Sonic Unleashed

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Sonic Unleashed
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 18 בנובמבר 2008 (Wii ופלייסטיישן 2
18 בנובמבר 2008 (Xbox 360)
9 בדצמבר 2008 (פלייסטיישן 3)
4 ביוני 2009 (טלפונים חכמים)
סוגה משחק פלטפורמה, משחק פעולה-הרפתקאות, משחק מכות
פיתוח קבוצת סוניק
Dimps (Wii, PS2)
הוצאה לאור סגה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה סגה (PS2, Wii, Xbox 360 ו-PS3)
Gameloft (טלפונים חכמים)
עיצוב סאצ'יקו קאוואמורה
סדרה סוניק הקיפוד עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Hedgehog Engine, Havok
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Xbox 360, פלייסטיישן 3, Wii, פלייסטיישן 2, נוקיה, אנדרואיד (פורט לא רשמי)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Sonic Unleashedתרגום חופשי, "סוניק משוחרר"; יצא ביפן כ-Sonic World Adventure, ביפנית: ソニックワールドアドベンチャー, Sonikku Wārudo Adobenchā) הוא משחק וידאו המהווה חלק מסדרת משחקי "סוניק הקיפוד". המשחק נוצר על ידי סוניק טים ויצא לאור על ידי סגה. פיתוח המשחק החל ב-2006, אחרי סיום פיתוח מנוע המשחק שלו, Hedgehog Engine. המשחק היה אמור להיות המשך ישיר ל-Sonic Adventure 2, אך סוניק טים החלו להציג מספיק חידושים שהפרידו משחק זה ממשחקים אחרים, ולכן שמו השתנה ל-Unleashed. למשחק יצאו שלוש גרסאות שונות: אחת מאת סוניק טים לקונסולות ה-Xbox 360 והפלייסטיישן 3, השנייה מאת סוניק טים ו-Dimps לקונסולות ה-Wii והפלייסטיישן 2, והשלישית מאת Gameloft לטלפונים חכמים. המשחק יצא בנובמבר 2008, וליפן יצא בחודש שאחריו.

המשחק יצא ל-PlayStation Now במרץ 2017, והחל מה-29 בנובמבר 2018 ניתן לשחק בו במצב תאימות לאחור ב-Xbox One.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל בקרב של סוניק נגד דוקטור אגמן, אויבו של סוניק. סוניק נלחם נגדו בתוך צי של ספינות וחלליות בחלל. לאחר זמן מה הם נכנסים לחדר סגור בתוך אחת הספינות ושם "נכנע" אגמן לסוניק ומבקש ממנו רחמים ושלום. בהמשך מתברר כי אגמן עבד על סוניק והכניס אותו למלכודת; הוא הפעיל מכונה ששאבה ממנו ומיהלומי הכאוס את כל כוחם והפכה אותו לקיפוד-זאב הרסני מאוד. סוניק נופל מהספינה שבחלל הישר אל כדור הארץ. בכדור הארץ הוא פוגש את צ'יפ - יצור מעופף קטן אשר איבד את הזיכרון שלו. בהמשך סוניק מגלה שבלילה הוא הופך להיות זאב ובבוקר הוא חוזר להיות קיפוד. ביחד הם יוצאים לחפש את ד"ר אגמן ולחסל אותו. בדרך הם פוגשים עוד דמוית מוכרות כמו איימי וטיילס.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק הקיפוד בזווית דו-ממדית ב-Rooftop Run.
סוניק הקיפוד בזווית תלת-ממדית ב-Rooftop Run.

במשחק זה ניתן לשחק בתור סוניק הקיפוד ביום, ובתור סוניק הזאב בלילה. כדי להגיע לשלב לילה או יום צריך לאסוף מטבעות הנמצאות בשלב הנגדי עם סוניק הנגדי. בשלבי היום, המשחק מתנהל בצורה תלת־ממדית וחצי דו־ממדית, ובכל כמה זמן יש מעברון והזווית משתנה מתלת־ממדית לדו־ממדית ולהפך. שלבי היום מאופיינים במשחקיות של ריצה מהירה, הריגת רובוטים והתחמקות ממכשולים. שלבי היום מאופיינים כשלבים המתבססים על מהירות, ונחשבים בעיניי מעריצים למהירים ביותר בתולדות משחקי סוניק הקיפוד. בשלבי הלילה המשחק מתאפיין במהירות נמוכה של סוניק, הליכת מכות עם רובוטים ומפלצות, מכשולים קשים יותר, ושלבים עם פריטים המוצפנים מאוד קשה. במשחק יש מעברונים דו־ממדים קטנים של קפיצות על עמודים עם היד הארוכה של סוניק הזאב. מעריצי הסדרה מתייחסים לשלבי הלילה בשליליות בשל זוויות לא נוחות ותקלות.

לפי סגה, שלבי הלילה נועדו להציג לשחקנים החדשים שלא הכירו את סוניק לפני את סדרת המשחקים.

אזורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קיבל ביקורות חצויות. המבקרים טענו כי שלבי היום הם טובים מבחינת גרפיקה והם בעלי משחקיות לא רעה. לעומת זאת, המבקרים טענו ששלבי הלילה היו גרועים מבחינת הזוויות, המהירות הנמוכה של סוניק, ניסיון למשחק מכות בלי הרבה יכולות והקושי בשלבי הלילה. הם הדגישו שהמשחק היה יכול לקבל ביקורות כלליות יותר טובות במידה והיה ניתן לשחק בשלבי היום ללא שלבי הלילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]