותח את המכל בו נמצא המלאך וזה מנסה להשתלט על הייל שהורג אותו באמצעות ירייה בראשו בעזרת רובה הסער שלו. לאחר שהמלאך מת הייל יוצא מהמפקדה ופוגש שוב את רחל והכוחות הבריטיים.

הייל ממשיך במשימתו ופוגש בנוטינגהאם את סגן סטפן\סטיבן קרטרויט, חייל הקומנדו הבריטי (שרחל פארקר מכנה כחייל הקומנדו הבריטי הטוב ביותר). ביחד הם מגלים שהכימרה ביססו סדרה של מגדלי מתכת, כולם מחוברים על ידי סדרה של תעלות תת-קרקעיות. בנוסף לכך הם מגלים שהמגדלים נחפרו ולא הוקמו, דבר שמוסיף מסתוריות למקור הכימרה. הייל מחליט להיכנס לתעלות ומגלה שהמגדל הראשי של הכימרה נמצא בלונדון, ובשל הקשר שלו לשאר גזע הכימרה הוא מגלה שהשמדת המגדל בלונדון תגרום להבסת הכימרה בבריטניה. הייל מודיע לרחל פארקר על כך ובתגובה היא מאחדת כוחות בריטיים ואמריקניים, לכימרה יש רובוטים ענקיים ובעלי עוצמה הנקראים "ציידים" ומצויים קרוב ללונדון.על כן, הכוחות הלוחמים צריכים להצטייד בטנקים רבי עוצמה על מנת להלחם ברובוטים. לאחר שהכוחות מגיעים ועוזרים להייל להילחם בציידים הם מתחילים לעבור בגשרים המובילים אל המגדל כשהם רואים שאחריהם מתקדמים ציידים נוספים. על-מנת למנוע מהציידים להשיג אותם הם נאלצו להרוס את הגשרים, כשעל חלקם עוד ניצבו הציידים.

בזמן שכוחות ההתנגדות מתקיפים את הכימרה סביב למגדל הייל וסגן קרטרויט מנסים להיכנס למגדל. כשהכוחות מעריכים שאין להם סיכוי מול הכימרה הם שולחים מספר חיילים נוספים יחד עם הייל וסגן קרטרויט אל תוך המגדל. לפני שהייל נכנס לתוך המגדל קרטרויט נורה ונפצע קשה, לבקשתו הייל ממשיך ונכנס למגדל. הייל יחד עם שאר החיילים שנכנסו למגדל צריכים להשמיד היכל ובו כור אטומי, שנמצא בקצה המגדל. לאחר שהייל הורס את הכור המגדל מתחיל להיהרס. רייצ'ל מגיעה עם מסוק אל פתח המגדל בכוונה לאסוף את הייל ושאר החיילים, אבל הטייס מחליט לטוס מהאזור במהירות, בדיוק כמה שניות לפני שהמגדל מתפוצץ. הפיצוץ הרס את המגדל וסביבתו, כשחוץ מיחידות הכימרה גם חוסלו המלאכים ששהו במגדל. רחל אומרת שיצורי כימרה החלו לצאת מכל מיני מקומות ולהיחשף, כשדקות לאחר-מכן הם גוססים ומתים. הצבא מחשיב את הייל כנהרג בפועל, אף על פי שרחל בטוחה ששמעה בקשר את קולו של הייל זמן קצר לאחר הפיצוץ והיא מרגישה ומאמינה שהוא הצליח לשרוד.

בסצנה האחרונה נראה הייל מהלך באזור הררי ומושלג כשבידו רימון בודד. מסוק נוחת קרוב אליו וממנו יוצאים מספר חיילים לא מזוהים בחליפות מיוחדת, שמתקרבים וסובבים את הייל. תחילה הייל נלחץ ומחזיק את הרימון קרוב לגופו, אבל זמן קצר לאחר-מכן הוא משליך את הרימון ונותן לחיילים לאסוף אותו.

אופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרב מול לוחם כימרה טיפוסי מסוג "היבריד"

המשחק מוצג מנקודת מבטו של נתן הייל. בצדו השמאלי-תחתון של המסך ממוקם מד החיים. מד החיים יורד לאחר פגיעה ועם הזמן לאחריה מתחיל להתמלא. בצדו הימין-תחתון של המסך נמצא מידע על הנשק, כמות הרימונים, המחסניות, ועוד. לרוב בשלבים אין משימות כלשהן ובדרך-כלל על השחקן לעבור מסלול מסוים שבדרך הוא צריך להתמודד עם האויבים השונים במשחק. במהלך המשחק השחקן יכול למצוא ציוד כגון מחסניות נוספות, כלי נשק, ומכלים שמוסיפים חיים ברגע שלוקחים אותם. במהלך המשחק ניתן למצוא דוחות של המודיעין הבריטי שמוסתרים במקומות שונים, וייתנו מידע מקיף על הרקע והעלילה של המשחק. כמו כן השחקן יכול למצוא כלי נשק נוספים ושדרוגים לכלי נשק, כמו תחמושות מיוחדות, לדוגמה פקעות הרעל בהן משתמשים המלאכים.

דבר שמייחד את המשחק הוא השימוש בטכנולוגיות הדור הבא: המשחק עושה שימוש בחיישני התנועה של בקר ה-SIXAXIS, כך שברגע והשחקן מנער את השלט הדמות יכולה לנער מעליה אויבים נצמדים, תכבה אש על הבגדים, וכדומה. שימוש נוסף בטכנולוגיית הדור הבא הוא השימוש במעבדים רבי העוצמה של הפלייסטיישן 3 על-מנת לבצע פעולות נוספות ברקע, כגון לחימה של כוחות אחרים במקומות אחרים (לדוגמה רחובות צדדיים, בתים מרוחקים, פיצוצים מרוחקים, ועוד) וחיילים נוספים שעוזרים לדמות במהלך הקרב.

משחק רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק קיימת אפשרות של משחק רשת, בה השחקן יכול לשחק עם עוד מספר שחקנים ממקומות אחרים. במשחק הרשת השחקן יכול לשחק יחד עם עד 40 משתתפים המשמשים בתור דמויות שונות (לכל דמות והיתרונות שלה) במפות מיוחדות ובמצבי משחק שונים.

משחק הרשת רץ במהירות של 30 פריימים בשנייה. מעבר לזה ככללהמשחק אין סובל מבעיות טכניות (לאגים) לרוב אפילו במשחקים של 40 שחקנים בהנחה שהתקשורת של המתמשים תקינה.

שחקן יכול לפתוח קבוצה שמכילה עד כ-200 שחקנים אחרים, ולדבר אל שאר חברי הקבוצות בעזרת סט אוזניות-מיקרופון בחיבור USB או Bluetooth.

אפשרות משחק הרשת קיבלה ביקורות חמות ואפילו יש האומרים שהאפשרות הזו מתעלה על אפשרות הקמפיין לשחקן יחיד[1].

מפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק הרשת ניתן לשחק במספר רב של מפות שונות, כולן מבוססות על מקומות בבריטניה, וחלקן אפילו מקומות בהן השחקן "מבקר" בקמפיין לשחקן יחיד ( כמו גרימסבי, נוטינגהאם, מנצ'סטר וסאמרסט). לכל מפה מספר גדלים שונים שנקבעים לפי מספר השחקנים:8, 16, 24, 32, 40.

מצבי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק הרשת ישנם מספר מצבי משחק, כשחלקם מיועדים לשחקן יחיד וחלקם לקבוצות. בין מצבי המשחק הבולטים ניתן למנות את המצבים הבאים:

  • Deathmatch : כולם נלחמים נגד כולם,
  • Team Deathmatch : קבוצה אחת נלחמת נגד קבוצה אחרת
  • Meltdown : כל קבוצה צריכה להשמיד את הכור הגרעיני של הקבוצה היריבה,
  • Capture the Flag : שתי קבוצות למעשה משחקות "הדגל",
  • Conversion: כולם נלחמים בכולם עד השורד האחרון.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייתן הייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרג'נט נייתן הייל הוא דמות השחקן והדמות הראשית של המשחק. נייתן הוא שקט וכמעט אף פעם לא מדבר. נייתן נשלך בכוח התנגדות אמריקאי לשחרור בריטניה. כל החיילים נתקפים בווירוס הכימרה, אבל הייל הוא היחיד ששרד וממשיך במשימתו לשחרר את בריטניה. הייל מועבר אל גרימסבי שם הוא מציל את רייצ'ל פארקר. הייל פוגש גם את סטפן קארטרייט, חייל קומנדו בריטי ואת מיטשל, מפקד פלוגה בריטית. הייל מגלה ממשיך במשימתו עד ללונדון שם הוא וקארטרייט נכנסים למגדל כימרה ראשי אך לבסוף הייל נכנס לבד. המגדל מתפוצץ ומחשיבים את הייל כנהרג בפועל. לבסוף מתגלה שהיל שרד והולך פצוע ועייף בשלג. מסוק מלא בחיילי "בלק אופס", שאוספים אותו למסוק. בתור דמות השחקן הייל מסוגל להשתמש כמעט בכל נשק במשחק אך נשקו הראשי כנראה רובה פולסום M5A2 קרבין.

רייצ'ל (רחל) פארקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן רייצ'ל פארקר היא ביתו של גנרל בצבא הבריטי והקריינית במשחק. הייל מציל אותה בגרימסבי. לאחר מכן היא והייל מעבירים את "הנשק הסודי", שמתגלה להיות כימרה שנקרא "המלאך", והייל הורג אותו. ריצ'ל מכירה להייל את סטפן קארטראייט שמסייע לו בכמה קרבות. היא מסבירה לשחקן לפעמים את עיקרון המשחק, השלבים והאויבים. בשלב האחרון רייצ'ל מנסה להציל את הייל מהמגדל בלונדון אבל המגדל מתפוצץ, למרות זאת היא חושבת שהייל שרד ושהיא שמעה אותו. לבסוף מתגלה שזה נכון. הנשק הראשי שלה הוא רובה הMk6 קרבין.

סטפן (סטיבן) קארטרייט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוטטנט סטפן קארטרייט הוא חייל בכיר בקומנדו הבריטי, ומכונה "חייל הקומנדו הבריטי הטוב ביותר". הייל פוגש אותו בנוטינגהאם. בהתחלה הוא לא סומך על הייל ומכנה אותו ,"יאנקי" אבל הם בהמשך הם מתיידדים. קארטרייט מסייע להייל ברוב הקרבות. הוא נפצע קשה בלונדון, אך נותר בחיים. לקארטרייט יש בת בשם אנג'לה, עלייה הוא נחוש להגן. הנשק הראשי שלו הוא רובה צלפים פארעיי L23, אך הוא גם משתמש ברובה Mk6 קרבין.

מיטשל\מיצ'ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן מיטשל הוא חייל בצבא הבריטי שמפקד על חוליית התנגדות. מיטשל הוא חבר טוב מאוד של סטפן קארטרייט. מיטשל מופיע ועוזר להייל במספר קרבות, עד שהוא נפצע קל. מיטשל מובל לבית החולים קרבי ושורד. הנשק הראשי שלו הוא רובה הMk6 קרבין.

האויבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילי כוחות המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילי כוחות המלחמה של הכימרה הם האויבים שבדרך-כלל הייל נתקל בהם מתחילת המשחק ועד סופו. החיילים מתחלקים למספר קבוצות, כשלכל קבוצה יש מראה וכלי נשק ייחודיים משלה. לדוגמה, קבוצה אחת שמכונה "בני הכלאיים" מאופיינת במראה של חוטים אדומים וארוכים על הגב בנוסף למתקן זוהר, ובנשק מתקדם בעל שלושה קנים. לעומתם קבוצה שמכונה "ניבים קשים" מאופיינת במראה של צבע עור כהה, חליפת ברזל, שני מתקנים גדולים וזוהרים על הגב, ובעלי האוגר. להלן מספר קבוצות בהן הייל נתקל:

  • היברידים- הכימרות הנפוצות ביותר. יש להם 6 עיניים גוף כמעט אנושי, שיניים גדולות ומחזיקים נשק שנקרא בולסיי.
  • ראש פלדה- היברידים שראשם הוא חצי מכני ובעלי מתקן יותר גדול על הגב. הם מחזיקים רובים שנקראים אאוגר.
  • סליפסקאלים- היברידים מחוזקים בעלי 2–4 זרועות על פניהם, 2 עיניים ומתקן בעל עמודים ארוכים יחסית. הסליפסקאלים הם ההיברידים הכי מהירים.
  • ניבים קשים- קבוצת היברידים בעלי חליפת מתכת, 10-12 עיניים וכלי נשק מתקדמים.
  • היברידים מתקדמים-קבוצה מחוזקת של ההיברידים: בעלי חליפות, כלי נשק, חוכמה וכוחות מתקדמים משאר הכימרות. זוהי הקבוצה החזקה ביותר.

זוחלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצורים קטנים בעלי שלוש עיניים, ארבע רגליים וזנב מקופל כלפי מעלה. הזוחלים הם האויבים המהירים ביותר במשחק. הזוחלים תמיד מסתובבים בלהקות של 4–8 זוחלים בממוצע. יוצא דופן הוא הקרב של קתדרלת מנצ'סטר בו נמצאים הרבה יותר זוחלים. הזוחלים מופיעים מהשלב של מפקדת ההתנגדות בו הייל פוגש את המלאך ועד סוף המשחק.

ג'ק אפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרב נגד ג'ק אפור

הג'ק האפור הוא סוג כימרה נדיר בעל גוף ארוך במיוחד. הג'ק האפור עירום לחלוטין חוץ ממתקן קטן יחסית על הגב. הוא חסר נשק טכנולוגי, ולכן הוא תופס את היריב עם ידיו הארוכות. הג'ק האפור הוא האויב האיטי ביותר במשחק. הג'ק האפור מופיע לראשונה במפקדת ההתנגדות ונמצא עד סוף המשחק.

מניאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המניאל הוא יצור הדומה לג'ק האפור, אך בנוסף יש לו יכולת לקפוץ לגבהים ומרחקים ארוכים. הוא מצויד בקוטלים. הוא מופיע לראשונה בגרימסבי עד סוף המשחק. לעומת שאר הכימרות יש למניאל מראה יותר אנושי.

טיטאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיטאן מרים חייל באזור לונדון

הטיטאן הוא יצורי ענק ושרירי. הטיטאן עירום לחלוטין. בידו הוא מחזיק מכשיר טכנולוגי לא ידוע. הטיטאן הוא יצור די איטי אבל הוא בין היצורים החזקים ביותר במשחק. הוא מסוגל לתקוף באמצעות אש. ברגע שהוא מובס הוא מתפוצץ. הטיטאן מופיע לראשונה בנוטינגהאם עד לשלב בלונדון.

מיילל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיילל הוא חיה מהלכת על ארבע רגליים בעלת צבע עור כתמתם, שיניים ארוכות וחדות ושתי קרניים קטנות היוצאות מאזור הפה.זהו יצור מהיר וזריז, שפוגע ביריב על ידי ריצה והתנגשות. המיילל מופיע אך-ורק באזור מנצ'סטר.

מייצר-האלמנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרב נגד אלמנה

מייצר האלמנה היא יצור ענק דומה במראהו למלאך (ראש ממנו יוצאים ארבע רגליים). הוא בעל פה גדול ולפעמים עם מעט שיניים באזור השפה. למייצר מספר יכולות מיוחדות כגון התקפה בעזרת הציפורניים החדות של הרגליים ויריקת פקעות רעל (בהן השחקן יכול להשתמש במהלך המשחק). המייצר מופיע לראשונה באזור בריסטול עד לסוף המשחק. יש לו התקפות הדומות לנשק המתפרץ (ראה נשק)

המלאך\אנג'ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלאכים\אנג'לים הם כימרות עוצמתיות שמפקדים על צבא הכימרות. הם היצורים החזקים ביותר במשחק. מלאך אחד נתפס על ידי הצבא הבריטי. הייל "פוגש" את המלאך, שמנסה להשתלט על הייל, אך הייל חוסם והורג את המלאך. המלאכים מסוגלים לשחרר חצי רעל מגופם וגם גזים רעילים. הוא מופיע לראשונה במפקדת ההתנגדות.

צייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרב נגד צייד

הצייד הוא רובוט ענק בעל יכולת התקפה נגד מטוסים ובעל רובים עוצמתיים מאוד. הצייד מוזכר כאחת הבעיות העיקריות של כוחות ההתנגדות במלחמה נגד הכימרה באזור המגדל ובאזור לונדון (מוזכר שמלחמה נגדם הייתה נחשבת כמו התאבדות). מסיבה לא ידועה סגן קרטרויט יודע היטב כיצד לתפעל את הציידים ואפילו נלחם בעזרתם נגד הכימרה. הציידים זריזים וחזקים מאוד (אחד מהם כמעט חיסל את הייל) אבל בעלי הגנה ירודה כל-כך עד שמספיק לתקוף אותם בעזרת יריית תותח בודדת או מקלע על-מנת להביס אותם. הציידים הופיעו לראשונה באזור בריסטול עד לאזור לונדון.

הצלחת המשחק במכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק היה למשחק הבלעדי לפלייסטיישן 3 שהצליח להימכר במיליון עותקים ולאחר סיום המחלוקת על הקתדרלה בנמנצ'סטר היה למשחק הבלעדי לפלייסטיישן 3 הנמכר ביותר[2] (נכון לאוקטובר 2008). בנוסף לכך Resistance נבחר יחד עם עוד 6 משחקים אחרים לקבלת פרסי האקדמיה הבריטית למשחקי וידאו, המבוססים על מכירות ואהדה ציבורית.

המחלוקת על הקתדרלה במנצ'סטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2007 תבעה הכנסייה הבריטית את חברת סוני על שימוש בקתדרלת מנצ'סטר ללא הסכמה ועל עידוד אלימות בתוך הכנסייה. הכנסייה ביקשה מסוני התנצלות וסיוע פיננסי להקטנת מקרי השוד המזוינים באזור, בשל העובדה שבנוסף לקרבות בכנסייה השחקן נלחם באזור הקרובים לה. לאחר מאבק משפטי ארוך הכנסייה החליטה לוותר לסוני בטענה ש"סוני למדה את הלקחים שלה". יש האומרים שהסיבה לוויתור היא מאחר שמאז התביעה מספר המבקרים בכנסייה גדל[3].

המשכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק יש 4 המשכים:

Resistance 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשך ראשון למשחק. עלילת המשחק מתרחשת שנתיים אחרי עלילת המשחק הראשון. במשחק זה הייל הוא חבר בקבוצת הסנטיאלים (נשאי ווירוס הכימרה, שלא הפכו לכימרות, דבר הנותן להם יכולות מיוחדות). במשחק הייל צריך לחסל מלאך גדול וחזק בשם "דדאלוס"- לשעבר טוראי ג'ורדן אדם שפרד, שהיה אף הוא חלק מהניסוי בו הייל לקח חלק. בסוף המשחק הייל נורה בראשו משום שהפך לכימרה.

Resistance: Retribution[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק ספין אוף של הסדרה שמתרחש בין שני המשחקים הראשיים ומסביר מה קרה בין שתיי המשחקים ולמה חלק גדול מסוגי הכימרה "נעלמו" ויש זנים חדשים. גיבור המשחק נקרא ג'יימס "ג'ימי" גרייסון, סגן של צי המרינות הבריטי שרוצה לנקום בכימרות על כך שהפכו את אחיו לכימרה ואז ג'יימס נאלץ לירות למוות בג'וני אחיו. אחרי זה ג'יימס מתחיל לחסל מגדלי כימרות עד שנתפס על ידי קארטרייט, אבל מצורף ליחידת ההתנגדות האירופית "המאקיס". לעומת קודמיו משחק זה הוא משחק יריות בגוף שלישי.

Resistance 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כך לפחות לפי הביקורת באתר המשחקים הישראלי VGames
  2. ^ Resistance Is Not Useless For Sony, באתר spong
  3. ^ כך לפי אתר המשחקים הישראלי VGames בכתבה על התביעה