אמיר איל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמיר איל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 במרץ 1965 (בן 59)
נְתַנְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת הרווארד
מקצוע איש עסקים, מנהל חברות, רואה חשבון, כלכלן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמיר איל (נולד ב-6 במרץ 1965) הוא איש עסקים ישראלי, יזם, רואה חשבון[1] והבעלים של קבוצת ההשקעות אינפיניטי ושל בית ההשקעות אילים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיר איל נולד וגדל בנתניה. את שירותו הצבאי עשה כקצין מודיעין ביחידה טכנולוגית מבצעית, לאחר סיום לימודי עתודאי באלקטרוניקה ומחשבים. תוך כדי שירותו הצבאי השלים תארים אקדמאים נוספים בחשבונאות ובכלכלה באוניברסיטת תל אביב ולימודי המשך בחשבונאות בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב. בוגר תוכנית מנהלים בכירים של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון ארצות הברית.

איל הוא בעלים של קבוצת ההשקעות אינפיניטי ושל בית ההשקעות אילים ובכלל זה אילים קרנות נאמנות. איל מכהן כיו"ר אינפיניטי ויו"ר אילים, לצד בעלות על חברות השקעה שונות אחרות. הוא מכהן בוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון בישראל ומשמש כיו"ר ועדת הקשר של הלשכה ורשות שוק ההון במשרד האוצר. הוא חבר ואיש הנהלה לשעבר בסניף הישראלי של ארגון YPO (ארגון מנכ"לים, יזמים ונשיאי חברות בינלאומי). איל חבר בוועדת ההיגוי של השקעות קרן GIF (קרן גרמניה-ישראל למחקרים),[2] יו"ר לשעבר של אגודת ידידי האוניברסיטה הפתוחה, מרצה בנושאי שוק ההון במסגרות שונות, לרבות באקדמיה, ופרשן כלכלי באמצעי התקשורת. איל כיהן כדירקטור בחברה הציבורית לשעבר יקבי ברקן והשתתף כמשקיע בתוכנית הריאליטי "הכרישים" ששודרה בערוץ 10. כיהן בעבר כחבר הנהלה באגודת הידידים של ארגון "נא לגעת". הוא מחזיק ב-10% מפטנט משחק הכדור "בוגולוג". בעברו שיחק כדורסל מקצועי החל מקבוצת הילדים ועד הבוגרים של מכבי נתניה.

בשנת 2021 חזר להשתתף בצוות המשקיעים בעונתה החמישית של התוכנית "הכרישים" של קשת וגיל הפקות לאחר שהשתתף בעונה השנייה.

איל מתגורר בהרצליה. נשוי לאיילת ואב לארבעה ילדים.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו מהשירות הצבאי הצטרף כמתמחה בפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PWC. לאחר מכן הצטרף לחברת השקעות בתפקיד מנהל השקעות ואנליסט. הוא עבד בה שבע שנים והתקדם לתפקיד סמנכ"ל ושותף ברווחים. בהמשך הקים את חברת אינפיניטי גרופ בע"מ המאגדת מספר חברות העוסקות בתחומים שונים בשוק ההון. בשלהי 1997 הוקם אינפיניטי בית השקעות. בשנת 2005, בעקבות רפורמת בכר, הוקמה חברת הבת אינפיניטי ניהול השתלמות וגמל בע"מ. בשנת 2009, בעקבות זכייה במכרז ניהול כספי הפנסיה של עובדי חברת החשמל,[3] הוקמה חברת אינפיניטי ניהול קופת גמל מרכזית לקיצבה בע"מ. בשנת 2010 הוקמה חברת אינפיניטי-אילים סוכנות לביטוח בע"מ העוסקת בביטוחי פרט. במהלך 2012 איל רכש את חברת ניהול קרנות הנאמנות של בנק יובנק[4] שהייתה חברת הקרנות הבנקאית האחרונה שנמכרה במסגרת רפורמת בכר, ושינה את שמה לאילים קרנות נאמנות. בתחילת שנת 2013 איל רכש ומיזג את פעילות חברת ניהול התיקים של בנק ירושלים לאינפיניטי. במהלך השנים התרחבה הקבוצה למגוון פעילויות שונות ובתחומי השקעות שונים בהם נדל"ן לסוגיו, חברות הזנק בשלבים שונים, ועסקאות מימון גלובליות. הקבוצה מפעילה מעבדה פיננסית המפתחת יישומי פינטק ומכשירי השקעה מורכבים עבור מגוון לקוחות מסווגים/כשירים ואחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמיר איל: רואה החשבון שהפך ל"כריש" השקעות, באתר אייס, 11 באוגוסט 2022
  2. ^ אתר האינטרנט של קרן GIF (קרן גרמניה-ישראל למחקרים)
  3. ^ יעל גרונטמן ועמירם ברקת, ‏ניהול קרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל עובר לאינפיניטי, באתר גלובס, 11 בפברואר 2010
  4. ^ שהם לוי, אמיר איל קונה את יובנק קרנות נאמנות תמורת 10 מיליון שקל, באתר כלכליסט, 3 במאי 2012