אבי מאיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי מאיר
לידה 18 בספטמבר 1984 (בן 39)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק ג'רוזלם פוסט
סוג כתב עורך ראשי
קישורים חיצוניים
טוויטר AviMayer
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי מאיראנגלית: Avi Mayer; נולד ב-18 בספטמבר 1984) הוא עיתונאי ישראלי-אמריקאי, אשר היה העורך הראשי של העיתון ג'רוזלם פוסט בין מרץ-דצמבר 2023.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיר נולד בניו יורק ועלה לישראל עם משפחתו בגיל 6 בשנת 1990. מגיל 6 עד גיל 16 גדל בירושלים ובגיל 16 עברה המשפחה למרילנד בארצות הברית, שם סיים את התיכון וסיים תואר ראשון במדע המדינה ומדעי היהדות מאוניברסיטת מרילנד בארצות הברית.

במהלך לימודי התואר (2003–2007) עבד בתור סטודנט בשגרירות ישראל בוושינגטון, בשדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, בקונגרס של ארצות הברית ובמקומות אחרים. כשסיים את הלימודים בשנת 2007 עבד שנה כעוזר מיוחד לנשיא ארגון הלל, שמשרת סטודנטים יהודיים ברחבי ארה״ב והעולם. ועזב כדי לחזור לארץ ולשרת בצה״ל.

בגיל 24 חזר לארץ ושירת בענף תקשורת בינלאומית ביחידת דובר צה"ל.

בשנת 2011, אחרי השירות הצבאי, הצטרף להסוכנות היהודית ועבד שם שבע שנים וחצי, במהלכן שימש כדובר לתקשורת הבינלאומית וכדוברו של יו״ר הסוכנות, נתן שרנסקי. בשנת 2018 עזב את הסוכנות והצטרף לארגון AJC, הוועד היהודי האמריקני, שם שימש כסמנכ״ל תקשורת גלובלית וסמנכ״ל ענייני ציבור עד שנת 2022.

בשנת 2013 נבחר על ידי אלגעמיינער כאחד ממאה האנשים המשפיעים לטובה על העם היהודי, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה.[1] ב-2016 דורג במקום השלישי ברשימת היהודים המשפיעים בטוויטר, מיד אחרי ראש הממשלה נתניהו, על ידי סוכנות הידיעות JTA.[2] בשנת 2017 נבחר על ידי עיתון הג׳רוזלם פוסט כאחד מהעולים דוברי האנגלית המשפיעים ביותר בתחום הפוליטי בישראל.

במרץ 2023 מונה לעורך הראשי של עיתון הג'רוזלם פוסט בעקבות פרישתו של יעקב כץ.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבי מאיר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]