אנוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנוק
Anouk
לידה 8 באפריל 1975 (בת 48)
האג, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Anouk Teeuwe עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ממלכת ארצות השפלה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Rotterdams Conservatorium עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת הולנדית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Edwin Jansen
Remon Stotijn
Dominique Schemmekes עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • Schaal van Rigter (2005)
  • פרס הפופ של תרבות הבומה - פופפריז'ס (2001)
  • פרס אדיסון
  • פרסי 3FM
  • נבל הזהב עריכת הנתון בוויקינתונים
www.anouk.nl
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנוק טיווההולנדית: Anouk Teeuwe; נולדה ב-8 באפריל 1975), המוכרת בשמה הפרטי, אנוק, היא זמרת פופ-רוק הולנדית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנוק טיווה נולדה בהאג, הולנד. מגיל צעיר הביעה אנוק עניין במוזיקה, מכיוון שאמה הייתה (ועודנה) זמרת. בתחילת דרכה שרה בחתונות ומסיבות, כחלק מהלהקה Shotgun Wedding. אדווין ינסן, בעלה לשעבר, הכיר לאנוק את ברי היי, מוזיקאי וחבר הלהקה גולדן אירינג. היי האמין בכישרונה של אנוק והציע לה לכתוב כמה שירים. אחד מן השירים הללו היה Mood Indigo, שנכתב יחד עם ג'ורג' קוימאנס (גם הוא חבר הלהקה גולדן אירינג), והפך לסינגל הראשון של אנוק.

לאחר שהכירה את בארט ואן וין, כותב השירים השותף שלה, החלו השניים לכתוב שירים יחדיו. ב-5 בספטמבר 1997 הוציאה אנוק את הסינגל השני שלה, Nobody's Wife. הסינגל נשאר בראש המצעד ההולנדי מספר שבועות. אלבום הבכורה שלה, Together Alone, הפך גם הוא להצלחה גדולה.

בשנת 1998, זכתה אנוק בשני פרסים של ערוץ המוזיקה ההולנדי TMF, ובפרס אדיסון אחד. במהלך הקיץ של שנת 1998 הופיעה אנוק במספר פסטיבלים.

בנובמבר 1999, הוציאה אנוק את אלבומה Urban Solitude. הסינגל R U Kiddin' Me מתוך האלבום הגיע למצעד 100 הלהיטים ההולנדי.

תקופה קצרה לאחר מכן, טסה אנוק לארצות הברית במטרה להשיג חוזה הקלטות. משא ומתן עם סוני, חברת ההקלטות האמריקאית, הסתיימו בצורה רעה, ולכן נאלצה אנוק לחזור להולנד ללא חוזה.

במרץ 2001, הוציאה אנוק את אלבומה Lost Tracks, שכלל גרסאות אקוסטיות לשירים ישנים, וכמה דואטים עם שרה בטנס, סולנית הלהקה קייס צ'ויס, ועם הלהקה The Anonymous Mis. בנוסף, קיבלה אנוק בשנת 2001 את פרס ה"פופרייס".

בנובמבר 2002, הוציאה אנוק את אלבומה Graduated Fool, שעד כה נחשב לאלבום הרוק הכי כבד בקריירה שלה.

בשנת 2003 קיבלה אנוק את פרס נבל הזהב.

היא נבחרה לייצג את הולנד בתחרות הזמר האירוויזיון לשנת 2013 עם השיר "Birds", לאחר מספר שנים של מגעים בינה לבין רשת השידור ההולנדית "TROS" שתבחר בה ישירות, ללא תחרות לאומית מול זמרים אחרים המקובלת בהולנד, מאחר שהיא כבר מבוססת גם מבחינה בינלאומית. באוקטובר 2012 הסכימה "TROS" לוותר לחלוטין על תחרות ציבורית לקראת אירוויזיון 2013, גם בין זמרים שונים וגם בין שירים שונים בביצועה של אנוק, כאשר אישרה לה שיר שכתבה ובחרה בעצמה.

אלבום רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום נוסף של אנוק, Hotel New York, יצא בשנת 2004. האלבום זכה לשם הנ"ל מכיוון שאת כל שיריו היא כתבה בבית מלון ברוטרדם הולנד שנקרא "Hotel New York", יחד עם ברט ואן וין שותפה לכתיבה. מהאלבום יצאו ארבעה סינגלים: Girl, Lost, Jerusalem ו- One Word. סיבוב ההופעות הורכב משתי הופעות גדולות במיוחד שנערכו ב"אהוי" ברוטרדם- אולם המכיל מעל 10,000 איש. עד אותו העת, נמנעה אנוק מלקיים קונצרטים באולמי ענק (פרט להשתתפות בפסטיבלי רוק)מהסיבה שלטענתה לא הרגישה מחוברת עם הקהל ולכן העדיפה מופעים אינטימיים. ההופעה הייתה הצלחה אדירה והונצחה על גבי CD ו-DVD הנושא את שם סיבוב ההופעות: "Anouk Is Alive".

בדצמבר 2005 עברה אנוק להתגורר באוהיו, ארצות הברית. לפני שעזבה את הולנד, ביצעה אנוק שתי הופעות באנטוורפן, בלגיה, וארבע הופעות ברוטרדם, הולנד.

ב-8 באפריל 2006, ביום הולדתה ה-31, ביצעה אנוק את הופעתה הראשונה לשנת 2006. ההופעה הייתה לקהל נבחר והתקיימה ב"מלקווך", מועדון באמסטרדם, הולנד.

ב-18 באוגוסט 2006, הופיעה אנוק בפסטיבל "Lowlands". ההופעה נפתחה בשירה Sacrifice, ומאוחר יותר ביצעה הופעה נוספת וקצרה של שלושה שירים בביצוע אקוסטי.

אלבום אולפן חמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2007 הוציאה לאור אנוק סינגל ראשון מתוך אלבומה השישי: Good God. מספר שבועות מאוחר יותר יצא האלבום Who's Your Momma?, שהופק על ידי גלן בלארד שהפיק את האלבום הסופר מצליח של אלאניס מוריסט Jagged Little Pill וידוע כמי שעבד עם מייקל ג'קסון, נו דאוט ורבים אחרים. באלבום השישי אנוק הייתה שותפה להפקה וכהרגלה כתבה את רוב שירי האלבום. האלבום נכנס היישר אל המקום ה-#1 בהולנד ומכר בחודש אחד מעל 150,000 עותקים. הסינגל השני מתוך האלבום היה: "I Don't Wanna Hurt" שנשלח לתחנות הרדיו בלבד ולא לווה בווידאו קליפ. הסינגל השלישי היה: "Modern World" שמבקר את תרבות המערב וההתעסקות של הצעירים היום בטפל. השיר זכה לקליפ מושקע והגיע אל המקום ה- #3 במצעד. לאחר שיצא הסינגל הרביעי והאחרון מהאלבום, "If I Go", הסתכמו מכירות האלבום בהולנד, ב-210,000 עותקים (פלטינה כפולה).

אלבום אולפן שישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיבוב ההופעות המוצלח לאלבום "Who's Your Momma", יצא האלבום: "Live at Gelredome" המתעד את אחת ההופעות בסיבוב. האלבום נחל הצלחה רבה ומכר כ־100,000 עותקים.

בתחילת 2009 הכריזה אנוק שהיא עובדת על אלבום האולפן השישי שלה. השיר הראשון שנכתב לאלבום ושהפך בסופו של דבר לשם האלבום היה: "For Bitter Or Worse". על ההפקה ניצחו שני המפיקים השוודיים טורן ומרטין שעבדו בעבר עם פרנץ פרדיננד, הקרדיגנס ואחרים. הסינגל הראשון מהאלבום "Three Days In A Row" הושק באוגוסט 2009 ולמרות שמבחינת הלחן הוא נשמע פחות קליט מסינגלים קודמים של אנוק, הוא זכה להצלחה רבה והביא לה את המקום ה-#1 במצעד הסינגלים הרשמי של הולנד, לראשונה בקריירה שלה. אנוק סיפרה שהשיר נכתב על בן הזוג הנוכחי שלה, אנורט'ודוקס (שאף מצולם בקליפ ומופיע על עטיפת הסינגל), אותו היא פגשה לפני 9 שנים ומאז הם לא נפגשו שוב, עד לרגע בו היא התגרשה. במפתיע הקשר חודש שנית והשניים הפכו לזוג. ביוני 2009, השיר "Today" הופץ כשיר פרומו לאלבום ולמרות שלא יצא כסינגל רשמי, הוא הצליח לטפס למקום ה- #50 במצעד ההשמעות. האלבום המלא יצא לחנויות ב-18 בספטמבר 2009 ותוך שלושה ימים מכר מעל 60,000 עותקים בהולנד לבדה(!) תוך שהוא מדלג בקלילות אל המקום ה- #1 במצעד מכירות האלבומים. שבוע לאחר מכן, הכריזה אנוק על חלק מתאריכי סיבוב ההופעות שיתקיימו באהוי, רוטרדם. הכרטיסים למופעים הראשונים שפורסמו, נמכרו תוך מספר שעות. השירים "Woman", "For Bitter Or Worse" ו-"Lovedrunk" יצאו כסינגלים נוספים

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Together Alone - 1997
  • Urban Solitude - 1999
  • Lost Tracks - 2001
  • Graduated Fool - 2002
  • Update - 2004
  • Hotel New York - 2004
  • Anouk Is Alive - 2006 (אלבום הופעה)
  • 2007 - Who's Your Momma
  • 2008- Live at Gelredome (אלבום הופעה)
  • 2009 - For Bitter Or Worse
  • 2011 - To Get Her Together
  • 2013- Sad Singalong Songs
  • 2014- Paradise and Back Again
  • 2016 - Queen For A Day
  • 2016 - Fake It Till We Die

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנוק בוויקישיתוף