דן פסח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דן פסח
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה תת-אלוף (אוויר) תת-אלוף
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת ששת הימים  מלחמת ששת הימים
מלחמת ההתשה  מלחמת ההתשה
מלחמת יום הכיפורים  מלחמת יום הכיפורים
מלחמת לבנון הראשונה  מלחמת לבנון הראשונה
תפקידים אזרחיים
מנהל בשטראוס גרופ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דן (דני) פסח הוא קצין צה"ל בדימוס דרגת תת-אלוף. שירת כטייס מסוקים וכטייס קרב בחיל האוויר, פיקד על בסיס נבטים ועל בסיס חצרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסח שירת כטייס בחיל האוויר. במחצית הראשונה של שנות השישים עבר קורס טיסה במסוקים בבית הספר לטיסה של צבא ארצות הברית בפורט ראקר שבאלבמה. הוא הוכשר כטייס סופר פרלון ושירת כקצין ההדרכה הראשון של טייסת 114 שהוקמה ב-1966.[1] במלחמת ששת הימים השתתף בפעולות חילוץ וסיוע, והיה ממחלצי מפקד טייסת 116 יהונתן שחר שמטוסו הופל בגזרה המצרית.[2] לאחר המלחמה השתתף בחילוץ הנפגעים מטיבוע המשחתת אילת. במבצע הלם ב-1968, חילץ מעומק מצרים את כוח סיירת צנחנים בפיקודו של מתן וילנאי.

בהמשך שירותו שירת כטייס סקייהוק, הוא שימש סגן מפקד טייסת 115 במלחמת ההתשה. בתחילת 1973 מונה למפקדה הראשון של טייסת 140 שהוקמה כטייסת קרב וטייסת קורס האימון המבצעי שהפעילה מטוסי סקייהוק.[3] הוא שימש מדריך ראשי בבית הספר לטיסה, סגן מפקד בסיס עציון, מפקד בסיס נבטים, מפקד בסיס חצרים, מפקד היחידה לשיתוף פעולה וראש מטה פיקוד הצפון.

מכתב שכתב למשורר יהונתן גפן, הופיע בספר "על הקרשים" מאת גפן, שבו הביע פסח את הערכתו להופעה של גפן אל מול היחידה שפיקד עליה פסח.[4]

לאחר שחרורו מצה"ל שימש מנהל מפעל של חברת עלית בנצרת עילית ומנהל פרויקטים בקבוצת שטראוס. למשך תקופה קצרה בסוף 2003 כיהן כמנהל תיכון בליך ברמת גן.[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]