אבי יעקבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אבי יעקובי)
אבי יעקבי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי ג'ק
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות 19792010 (כ־31 שנים)
דרגה תת-אלוף (אוויר) תת-אלוף
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מבצע שלום הגליל  מבצע שלום הגליל
האינתיפאדה הראשונה
המערכה ברצועת הביטחון  המערכה ברצועת הביטחון
האינתיפאדה השנייה
מלחמת לבנון השנייה  מלחמת לבנון השנייה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי (ג'ק) יעקבי הוא תת-אלוף במילואים בצה"ל, טייס קרב בחיל האוויר הישראלי, כיהן כמפקד בסיס נבטים, מפקד בסיס רמת דוד וראש מטה אמצעים מיוחדים במטכ"ל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעקבי גדל בקיבוץ גונן, בנם של בנימין וריקי, הוא הבכור מבין 10 אחים, שלושה מהם שירתו אף הם כטייסים בחיל האוויר, בהם אל"ם עידו יעקבי שהיה מפקד בית הספר לטיסה. גיסו[1] הוא אלוף נמרוד שפר, עמיתו לקורס הטיס. הוא גדל בבית דתי ובגיל 16 החליט להסיר את הכיפה.

התגייס לחיל האוויר ב-1979, סיים קורס טיס מספר 96 ב-1981 והוכשר כטייס קרב. הוא שירת בטייסת מטוסי סקייהוק ובמלחמת לבנון שירת כטייסת מטוסי כפיר. לאחר המלחמה עשה עשה הסבה למטוסי F-16 "נץ" בטייסת הסילון הראשונה. ב-1986 היה חבר משלחת חיל האוויר לארצות הברית לקליטת ראשוני מטוסי ה-F-16 "ברק" וערך את טיסת הבכורה עליהם בישראל.[2] הוא שימש סגן מפקד טייסת הסילון הראשונה. ב-1989 יצא ללימודי ארכיטקטורה בטכניון אותם סיים כמצטיין נשיא, ובהמשך שירותו בחיל האוויר פיקד על טייסת 253 (טייסת "נץ"). בשנים 19971999 פיקד על טייסת 109 (טייסת "ברק"). לאחר מכן שירת כראש ענף תכנון במטה חיל האוויר. ב-2001 מונה למפקד בסיס נבטים וב-2003 למפקד בסיס רמת דוד. בתפקידיו הבאים שירת כסגנו הצבאי של האחראי על אגף אמצעים מיוחדים במשרד הביטחון וראש מטה האמצעים המיוחדים במטכ"ל.[3] השתחרר משירות הקבע ב-2010. הוא המשיך לשרת כטייס קרב במילואים עד 2015 ולאחר מכן המשיך לשרת כמדריך טיסה בבית הספר לטיסה. בפרישתו היה שיאן הטיסות בחיל האוויר, עם יותר מ-4,000 שעות טיסה.

לאחר שחרורו כיהן כיו"ר תוכנית "שותפות 2000", ארגון שהוקם על ידי קהילת דטרויט לתמיכה בפרויקטים בגליל.[4] כן עבד בחברת בטר פלייס, כראש מטה וסגן נשיא לענייני תפעול. הוא בעל תואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]